atpakaļ uz mājaslapu
E-pasts:  Parole: atcerēties mani reģistrētiesaizmirsu parolimeklēt
Diskusijas Par kristīgu dzīvi Klusuma meditācija un dēmoni
Merlins
Iesūtīts: 2010.05.28 19:20:50
Palaikam ir dzirdētas bažas, ka meditēšana rada briesmas nonākt dēmonu varā. Lasīju par to interesantu spriedumu pie Tomasa Kītinga:
<< . 1 . 2 . 3 . 4 . 5 . 6 . 7 . 8 . 9 . 10 ... 29 . 30 . >>
AutorsZiņas teksts
Merlins
# Iesūtīts: 2010.05.29 19:09:13
Jošs Mulders

"Bet Dievs mums paveel vinju miileet ar visu savu sirdi, dveeseli... un prātu"

Kā instrukcijā ir teikts - vienmēr ar visām šīm fakultātēm reizē, vai var arī ar katru pēc kārtas?
Starp citu, Kītings uzsver, ka meditācija nav prāta izslēgšana un brīdina no mēģinājumiem pēc tā dzīties. Viņš arī nelieto vārdu meditācija, bet sakopota lūgšana (Centering prayer), un tā ir klīstošu domu ignorēšana un atraisīšanās no iekšējām emocionālajām norisēm, lai pievērstu visu uzmanību Dieva klātbūtnei.
Aivars Lapšāns
# Labojis Aivars Lapšāns: 2010.05.29 19:44:58
Merlins

Es šajā forumā esmu vairākas reizes mācījis kā pareiz lūgt, sarunāties ar Dievu. Nav jāsaraksta grāmatas. Viss ir ļoti vienkārši.
Pirmā kļūda , kad mēs šo nodošanos saucam par meditāciju vai kā savādāk. Ir veca kristiešu tradīcija izmantot Bībeles vārdus. Tiem ir savs spēks. Teiksim Via de Cristo sauc kaut kādas lūgšanu formas un laikus par meditācijām , tā sadalot kolektīvos mācību lūgšanu blokus. Nav jau slikti, bet nav vajadzība.
Domāju , ka sātanam ir patīkami mums piedāvāt citus vārdu ieročus , kas līdzinās viņa tehnikai = spiritisms, okultas darbības utt. Tām lietām tad varam kabināt klāt ko vēlamies. Mums kristiešiem jāpietiek ar Vārdu.
Te būs mana pamācība par galveno , kas veido attiecības ar Dievu. Atkārtošos, jo šajā forumā pieņemas spēkā un arī Latvijas kristīgajā vidē caur grāmatām meditāciju kults.
Proti. Lai sakārtotu savas attiecības ar Jēzu, tad jāatrod laiks tam. Vislabākais laiks ir rīts. Kad vēl visi guļ , Tu esi viens. Svaigs. Ja vēlies vari pat kafiju sev uzlikt. Noliec priekšā Bībeli, pierakstu kladi, vai datoru. Sāc pateikties Dievam par mierīgo nakti.....
...tad lūdz Viņu, lai viņš ienāk tavā sirdī un runā priekš tevis , ar tevi. Prasi = ko Jēzu Tu man šodien gribi pateikt? Saki, kuru Bībeles vietu man atvērt. Ir jāgaida , visam jānotiek lēni. Pieraksti Bībeles vietas , kuras Tev Dievs ieliks prātā. Nebaidies. Ja sākumā nesanāk , tad to turpini ik rītu. Pirmā ieteiktā Bībeles vieta ir jāver vaļā, ja arī ir šaubas , par tādu nodaļu .....lasi šo nodaļu, atkal lūdz Jēzum , ko Viņš grib ar šo nodaļu Tev teikt ? Gaidi atbildi.....laiks pazudīs. Tad sāksies visādi varianti. Ar laiku Dievs tevi uzrunās visādās formās . Piem. domās. Galveno pieraksti....
Tādā veidā var sākties īstu, labu attiecību veidošana ar Dievu. Viņš dos visas atbildes uz jautājumiem. Bieži vien tās būs nepieņemamas , bet jābūt pazemīgam tikai un vienīgi šai ziņai un tā jāpilda un jādomā par to pamācību.
Šāda rīta saruna var ilgt no stundas līdz divām...visādi.

Kāds ritenis un kādas vēl grāmatas jāraksta par meditācijām? Ir ļoti bīstami ņemt , aizņemties no spēkiem , kurus radījis ir Dievs. Ir jāņem no Viņa. Tas ceļš ir pareizākais.
Neesmu lasījis Rubeņa grāmatu. Bet man ļoti interesanti būtu to palasīt. Jo esmu mācījies savā laikā austrumu kultūru garīgās mācības. Bīstamākais ir tajā , ka meditāciju skolas nespēj nošķirt brīžus , kad cilvēks jau ir ierauts okultās darbībās. Bieži vien trako mājas ir vienīgā palīdzība tādu mācību piekritējiem. Tas ir ļoti ļoti bīstami.
Būtībā es neiesaku kristiešiem nodarboties ar to , ko viņi nesaprot. Jo kaut kādā laika posmā , kad viņš ir it kā uz viļņa, viņš pa to laiku savu ģimeni var ievilkt ļoti smagās ziepēs. ļoti smagās.
Aivars Lapšāns
# Iesūtīts: 2010.05.29 19:52:39
Merlins

Man , personīgi...vēl ir praksē viena ,,meditatīva,, forma.
Ir reizes kad tavu dzīvi pēkšņi apņem it kā neatrisināmu lietu oreols.
Tad ir jāgavē un .....jā , jāslavē Dievs. Es paņemu ģitāru un dziedu viņam. Atdodos tikai un vienīgi šīs problēmas izlūgšanai dienu , vairākas dienas pēc kārtas caur gavēni un dziedāšanu Tam Kungam.
Pirtniece
# Iesūtīts: 2010.05.29 20:25:56
Jošs Mulders klau, atbildi drusku vairāk uz Iesūtīts: 2010.05.29 12:32:04
Neatraksties ar frāzēm!
Aivars Lapšāns
# Iesūtīts: 2010.05.30 00:26:41
Gnidrologs

Galu galā prāts ir tikai visa laicīgās dzīves gaitā sakrātā pieredze, kulturālās mēmes un dresūras rezultāts


Tur jau tā lieta, ka šis prāts ir mazs. Uz šīs zemes. Dievs caur Sevi dod vēl gudrāku prātu. Un šis prāts manifestēsies kad mēs nonāksim jaunā dzīves vietā. Uz citas zemes. Tad mūsu prāts būs daudz tuvāk pietuvojies Dievam, jo mēs būsim kopā ar Dievu , vienā dimensijā.
Tāpēc tāda mācība , ka nav jādomā ved uz pazudināšanu uz trulumu.
Aivars Lapšāns
# Iesūtīts: 2010.05.30 09:02:32
GnidrologsGnidrologs

Meitācijas forma. Protams. Mācības ir simtiem tās es netaisos te saukt.
Aivars Lapšāns
# Iesūtīts: 2010.05.30 18:22:29
Gnidrologs

Kā var ienest skaidrību neko nedomājot? Cilvēks ir vienīgā būtne , līdzīga Dievam( protams , ne tik augstā pakāpē) , kura domā daudz augstākās kategorijās nekā citi zemes iemītnieki.
Tāpēc Dievs skaidro , ka tie , kuri grib būt Viņa bērni saņem gudrību . patieso gudrību. Jo tikai Dievam pieder patiesība. Patiesība pār visādām mācībām , novirzieniem, ideoloģijām , biznesiem utt.
Kā kura meditācija? Es meditācijām esmu pārvilcis sen svītru un netaisos stāstīt par tām. Varu tikai analizēt. Zinu , piem. rīta meditāciju. Ārā ar elpošanas sistēmu un prāta izslēgšanu. netaisos tās te reklamēt.
Džonijs
# Labojis Džonijs: 2010.05.30 18:27:48
Aivars LapšānsĪstenībā ar meditāciju var iemācīties savaldīt un kontrolēt savu prātu...un piekritīšu Gnidrologs...nēesmu sastapis nevienu trulu un nedomājušu cilvēku, kas nopietni nodarbojas ar meditāciju.

Kaut gan jāpiebilst, ka dīvaiņus var sastapt arī baznīcā
Džonijs
# Iesūtīts: 2010.05.30 18:38:39
Aivars LapšānsNezinu, kas tev ir pret meditāciju, bet padomā...vai jebkuršs fizisko vingrinājumu kompleks nesatur kaujas mākslu elementus? Tad ko...tāpēc nevingrot?
Aivars Lapšāns
# Iesūtīts: 2010.05.30 20:59:49
Gnidrologs

Kādreiz sporto? Kad skrien krosiņu vai spēlē futbolu, tu kaut ko saspringti domā? Nē, apziņa tajos brīžos ir sagrupēta priekš sportošanas, nevis binomu aprēķiniem vai filosofiskas kontemplācijas, toties pēc tam galva ir darbojas daudz labāk, jo uzlabojusies asinsrite un smadzenēm pieplūst vairāk skābekļa.

Tā jau ir cita tēma. Bet atbildēšu. Tas , ka pēc sportošanas galva strādā labāk ir absurds. Pats esmu bijis ļoti nopietnā , daudzu gadu sportiskā slodzē. No rīta vingrošana. Divas stundas dienas treniņš. Un vēl katru otro vakaru. Pirms gulētiešanas. Esmu sasniedzis Latvijas čempionu un zinu labi , ka galvai tad ir grūti darīt citas slodzes. Citās mācībās domāšana nespēj vairs tādu slodzi nest.
Man neviens neiestāstīs , ka kaut kas uzlabojas. Tāpat mūzika, piemēram. Ja tu mācies katru dienu mūziku , tad citas mācībvielas zaudē, jo uzvar tavā organismā tas uz ko tu esi harizmātiski tendēts.
Aivars Lapšāns
# Iesūtīts: 2010.05.30 21:18:56
Džonijs

Nezinu, kas tev ir pret meditāciju, bet padomā...vai jebkuršs fizisko vingrinājumu kompleks nesatur kaujas mākslu elementus? Tad ko...tāpēc nevingrot?

Pret meditāciju man ir tas, ka meditāciju skolas nespēj pateikt stop , kur sākas spirituālas darbības. Neizbēgami , ja cilvēks ir tendēts uz lieliem sasniegumiem, teiksim vizualizācijas meditācijā ar kristālu , tad vienā brīdī šis cilvēks jau ir sadarbībā ar sātana dē`moniem , nevis ar Dievišķajiem spēkiem. galarezultāts ir trako māja.
Kara tehnikas sistēmās arī ir meditatīvās formas. Austrumu , ne rietumu . Šīs sistēmas galaprodukts sākas , kad kauja pārvēršas it kā citā , meditatīvā dimensijā, cilvēks kaujās ļoti ātri , bet viņš iekšēji visu jūt un redz palēnināti. Kaut kas līdzīgs pie meditatīvajām formām, kur viss ap tevi palielinās. Piem. rokas kļūst milzīgas kā kalni utt....
Dievs piedāvā pavisam ko citu. Piemēram kara mākslā Dievs jau uz priekšu redz , kuru viņš aizstāvēs. Un viņš sagatavo karaspēku pēc Viņa īpašās vajadzības. Kad notiek kauja, Dieva neredzamie spēki pretinieku paralizē, piem. iedveš bailes. Savas puses karavīriem iedod idejas ļoti interesantam kara tehnikas paņēmienam.
Piem. Palasi Aleksandra Čaka mūžības skartos. Norisinās pēdējā Krievijas impērijas labāko spēku kauja pret latviešu strēlniekiem.
Krievijai ir viss iespējamais. Augskolas beiguši karavīri, bruņojums. Bet galvenais Čaks apraksta par mācītāju gvardi ar baznīcu karogiem un ikonām. Taču latviešiem bij jāzaudē. Tāda bungu pārliecinoša dima kā no pērkona. ...Bet Dievs gribēja iznīcināt tādu Krieviju. Un caur streļķiem viņš uzvarēja. Streļķi izcēlās ar neiedomājamu kara tehnikas mākslu (granātu metēju pēkšņās līnijas piem utt...) Krievi vienkārši neko nespēja padarīt un vissvētākās ikonas. Jo kad Dievs nav ar tevi , tad ikona nenostāsies pret Dievu.
Mārtiņš
# Iesūtīts: 2010.05.31 01:21:13
Aivars Lapšāns
Es šajā forumā esmu vairākas reizes mācījis kā pareiz lūgt, sarunāties ar Dievu. Nav jāsaraksta grāmatas. Viss ir ļoti vienkārši.
(.. garš teksts - instrukcija ..)
Kāds ritenis un kādas vēl grāmatas jāraksta par meditācijām? Ir ļoti bīstami ņemt , aizņemties no spēkiem , kurus radījis ir Dievs. Ir jāņem no Viņa. Tas ceļš ir pareizākais.


Viss būtu labi, ja nebūtu šīs instrukcijas par nebūt ne vienkāršo lūgšanu formu.
Mārtiņš
# Iesūtīts: 2010.05.31 01:25:07
Jošs Mulders
Izveele ir taada... vai nu ticam visaadiem gudri rakstoshiem onkuljiem, vai vecajiem labajiem mulkjiem - Apustuljiem

Vai tiešām nevar izteikties citādi?
Aivars Lapšāns
# Iesūtīts: 2010.05.31 01:33:55
Mārtiņš


Mārtiņ, ....bet nav variantu. Lūgšana un klausīšanās-informācijas saņemšana no Dieva. Tas ir saistīts.
Kādu māsu nesen pa internetu iemācīju. Sākums viņai bij nervozs. Devu dažas pamācības ...un viņai tā lieta aizgāja.
Varbūt pārlasi vēlreiz. Es lūgšu par Tevi. Cik saprotu tad Tu vēlies. Uzraksti, ka jā. Lai es zinu lūgt ik dienā....
Aivars Lapšāns
# Iesūtīts: 2010.05.31 01:39:50
Mārtiņš

Domāju , ka Merlins ir aizsācis interesantu diskusiju. Tikai gan interesētu viņam uzdot dažus jautājumus, jo mazliet nesaprotu viņa ,,skolu,,. Aktualitāti.
Mēs varētu te izglītoties. Es tiešām būtu priecīgs katram palīdzēt un pamācīt bez jebkādām meditācijām; tikt tuvāk pie mūsu Mācītāja pa taisno.
Man ir bail , ja kristieši sāk runāt terminoloģijās , kas prezentē kaut ko citu. Var sanākt reāļas ziepes.
Aivars Lapšāns
# Iesūtīts: 2010.06.02 13:43:33
ou ! Ļudi .....
Pirtniece
# Iesūtīts: 2010.06.02 13:57:28
Kādu māsu nesen pa internetu iemācīju. Sākums viņai bij nervozs. Devu dažas pamācības ...un viņai tā lieta aizgāja. Varbūt pārlasi vēlreiz.

Mēs varētu te izglītoties. Es tiešām būtu priecīgs katram palīdzēt un pamācīt bez jebkādām meditācijām; tikt tuvāk pie mūsu Mācītāja pa taisno.


ļoti atgādina Ex-kombuļa stāstus ikdienas sarunās par to kā viņš citiem dod sahadži jogas pašrealizāciju... nez vai šie divi būtu viena un tā pati persona?
danar
# Iesūtīts: 2010.06.02 16:47:24
Diezgan divaina...ta ieiesana iekseja klusuma.Nomierinat pratu...but vinpus domam un juutam..tas ta ka partraukt but cilvekam uz kadu laiku?
Merlins
# Iesūtīts: 2010.06.02 17:46:06

Vai nevienam nav gadījies lūgšanas laikā piedzīvot, ka domas un vārdi izsīkst, kļūst apgrūtinoši, bet gribas tikai klusējot būt Dieva klātbūtnē un tikt pilnīgi šīs klātbūtnes uzsūktam? Tas ir brīdis kad sākas centrētā lūgšana.

Lorenss Frīmens te daudzus satrauca, lietojot vārdu "mantra". Kītings saka - "sakrālais vārds" (sacred word). Tā uzdevums nav uzspiest apziņai kādu stāvokli, bet, kad uzmanība aizmaldījusies, atgriezt to virzienā uz Dievu. Atgādināt sev nodomu, ar kādu tu apsēdies meditēt - ar nedalītu uzmanību būt pilnīgi Dieva klātbūtnē jeb Viņa vaiga priekšā. Viņš to salīdzina ar sarunu pie atvērta loga. Tu runā ar kādu tev svarīgu cilvēku, bet ārā piepeši atskan troksnis, kliedzieni. Tu paskaties ārā, kas tur ir. Saruna ir pārtraukta un, lai to atsāktu, tu sarunu biedram saki "atvaino" vai "pie kā mēs palikām". Tas apliecina tavu nolūku atkal pievērst uzmanību sarunu biedram. Tāpat, kad tavs prāts aizklīst līdzi kādai domai prom no Dieva, tu saki sakrālo vārdu, atgādinot sev tavu nolūku un atgriežot uzmanību virzienā uz Dievu. Sakrālais vārds var būt, piemēram: Dievs, Jēzus, Gars, Abba, amen, miers, klusums, slava, mīlestība, klātbūtne, uzticība utt. Saturs nav būtiskais - jo mazāk vārds piesaista uzmanību sev, jo labāk.

Mulders atgādināja, ka Dievu būs mīlēt no visas sirds, dvēseles prāta un spēka. Kītings raksta par dažādajām iekšējām spējām, "faculties" (vārdnīcā tulkots kā - an inherent mental or physical power)" - neatrodu latvisku vārdu žanram, bet prāts ir viena no tām. Viņš saka: "Tas, ka tavas virspusējās "faculties" apzinās daudzas drazas un laivas (t.i. domas), kas peld lejup pa apziņas straumi, nenozīmē, ka citas tavas faculties, intelekts un griba, nav dziļi sakopotas Dievā. Tu vari sāpīgi apzināties negribētās domas slīdam garām un vēlēties, kaut to nebūtu. Tai pašā laikā tu vari apzināties ka kaut kas tevī iekšā ir mistiskās klātbūtnes pārņemts, kas ir tik pilnīgi netverama, izsmalcināta un delikāta. Iemesls ir tas, ka tava psihe attīsta paplašinātu apzināšanos (awareness), par kuru jau iepriekš runāju un kas spēj vienlaicīgi atrasties divos realitātes slāņos - vienā virspusējā un otrā dziļā. Ja tu esi kādu domu pārņemts un esi sašutis, ka tev ir tādas domas, tad iztēles un atmiņu trokšņa dēļ tu nepiedzīvosi dziļāko līmeni, lai arī cik atvērts tu tam nebūtu."

Tas tā - neliela barība diskusijai.
Raimonds
# Iesūtīts: 2010.06.02 18:41:38
Meditatīvs, kontemplatīvs, apcerīgs dvēseles stāvoklis varētu būt ļoti cieši saistīts ar katra cilvēka personības iezīmēm. Sākot jau ar to, ka vieni ir ekstarverti, citi savukārt - intraverti. Daudziem apcerīgums jau piemīt no dzimšanas. Tāpat ar gadiem mēs visi paliekam vairāk prātīgāki t.i. apcerīgāki, jūtīgāki, cerams arī mīlošāki pret tuvākajiem (vismaz ar to saitās priekštats par labiem tēviem un - kur vēl vecotēviem).
Bet, ja aiz letes stāv apcerīga kasiere? Vai auto servisā ilgidomājošs meistars? Ja sabiedrība un darba tirgus prasa šos ekstravertos cilvēkus. Tie ir atraktīvāki, pamanāmāki utt. labāk māk sevi prezentēt.

Intereses pēc, jautājums, kādam ir jābūt šodienas mācītājam? Jo lielāka daļa šodienas mācītāji ir stipri "padeguši", cenšoties vairāk sevī izkopt ekstraverto tēlu, bet kādus vēlamies viņus redzēt mēs?
<< . 1 . 2 . 3 . 4 . 5 . 6 . 7 . 8 . 9 . 10 ... 29 . 30 . >>

:: Pievienot komentāru

Autors: 
  • Lai iekopētu autora vārdu,nospied uz tā.
  • Reģistrēti lietotāji var rediģēt tekstus vēlāk.
Bold FontItalics fontUnderlineStrike OutSubscriptSuperscriptFont colorTeletypeHorizontal LineE-mail linkhyperlinkListsimies
Atlikušas 1000 zīmes

 Lapas redaktors:redaktors@lelb.lv; Copyright © 2006 LELB, created by MB Studija
Šajā stundā bijuši 130 , pavisam kopa bijuši: 33454