atpakaļ uz mājaslapu
E-pasts:  Parole: atcerēties mani reģistrētiesaizmirsu parolimeklēt
Diskusijas Par kristīgu dzīvi Kristīgas vērtības
Aivars
Iesūtīts: 2013.06.13 23:28:03
Kad tevi saņem aiz ausīm
Un izrēķina, cik tevī gaļas,
Kā jūties mana māsa?
Tu vari izlikties nepilngadīga.
Tikpat labi tu vari dziedāt itāliski
Vai uzdoties par speciālisti krustvārdu mīklās.
Tev ir ausis, aiz kurām saņemt,
Un gaļa, ko notaksēt.
2:0 pretinieku labā.
Kā jūties, mana māsa?

/no Knuta Skujenieka "Madrigāls Trusienei"/

Šodien bieži, daudz nedomājot un neatšifrējot, tiek lietots jēdziens "kristīgās vērtības," bet ko tas nozīmē. Kas ir šīs vērtības. Un vai pašā, šķiet, no Nīčes nākušā relativizējošā komercvalodā, kas runā par `vērtībām` nevis `patiesību`, `Dieva gribu`, `Kristus prātu" utt., nav iekodēti tie `trīsdesmit sudraba gabali` no Caharijas 11, vai Mateja 26:15. Kas ko vērtē? Kas par ko iestājas? Kurš ir tas, kas kādu saņem aiz ausīm un noteic taksi?
<< 1 ... 27 . 28 . 29 . 30 . 31 . 32 . 33 . 34 . 35 . >>
AutorsZiņas teksts
Aivars
# Iesūtīts: 2014.01.11 16:25:40
Kursis
Nu iepazīsties ar Ziemsvētku kauju vēsturi, dinozauru leģenda tu mūsu. (Un vēlams arī vēlākiem gadiem)
Kursis
# Iesūtīts: 2014.01.11 17:14:57
Aivars zaudējumi - 9000 strēlnieku? Kur punkts?
Raimonds
# Labojis Raimonds: 2014.01.20 10:41:23
Dažas PB sabiedrisko attiecību vadītāju "pērles" par viņuprāt kristīgajām vērtībām! Чаплин, Всеволод Анатольевич

Piemēram:
<…> Церковь должна быть в центре народной жизни. Полуразрушенных храмов у неё быть не должно. Наоборот, ей приличествует обладать современными и солидными зданиями, красивыми облачениями, золотыми иконостасами (что не должно означать — безвкусными). А также достаточными знаками материальных возможностей, чтобы на равных говорить с теми, кто «встречает по одежке» <…> Святейший Патриарх ездит на дорогих машинах и живёт в дорогих резиденциях. И это неизбежная часть послушания Церкви её Предстоятеля.

Если кто-то украшает храмы, это проявление любви к храмам. Если кто-то дарит патриарху облачение, икону, машину, часы — это проявление любви к патриарху, которое совершенно естественно. Почему вдруг нас стали настойчиво убеждать, что мы должны этого стыдиться и рвать на себе по этому поводу волосы?
Kursis
# Labojis Kursis: 2014.01.20 17:55:32
Raimonds kādreiz biju Kijevas Lavrā un tīri cienīgi izskatījās batjuškas - katrs pie sava džipa kā pie kumeļa runā ar ticīgās tautas pārstāvjiem.
Čaplins te par PB patriarhu runā, bet šīs mīlestības izpausmes ticīgajai tautai būtu jāattiecina uz katru mācītāju.
Tas taču skaisti, ka dāvina mašīnas, ar kurām aizbraukt uz dievkalpojumu, pulksteni, lai zina kad dievkalpojumu sākt un liturģiskos tērpus.
Raimonds
# Iesūtīts: 2014.01.21 12:16:34
Kursis
Pilnīgi nejauši izlasīju Augusta Milta Esejās par morāli, ka "cilvēka netikumi kļūst tik aprasti, ka tos jau uztver par sava veida normu, tāpat kā otra uzticību, piedošanas spēju. Parasti mūs pārsteidz negaidītais. Bet negaidītais var būt ilgstoši krātu dusmu, ilgstošas pacietības uzceltā dambja pārrāvums, kas likvidē viena grēkošanas monopolu."
Vai šis "putenis" nav strupceļš un netuvina Bābeli krišanai? Te vairs nav vietas šausmināties vai sašust. Tāpat neveiklā liekulība, tēlošana visu priekšā, ir tik infantīla, ka vairāk izsauc smieklus un līdzjūtību. Tā ir skatoties no malas, bet realitātē tiem vīriem ir milzīga vara un cīņā par saviem vārdiem uz pierēm un zīmogredzeniem, nevienam vien viņuprāt uzticību nodevušam puikam, kurus viņi izcēluši no miskastes, pabaroruši, sasildījuši un apmīļojuši kak svojih rodnih (un ne vienmēr tām ir jābūt "svjato otcovskimi šalostjami ot ņečevo deļatj", var noraut galvu.

Var uz šo situāciju paskatīties psiholoģiski.
Pirmā stadija ir nenoliegt problēmu, neizlikties to neesam. Bet kā zinām, problēmas risināšana var sākties tikai tad, ja to atzīstam (sev, tiem, kas var palīdzēt). Bet, ja ārējais tēls, priekštati, kanoni, atbildība izpratne padara to neiespējamu. Ko tad? Revolūciju, reformāciju vai maigu restaurāciju?
Kursis
# Labojis Kursis: 2014.01.21 19:24:36
Raimonds, domāju, ka ir labi, ka baznīcas pārstāvji ir sabiedrībā autoritatīvi. Pašiem vieglāk jautājumus risināt un arī lai valsts orgāniem nesakāpj galvā par daudz. Un tur, kur PB darbojas kā kristīgās vēsts nesēja, ticīgā tauta īpaši neiespringst ar kādu biezo tačku baznīcšefs pārvietojas.
Ingars
# Iesūtīts: 2014.01.22 16:59:49
Kursis

Ir tikai divas iespējas - vai nu tie, kurus saucam par "varas orgāniem" kļūst par dedzīgiem Kristus mācekļiem, vai arī viņi sāk nicināt un vajāt kristiešus. Ja notiek vēl kāds trešais variants, tad, acīmredzot, runa nav par baznīcu, bet gan par pretenciozu reliģisku organizāciju, kas nekrietni piesavinājusies sev "baznīcas titulu".
Kursis
# Labojis Kursis: 2014.01.22 18:47:01
Kā tad aizmirsi ceturto variantu - ka "varas orgāniem" vnk pofig.
Bet trešais variants nav tik melnās krāsās mālējams - baznīcas laicīgā puse dažādos laikos ir bijusi atšķirīga, (tāpat kā valsts pārvaldes modeļi atšķiras) un ne vienmēr tas ir bijis slikti.
Arī gandrīz nekad baznīca pati sev nav izvēlējusies attiecīgo modeli, vnk tas ir tāds kāds attiecīgajos apstākļos izveidojies.

Un ja iedomājos baznīcu par mazu, nūģīgu, ar pirkstu bakstošu, bezkrāsaini pelēcīgu sektiņu, šermulis iet pāri.
Ingars
# Iesūtīts: 2014.01.27 20:33:31
Kursis

"Varas orgāniem" vienkārši pie kājas var būt tikai impotenta, sakompromitējusies viltus baznīca. Kristus Baznīcai nekad nav bijusi un nevar būt tāda "laicīgā puse" - Bībele konteksts to pilnīgi kategoriski noliedz. Kristus taču skaidri un nepārprotami lika saprast, ka tie, kuri paliks Viņa mācībā, neizbēgami tiks vajāti. Imperatora konstantīna laikā no Kristus Baznīcas nošķēlās sekta, kuru tagad dēvē par "Romas Katolisko baznīcu" un to vairs nevajāja? A, ko visi ierēdņi ar pašu Konstantīnu priekšgalā bija īsteni kristieši? Kaut kā pēc tiem augļiem to tā nevarētu sacīt - drīzāk gan raugs, kas saraudzēja visu mīklu un tāda impotenta "baznīca" sātanam vairs nebija bīstama, tāpēc arī to pārstāja vajāt.
Aivars
# Iesūtīts: 2014.01.28 00:47:01
Ingars
neizbēgami tiks vajāti
Kā Tev šķiet - vai tie padomju laika kristieši, kas nemira martīra nāvē, jo čeka šos neuzskatīja par draudu, bet kuri no sirds piesauca Jēzu, pulcējās draudzēs, mācīja savus bērnus Dieva Vārdā, uzturēja dievnamus - vai viņi bija kristieši vai nebija?
Raimonds
# Iesūtīts: 2014.01.28 10:23:55
Kursis
Vairāk domāju par kristiešu vērtību motivāciju - liecināt par Kristu, iet, runāt un visādi ņemties. Tā pat uzrunāt arī citu konfesiju kristiešus. Kas vienu kristieti uz to motivē? Kaut vai - bāzties iekšā skolās. Vērvēt jaunus kadrus, pildīt darba devēja pasūtījumu, profesionāls pienākums vai tomēr tuvākmīlestība?
Kursis
# Labojis Kursis: 2014.01.28 16:42:39
Ingars , aizvien vairāk pārliecinos, ka tie kas klapē sev pie krūtīm kā visīstākie un vispareizākie kristieši, tādi nav.
Nedod Dievs, kad kāds sāk ar to nodarboties, drīz viņš draudzei ir zudis, staigā apkārt ar dažiem līdzīgiem un cenšas pievilt vēl kādus.
Viņu baznīca ir abstrakcija, viņiem vārds nekad nav tapis miesa, bet palicis vien kā vārds.
Ingars
# Iesūtīts: 2014.01.28 19:38:53
Aivars

Protams, var jau priedes audzēt arī purvā, bet tur tās nīkuļos un būs kroplīgas, nekā tad, ja tās aug piemērotā vidē. Nav jau runa par to, vai nezināšanas dēļ reliģiozajā, institucionālajā vidē ir vai nav patiesu kristiešu - protams, ka ir. Bet tāpat arī jāatceras, ka Tiesas Dienā būs daudz tādu, kuri sauks - Kungs, Kungs, vai mēs Tavā Vārdā neesam to un šito darījuši...Es jūs nekad neesmu pazinis, eita nost no Manis, jūs, ļauna darītāji.

Kursis

Nu, protams, ir jau visāda veida galējības. Ir arī tādi, kuriem patīk ērtā reliģiozā dzīvīte, atsēdēt svētdienās baznīcsolā un pārējo dzīvi vadīt kā pieklājīgam pilsonim, galvenais, lai tikai ārpuse labi izskatās, ka tik neviens neraktos sirdī līdz saknēm.

Ne sišana pie krūtīm, nedz arī pseidopazemīga ērta mietpilsoņa pozīcija liecina, ka cilvēks ir kristietis, bet gan ikdienas iemiesota Kristus dzīve. Un to nevar redzēt reizi vai divas nedēļā pasēžot baznīcas solā un pabaudot pāris stundu sadraudzību ar priekšā sēdošā pakausi. Uz "dievkalpojumu apmeklēšanu" balstītā "draudzē" nekad tā īsti nevar pateikt, kurš ir un kurš nav kristietis.
Aivars
# Iesūtīts: 2014.01.28 20:48:15
Ingars
Kā jau reiz minēju, man šķiet, ka tie brēcēji varētu būt akurāt no tās zortes, kas nespēj uzticēties Kristus žēlastībai un allaž cenšas sevi dikti pierādīt, norādot uz saviem nopelniem. Pieņemu, ka īpaši daudz to vidū varētu būt tādu, kas "Kristus vārdā" galvenokārt citus kristiešus grauzuši un uzlūkojuši vien kā nīkulīgas purva priedes salīdzinājumā ar sevi - sinepju krūmu baobabiem.
Savu māniju mākts mazohists, kurš par katru cenu vēlas būt moceklis, nekādā ziņā nebūs sakarīgāks kristietis, kā tas, kurš svētī svētdienu, tiecas uz `klusu dzīvi` un nenicina arī priekšā sēdošā pakausi, kura apmatojumu tak pats Dievs esot gatavs ne vien sabužināt, bet pat pārskaitīt.
Ja cilvēks par katru cenu vēlas sevi redzēt attiecībās ar apkārtējiem kā upuri, tad ir pamats domāt, ka viņš no Kristus ir atsvešinājies, un iespējams pat sirgst ar kādu mentālu kaiti. Vai varētu būt tā, ka šādu cilvēku vada neatzīts naids, lepnība un vēlme tiesāt citus? Vai varētu būt tā, ka cilvēku dzenā viņa paša dēmoni, ko viņš jauc ar Sv. Garu?
Varbūt, noskaties šo filmu - http://en.wikipedia.org/wiki/Machine_Gun_Preacher

Bet lai nu kā, būtu labi, ja mēs te pieturētos pie tēmas par "kristīgām vērtībām". Cik saprotu no Tevis rakstītā, tad svētdienas svētīšana un piederība draudzei nekādā ziņā nav uzskatāma par vērtīgu un kristīgu.
skatījums [46.109.251.77]
# Iesūtīts: 2014.01.28 21:23:50
Ingars, tu tik pareizi visu runā. Vai vari uzrādīt kādus savus darbus darītus gudrā lēnprātībā? Jo tu piemini ikdienas iemiesotu Kristus dzīvi. Kas tā ir tavā gadījumā, bet ja var , tad ne populistiski, bet konkrēti? Paldies.
Ingars
# Iesūtīts: 2014.01.29 00:41:08
Aivars

Tie, kas nespēj uzticēties Kristus žēlastībai ir tie, kuri pirmie apskauj no pagāniem aizgūtās metodes un cilvēku izdomātas tradīcijas un "kā organizēt draudzi" tā vietā, lai aizliegtu sevi un sekotu Kungam. Ja kāds starp tiem, kuri "svētī svētdienu" un "tiecas uz klusu dzīvi" ir patiess Dieva bērns, tad tas noteikti nav pateicoties "svētdienas svētīšanai", nedz kādiem citiem cilvēku izdomātiem reliģioziem trikiem, bet gan pateicoties Kristus iemiesotai dzīvei ikdienas izpausmē "no mājas uz māju", "no sirds uz sirdi".

Un, ja nu kāds, kurš paradis ik svētdienas skatīties uz brāļiem no paaugstinājuma nokāptu no saviem augstumiem, tad viņš varbūt arī ieraudzītu, ka kāds tur lejā ne tikai nenicina priekšā sēdētāja pakausi, bet dziļi sirdī ilgojas katru dienu redzēt arī seju un ko vairāk, nekā īsajos brīžos apmainīties ar "kā tev iet" frāzēm. Bet tieši dēļ tiem tur, kancelēs un paaugstinājumos, kam patīk, ka ļaudis tos sauc "rabbi" un dažādos citos pagodinošos titulos, tie tur lejā tā arī par pakauša sadraudzību tālāk diez ko netiek.

Un, ja kāds patiesi mīl Kungu Jēzu Kristu, tad tas arī mīlēs gaismu un, tā vietā, lai uztvertu to kā personīgu apvainojumu, pazemībā pieņems pamācību no brāļa un tāpat arī palīdzēs arī pats citiem, kuri ir "garīgā verdzībā reliģijai" un tad apustuļu darbi 2:42-47 kļūs pavisam reāli arī mūsdienās.

Un vēl es teikšu lūk ko - jūs varat te visi ar putām uz lūpām aizstāvēt iksvētdienas solos sēdēšanu, bet es zinu, ko no tā visa esmu redzējis, ka tās ir "nīkulīgas purva priedes". Pavisam nopietni - ja jums reiz pietiktu goda prāta paskatīties reāli, kā masveidā kristiešu dzīves ir izpostītas un sačervelējušās tieši dēļ sapuvušās reliģijas. Jūs varat organizēt "baznīcdienas" un "jauniešu dienas" cik tik vien uziet, bet, kam pietiek godaprāta, tas atzīs to skaudro realitāti, ka tur aiz reliģiozā sentimenta maskas vairojas nešķīstība, nemaz nerunājot par visu pārējo. Kam nav godaprāta, tas var turpināt dzīvot savās ilūzijās un tēlot baigo "ganu", kas nemaz negana, bet tikai parazitē uz to rēķina, kuri ir patiesi kristieši, bet atrodas institūcijas važās aiz nezināšanas un, kuru nezināšana tiek ļaunprātīgi izmantota.

skatījums [46.109.251.77]

Ne šeit forumā, nedz arī uz "dievkalpojumu apmeklēšanu" basltītā "draudzē" neviens neko uzrādīt nevar, kā vien savu reliģiozo ārieni. Bet varbūt, ka tu meklē attaisnojumus, lai pretotos patiesībai?
skatījums [46.109.251.77]
# Iesūtīts: 2014.01.29 08:56:13
Uzrādīt patiešām nevar, bet vai tu vari pastāstīt par tiem, lai labāk var saprast ikdienas iemiesoto Kristus dzīvi?
dafne
# Labojis dafne: 2014.01.29 09:16:49
Ingars
Ko Tu kasies,negribi iet uz baznīcu sēdi mājās.Slimiem jau ārstu vajag,ne veseliem.
Tava problēma ir tā,ka Tu tici tikai tam ko redzi baznīcā,tām neredzamam lietām,ko Kristus dievkalpojumā paveic ar Vārdu un Sakramentiem..Tu vienkārši uzspļauj.Un ragainais mēsls var atkal svinēt,jo vel vienu "pareizo"izvilinajis no baznīcas
Aivars
# Iesūtīts: 2014.01.29 10:15:34
Ingars
Man prieks, ka esi pareizāks kristietis par mani un daudziem citiem. Novēlu Tev arī kādreiz nonākt pareizākās attiecībās ar citiem.

Bet nu gan mēģini tomēr pieturēties pie diskusijas tēmas!
dafne
# Iesūtīts: 2014.01.29 12:37:01
Aivars,sveiciens Aivaros!
<< 1 ... 27 . 28 . 29 . 30 . 31 . 32 . 33 . 34 . 35 . >>

:: Pievienot komentāru

Autors: 
  • Lai iekopētu autora vārdu,nospied uz tā.
  • Reģistrēti lietotāji var rediģēt tekstus vēlāk.
Bold FontItalics fontUnderlineStrike OutSubscriptSuperscriptFont colorTeletypeHorizontal LineE-mail linkhyperlinkListsimies
Atlikušas 1000 zīmes

 Lapas redaktors:redaktors@lelb.lv; Copyright © 2006 LELB, created by MB Studija
Šajā stundā bijuši 46 , pavisam kopa bijuši: 961