atpakaļ uz mājaslapu
E-pasts:  Parole: atcerēties mani reģistrētiesaizmirsu parolimeklēt
Diskusijas Par Baznīcu Atskats uz reformācijas laiku [un šodiena]
vasara
Iesūtīts: 2007.02.06 12:06:33
16.gs. tika reformēta Baznīca [Romas]. Kur šajā aspektā ir palikusi A-Baznīca [pareizticīgie]?
AutorsZiņas teksts
vasara
# Iesūtīts: 2007.02.06 12:08:56
Vēlētos uzzināt no zinošākiem Baznīcas vēstures jautājumos, vai un kāpēc reformāciju skāra tikai R-Baznīca?
subjektīvs komentārs [195.175.37.71]
# Iesūtīts: 2007.02.07 10:00:10
A-baznicā (precīzāk Krievijā) sava veida reformācija (galvenokārt ārējās lietās, ne mācibā) notika kādu gadsimtu vēlāk. pareizticīgie - refromētie, vecticībnieki - ne.
vasara
# Iesūtīts: 2007.02.07 10:14:38
Vai luterāņiem vispār notiek kaut kādas teoloģiskas sarunas mācību atšķirīgajos jautājumos ar pareizticīgajiem? Vai vispār ir ieinteresētība abām pusēm šajā jautājumā?
vinkārši es [84.237.197.233]
# Iesūtīts: 2007.02.07 11:43:04
no pareizticīgo puses noteikti ne, jo viņi nelaiž klāt tādus sektantus kā luterāņus pie savas pareizās mācības.
vasara
# Iesūtīts: 2007.02.07 12:47:59
Skaidrs.
Laikam tādas sarunas vajadzēja risināt toreiz - 16.gs...
vienkārši es [84.237.197.233]
# Iesūtīts: 2007.02.07 12:56:04
patiesībā vēl viens interesants fakts: ka Latvijā pareizticīgie bija ienākuši pirms RKB, bet par šo faktu vēsture klusē??! Pareizticīgie ir ļoti noslēgti, kas man arī viņos fascinē...
kaut gan ir īstie pareizticīgie un ir padomju laikā, kas iefiltrējās par pareizticīgo priesteriem un grāva īsto pareizticību un sludināja komunismu.
ja pareizi saprotu Jānis Pommers ir viens no šiem upuriem, kuru paši juridiski esošie pareizticīgie nomocīja, jo "parāk dievticīgs"un pareiz bija bet tas iz nesenās pagātnes!
vienkārši es [84.237.197.233]
# Iesūtīts: 2007.02.07 13:02:35
hm... es to tiešām nezinu! vai Tu zini kādu konkrētu grāmatu / rakstu?!
divkārši tu [212.138.64.174]
# Iesūtīts: 2007.02.07 13:11:52
ja tu papētītu vēsturi tev būtu atklājušies vēl daudz dažādi interesanti fakti (par tēmu : "kā īsti tā kristietība ienāca teritorijā, ko nu mēs saucam par Latviju" )
- - -
es zinu vismaz 3 frontes šajā cīniņā
a) ziemeļpuse-skandināvi (kura taij laikā bija ietekme ap visu Baltijas jūru)
b) austrumpuse-slāvi (kuriem kārojās pēc pieejas pie jūriņas)
c) dienv/rietrpuse-pāvestieši (kuriem Antikrists bija šovietiņu nolūkojis kā svētu-upuri "māras-zemi" savai asiņainajai debesu ķēniņienei
- - -
bet visam pa vidu kruši, prūši, sēļi u.c. pamatiedzīvotāji, kuri kā muļķīši pretspēka priekšā mira aistāvot savu tēvu zemīti
= = =
kā sacīt krustām šķērsām kristīti un pārkrustīti (pa nepareizam/pareizam/vēl pareizākam) turp un atpakaļ
- - -
ja vien tu papētītu... un ja vien meklētu pēc patiesības (ne paš/vai sveš-taisnības :I
Tālivaldis Skuja
# Iesūtīts: 2007.02.07 13:13:54
... vēsturi jau saraksta vēsturnieki
(un to pārraksta (liek pārrakstīt) jaunās valdības)
- - -
tā tā vēsture mainās
vienkārši es [84.237.197.233]
# Iesūtīts: 2007.02.07 13:25:34
divkārši tu [212.138.64.174] es nerunāju par negatīvo, agresīvo pieredziatiecībā uz Dievu Latvija teritorijā, bet par "Dieva darbiem", kas man daudz vairāk interesē! vai arī par padomju upuriem, kurus mēs diemžēl neuzzināsim.
Tālivaldis Skuja man patīk vēsture vai tāpēc nedrīks interesēties, ka neesmu ritīgs vēsturnieks?
+Jānis
# Labojis +Jānis: 2007.02.07 13:45:14
Vasara,
ļoti dziļš teoloģisks dialogs starp luterāņiem un pareizticīgajiem notiek Somijā. Esmu domājis, ka vajadzētu tā saturu darīt pieejamu arī interesantiem Latvijā. Ceru, ka izdosies, lai gan somu valoda sagādā grūtības.
vasara
# Iesūtīts: 2007.02.07 15:11:51
+Jāni ,
tas patiešām būtu ļoti vērtīgi uzzināt ko vairāk!
Rūdīšos pacietībā un gaidīšu
Jānis_Bitāns
# Iesūtīts: 2007.02.07 15:40:18
vasara
Laikam tādas sarunas vajadzēja risināt toreiz - 16.gs...

Tā gluži nav, ka toreiz nekas netika risināts, taču tā bija īsa un ne pārāk rezultatīva sarakste starp Augsburgas teologiem un Konstantinapoles patriarhu Jeremiju II.
vasara
# Iesūtīts: 2007.02.08 15:55:07
Jānis_Bitāns ,
kā beidzās šī sarakste? Varbūt ir zināms, konkrēti kādi jautājumi tur tika pārrunāti?
Jānis Gaisiņš [81.198.179.22]
# Iesūtīts: 2007.02.08 16:28:32
Vasara - faktiski pareizticīgie pieprasīja Augsburgas konfesijai kļūt par pareizticīgajiem, t.i. pāriet Konstantinopoles patriarha jurisdikcijā, kas viņiem, no Romas patriarha un viņa doktrīnām atsvabinātiem, nelikās prātīgākais solis. Luterāņi izturējās pret pareizticīgajiem ar cieņu, tomēr baznīcas vienība nevarēja tikt panākta, jo līdzīgi kā ar kalvinistiem, izpalika vienotība visos mācības jautājumos.
Jānis Gaisiņš [81.198.179.22]
# Iesūtīts: 2007.02.08 16:35:47
Vēsturiski šī cieņa bija abpusēja, jo Krievijas impērijā luterāņi bija otrā nozīmīgākā konfesija aiz pareizticīgajiem un luterāņi ,pretstatā tā laika RKB, neaizvainoja pareizticīgos ar nievājošu attieksmi. Teofans Zatvorņiks pat raksta-"tie protestanti, kas turas pie pirmo protestantu mācības, pēc būtības ir pareizticīgie...(un turpina)...bet tomēr viņi ir protestanti``.
Balss
# Iesūtīts: 2007.02.08 16:48:37
Liekas, ka sākotnēji Krievijas impērijā luterāņi bija galvenokārt pēc ķeizarienes Katrīnas aicinājuma ieceļojušie vācu kolonisti, kas respektēja savas jaunās zemes Baznīcu un tradīcijas.
Jānis Gaisiņš [81.198.179.22]
# Iesūtīts: 2007.02.08 19:05:21
Un tās vācu un dāņu princeses, kam precoties nācās pārkristīties pareizticībā, viņas jau arī nenicināja savas bērnības baznīcu., plus vācbalti, plus iekaroto guberņu.t.i mūsu luterāņi.
Tēma ir slēgta, jūs nevarat iesūtīt komentārus

 Lapas redaktors:redaktors@lelb.lv; Copyright © 2006 LELB, created by MB Studija
Šajā stundā bijuši 112 , pavisam kopa bijuši: 4930