atpakaļ uz mājaslapu
E-pasts:  Parole: atcerēties mani reģistrētiesaizmirsu parolimeklēt
Diskusijas Par kristīgu dzīvi Taupība
S.R...
Iesūtīts: 2009.01.15 11:05:46
taupība kā zināms ir labs tikums. jautājums sekojošs - kā jūs taupat un vai tas ir viegli?
<< . 1 . 2 . 3 . 4 . 5 . 6 . 7 . 8 . 9 . >>
AutorsZiņas teksts
vilks
# Iesūtīts: 2009.01.16 14:28:18
Gluži otrādi - laicīgi padzēšot beztēmu, var ietaupīt laiku un spēkus vēlāk
9K116
# Iesūtīts: 2009.01.16 14:29:23
Dona Eriksone
aha, pilniigi nejaushi....cik saprotu, ir jomas, kuraas taupiibu ieveerot nevajadzeetu
Gluži otrādi - ir jātaupa sava komentēšanas spēja un tā jālieto taupīgi
sicilia
# Iesūtīts: 2009.01.16 14:29:23
vispār taupība oir laba lieta. vajag audzināt raksturu un viss būs Ok. bet ietaupīti naudu ziedot Latvijas valstij bet vislabāk Ivaram personīgi
Juventus
# Iesūtīts: 2009.01.16 14:31:53
Vilks, pietaupi dzēšgumiju!
S.R...
# Iesūtīts: 2009.01.16 14:44:16
Dona Eriksone
kāpostus man nāksies štovēt, gribi, negribi. tev kaut kad februāra sākumā vajadzētu atbraukt ciemos - jānokārto tās formaliātes.
S.R...
# Iesūtīts: 2009.01.16 14:49:32
Dona Eriksone
tad paliksi bez kāpostiem, bet vispār taupības nolūkos varu tos paņemt līdz uz Rīgu. kafejnīcas vietā. es nezinu, moš arī Rīgā. jānoskaidro.
S.R...
# Iesūtīts: 2009.01.16 14:53:30
Dona Eriksone
nu jā, es jau varu tos kāpostus noštovēt tāpat - bez liekām formalitātēm.galugalā - tāds cienasts ir taupīgs.
S.R...
# Iesūtīts: 2009.01.16 15:03:30
Dona Eriksone
tas jāsaskaņo ar mājasmāti.(moš mani zemnieciskie kāposti nemaz neies kopā ar kādām citām ,smalkām uzkodām!) bet ideja laba.
S.R...
# Iesūtīts: 2009.01.16 15:29:55
Dona Eriksone
cerēsim ka mani kāposti viņu iepriecinās vairāk nekā vārīts krokodils.
Solveiga
# Iesūtīts: 2009.01.16 17:19:49
Dona Eriksone
par to jau aunu gandriiz var nopirkt!
Jā, no sudrabam līdzīga metāla bez ķēdītes

a_masiks
Neesmu hoķa liels speciālists, taču man likās, ka arī slidas būtu diezgan noderīgas
Ir jau arī hokejs uz zālītes
Dona Eriksone
# Iesūtīts: 2009.01.16 18:23:13
Solveiga
aha un ir vel ta saucamais florbols.
Balss
# Labojis Balss: 2009.01.16 21:10:59
Dona Eriksone
vispar es uz graamataam ietaupu taadeejaadi, ka pati rakstu un peec tam pati arii lasu, pie tam kompii, taadeejaadi ietaupot arii papiiru
Labais! .

Mārtiņš
Šito biju dzirdējusi, ka neitrālajā ripot neesot taupīgi. Bet - mans auto rāda rāda apgriezienus. Tātad - ja ir apgriezieni, tad ir arī degvielas patēriņš. Jeb es kaut ko nesaprotu?

a_masiks
Manas halogēnās griestu lampiņas ir ar plašu apgaismes leņķi. No spečukiem dzirdēju, ka esot ekonomiskas. Gaismas tiešām daudz, gandrīz pārāk, tā ka slēdzu iekšā tikai attiecīgo griestu sekciju, ko vajag, kai nejustos kā operāciju zālē.
Mārtiņš
# Labojis Mārtiņš: 2009.01.17 11:49:56
Balss
Šito biju dzirdējusi, ka neitrālajā ripot neesot taupīgi. Bet - mans auto rāda rāda apgriezienus. Tātad - ja ir apgriezieni, tad ir arī degvielas patēriņš. Jeb es kaut ko nesaprotu?

Braukšanas laikā motors vienmēr darbojas. Ripojot neitrālajā tukšgaitas apgriezieni tiek uzturēti, dzinēju darbinot ar degvielu (tātad ir patēriņš). Ripojot ar ieslēgtu pārnesumu un atlaistu gāzes pedāli, elektroniskās vadības sistēmas rīkojas tā, ka degviela netiek padota, bet dzinēja apgriezienus uztur paša auto ripošana, riteņi griežoties caur transmisiju griež dzinēja kloķvārsptu (patēriņa nav). Protams, apgriezieniem nokrītoties līdz tukšgaitas apgriezieniem, tā pati vadīibas sistēma neļaus dzinējam noslāpt, t.i., pados degvielu.

Praksē tā ekonomija īstenībā ir tuvu nullei. Daudz svarīgāks manuprāt ir aktīvās drošības apstāklis, jo esot pārnesumā momentāni var uzspiest gāzes pedāli. Starp citu, ekonomiska braukšana kādu to ik pa laikam piedāvā Statoil savās reklāmās, patiesībā ir riskanta no drošības viedokļa un arī auto mezglu ilgmūžības.
Balss
# Iesūtīts: 2009.01.17 13:23:56
Mārtiņš
Paldies! Nu ja, tā elektronika tagad acīmredzot darbojas citādi nekā vecie labie karburatori...
Par Statoil reklāmu neko nezinu.
a_masiks
# Iesūtīts: 2009.01.17 13:37:07
Mārtiņš
Ripojot ar ieslēgtu pārnesumu un atlaistu gāzes pedāli, elektroniskās vadības sistēmas rīkojas tā, ka degviela netiek padota, bet dzinēja apgriezienus uztur paša auto ripošana, riteņi griežoties caur transmisiju griež dzinēja kloķvārsptu (patēriņa nav).
Nezinu, vai tieshaam elektronika samazina degvielas padevi liidz 0, tacju dotaa pasaka ir auto tirgonju izdomaats nepamatots miits. Joks ir tajaa, ka aprakstiitais panjeemiens saucas "bremzeeshana ar motoru". Tas ir - motors ar nomestu gaazi, iesleegts aatrumaa - pateeree berzee lielu energjiju. Shaads ir vieniigais atljautais bremzeeshanas veids, braucot no liela, leezena kalna... peec CSN prasiibaam. Un ja mashiina tiek sabremzeeta - degvielas ekonomija taa nekad un nekaados apstaakljos nevar buut. A mashiinaas ar automaatisko kaarbu - vispaar bez starpiibas - ja motors strada uz zemaakiem apgriezieniem - tas zaudee sakjeri ar mashiinu. Taapec automaatiskaas kaarbas nevar piestarteet mashiinu ievelkot.

Balss
Tas arii ir spechuku miits. Halogeenas lampas tieshaam dod lielaaku gaismu saliidzinot ar taadas pashas jaudas parastajaam kveelspuldzeem. Vismaz baltaaku gaismu. Tachu no jaudas/gaismas attieciibas halogeenaas lampinjas pamatiigi zaudee gaazizlaades un LED lampaam. Resp - ja gribam ieekonomeet - "dienas gaismas" lampas buus izdeviigaakas pie taa pasha ieguutaa gaismas daudzuma. Gan shiim lampaam ir viens liels truukums -nav iespeejams reguleet to spozhumu. Tikai vai nu iel. vai izsl. Tur pretii LED ir veel ekonomiskaakas, iespeejams reguleet gaismu, bet vinjas pagaidaam ir ljoti daargas un gaismu koncentree taapat kaa halogeenas - vienaa staraa.
Balss
# Iesūtīts: 2009.01.17 13:48:37
a_masiks
Mjā, mans auto rāda ne tikai apgriezienus, bet arī citā lodziņā degvielas patēriņu l/km. Un, kamēr ir ātrumā, kaut vai ripojot, tikmēr degvielas patēriņu rāda augstāku, nekā, ja ir neitrālajā.

Manas halogēnās ir diezgan ilgmūžīgas un ar plašu gaismas izkliedes leņķi. Par parēriņu gan grūti spriest. Toties gaismas spektrs ir patīkams, ne miroņbālais kā dienas gaismai. Tādas ša vai tā (arī ar dzelteno spektru, kādas tagad ražojot) pie griestiem mājā neliktu.
Balss
# Iesūtīts: 2009.01.17 15:43:19
Viena no manām izpriecām savulaik bija, staigāt pa veikaliem un meklēt akcijas preces, kas maniem draugiem (kam tādas iespējas nebija) varētu būt noderīgas.
Tas bija prieks un praktiska palīdzība reizē.
Mārtiņš
# Iesūtīts: 2009.01.20 18:42:42
a_masiks
Nezinu, vai tieshaam elektronika samazina degvielas padevi liidz 0, tacju dotaa pasaka ir auto tirgonju izdomaats nepamatots miits. Joks ir tajaa, ka aprakstiitais panjeemiens saucas "bremzeeshana ar motoru". Tas ir - motors ar nomestu gaazi, iesleegts aatrumaa - pateeree berzee lielu energjiju.

Par pārdevēju mītiem neko nezinu. Un tas, ka notiek bremzēšana ar motoru, ir loģiski un tas ir labi, kas arī ir vajadzīgs ripinoties pie krustojuma (ja tur priekšā ir sarkanā gaisma).

Balsij varbūt ir kāds dikti moderns auto, jo kaut ko atminu, ka dēļ kaut kādiem apsvērumiem (lambdas sildīšana???) elektronika mēdz arī šādi bojāt auto normālo uzvedību.
Balss
# Iesūtīts: 2009.01.20 23:00:52
Mārtiņš
Nav man nekāds super duper auto. (Man gan agrāk bija auto, kam katalizatorā bija lambdas zonde - atminos, ka to nedrīkstēja ilgi šlepēt, bet viņš man lieliski nokalpoja padsmit gadus ar ripošanu neitrālajā).

Es īsti tomēr nesapratu - bremzēšana ar mototru ir viena lieta (vajadzības gadījumā to lietoju), bet citādi mans degvielas patēriņa rādītājs liecina, ka, ripojot ar kloķi ātrumā (lai gan gāzi nedodu) degvielas patēriņš ir stipri augstāks nekā ripojot brīvgaitā.
Mārtiņš
# Labojis Mārtiņš: 2009.01.21 00:19:41
Balss
(Man gan agrāk bija auto, kam katalizatorā bija lambdas zonde - atminos, ka to nedrīkstēja ilgi šlepēt, bet viņš man lieliski nokalpoja padsmit gadus ar ripošanu neitrālajā).

Kaut kas tiek putrots. Ilgi šlepēt nevar automātkārbas, ar zondi tur nav nekāda sakara.

Es īsti tomēr nesapratu - bremzēšana ar mototru ir viena lieta (vajadzības gadījumā to lietoju), bet citādi mans degvielas patēriņa rādītājs liecina, ka, ripojot ar kloķi ātrumā (lai gan gāzi nedodu) degvielas patēriņš ir stipri augstāks nekā ripojot brīvgaitā.

Tātad man savi vārdi vismaz par Tavu auto jāatsauc. Ja bortkompis tā rāda, tad droši vien tā arī ir.

Bet vispār - baigais oftopiks.
<< . 1 . 2 . 3 . 4 . 5 . 6 . 7 . 8 . 9 . >>

:: Pievienot komentāru

Autors: 
  • Lai iekopētu autora vārdu,nospied uz tā.
  • Reģistrēti lietotāji var rediģēt tekstus vēlāk.
Bold FontItalics fontUnderlineStrike OutSubscriptSuperscriptFont colorTeletypeHorizontal LineE-mail linkhyperlinkListsimies
Atlikušas 1000 zīmes

 Lapas redaktors:redaktors@lelb.lv; Copyright © 2006 LELB, created by MB Studija
Šajā stundā bijuši 119 , pavisam kopa bijuši: 35542