atpakaļ uz mājaslapu
E-pasts:  Parole: atcerēties mani reģistrētiesaizmirsu parolimeklēt
Diskusijas Par kristīgu dzīvi Pāris - kā radīti viens otram.
Solle
Iesūtīts: 2009.12.10 18:02:17
Šodien sanāca tāda interesanta saruna par 1. Mozus 4:25 Kāpēc "atzina sievu" un "viņam dzemdēja dēlu"? . Cik nu es šo citātu saprotu, tad " sievas atzīšana" ir tāpēc, ka Ieva bij tapināta no viņa ribas un viņš atzina sievu tamdēļ, ka tā bija radīta viņam no viņa paša . ("Tad cilvēks sacīja: "Šī tiešām ir kauls no mana kaula un miesa no manas miesas! Un viņa sauksies par sievu, jo tā ir no vīra ņemta.
Tādēļ vīrs atstās tēvu un māti un pieķersies savai sievai, un tie kļūs par vienu miesu." (1.Moz.2:23-24) ).

Tas, par ko gribēju padiskutēt - ja jau Ādams atzina par sievu Ievu tāpēc, ka tie bija radīti viens otram un viens no otra, tad - vai arī mūsdienās ir tā,ka tie pāri, kas savesti kopā no Dieva ir ar kaut kādu līdzīgu ģenētisko informāciju? Nu, jautājums laikam ir atkal par to, kā tad zināt, ka vīrietis un sieviete ir radīti viens otram. Sajūtas mēdz būt maldinošas, ņemot vērā arī to, ka cilvēkā ir ne tikai tikums, bet arī grēks,kas cilvēku var maldināt.
<< . 1 . 2 . 3 . >>
AutorsZiņas teksts
ziemasvilks
# Labojis ziemasvilks: 2009.12.11 15:35:27
Solle
Man šķiet, ka tā sajūta "esam radīti viens otram" notiek ikreiz, kad cilvēki patiesi iemīl viens otru. Tomēr šī sajūta neliecina ne par ko vairāk kā iemīlēšanās/mīlestības faktu, tā nenodrošina saderību, nedz liecina par kādu noslēpumainu īpašāku saderību tieši šiem diviem cilvēkiem.
Jo gadās taču, ka tikai vienam no diviem cilvēkiem rodas sajūta, piemēram, vīrietim - "šī sieviete ir radīta tieši man" - a sievietei viņš varbūt simts gadus neinteresē.

Līdz ar to es piekrītu viedoklim, ka cilvēki par īstajiem un vienīgajiem kļūst tad, kad ir devuši solījumu viens otram par tādiem būt - un no tā brīža neviens cits īstais un vienīgais nevar būt..kamēr viņu laulība vēl ir dzīva.
Līdz ar to ģenētiskā informācija diezin vai viņiem būs līdzīga. (Izņemot, ja ar to nav domāta ģenētiskā saderība - ir lasīti raksti par pētījumiem, kas parāda, ka cilvēki izvēlas partneri (un attiecīgi iemīlas tikai tādā), kura smarža liecina par ģenētisku saderību.)

Ļoti smuki par laulību un vienam otra izvēlēšanos ir rakstīts Guntara un Janas Baikovu grāmatā „Laulība: starp Radīšanu un mūžību”. Drusku grūti gan man bija lasīt visus teoloģiskos pamatojumus, tomēr beigās arī ir ļoti vērtīgi secinājumi par to, kas ir laulība, uz cik ilgu laiku tā ir un kādā gadījumā var slēgt jaunu laulību.
Aivars
# Iesūtīts: 2009.12.11 15:49:30
Hm, interesanti, kāds ir iemesls šāda veida jautājumiem?
Reizēm rodas iespaids, ka visaugstākās teorijas šajā jautājumā top izlolotas nemonogāmistu prātos.
Raimonds
# Labojis Raimonds: 2009.12.11 17:09:11
ziemasvilksAivars

Tāpat kā nav atbildēts jautājums par sieviešu vietu un lomu Baznīcā (un kā izskatās tik ātri nebūs), tikmēr arī šo jautājumu nebūs iespējams līdz galam atbildēt.

Drusku cita tēma, bet kas šeit arī izskan. Patiesībā nenotiek atbilžu meklēšana, bet jaunu paslēpju radīšana. Jo kaut vai tie paši vīri, kas no sirds mīl savas sievas un ģimenes, viņi vienkārši nevēlēsies savas otrās pusītes iesaistīt šajos diskursos, kas ir iesāktas mūsu Lelb(ā). Īsti veči paslēps savas sievietes (mīļās evaņģēlistes) aiz savas muguras, lai arī ko citi domā.
Adonika
# Iesūtīts: 2009.12.11 18:05:50
Nu, jautājums laikam ir atkal par to, kā tad zināt, ka vīrietis un sieviete ir radīti viens otram.
Atklāsme vajadzīga un abām pusēm un vislabāk, ja vēl ir no malas. Par ģenētisko informāciju nav domas, bet par to, ka Dievs zin, kurš kuram piemērotākais gan nešaubos. Bet dzirdēts, ka nemaz tik daudzi meklē Dieva prātu šai jautājumā, kuru pēc svarīguma ierindo aiz pestīšanas.
Adonika
# Iesūtīts: 2009.12.11 18:13:02
Gnidrologs
es esmu ievērojusi līdzīgi - ka Dievs mēdz salikt kopā pretstatus: ātru ar lēnu, klusu ar skaļu utt. tas daudz ko māca, bet es neteiktu ka man personīgi šis princips simpatizē.
Aivars
# Iesūtīts: 2009.12.11 19:14:38
Raimonds
Jāpiekrīt, ka mīlamu un cienījamu sievieti līdzās nemaz negribas kuram katram atrādīt kā tādu trolejbusa biļeti vai uzplečus, kur nu vēl norīkot visas dulburības sastrēbt.
armilo
# Iesūtīts: 2009.12.11 20:51:10
masiks, "Cik es saprotu - tikai vienu. Pārējie divi ir tā... figņa, iemīlēšanās, nekā nopietna?"
Draugs, apsakaties lūdzu vēlreiz, par ko ir tēma? Tēma ir par vīra un sievas attiecībām. Ja es saku, ka Dievs Tev ir ļāvis mīlēt tikai vienu sievu, tad ar to es arī domāju - vienu sievu, neivis a,b,c,d.
Adonika
# Iesūtīts: 2009.12.12 09:28:23
Dievs Tev ir ļāvis mīlēt tikai vienu sievu
Interesanti, kur šitam ņem pamatojumu. VD daudzsievība bija normāla parādība un JD īsti nemanu tai nosodījumu, tik pie nosacījumiem draudžu vadītājiem minēts, ka jābūt vienas sievas vīram. varbūt es kaut ko esmu palaidusi garām? Nē, mani noteikti nesaista daudzsievības ideja, bet interese, ar ko tiek pamatots tas, ka tikai viens sieva var būt.
armilo
# Iesūtīts: 2009.12.12 11:16:50
Adonika, kadēļ Tevi nesaista daudzsievības ideja? Kas tagad Tevī to runā, vai egoisms, morālas nojausmas, vai kā?
Adonika
# Iesūtīts: 2009.12.12 12:07:29
armilo
Nevēlēšanās dalīties - tas pats egoisms jau vien ir.
Mani interesētu bībeliskais pamatojums.
Morāle gan manuprāt nav iemesls - vismaz es nekur neredzu, ka VD personāžiem tā tiktu pārmesta.
Aivars
# Iesūtīts: 2009.12.12 12:23:56
Adonika
Neesi mēģinājusi pameditēt, kāpēc Ādamam vienu Ievu piedāvā?
Kāpēc Ābrahamam dotie apsolījumi attiecas uz no Sāras dzemdēto Īzaku nevis Hagares Išmaēlu? Utt.
Adonika
# Iesūtīts: 2009.12.12 12:35:28
Neesi mēģinājusi pameditēt, kāpēc Ādamam vienu Ievu piedāvā?
sākumā jau visi bija pa divi - vismaz pēc Noasa plūdiem. No tā skaidrus secinājumus gan nevar izdarīt.

Kāpēc Ābrahamam dotie apsolījumi attiecas uz no Sāras dzemdēto Īzaku nevis Hagares Išmaēlu?

Un kāpēc Jēkaba apsolījumi attiecās uz visu četru sievu 12 dzemdētajiem dēliem?
incognito
# Iesūtīts: 2009.12.12 12:59:35
Stāsta, ka vēl pirms Ievas Ādamam par sievu bija radīta Lilita, tāpat kā Ādams - no zemes, tāpēc vienlīdzīga Ādamam. Bet viņi abi tūlīt sāka strīdēties, kurš būs galvenais un nevarēja sadzīvot. Un Ādams aizgāja pie Kunga sūdzēties un Kungs iztaisīja Ādamam citu sievu no viņa ribas un nosauca to par Ievu. Un Ieva bija pakļāvīga Ādamam un Ādams varēja pār viņu valdīt un viņam tas patika.
Bet atstātā Lilita ņēma to par ļaunu un čūskas veidolā pierunāja Ievu nobaudīt aizliegto augli. Un par to tika nolādēta un arī izdzīta no paradīzes un pievienojās ļaunajiem gariem.
Un Ādams kopš tā laika dzīvoja kopā ar Ievu, bet slepus ilgojās pēc Lilitas.
Aivars
# Iesūtīts: 2009.12.12 13:10:43
incognito
Nu stāsta jau viskautko. Bet Bībeles stāstā ir Ādams un Ieva.

Adonika
Nu Ādams kādu laiciņu pirms grēku plūdiem tā kā dzīvoja.
Bet Jēkaba svētības vārdi nav gluži Dieva apsolījums Ābrahamam.
Bet pēc Tavas loģikas būtu tā, ka ja ārlaulībā dzimušo Dievs nelamā par bastardu un netriec ratā, tad Viņš atbalsta ārlaulības sakarus, ja Viņš nenolād izvarošanas rezultātā dzimušo, tad izvarošana ir normāls prokreācijas veids.
Bet nezkādēļ liekas, ka šī tēma reiz jau ir tikusi cilāta. Paskaties arhīvos. Katrā ziņā kristieši uzskata, ka noslēpumainais Dievs Kristū redzams top, un Kristus vārdus par laulību kā nešķiramu vīra un sievas savienību Evaņgēlijos atradīsi.
incognito
# Labojis incognito: 2009.12.12 13:31:38
Aivars
Jā, Bībelē Lilitas vārds radīšanas stāstā nav minēts. Bet droši vien pat tu esi pamanījis, ka Bībelē Dievs rada divas sievietes.
Un Dievs radīja cilvēku pēc Sava tēla, pēc Dieva tēla Viņš to radīja, vīrieti un sievieti Viņš radīja. (Gen. 1:27)

Un Dievs Tas Kungs lika cietam miegam nākt pār cilvēku; un tas aizmiga, un Viņš izņēma vienu no viņa ribām, aizpildīdams vietu ar miesu.
Šo ribu, ko Viņš no cilvēka bija ņēmis, Dievs Tas Kungs izveidoja par sievu un pieveda to pie cilvēka.
Tad cilvēks sacīja: Šī tiešām ir kauls no mana kaula un miesa no manas miesas! Un viņa sauksies par sievu, jo tā ir no vīra ņemta.
(Gen.2:21-23)

Nu un to pirmo tradīcija sauc par Lilitu.
Aivars
# Iesūtīts: 2009.12.12 13:48:53
incognito
Cik atceros, tad Lilitas vārds it kā parādās Jesajas grāmatā, saistībā ar tuksneša briesmām, bet tas tā kā vairāk ar tumsu saistās.
Par to, ka radītas divas var vēl pastrīdēties, bet nu skaidrs, ka Tu izvēlies Lilitas tradīciju, tāpat kā ir kādi, kas izvēlās biseksualitāti saskatīt pirmajā Radīšanas stāstā vai zoofiliju otrajā. (Tas nav domāts kā apvainojums, bet atgādinājums par trakākajām interpretācijām, kas tapušas kāda prātā)
armilo
# Iesūtīts: 2009.12.12 13:57:38
Adonika, "Mani interesētu bībeliskais pamatojums."
Lūdzu, te būs: Mat.19.nodaļa
"4 Bet Viņš atbildēja un sacīja: "Vai neesat lasījuši, ka Radītājs iesākumā tos radījis kā vīru un sievu,
5 un sacīja: tādēļ cilvēks atstās tēvu un māti un pieķersies pie savas sievas; un šie divi būs viena miesa.-
6 Tātad viņi nav vairs divi, bet viena miesa; ko nu Dievs savienojis, to cilvēkam nebūs šķirt.""
armilo
# Iesūtīts: 2009.12.12 14:01:51
incognito, tie ir divu iespējamo autoru pierakstīti divi radīšanas stāsti, kas nav pretrunā, bet viens otru papildina.
incognito
# Labojis incognito: 2009.12.13 11:05:14
Nu, tas par Lilitu ir tāds jauks stāsts, kas parāda to, kāpēc cilvēki ne vienmēr ir monogāmi un šī tendence ir jau no paša sākuma. Nu un Lilita un Ieva parādās līdzīgi kā Spīdola un Laimdota Lāčplēsī, ļaujot reflektēt par dažādiem vīrieša un sievietes attiecību veidiem.

Kāpēc Ābrahamam dotie apsolījumi attiecas uz no Sāras dzemdēto Īzaku nevis Hagares Išmaēlu?
Tas jau nu gan ir skaidrs - tāpēc, ka Hagare bija zemākā sociālajā statusā, t.i. kalpone.
Svētais
# Iesūtīts: 2009.12.13 18:07:09
incognito Tas jau nu gan ir skaidrs - tāpēc, ka Hagare bija zemākā sociālajā statusā, t.i. kalpone.

Tas notika Dieva izvēles un apsolījuma pēc, bet nevis tāpēc, ka Hagare bija zemākā statusā par Sāru.
<< . 1 . 2 . 3 . >>

:: Pievienot komentāru

Autors: 
  • Lai iekopētu autora vārdu,nospied uz tā.
  • Reģistrēti lietotāji var rediģēt tekstus vēlāk.
Bold FontItalics fontUnderlineStrike OutSubscriptSuperscriptFont colorTeletypeHorizontal LineE-mail linkhyperlinkListsimies
Atlikušas 1000 zīmes

 Lapas redaktors:redaktors@lelb.lv; Copyright © 2006 LELB, created by MB Studija
Šajā stundā bijuši 45 , pavisam kopa bijuši: 4673