atpakaļ uz mājaslapu
E-pasts:  Parole: atcerēties mani reģistrētiesaizmirsu parolimeklēt
Diskusijas Par Baznīcu LELB un KLB par Svēto Vakarēdienu
Pāvils
Iesūtīts: 2007.01.25 13:51:58
Kā solīju, atvēru jaunu tēmatu, kur varam turpināt LELB un KLB sarunu. Kā jau iepriekš teicu - būtu labi, ja mums izdotos noturēties pie viena noteikta tēmata. Par nākamo tēmatu atvērsim atkal jaunu lodzīņu.
<< 1 ... 9 . 10 . 11 . 12 . 13 . 14 . 15 . 16 . >>
AutorsZiņas teksts
Dāvids
# Labojis Dāvids: 2007.02.05 20:27:01
Izlasīju, ko Samuēls te sarakstījis un atcerējos kādu diskusiju: man un Zālamanam vaicāja, vai var vienkārši ņemt un izrēķināties ar opozīciju? Zālamans teica, ka var. Es teicu, ka var, bet tikai pa priekšu baznīcai, tas ir, man ir jāpieņem lēmums. Tā nu sanāk, ka es esmu krietni gudrāks par Zālamanu. Zālamans visu pa tiešo saka, kā domā, bet es, kaut gan arī domāju tāpat, tomēr protu pateikt labāk - tā, lai tie, kuriem nepatīk Zālamans, saprastu, ka es neesmu gluži ar viņu, bet otriem, kuriem Zālamans pa prātam, es arī nebūtu smādējāms

Samuēl, mēs jau agrāk tikām runājuši, ka būt nošķirtam no pasaules un sevis paša miesas prāta gudrības nav kaut kas tāds, kas var palikt neizpaudies. Man pietrūkst apliecinājuma tam, ka tu bez taisnošanas mācības esi arī apķēris vienu lietu: svēttapšana tomēr ir pa priekšu. Būt nošķirtam no sava miesas prāta nozīmē nevis to, ko Tu raksti forumā, bet daudz vairāk to, kas Tu esi - kāda veida personība. Novēlu Tev, Samuēl, arī tālākvirzību svēttapšanas un garīgas izaugsmes ceļā.

POST SCRIPTUM: Sev es novēlu to pašu (kaut gan es domāju, ka man tieši svēttapšanā viss ir štokos, bet tā izskatās pazemīgāk).

Dāvids
# Iesūtīts: 2007.02.05 21:18:17
Auss, klau: nosākuma iedod stroķi un tad arī visu saprot, viss nostājas savās vietās: pareizi, ar roku dzelžu uzlikšanu viss nokārtojas: tad ir svēts, un ir taisns. Pa īsto. Es zinu.
Mulders
# Iesūtīts: 2007.02.05 22:19:31
Uldis, paldies par kaucik skaidru konspektiivu skaidrojumu bez teologjiskaas zupas (terminiem)! Protams, es ceru, ka tas teicines par teologjijas profesoru bij tikai ironija, jo ja juus manaa textaa saskataat teologjiska profesora paziimes, tad tas manu pashapzinju saceltu liidz greeciigam staavoklim. Es neesmu teologs, tamdēļ spriežu par lietām no to sakarībām, kuras ir kopīgas visam Dieva radītajā pasaulē.
Jānis Gaisiņš manuprāt pats jēdziens "sadraudzība" tiek atšķirīgi izprasts ieksh KLB un LELB. Mana izpratne par to izriet no manas ikdienas prakses, ko es novēroju savā draudzē, un tajā es neemsu novērojis, ka pie sakramenta tiktu pielaisti kādi, par kuriem zināms, ka viņi noliedz Luteriskās TA, protams es neesmu telepāts, un varbūt A. Bite pa kluso tur pielaiž visu Zviedru liberaaro varzu, taču, kad jūs sakāt ka LELB pie altāra pielaiž dajebko, tad es saskatu nevis realitāti, bet gan inženiera indukciju, bet tas nav nekāds arguments, jo ja es par KLB sākšu spriest pēc visiem zināmu KLB personāžu darbības un ja par visu KLB pēc viņiem spriestu laji, tad KLB nomirs īsti nedzimusi.
Un pareizi Uldis teica TA ir abpusgriezīgs zobens, kamdēļ katrs apstiprinājums ieksh TA būtu jāpapildina ar attiecīgajiem noliegumiem, tad tev TA pirmais artikuls vien sastāvētu no vesela traktāta, ka ar to, ka mēs ticam uz Vienu Dievu radītāju, mēs pasakām ka mēs neticam politeismam, ateismam un deismam, un tad vēl iedziļināties visos sīkumos, lai tik kādam nerastos aizdomas. Nu nevarēsi tu sacensties ar Velnu visās viltībās, tas, ka jūs sarežģjījat TA izrpatni, tas jau nedara lietas skaidrākas, tas dod tikai Velnam vairāk vietas kur izvērsties, jo pati valoda pēc definīcijas ir neskaidra... knipelējot ap katru TA burtu lieta nekļūs skaidra. Tamdēļ LELB arī saka, visi kas parakstās un apgalvo jā uz TA, ar tiem ir galda kopība. Un ja nu kāds ārēji rīkojas savādāk kā apliecina, tad tas ir jāizmeklē un jānoskaidro, vai tas mums rēgojas vai tur ir īsta manta. Bet KLB jebkuru subjektīvu novērojumu uzreiz deklarē par absolūtu patiesību, no kā arī izaug tas, ko es saucu par "KLB telepātiju", KLB ierauga kādu ārēju rīcību un uzreiz momentā ir gatavs tiesas spriedums, analīze un viss kārtībā... kur pat 1klasniekam skaidrs, ka konkrēta uzvedība un fenomens var tikt skaidrots ar daudziem un dažādiem apstākļiem un cēloņiem, bet KLB visur saskata tikai Velnu! Tas arī ir novērojams pie sektām - visur Velns, visur intrigas, tikai pie mums viss ir skaidrs un tīrs un tikai tas ko mēs sakām ir taisnība. Nu sorre, kad sapratīsiet, ka arī jūs esat tikai grēcīgi cilvēki un ka ikviens jūsu secinājums pats ir pakļaujams analīzei, tad būsiet pieauguši, a pagaidām jūs brienat pa visām klasiskajām sektantu grābekļiem... bet nekas, Kristu jūs apliecinat, tad vismaz nedraud totāls sabrukums.
Balss
# Iesūtīts: 2007.02.05 22:33:01
KLB teorētiķiem:
Es kā parasts, normāls, domājošs draudzes loceklis gaidīju un cerēju, ka veidosies saruna, kurā abu Baznīcu teologi meklēs saskarsmes punktus un tuvošanās iespējas. Diemžēl, lielākoties dzirdami vai nu paštaisni apgalvojumi, neloģiski argumenti vai pat
ņirdzīgi komentāri par LELB, tās uzskatiem un vadītājiem. Spriežot pēc šeit lasītā, Jūs (piedodiet emocijas) nespējat nostāties arhibīskapam līdzās ne inteliģencē, ne patiesi kristīgas dzīves liecībā.
+Jānis
# Iesūtīts: 2007.02.05 23:59:41
Aigar,
man šķiet, ka rokrakstu pētniecībā Jūs maldāties.
Katolis [87.110.228.45]
# Iesūtīts: 2007.02.05 23:59:44
Atvainojiet, ka iemaldījos jūsu, luterāņu diskusijā. Par sadraudzību. Vai kāds vienalga kurš: LELB vai KLB, var paskaidrot bez līdzšinējās matu skaldīšanas, kāpēc jūs neatrodaties Romas katoļu Vissvētajā baznīcā? Vai tas nav skaidrs, ka vienīgi pāvests ir apustuliskais pēctecis un visas Baznīcas vadītājs? Ar cieņu jūsu arhibīskapam, bet arī viņam būtu jāpakļaujas Romas katoļu baznīcas pāvesta visrsvadībai. Atmetiet augstprātību, lepnību un savu sīkumaino kašķēšanos. Jēzus lūgšana joprojām skan: "Svētais Tēvs, uzturi tos Savā Vārdā, ko Tu Man esi devis, lai viņi ir viens, itin kā mēs.
.. Svētī tos patiesībā; Tavi vārdi ir patiesība. .. Lai visi ir viens, itin kā Tu, Tēvs, Manī un Es Tevī, lai arī viņi ir Mūsos, lai pasaule ticētu, ka Tu Mani esi sūtījis."
jānis no rīgas [212.93.97.132]
# Iesūtīts: 2007.02.06 08:28:16
Ar tevi, katoli, tā pati nedziedināmā slimība.... Tu pat Rakstus nemāki lasīt... jauc lūgšanas ar pavēlēm... Kāpēc gan, lai tu viņus lasītu, ja tev ir citas autoritātēs... svētā tradīcija un pāvesta nemaldīgums...

Ieteikums, neatvainojies, bet vai nu iedziļinies, vai lien atpakaļ savā alā...
un padomā par to ko kāds baznīctēvs atbildot ķeceriem ir teicis /aptuveni tā/ "... tas, ka jūsu ir daudz, kas tā ticat nenonozīmē, ka patiesība ir jūsu pusē... gluži otrādi..."
Jānis_Bitāns
# Iesūtīts: 2007.02.06 09:04:04
Katolis [87.110.228.45]
vēl ir iespēja iemaldīties pareizticīgo saitos...
Ideju Vārdnīca [195.13.228.58]
# Iesūtīts: 2007.02.06 10:48:27
"Kauns ir emocionāla neveiklības vai pazemojuma sajūta, kas cilvēku pārņem, kad viņam pašam vai citiem kļūst zināms kāds līdz šim aplēpts viņa trūkums...

Sliecība uz kaunēšanos var kļūt patoloģiska - līdz tādai pakāpei, ka vismazākā aizrādījuma saņemšana vai neveiksmes atzīšana rada grūtus pārdzīvojumus. Bieži vien tas izraisa nepamatotus dusmu izvirdumus un, iespējams, ir nozīmīgs cēlonis varmācībai ģimenē."
(Ideju Vārdnīca, Zvaigzne ABC, R: 1999., 253.lpp.)
Jānis Gaisiņš [80.81.32.70]
# Iesūtīts: 2007.02.06 11:24:28
Mulder.Kad nav argumentu, tad atliek piesaukt sektantu bubuli...Ja tu ievēroji, ikviens KLB teologs uzrāda lietas kas mūs šķir-nekonsekvences LELB starptautiskajā sadraudzībā un atsevišķu maldu mācītāju nedisciplinēšana, par ko tad nu jūsu virsgans pēc sava amata ir atbildīgs. Kas mūs vieno, mēs labi zinām . Un vajag mācīties ironiju un humoru atšķirt no ņirgāšanās, balss, tās liecina par inteliģenci un kristīgu stāju, ne paštaisns farizejiskums, kā dažam diskusijas dalībniekam.
Jānis Gaisiņš [80.81.32.70]
# Iesūtīts: 2007.02.06 11:27:23
N.B.Kur palika jautrā diskusija ar grēcinieci?
Aigars Dāboliņš
# Labojis Aigars Dāboliņš: 2007.02.06 11:58:56
+Jāni, nekad neesmu pretendējis uz nemaldīgumu. Ir tikai viens, kas baznīcā to ir darījis, lai arī ex cathedra, bet vienalg - tā ir ungeheure Anmassung . Bet Samuēls droši vien ir klons, tāds pats kā Dāvids. Tomēr Dāvids vienkārši looks more atractive .

Vienreiz viens īsts katolis ir klāt. Apsveicu! Tā man liekās ir vissvaigākā doma un līdz šim publicistiski visprecīzākais pienesums. Bez jokiem. Arī Rakstu vietas lietojums likās ļoti trāpīgs, piederīgs. Respect! Tālākām pārdomām: viena no pirmām lietām, ko es uzzināju, sākot teoloģijas studijas LELB seminārā: ka luterāņi ir īstenie katoļi (prof. Slenczka). Man ļoti iepatikās šī doma, un pie tās mēs arī KLBL sukcesīvi turamies.

cien. Balss vai (god. Balss?): bet ko jūs brīnaties par KLBL "teorētiķiem" - vai tad nezināt, ka v viņi ir lepni, augstprātīgi un sīkumaini un kašķīgi? Ko Jūs gaidījāt no viņiem - lai viņi sacenstos ar Jūsu god. Arhibīskapu aristokrātiskā cildenumā? Man liekas, ka te viss ir kā uz delnas. Vai tad Jūs ar saviem saucieniem sasauksiet šos teoloģiskos neliešus, lai viņi izamainās? Viņi ir eklezeoloģiski bandīti. Un galvenā viņu nodarbošanās ir sēdēt pie PC - karāties internetā, lai apvainotu Arhibīskapu. Tikmēr viņu draudzēs praktiski kalpo ne jau viņi, bet Svētais Gars. Viņi vēl raksta dzelteno presi pilnu ar demgoģiju (vai tas arī nav kaut kur rakstīts: katrs vārds, kas man nav pa prātam, būtībā ir demagoģija): skalda matus un aizskar tautā augsti godātus mācītājus par kaut kādu nieku: bauslības un evaņģēlija vietām jaukšanu. Vai tad Arhībiskaps nav reiz teicis, kas ir šie augsburgeri - rigorozi bauslībnieki (par to viņš taču ir arī pārliecinājies un izpētījis visu, ja reiz tā saka, jo augsburgeru sprediķi tiek regulāri publicēti gan viņu dzeltanajā presē, gan arī atrodami internetā)? Tāpēc uzmanīgāk vajaga sekot katram vārdam, kas iziet no viņa mutes un nevajaga gaidīt no augsburgeriem kaut ko citu. Tā kā filmā par Luteru Jūs viņu redzējāt (pašās beigās), tādi viņi arī ir.

sveicieni,
A.D.

Mulders
# Iesūtīts: 2007.02.06 12:13:24
Jānis, piesaucot "sektantu bubuli" es norādīju uz sektām vienu no raksturīgajām īpatnībām - ārkārtīgi selektīvu skatījumu uz lietām. Tas arī parādās KLB.
Jūs rakstāt nekonsekvences LELB starptautiskajā sadraudzībā un atsevišķu maldu mācītāju nedisciplinēšana. Lūk un šis ir tipisks selektīvā skatījuma viedoklis, jo ikvienam Latvijā ir zināms, ka J.Cālītis un M. Santa tika visai kardināli disciplinēti tieši savas mācības dēļ. Tādēļ jūsu arguments vienkārši ir atklāti meli un vienkārši tiek paņemti jums `ērti` fakti, bet tiek ignorēti neērtie, kas ir pretrunā ar jūsu sākotnējo pieņēmumu. Tas loģiskajā sofistikā saucās "secinājumi seko pirms faktu aplūkošanas". Tas ir, jums (nezinu no augšas vai no iekšas) ir vajadzība nomelnot LELB (jo bez tā nevar leģitimizēt KLB aiziešanu) tamdēļ, lai ko LELB darītu, KLB pamatnosacījums jebkurā diskusijā un gala rezultāts jebkuram pierādījumam un diskusijai nepieciešami ir šis - "LELB ir maldu mācību baznīca". Un tā kā šis ir vēlamais nevis esošais lietu stāvoklis no KLB viedokļa, tad tiek selektīvi analizēti tikai tie fakti, kuri apstiprina šo teoriju. Pietam faktu analīzē tiek izmantota inženiera indukcija, tas ir no visai nelielas kopas īpašībām (a kopa ta selektīvi atlasīta) tiek izdarīti secinājumi par visu kopumu.
Ilustrācijai tāds domas experiments. Mana prepozīcija ir sekojoša "KLB ir nekulturāli, rupji un jaunības maksimālisma apsēsti jauniešu klubiņš, kam patīk justies vareniem". Pierādījiums šim ir ļoti vienkārš, aplūkojam R. Galvāna un T. Skujas runas stilu, saturu uzvedību un vispārējo uzvedību internetā un secinām - tāds ir viss KLB. Tipisks pierādījums no selektīviem datiem. Un ja jūs liksiet priekšā Dāboliņa vai Ilāra kungus, kā visai pieklājīgus un inteliģentus, tad es bļaušu, bet izņēmumi neko nenozīmē. Tas tāpat jūs A.Biti uzskatāt par LELB izņēmumu bet Modri Plāti par LELB likumsakarību.
Kā jau teicu, viss atkarīgs kas izdara secinājumus, jo, ar labu fantāziju un pareizu pieeju loģikai (jeb tās nezināšanai) var pierādīt arī ka Mēness ir no zaļa siera. Jeb citiem vārdiem - "vīnogas ir skābas" argumentācija.
Jānis_Bitāns
# Iesūtīts: 2007.02.06 12:30:07
Uldis
Es vēlos zināt, kas tieši un kādā veidā Altāra sakramentā starp KLB un LELB mācību par to, ir atšķirīgs, kad tas praktiski tiek piepildīts uz LELB altāriem?
nepastāvīgais [81.198.129.114]
# Iesūtīts: 2007.02.06 12:32:14
Aigar!
Neuzraujies uz to, kas nav Tavs! Man arī brīžam gribas spriest par KLB apm. tā: "Tur nav neviena mācītāja, kurš nebūtu reiz pametis LELB privātu aizvainojumu, vai nepiepildītu ambīciju dēļ!" Diez vai Tu esi tas, kam jānes KLB dibinātāju privātais aizvainojums. Citādi izskatās, ka vajāto sindroms var kļūt aktuālāks par mācības skaidrību.
P.S. Tas nav uzbrauciens!
Pāvils
# Iesūtīts: 2007.02.06 15:30:38
Te ir daudz sarunāts gan teoloģiski, gan prātnieciski, gan emocionāli, bet manuprāt, būtiskākais no abām pusēm ir pateikts. Lai arī kā KLB mēģina sevi iztēlot par cietēju, izstumto, verdzībā pārdoto Jāzepu u.t.t., tas nekādi nemaina faktu, ka KLB mācītāji, paņemot līdzi daļu no mūsu draudžu locekļiem, nošķīrās “ savā svēto kopībā”. Dažviet šī nošķiršanās notika sevišķi traumatiski, kā piemēram Ķekavā, kur sabiedrība joprojām nav spējusi pilnībā sadziedēt šo rētu un saprast, kā kaut kas tāds ticīgo ļaužu vidū iespējams. Par garīgā pārākuma sajūtu, kāda valda KLB rindās liecina tie “mazie gariņi”, kas te parādās šajā forumā, un nav vēl iemācījušies tā, kā tie “lielie” slēpt savu nicinājumu pret LELB.

Galvenie argumenti, kas it kā attaisno šo nošķiršanos no LELB, ir tikai tāda prātošana par neiespējamību būt sadraudzībā, kam nav reāla pamata ne Svētajos Rakstos, ne arī praktiskajā lietu būtībā. Tā vien šķiet, ka taisnība Mulderam – secinājumi ir jau izdarīti iepriekš, argumenti piemeklēti pēc tam, kas šos secinājumus it kā atbalsta. Argumenti piemeklēti, patvaļīgi interpretējot Svēto Rakstu vietas, kas runā par gluži citām problēmām - par nošķiršanos no “brāļiem”, kas dzīvo atklātā grēkā, kas noliedz Kristu, kas būtībā noliedz mūsu kopīgo Ticības apliecību.

Apgalvojums, ka patiesi ticīgs cilvēks nedrīkst lūgt kopā Dievu un iet pie Dievgalda ar tādu, kas dažos teoloģiskos jautājumos domā atšķirīgi, arī ir brīvi pieņemts un nebalstās Svētajos Rakstos. Tas tiek darīts, ignorējot CA VIII artikulu, kurā teikts: “Gan sakramenti, gan Dieva vārds ir iedarbīgi Kristus pavēles un iestādījuma dēļ, pat ja tos pasniedz un sludina ļauni cilvēki. Tiek nosodīti donatisti un tiem līdzīgie, kas noliedza ļauno cilvēku kalpošanas izmantošanu baznīcā un uzskatīja tādu kalpošanu par nederīgu un neiedarbīgu.”

Ja jau ļaunu cilvēku kalpošana altārī nevar man nekā atņemt no Dieva svētības, tad vēl mazāk to var izdarīt nedaudz citādi domājošs brālis vai māsa, kas atrodas man blakus pie Dievgalda un lūgšanā.

Mēs apzināmies, ka neesam pilnīgi, bet uz to mēs cenšamies. Mēs negribam šajā ceļā norobežoties no vājākiem un citādākiem, mēs gribam tos šajā ceļā ņemt līdzi, kā to darīja Kristus, sēdēdams un ēzdams kopā ar grēciniekiem, lai neviens no tiem neaizietu pazušanā. Viens labums no KLB kategoriskā uzstādījuma ir – tas liek mums vēlreiz un vēlreiz, lūgšanās un lasīšanā pārdomāt un izvērtēt mūsu pašu stāvokli, kā arī nostāju attiecībā pret tiem, kas ticībā ir vāji, kas nav sapratuši, vai pārpratuši kristieša brīvību, kas savā atziņā jūtas stiprāki un tālāk gājuši, kas pēc savas Ticības apliecības ir mūsu brāļi un māsas, bet reālajā dzīvē mēs redzam kādas novirzes. Jāsaka paldies par šo papildus mudinājumu. Citādi, man ir sajūta, ka šī diskusija mūs kopā nesavedīs, bet ir labi, ka mēs runājam. Varbūt kādreiz nākotnē mēs varēsim satikties kaut vai ekumēniskās sanāksmēs. Mēs par to tikai priecātos.
Aigars Dāboliņš
# Labojis Aigars Dāboliņš: 2007.02.06 15:54:17
Labi, Pāvil, lai pagaidām paliek tā, kā ir. Jūs sakāt, mēs apgalvojam, bet lai vai kā - mēs savā starpā runājam - un tas jau izsaka progresu (par tiem asumiem ir tā: katra puse jau domā, ka tā ir tikai atbildējusi otrai. Ko lai dara: arī tādas lietas kristīgiem cilvēkiem ir godīgi savā starpā jātiek skaidrībā). Ja Jūs piekritāt 6 tēzēm par evaņģēliski luterisko sadraudzības mācību, tad jau nevarētu tā kā apgalvot, ka šī mācība ir brīvi izdomāta.

Atkārtošu vēlreiz: Runa nav par teoloģiskās domāšanas atšķirībām (tādas ir normālas un pastāv arī KLBL), bet par principiālu nevienprātību 3. Ticība loceklī, mācībā par to, kas ir baznīca un to sadraudzība. Savā rakstā par "Luteriskais ekumenisms" Latvijas Luterānī (ja nemaldos 2005. gada jūnijs vai jūlijs) es kopā ar Zassi spriedu tieši par to, ka vienprātība mācībā par visiem trijiem ticības locekļiem faktiski paver ceļu ļoti lielai ... Grosszuegigkeit (tiešām, kā lai pasaka latviski?) teoloģisko uzskatu dažādībai. Pielaidība nav tas vārds, bet - augstsirdība!!!. Jā lielai augstsirdībai dažādu teoloģisku uzskatu jautājumos. Mēs KLBL meklējam vispirms šo vienprātību lielajās lietās, lai būtu ļoti augstsirdīgi teoloģisko uzskatu atšķirības. Es varu apliecināt, ka šī tēze nav falša: mēs to praktiski piedzīvojam tajā mācītāju kopībā, kas mēs esam savā reālajā sadraudzībā KLB L atvjā un visā pasaulē: mūs dažādība vieno tieši tāpēc, ka pamats ir viens.
subjektīvs komentārs [195.175.37.71]
# Iesūtīts: 2007.02.06 15:58:16
Pāvil, vai tas ir Jūsu personīgais viedoklis vai no augšas diktēts? Ja atmiņa neviļ Jūs 1996.gadā ne Latvijā atradāties un pat ne luterānis bijāt…

No Jūsu uzrakstītā var izspriest, ka LELB ir "eņģelīši", bet KLB ir "pēdējie salašņas", kuri izlaupīja LELB īpašumu uz aizgāja. Vai vēl trakāk - kā saka dažs labs Lutera Akadēmijas pasniedzējs: KLB ir herētiķi un pielīdzināmi markionistiem
Mulders
# Iesūtīts: 2007.02.06 16:10:06
subjektīvajam viedoklim, No Jūsu uzrakstītā var izspriest, ka LELB ir "eņģelīši", bet KLB ir "pēdējie salašņas", kuri izlaupīja LELB īpašumu uz aizgāja. Vai vēl trakāk - kā saka dažs labs Lutera Akadēmijas pasniedzējs: KLB ir herētiķi un pielīdzināmi markionistiem
Tā jūs sakāt! Es piemēram, no Pāvila teiktā to nesecinu. Ko nu?
Aigars Dāboliņš
# Iesūtīts: 2007.02.06 16:15:23
Nepastāvīgais, cilvēki jau visi vien esam un aizvainojums arī bieži līdzi nesam. Lai no tā atbrīvotos, ir vajadzīga palīdzība. Jā, palīdzība no Dieva, bet ne jau velti Dievs ir runājis par to, ka brāļiem ir jāpiedod viens otram, kā Dievs ir piedevis mums. Ja vienā vietā buskē, otrā atsaucas. Es savas ambīcijas LELB nemaz neslēpu: man ir ilga akadēmiskā darba pieredze un LA pietrūka nopietna filozofijas kursa, mana disertācija bija teju kā pabeigta, es gribēju pasniegt to un arī Reformācijas vēsturi, jo jutu, ka tieši tur visvairāk pietrūkst un es varu labi tādu kursu sagatavot. Par vēl vienu ambīciju un dziļu vēlmi: kalpot par mācitāju, kuram nav jāpārvadā konsekrētie elementi koferītī, es jau rakstīju Tev iepriekš. Vēl viena: palikt brīvam, sevi cienošam uzticīgam luterānim, neizjūtot luteriskā baznīcā spiedienu uz sevi par to. To nebija iespējams piepildīt. Nu, aizvainojumi - tie jau ar laiku izplēn, ar Dieva palīgu.
<< 1 ... 9 . 10 . 11 . 12 . 13 . 14 . 15 . 16 . >>
Tēma ir slēgta, jūs nevarat iesūtīt komentārus

 Lapas redaktors:redaktors@lelb.lv; Copyright © 2006 LELB, created by MB Studija
Šajā stundā bijuši 68 , pavisam kopa bijuši: 2659