atpakaļ uz mājaslapu
E-pasts:  Parole: atcerēties mani reģistrētiesaizmirsu parolimeklēt
Diskusijas Par Baznīcu Lielā Ceturtdiena. Doms. 8.00
Teofans
Iesūtīts: 2008.03.15 17:29:50
Vēlējos atgādināt, ka Lielās Ceturtdienas rītā Doma baznīcā plkst.8.00 ir ļoti skaists un īpašs dievkalpojums, kurā piedalīties tiek aicināti visi LELB mācītāji un interesenti, - tas ir mācītāja kalpošanas amata iedibināšanas jeb mācītāju ordinācijas solījuma atjaunošanas dievkalpojums.
Tajā arī visam gadam tiek svētītas eļļas Baznīcas kalpošanas vajadzībām.
<< . 1 . 2 . 3 . >>
AutorsZiņas teksts
Teofans
# Iesūtīts: 2008.03.21 20:03:53
Pārdomātājs
Cik zinu no gandrīz "pirmajām rokām", padalīšos.
Viens mācītājs ar skumjām bija spiests solos palikt tehnisku iemeslu dēļ, jo bija absolūti neparedzētas problēmas ar ceļiem un viņš Daugavmalā bijis 8.15. Saprazdams, ka nokavējis, amattērpu atstājis mašīnā, taču, atnākot uz Domu, ieraudzījis, ka dievkalp. pamatīgi kavējas un nav pat sācies... Ko nu vairs.

Vēl kāds, cik sapratu, novilka savas amatdrānas sievietes-mācītājas dēļ. Un tas jau ir jautājums, kas arī man aktuāls. Esmu kategoriski pret sieviešu ordināciju. Man redzēt sievieti mācītāja amattērpā ir absolūti nepieņemami, jā, ja skaidrā tekstā, tad zaimojoši, un nekādi nespēju saprast, kā Domā šajā priesterības iedibināšanas dievkalpojumā varēja rasties tāda situācija, ka sieviete "konsekrē" Sv.V. Jo tas ir aplam. Ārējā zīme ir aplama. Stāvēju un nevarēju nedomāt, ka man būs jādzer no biķera, ko "konsekrējusi" sieviete. Nevēlos tādu situāciju piedzīvot nākamgad.
Jā, mūsu arhibīskaps ir pret sieviešu ordināciju (paldies Dievam!), kaut ļauj kalpot ordinētajām. (Un tā ceru, šī aplamība pati reiz dabiski izmirs.) Nu tad kā šajā rītā sieviete arhibīskapa klātbūtnē varēja atjaunot savu solījumu?

Bet tas ir jautājums, kas būtu diskutējams citā tēmā. Šeit paliek aktuāli visi iepriekš uzdotie jautājumi - mīļie mācītāji, kur jūs bijāt ceturtdienas rītā????
Samuēls
# Iesūtīts: 2008.03.21 22:56:51
Teofansmīļie mācītāji, kur jūs bijāt ceturtdienas rītā?
Laikam "mīļie mācītāji" ir iekūņojošies savās draudzēs un nelasa šitos jautājumus. Katru gadu viņi saņem vismaz emailus, ka jānāk uz šo dievkalpojumu, bet nenāk. Interesanti, kur bija Rīgas prāvests? No Rīgas vispār tikai daži. Nenācējus varētu iedalīt sekojoši:
1) "Īsteni patiesie luterieši". Motivācija - labāk nenākt, jo Konkordijas grāmatā nav rakstīts, ka jāsvēta eļļa, jāatjauno solījumus un jākoncelebrē. Kad tikai kautkas nelīdzinās RKB...
2) Tie, kuriem labi savās draudzēs un grūti no rīta piecelties.
3) Kuri nekā nav dzirdējuši, ja emailu saņēmuši, tad tas nav izlasīts un ja ir lasīts, tad nesaprot par ko ir runa.
vilks
# Iesūtīts: 2008.03.22 00:09:01
Teofans
man, protams, žēl, ka Tevi tas apgrēcina, kas konsekrē Vakarēdienu. Tiesa, man gan šķiet, ka šādi uzskati ir tuvi dokētismam, bet nu izšķir pats, esi taču gudrs.
Man savukārt tā šķiet ļoti laba un taisnīga zīme - ja jau rezi mums Baznīcā ir sievietes mācītājas, tad viņām arī pienākas mācītāju garīgā kopība. Citādi sanāk liekulība pāri mēram.
Teofans
# Labojis Teofans: 2008.03.22 16:40:02
Mans priekšlikums pacelt jautājumu par mācītāju (ne-)paklausību savam virsganam. Kaut vai šai rīta dievkalpojuma sakarā.

Var domāt savā prātā nez ko un būt slinks kā maiss, bet tas neattaisno nebūšanu dievkalpojumā, kad Arhibīskaps aicina.

Ir lietas, kas ir nediskutējamas un neapspriežamas, bet vienkārši izpildāmas. Tas ir paklausības jautājums. Ja to negrib vai nevar, tad nedrīkst arī vadīt draudzi. Jo, kas mazās lietās nav uzticams, tam arī lielās nevar uzticēt.

P.S. Šajā sakarā domāju par to, cik nu kuram ir svarīga priesterība - cilvēks, kurš kaut reizi mūžā ir piedzīvojis to svētību un žēlastību, ko var sniegt tikai ordinēta persona, piem., Sv.V. pasniegšanu, vai atbrīvošanu absolūcijā no savas grēkapziņas mokām un apsūdzības, tas nekad nebeigs pateikties par priesterības kārtu, kas iestājas starp grēcinieku un Dievu ar tai dotajām pilnvarām. Un pašai ordinētajai personai vēl jo vairāk būtu jāapzinās sava ārkārtīgi lielā un svētā misija, par ko tad arī būtu jāpateicas kā par lielāko dāvanu. Lielās Ceturtdienas rīta dievkalpojums ir brīnišķīga iespēja, ko daudzi arī piedzīvo ar sirds trīsām un asarām. Ja sirds nesaviļņojas (kaut nesaprotu, kā tā var nebūt), tad tas ir vienkārši pienākums - atzīmēt sava augstā amata dzimšanas dienu. Un Dievs jau svētī arī to, kas vienkārši paklausa.
Pārdomātājs
# Iesūtīts: 2008.03.22 16:59:47
Teofans
Kā būtu, ja tu šo ierosinājumu ievietotu mācītāju diskusiju sadaļā? Jeb ierosinātu par to spriest kādā konventā vai mācītāju konferencē?
Šajā forumā jau pārāk daudzi mācītāji neapgrozās...
Teofans
# Iesūtīts: 2008.03.22 17:12:53
Pārdomātājs Nesmu ordinēta persona un nevaru īstenot Tavus priekšlikumus.
Man gluži vienkārši gan ļoti sāp, gan rada milzīgu neizpratni šāda mūsu Baznīcas mācītāju demonstrētā attieksme. Tas dara kaunu visai Baznīcai, tā nav katra indivīda personiskā lieta - gribu, svinu savu dzimšanas dienu, negribu - ne.

Zinu daudzus ierindas ticīgos, kam nepaklausība savam mācītājam dabiski ir jau bikts jautājums - un tā ir ne tikai viņu sirdsapziņa, kas apsūdz, jo Rakstos ir teikts: "Paklausait saviem vadītājiem un esiet padevīgi, jo viņi ir nomodā par jūsu dvēselēm kā tādi, kam būs jādod atbildība. Lai tie to varētu darīt ar prieku un nevis nopūzdamies, jo tas jums nav derīgi. "(Ebr.13-17)
vilks
# Iesūtīts: 2008.03.22 21:25:54
Artos un visi citi
aaaa, vilks nokaunējās pa visu ģīmi un apņēmās līdz turpmākajam pārbaudīt ikvienu svešvārdu, ko lietos. Donātismu es domāju, protams.
vilks
# Labojis vilks: 2008.03.22 21:30:34
Teofans
Zinu daudzus ierindas ticīgos, kam nepaklausība savam mācītājam dabiski ir jau bikts jautājums - un tā ir ne tikai viņu sirdsapziņa, kas apsūdz, jo Rakstos ir teikts..

Paklausība ir labs tikums, tas tiesa. Bet nedomāju, ka ir labi un vajadzīgi paklausīt automātiski un nedomājot (kā tas izklausās no komentāra). Jo mācītāji arī var kļūdīties. Tiesa, protams, ne jau aicinot uz dievkalpojumu.

un, jā - ja vēlies to pārrunāt ar māčitājiem, Tu vari uzrakstīt redaktoram un palūgt pieeju priviliģēto sarunām.
Gints [89.191.123.205]
# Iesūtīts: 2008.03.23 22:18:29
Teofanam Speciāli priekš tevis sadabūju ielūguma tekstu:
Zaļajā ceturtdienā, Rīgas Domā pl.8.00 no rīta, notiek īpašs dievkalpojums, kurā mācītāji kopā ar Arhibīskapu Jāni svinēs dievkalpojumu, kura laikā tiek aktualizēts mācītāja solījums, ko esam devuši mūsu ordinācijā. Arī evaņģēlisti var piedalīties dievkalpojumā, izņemot to daļu, kurā tiek aktualizēts ordinācijas solījums.
Dievkalpojuma laikā Arhibīskaps svētīs eļļas, kas domātas katehumēniem un neveselajiem.
Šogad, Zaļajās ceturtdienas dievkalpojumi bīskapu vadībā notiek visās trijās diecēžu katedrālēs - Rīgā, Liepājā un Daugavpilī.
Tas nozīmē, ka Rīgas arhidiecēzes mācītāji pulcējas Rīgas Domā.
Kalpošana notiks ar baltām stolām . Lūgums ierasties kādu laiciņu iepriekš, lai laicīgi varētu saģerbties un noskaņoties dievkalpošanai.
Ja Jums nav albas un stolas, tad varat piedalīties talārī .
Katrs no
Gints [89.191.123.205]
# Iesūtīts: 2008.03.23 22:18:46
Katrs no Jums ir laipni gaidīts!
Gints [89.191.123.205]
# Iesūtīts: 2008.03.23 22:32:53
Teofanam Es tā kā lohs īsti nesaprotu ko tas nozīmē aktualizēt solījumu, vai tas ir kā adventistiem ik pa laikam vēlreiz nokristīties ja gadījumā ir baigi sagrēkojis?
Par to priesterību Luters kaut ko runāja par vispārējo priesterību, a kas mums ordnācija ir kļuvusi par sakramentu?
Vispār moška vajadzētu šitai baznīcai nosaukumu mainīt, jo tā slavināt personu, kas nepaklausīja savam Romā sēdošajam ganam, ir zaimošana! Kāds kauns, kāda neklausība. Vai tā neiznāk ja seko tavai domu gaitai?
Par eļām jau izteicos, par amattērpu šoreiz neizteikšos.
Pārdomātājs
# Iesūtīts: 2008.03.23 22:42:31
Gints [89.191.123.205]
Lūdzu, pirms ķeries pie sarežģītākiem jautājumiem, vispirms iemācies rakstīt vādu eļļa (to raksta ar 2 ļ...) - tas tev jau ir recidīvs.
Vai esi jeb neesi lohs , to pajautā kādam, kas tevi pazīst personīgi!...
lēnprātīgais
# Iesūtīts: 2008.03.24 00:41:16
Gints [89.191.123.205], Ordinacijas solijums ir samera garš teksts. Nedomāju, ka kads no mācītājiem to būtu iemācījies no galvas. Tāpēc ir labi, ka kaut reizi gadā tas tiek aktualizēts, ka macītāji atgādina paši sev un viens otram, ko viņi savā pirmās mīlestības larstumā visu sasolījuši. Tas varētu atrisināt vienu otru problēmu mūsu Baznīcā. Tas būtu tikai normāli, ja solījums tiktu pildīts. Kā redzams no retajām mācītāju rindām Zaļās Ceturtdienas rīta dievkalpojumā Domā, daudziem ordinācijas solījums ir aizmirsies... Ļoti žēl...
Jānis Kalniņš
# Labojis Jānis Kalniņš: 2008.03.24 13:35:48
Teofans

Kāpēc daudzi mācītāji neieradās?

Zini, pirms sāc brukt virsū mācītājiem, padomā pats, cik paklausīgs un pazemīgs esi! Un varbūt pieļauj, ka eksistē arī kādi objektīvi iemesli, kādēļ mācītāji neierodas. Man līdz Rīgai ir 170 km un līdz Liepājai tāpat, pie tam vēl pa briesmīgiem ceļiem. Mana draudze apmaksā man ceļu uz dievkalppojumu, bet ceļu uz galvaspilsētu gan ne Un zini, mums savās draudzēs arī ir Zaļās ceturtdienas pasākumi un es nevaru draudzei vienkārši pateikt: "sorry, iztieciet nu kaut kā paši šoreiz vai arī pavisam bez, jo varbūt nepaspēšu atpakaļ!"
Un tikmēr, kamēr daudzi mācītāji vēl strādā citā darbā, atceries, ka tā ir darba diena!
Teofans
# Labojis Teofans: 2008.03.24 19:40:03
Kristus ir augšāmcēlies!
Svētīgu un gaviļpilnu visiem Lieldienu oktāvu!

Jānis Kalniņš
Iepriekšējos gados bija mācītāji, kas brauca 220 km un vairāk. Vispirms uz Rīgu un tad atpakaļ, jo - nu bet protams! - ka ir vakara Lielās Ceturtdienas dievkalpojums savā draudzē un darba pāri galvai, kā savādāk! Vai tad Jums tie pa dienu notiek, ne 18.00 vai 19.00? Bet, mācītāja kungs, kādas gan var būt rīdzinieku un pierīgas ļaužu atrunas?
Par citur strādājošajiem - nedomāju vis, ka visi, kas nebija, dikti strādā citur, kāds jā - mazākums, bet ne tuvu ne visi tie, kas - vienkārši nebija.
Par paklausību un pazemību - kā reiz no sava mācītāja priekšzīmi ņemu un ir gadījies redzēt, kā viņš dažreiz ar sakostiem zobiem lauž sevi, kad domas nesaskan, bet tās nav bijušas pestīšanai izšķirošas lietas, lai atļautos nepaklausīt savam virsganam.
Sakiet gan, kad vēl Jūs līdz ar tik daudziem saviem amata brāļiem esat vienlaicīgi kopīgi kalpojis pie altāra sava virsgana vadībā, kā tas notiek šai dievkalpojumā? Varbūt var tomēr sakrāt gan naudiņu, gan uzteikt vienu nakti miegam, lai vismaz reizi dažos gados piedzīvotu, kāds ir šis Lielās Ceturtdienas rīta īpašais dievkalpojums?

vilks
Par paklausību. Protams, ka jādomā līdzi! Kā savādāk! Ja arhibīskaps savus padotos aicinātu, piem., svētīt geju laulības - skaidrs, ka jāseko ne aklā paklausībā, bet filtrējot. Un tieši tāpēc, ka domā līdzi, par šo dievkalpojumu nez vai var būt cits domāšanas procesa auglis kā - man tur jābūt! Ko gan citu tur var izdomāt, varbūt var minēt tos svarīgos iebildumus?

Gint - paldies par ielūguma tekstu! Tur viss ir ļoti skaidrs un nepārprotams.
Par pārējo Tevis rakstīto - vai arī Tu piederi pie tiem, kas uzskata, ka priesteris ne ar ko neatšķiras no laja? Žēl, bet tā diezgan nepārprotami izklausās. Tu ko - pats sev Absolūciju pasludini un Sv.V. konsekrē??



Samuēls
# Iesūtīts: 2008.03.24 21:21:26
Gints [89.191.123.205] šitiem pagānisma atribūtiem- vīrakiem, eļļām utml neticu.
ja vienviet Gints sadabū pat ielūguma tekstu, ko saņēmuši mācītāji, tad laikam vismaz pietuvināts kādam mācītājam. Bet vai tad tas mācītājs nav drusku mācījis Bībeli palasīt? Bībelē rakstīts, ka jūdi, nevis pagāni lietoja vīrakus un eļļas. Vai zini tādu laiku Baznīcas vēsturē, kad netika lietos vīraks un eļļa? Augšup sirdi, Gint, stiprini savu ticību!
Zaurs
# Iesūtīts: 2008.03.24 22:34:54
Gints
Jātic ir nevis eļļām un vīrakiem, bet Dievam.
Eļļas un vīraki gan palīdz cilvēkam ticību labāk sajust, tā teikt, ticēt ar visu ķermeni, ne prātu vien.
Gints [89.191.123.205]
# Iesūtīts: 2008.03.24 23:02:22
Pārdomātājam Mea culpa, mea culpa. Pat nezinu, kādu sodu lai sev uzliek? Jāzvana pazīstamam priesterim, jājautā kas sodu burtnīciņā rakstīts par paviršu gramatiku. Ja vien ir kaut kā iespējams no "pārdomātāja" uzināt, kā lai pazemīgi izlūdzas viņa piedošanu par otra ļ noslinkošanu, Pērs Gints būs ļļooti pateicīgs.
Ps. Iepriekšējā teikuma priekšpēdējais vārds ir apzināti, tā rakstīts, lai uzsvērtu izrunu, ja nu gadījumā pārdomātājam tas tik ļoti derdzās iepriekš izlūdzos piedošanu un speciāli labojums - "ļoti"
Pss. Ceru ka Jūs nepiesiesieties un kaut kādā vainā neapgrēcināsieties pie lēnprātīgā rakstītā "larstumā", viņa vietā jau iepriekš atvainojos.
Vēl ps. Man ir zināms kauns to nosaukt par mācīšanos, bet teiksim man ir bijusi saskare ar grieķu valodu (ak cik labi ka pārlasīju uzrakstīto, iedomājieties uzskricelēju "griķu" un šajā valodā v
Gints [89.191.123.205]
# Iesūtīts: 2008.03.24 23:02:44
un šajā valodā vārdam lohs bija/ir pavisam cita nozīme, atļaušos teikt diezgan pārsteidzoša. Pēram Gintam protams nav nemazākās jausmas, vai pārdomātājam ir pieejama sengrieķu (ak šausmas uzrakstīju sengriežu, kas ar mani?) vārdnīca taču uztveriet no manis šo uzdevumu kā mazu dāvanu lieldienu svētkos.
Mods-1
# Iesūtīts: 2008.03.24 23:20:23
Gints [89.191.123.205]
Īsa piezīme: vēlams reģistrēties, tad nebūs ierobežojumu komentāru garumam un nerādīsies IP.
Pārējie/ās cienījamie/ās
Atgriežamies pie tēmas. Par gramatiku var diskutēt tam paredzētajā vietā.
<< . 1 . 2 . 3 . >>

:: Pievienot komentāru

Autors: 
  • Lai iekopētu autora vārdu,nospied uz tā.
  • Reģistrēti lietotāji var rediģēt tekstus vēlāk.
Bold FontItalics fontUnderlineStrike OutSubscriptSuperscriptFont colorTeletypeHorizontal LineE-mail linkhyperlinkListsimies
Atlikušas 1000 zīmes

 Lapas redaktors:redaktors@lelb.lv; Copyright © 2006 LELB, created by MB Studija
Šajā stundā bijuši 91 , pavisam kopa bijuši: 2505