atpakaļ uz mājaslapu
E-pasts:  Parole: atcerēties mani reģistrētiesaizmirsu parolimeklēt
Diskusijas Par kristīgu dzīvi Kristīgas vērtības
Aivars
Iesūtīts: 2013.06.13 23:28:03
Kad tevi saņem aiz ausīm
Un izrēķina, cik tevī gaļas,
Kā jūties mana māsa?
Tu vari izlikties nepilngadīga.
Tikpat labi tu vari dziedāt itāliski
Vai uzdoties par speciālisti krustvārdu mīklās.
Tev ir ausis, aiz kurām saņemt,
Un gaļa, ko notaksēt.
2:0 pretinieku labā.
Kā jūties, mana māsa?

/no Knuta Skujenieka "Madrigāls Trusienei"/

Šodien bieži, daudz nedomājot un neatšifrējot, tiek lietots jēdziens "kristīgās vērtības," bet ko tas nozīmē. Kas ir šīs vērtības. Un vai pašā, šķiet, no Nīčes nākušā relativizējošā komercvalodā, kas runā par `vērtībām` nevis `patiesību`, `Dieva gribu`, `Kristus prātu" utt., nav iekodēti tie `trīsdesmit sudraba gabali` no Caharijas 11, vai Mateja 26:15. Kas ko vērtē? Kas par ko iestājas? Kurš ir tas, kas kādu saņem aiz ausīm un noteic taksi?
<< . 1 . 2 . 3 . 4 . 5 . 6 . 7 . 8 . 9 . 10 ... 34 . 35 . >>
AutorsZiņas teksts
aivars.lapsans [83.187.153.36]
# Iesūtīts: 2013.07.02 15:57:29
Aivars

Par tiem bērniem. To , Aivar , var taktiski pateikt - šitais lai iet pie , teiksim, kristīgās ētikas audzināšanas sadaļas, vai ņemam ārā , tas neder, kā citi domā utt. Bet ja sākums der , tad simbolizējam un liekam vienā dārziņā lai tad to visu sakārtotu pa plauktiem. Tā es to saprotu.
Confrater
# Labojis Confrater: 2013.07.02 16:27:02
Man domāt, ka Loki veiksmīgi ir definējis kristīgo vērtību kā kristīgā vērtība ir Jēzus izpērkošais upuris un pestīšana no bauslības grēkiem caur šo upuri.
Vēsts par to - Evaņģēlijs ir tas, ko mēs kā baznīca esam spējīgi sludināt mums pieejamā veidā.
Pārējais ir kristīgu indivīdu cīņa (kā zemes sālij un pasaules gaismai) ko un kā tie redz esam par labu - pret vienu vai otru nekristīgu nevērtību, kas uzglūn sabiedrībai.

Lūdzu Vārdu
# Labojis Lūdzu Vārdu: 2013.07.03 06:47:36
Tātad paredzamais LR Satversmes labojums būtu sekojošs - papildināt Satversmes 2. pantu, lai tas turpmāk skanētu:

Latvijas valsts suverēnā vara pieder Latvijas tautai, kuras identitāti veidojis Jēzus izpērkošais upuris un pestīšana no bauslības grēkiem caur šo upuri.

Sāk izklausīties, ka LELB 26. Sinode ir nopietni sagrēkojusi pret Otro Bausli. Žēl ... tas nevar tikt pamests nesodīts.
aivars.lapsans [90.130.178.17]
# Iesūtīts: 2013.07.03 11:58:00
Lūdzu Vārdu

Kāpēc tā . - Kristigās vērtības. Ļoti īss vārds. Bet , ja mēs paņemam Ungārijas konstitūciju, tad šīs v`wertības atrādās preambulu tekstos. Teiksim - Laulības ir starp vīrieti un sievieti. Aborti uttt....proti , valsts attieksme pret to, kas grauj valsti, ģimenes institūciju, sabiedrības morāli....Domāju , ka varam papētit Ungārijas piemēru. Viņi tur nemētājas ar lozungiem , bet konkrēti ieliek konstitucionālo likumu
Uldis
# Iesūtīts: 2013.07.03 18:05:42
aivars.lapsans [90.130.178.17]

Tu ālējies. Laulība ir arī jūdu vērtība, islama vērtība. Īsi sakot, pēc tevis sanāk, ka mēs ne ar ko neatšķiramies no tiem, kurus Dievs nemīl.
Lūdzu Vārdu
# Labojis Lūdzu Vārdu: 2013.07.03 19:24:10
aivars.lapsans [90.130.178.17]

Papēti gan Ungārijas piemēru, tad atskārtīsi, ka
Magyarország Alaptörvénye nav nekāds paraugs – tā tika pieņemta 2012. gadā, uzrakstīta no nulles, pirms tam Ungārijai konstitūcijas vispār nebija (komunistu savārstījumu 1949-89 par tādu nevar uzskatīt).
Tu gribi destabilizēt Latvijas valstiskumu atceļot Satversmi, lai varētu uzrakstīt tādu, kurai būtu Preambula? Un ko tad tu tur rakstīsi?
Ungārija tika dibināta kā 1. kristīgā valsts Eiropā, tās karali Stefanu I atzina kā apustulisku legātu, vēlāk kanonizēja; Ungārija izcīnīja garus un asiņainus karus pret turkiem.
Ja valsts Pamatlikuma ievadā apraksta tās vēsturisko izcelšanos, tad Ungārijas gadījumā kristietība tur pāris reizes tiks pieminēta.
Bet Latvijas gadījumā – citēsi Livonijas Hroniku 1.10: Latvija ir agrāra valsts, kur neražas laikos dieviem upurē harizmātiskus bļaurus?

Atceries – Dievs Viņu ļoti paaugstinājis un dāvinājis Viņam Vārdu pāri visiem vārdiem, lai Jēzus Vārdā locītos visi ceļi debesīs un zemes virsū un pazemē /Fil. 2:9-10/;
un beidz zaimot Pestītāju, Viņa Vārdu pazeminot par starpu starp citiem vārdiem.
neitro [82.145.210.63]
# Iesūtīts: 2013.07.03 22:21:50
Lūdzu vārdu, Lapšānu neaiztiec, Pestītāju viņš nezaimo, lai arī viņš ir bez cara galvā dažos ekleziālos jautājumos.
Nav vēl apnikusi kristiešu savstarpējā spēlīte-, līdzībā, kurš kuram lielākas bumbas piešūs?

Aivars
# Iesūtīts: 2013.07.03 22:57:40
neitro [82.145.210.63]
Aak, cēlais tahtas partizān, moraļnij obļik sovetskovo graždaņina, ķersies arī pie bērna mobilā, lai `anonīmi` no augsta plaukta visus pamācītu, vai tomēr netraucēsi cilvēkiem sarunāties, ja reiz pašam domas trūkums vai gļēvums liedz dot pilnvērtīgu pienesumu.
Vai tad jau iesvētes nodarbībās netiek pārrunāts tas, uz ko atsaucas lāčuks, ka otrais bauslis attiecas arī uz mēģinājumiem viltot tā KUNGA parakstu zem sava viedokļa?
Leopolds [82.145.208.25]
# Iesūtīts: 2013.07.03 23:29:58
Aivar, aha, atkal niez augšminēto spēlīti uzspēlēt.
Nekas nesanāks, jo nevēlos piemeklēt tevi apvainojošus epitetus. Tu paliec garlaicīgs savā iepriekšparedzamībā.
Tavu pēdējo murdziņu nesapratu.
Vai tiešām aizrādījums nemētāties ar pārmetumiem zaimošanā izsauc šādu tavu reakciju? Tas par tevi šo to liecina.
_Loki_ [87.99.74.216]
# Iesūtīts: 2013.07.03 23:59:55
Kungi, jūs šādu pašu Bābeles torņa ainiņu spēlēsiet arī Saemā, kad nāksies paskaidrot - ko īsti domājāt ar "kristīgajām vērtībām", kuras taisāties iedefinēt valsts pamatlikumā kā valsts pamatus veidojošus? Ziniet, uz kopējā bezsakara un savstarpējo uzbraucienu viļņa, man gribētos teikt ka kristīgās vērtības ir sīki kašķi, vecmeitu cienīga aizvainošanās un pamatskolas vecuma cienīga mērīšanās ar pincīšiem! Vai tiešām tas ir tik neiespējami: nodefinēt to, kas IR kristīgās vērtības? Ieskatīties tajā savā vērtību sistēmā un atrast to, kas TUR ir pats vērtīgākais. Un atrast tur kaut ko vairāk, kā aklu naidu pret gejiem...
_Loki_ [87.99.74.216]
# Iesūtīts: 2013.07.04 00:10:40
Ir patīkami ka cienītais Confrater novērtēja manu necilo pienesumu, taču, cik es zinu tikai daži apzinās to ironijas bezgalīgo dziļumu, kādu slēpj sevī šis vērtējums.
Vai tiešām esam nonākuši pie situācijas ka grasāmies kaut ko rakstīt valsts pamatlikumā, nemaz neapzinoties kas tas ir? Un droši iepriekšparedzami grasāmies gadu desmitiem pēc tam strīdēties par to, ko gan īsti mēs tur ierakstījām?
Lūdzu Vārdu
# Labojis Lūdzu Vārdu: 2013.07.04 06:48:43
_Loki_ [87.99.74.216]

Vēl jau līdz tai Saeimas tribīnei ir jātiek – Satversmē paredzētajā kārtībā
78. Ne mazāk kā vienai desmitai daļai vēlētāju ir tiesība iesniegt Valsts Prezidentam pilnīgi izstrādātu Satversmes grozījumu projektu .. kuru Prezidents nodod Saeimai.
76. Satversmi Saeima var grozīt sēdēs, kurās piedalās vismaz divas trešdaļas Saeimas locekļu. Pārgrozījumus pieņem trijos lasījumos ar ne mazāk kā divu trešdaļu klātesošo deputātu balsu vairākumu.
77. Ja Saeima grozījusi Satversmes pirmo, otro, trešo, ceturto, sesto vai septiņdesmit septīto pantu, tad šādi pārgrozījumi, lai tie iegūtu likuma spēku, ir apstiprināmi tautas nobalsošanā.
79. Tautas nobalsošanai nodotais Satversmes pārgrozījums ir pieņemts, ja tam piekrīt vismaz puse no visiem balsstiesīgiem.

Tā ka lielajiem runātājiem par Satversmes papildināšanu ir jāķeras pie darba – jānoformulē papildinājums, jāsāk parakstu vākšana un jāgatavojas pierunāt puse Latvijas pilsoņu, ka šāds papildinājums tiešām ir vajadzīgs.
Ja tas nenotiek – tad šī runāšana ir Dieva vārda nelietīga valkāšana.
Uldis
# Iesūtīts: 2013.07.04 13:04:05
UN tā neviens nav varējis atbildēt, kas tad ir tās kristīgās vērtības - tāds, kas raksturīgs tikai kristiešiem.
dafne
# Labojis dafne: 2013.07.04 14:07:40
ne,nu ticiba Kristum jau nav vērtība..kur nu milestiba uz tuvāko...ari laikam ne...svētdienas skolas bērniem vajag uzdot šito jautājumu..viņi atbildēs
Lūdzu vārdu-im [82.145.208.214]
# Iesūtīts: 2013.07.04 19:29:13
Dieva vārda nelietīga valkāšana, skan kaut kā mazliet ar sektantisku pieskaņu attiecībā pret hipotētisku iespēju ievietot Satversmē kaut ko par krist.vērtībām. Galu galā Dievs ir iedibinājis valstiskuma sistēmas kā cilv.kopā dzīvošanas modeli un nav pateicis, ka valstīm obligāti jābūt sekulārām un nedrīkst Dievu piesaukt nekādā veidā.
Lūdzu vārdu-im [82.145.208.214]
# Iesūtīts: 2013.07.04 19:29:32
Dieva vārda nelietīga valkāšana, skan kaut kā mazliet ar sektantisku pieskaņu attiecībā pret hipotētisku iespēju ievietot Satversmē kaut ko par krist.vērtībām. Galu galā Dievs ir iedibinājis valstiskuma sistēmas kā cilv.kopā dzīvošanas modeli un nav pateicis, ka valstīm obligāti jābūt sekulārām un nedrīkst Dievu piesaukt nekādā veidā.
Raimonds
# Labojis Raimonds: 2013.07.04 20:56:35
Neviens vien dēļ šāda lēmuma (skat. komentārus) būtu gatavs pievienoties Krievijai. Nu, redz, vērtības, bet par kādu cenu, kā ar to var manipulēt! Gandrīz kā praviešu laikos.
Aivars
# Iesūtīts: 2013.07.04 21:45:43
Raimonds
Tas gan sanāk neliels ekskurss, bet nevajag aizmirst, ka Bosnijas konflikta laikā arī Krievija uzstāja uz nepieciešamību aizstāvēt kristīgos Serbus no musulmaņiem, un arī tagad Sīrijas konflikta laikā vēlas sev kristiešu aizstāvju tēlu, jo Sīrijas dumpinieki patiesībā ļoti reāli draud vietējiem kristiešiem. Tas gan neliedz bumbot kristīgo Gruziju utt..
Bet nu tas ir jautājums par to vai `cīņa par kristīgām vērtībām` bieži vien nav erzacs, kas stājas Kristus Evaņģēlija pasludināšanas un dzīšanās pēc Dieva Valstības un taisnības vietā.
Nesen lasīju kāda jeņķu predikanta sūkstīšanos par to, kā patriotisms ir gājis mazumā. Ir kāda jauka uz dokumentāliem faktiem balstīta filma http://www.imdb.com/title/tt0424205/ , kas akurāt pieskaras tam, kā ķīlējas Kristus Evaņģēlijs ar `cīņu par kristīgām vērtībām un cīņu pret nekristīgām lietām`
_Loki_ [87.99.74.216]
# Iesūtīts: 2013.07.04 21:50:04
Lūdzu vārdu-im [82.145.208.214]
Diemžēl cilvēki ir dažādi. Pat paši kristieši nav vienoti vienā dziesmā. Un nav skaidrs vai ir vienoti vienās vērtībās. (skat. tēmu par ekumenismu). Vai tiešām ir cerība, ka Latvijas luterāņi būs spējīgi dibināt savu homogēnu valsti un pelnīti patriekt ratā no savas valsts visus tos, kas nav luterāņi?
Redz, sekulāra valsts ir tā, kas dod iespēju kopā dzīvot, baudīt vienādas tiesības un vienādus pienākumus dažādiem ļaudīm, ar dažādu nac piederību un dažādu reliģiju. Cits valsts modelis ir islāma kalifātā. Tapēc arī tur nav vietas kristietībai, kaut vai no valsts likumdošanas viedokļa. Cits modelis ir arī Vatikāns. Es, piemēram, nespēju iedomāties Latviju kā luterāņu "vatikānu". Varbūt cienītajam ir kādas vīzijas par NewWasjukiem Rīgas vietā, bet man tādu nav. Būšu priecīgs ja cienītais padalīsies ar šādām vīzijām!
turpinot [82.145.209.131]
# Iesūtīts: 2013.07.04 22:19:03
Loki, vnk sekulāra valsts ir pēdējā gadsimta piedāvājums, sekojot vienkāršai likumsakarībai-jo mazāks praktizējošu kristiešu īpatsvars un līdz ar to ietekme, jo sekulārāka valsts.
Akceptējot šī brīža status quo , īpaši nesatraucos par citu reliģiju interesēm (un etniskajām grupām, kas tām seko) un neuzskatu rūpes par to interesēm par kristīgu nodarbi.
Tā kā atbalstīšu atsauci uz kristīgām vērtībām valsts satversmē, bet nesatraukšos, ja tādas nebūs, ņemot vērā valsts kā institūcijas pagaidu raksturu.
<< . 1 . 2 . 3 . 4 . 5 . 6 . 7 . 8 . 9 . 10 ... 34 . 35 . >>

:: Pievienot komentāru

Autors: 
  • Lai iekopētu autora vārdu,nospied uz tā.
  • Reģistrēti lietotāji var rediģēt tekstus vēlāk.
Bold FontItalics fontUnderlineStrike OutSubscriptSuperscriptFont colorTeletypeHorizontal LineE-mail linkhyperlinkListsimies
Atlikušas 1000 zīmes

 Lapas redaktors:redaktors@lelb.lv; Copyright © 2006 LELB, created by MB Studija
Šajā stundā bijuši 23 , pavisam kopa bijuši: 1973