atpakaļ uz mājaslapu
E-pasts:  Parole: atcerēties mani reģistrētiesaizmirsu parolimeklēt
Diskusijas Par kristīgu dzīvi Kristīgas vērtības
Aivars
Iesūtīts: 2013.06.13 23:28:03
Kad tevi saņem aiz ausīm
Un izrēķina, cik tevī gaļas,
Kā jūties mana māsa?
Tu vari izlikties nepilngadīga.
Tikpat labi tu vari dziedāt itāliski
Vai uzdoties par speciālisti krustvārdu mīklās.
Tev ir ausis, aiz kurām saņemt,
Un gaļa, ko notaksēt.
2:0 pretinieku labā.
Kā jūties, mana māsa?

/no Knuta Skujenieka "Madrigāls Trusienei"/

Šodien bieži, daudz nedomājot un neatšifrējot, tiek lietots jēdziens "kristīgās vērtības," bet ko tas nozīmē. Kas ir šīs vērtības. Un vai pašā, šķiet, no Nīčes nākušā relativizējošā komercvalodā, kas runā par `vērtībām` nevis `patiesību`, `Dieva gribu`, `Kristus prātu" utt., nav iekodēti tie `trīsdesmit sudraba gabali` no Caharijas 11, vai Mateja 26:15. Kas ko vērtē? Kas par ko iestājas? Kurš ir tas, kas kādu saņem aiz ausīm un noteic taksi?
<< 1 ... 27 . 28 . 29 . 30 . 31 . 32 . 33 . 34 . 35 . >>
AutorsZiņas teksts
krake [82.145.211.127]
# Iesūtīts: 2013.11.14 15:35:24
Raimonds,
kopīgas lietas jau vienmēr var atrast-par autiņiem parunāt, politiķus tur palamāt u.c.
Bet diez vai tur par īpaši smalkām lietām sanāks.
+jean
# Iesūtīts: 2013.11.15 11:24:01
Raimond,
Tu jautāji: Vai tas nozīmē, ka kristīgās vērtības ir saistāmas vienīgi ar pestīšanu un ne ar ko citu?

Es atbildētu, ka pēc būtības: jā.

Arī raugoties bibliski. Mēs mēram laiku pirms Kristus un pēc Kristus (vārds kristīgs, taču ir atvasinājums no Kristus vārda, vai ne). Pirms Kristus bija mācība, kā dzīvot. Kristus ir bauslības piepildījums, tādā nozīmē, ka cilvēkiem būtu jāatzīst, ka ar darbiem iemantot pestīšanu nav bijis iespējams. Lai cilvēks neietu pazušanā, Kristus nāca šai pasaulē. Kristus vārds taču arī nozīmē Pestītājs, Glābējs.

Labie darbie ir labā dzīvesziņa ! Arī kristiešiem ir labi jādzīvo. Arī viņiem ir labi no rīta celties, paēst brokastis, iztīrīt zobus, iet uz darbu, kaut kad pavingrināt ķermeni, kaut kad prātu, arī pildīt tādas baušļos rakstītās lietas, kā neslepkavot, nepārkāpt laulību, nezagt, nemelot. Bet šīs lietas nav tās, kuru dēļ Kristus nāca pasaulē...

Protams, varētu pieiet savādāk: kristīgs ir viss, ko darīja Kristus . Nu un tad sanāktu, ka viss -- miegs un nomods, ēšana, dzeršana, runāšana ar cilvēkiem utt, viss tas ir kristīgi, izņemot darīt grēku.

Te gan būtu vēl jāpiebilst, ka mūsu miesu virza iedzimtais grēks. Kristus ar to atšķīrās. Tāpēc lielā mērā arī darbi atšķiras. To, ko Viņš darīja bez grēka, to cilvēks (arī kristietis) darot -- grēko (pārdomājot Kristus t.s. kalna sprediķi Mt. 5.-7.)
Raimonds
# Labojis Raimonds: 2013.11.19 15:25:56
+jean [82.145.211.127]
Viens ir tas, ka šajā gadījumā, vai tas nav mēģinājums kristīgās vērtības noformulēt kristietim pašam priekš sevis? Vairāk vai mazāk draudzē ar to būtu jābūt skaidrībā, ko draudze sludina un kur tas viss ved. īpaši jau tagad Baznīcas gada lasījumi - beigu laiks, Dieva tiesa, Kristus atnākšanu. Tas ir gan nopietni, gan atbildīgi.

Bet, otrkaŗt, kas ir preambulas vērtības? Vaijag vai nevag kristiešiem par to kaut ko teikt? Un ja teikt, tad ko? No Tevis saprotu, ka kristiešiem tas nav jādara?
Raimonds
# Iesūtīts: 2013.11.19 18:01:50
krake [82.145.211.127]
Mēs kristieši savā starpā arī ne vienmēr nerunājam par teoloģiju, brīžam esam aizņemti ar citām lietām. Tāpēc, vai kristiešiem vienmēr ir jāliecina mutiski par Kristu? Citreiz klusēšana ir spēcīgāka, nekā runāšana. Piemēram Pēteris runājot par kristīgu sievu bezvārdu kalpošanu savās ģimenēs, kaut vai gatavojot vakariņas, par kristieša cienīgu.

Vai tajā brīdī, kad kristietis nerunā vai pat nedomā par Kungu, vai arī kaut ko muļķīgu domā, viņš nav kristietis?
krake [82.145.208.93]
# Iesūtīts: 2013.11.19 18:22:33
Raimonds, kā jau teicu, kristieši būs vinnētāji jebkurā gadījumā.
Man tas teksts gan šķiet patukša patosa pilns un vēl to latv.dzīvessziņu iepinuši...
Labāk derētu plusžaņa teoloģiskais ieskats par valsts uzdevumu kā tādu.
Ingars
# Iesūtīts: 2013.11.19 19:21:23
Aivars

Materiālās vērtības ir viena lieta, bet morālās pavisam kas cits. Vārdam "vērtība" semantiskā nozīme ir daudz plašāka. Protams, ka morālās vērtības nav iespējams izteikt materiālās mērvienībās - to nu tev vajadzēja saprast.
Aivars
# Iesūtīts: 2013.11.19 22:43:45
Ingars
semantiski vērtība ir vērtība, kas saistās ar vērtējumu, spriedumu, salīdzinājumu, aprēķinu, tirgošanos. Cik bērna asaru vērts ir viens karš? Cik noslepkavoti nelieši atbilst vienam noslepkavotam sirds cilvēkam?
Tu minēji kaut kādus principus un vērtības, kam komersanti nesekojot. Joprojām domāju, ka akurāt viņi labāk spēj definēt savas `vērtības un principus` nekā Tu, vai jebkurš, kas mēģina dzīvi izteikt tirgzinības valodā.
+jean
# Iesūtīts: 2013.11.21 13:33:07
Raimond,

pirmkārt par -- Viens ir tas, ka šajā gadījumā, vai tas nav mēģinājums kristīgās vērtības noformulēt kristietim pašam priekš sevis? -- Evaņģēlijs nav domāts tikai kristiešiem, tas ir universāls, attiecas uz visu cilvēci.

otrkārt par -- Vaijag vai nevag kristiešiem par to kaut ko teikt? Un ja teikt, tad ko? No Tevis saprotu, ka kristiešiem tas nav jādara? -- kristietis nav kāds valstisks pilsoņa statuss. Tad līdzīgu varētu teikt, - vai aktieriem, vai tenisistiem nevajadzētu ko teikt preambulas sakarā. Vajag, bet saki to kā šīs valsts pilsonis! Un vēl labāk būs, ja nerunāsi nekonkrēti, tas ir, par abstraktām kristīgām vērtībām , ko kā redzam jau šeit šajā forumā rakstošie, nevar noformulēt, lai patiktu visiem rakstošajiem. Jo konkrētāk, jo labāk.

Pat formulējums, piemēram, mīlēt un cienīt vienam otru, būtu tik izplūdis un neskaidrs, ja tiktu ierakstīts likumā, ka to katrs tulkos (izlasīs) pa savam. Tāpēc likumā prasās konkrētas lietas.

Bet, ja tomēr likumā ierakstītu teiksim: mēs vēlamies iedzīvināt, lai latviešu tautas pamatvērtības būtu brīvība, godīgums, taisnīgums, solidaritāte, ka ģimene ir sabiedrības pamatvienība un darbs ir katra cilvēka un visas tautas izaugsmes un labklājības pamats!! ,- tad būtu jāsaprot, ka šādas lietas ar likumu līdz sīkumam neizkontrolēsi, un ka pa lielam tās paliks katra indivīda sirdsapziņas lieta.
Raimonds
# Iesūtīts: 2013.11.22 11:25:19
+jean
Nezinu gan, vai kristieša aicinājums ir ierindojams kopā ar aktieriem un tenisistiem?
Nedomāju, ka šobrīd Baznīca un kristieši vērtību formulējumumu meklējumos, kaut ko butisku zaudē vai riskē. Tas taču šķiet arī pašsaprotami, ka kristieši vēlas aizstāvēt un iestāties par kristīgajām vērtībām. Kas aiz tā var slēpties, to esam diskutējuši, bet tomēr lielākā daļa kristiešu no šīs sabiedriskās diskusijas redz vairāk ieguvumu. Viens ieguvums arī pašiem kristiešiem ir kaut vai - audzinošais un izglītojošais. Domā, ka ar to tiek kaut kā sakropļots vai izmainīts kristīgais pasludinājums?
Ingars
# Iesūtīts: 2013.11.27 21:29:07
Aivars

Kaut kādā mērā es tev piekrītu, tomēr tu nevari paturēt monopolu uz vārda "vērtība" semantisko skaidrojumu. Tev ir tādas asociācijas, citam tās ir pilnīgi citas, saistībā ar šo vārdu. Vārds vērtība var tikt attiecināts uz kaut kādām konkrētām mērvienībām un tāpat arī uz kaut ko, kas ir vērtīgs, ko nevar izteikt mērvienībās, taču šādā izpratnē vērtības kritērijs ir garīgs. Un te nu ir pilnīgi lieka visa tā demagoģija, jo runa nepavisam nav par fiziskajām lietām. Tu vienkārši strīdies strīdēšanās pēc.
Kursis
# Iesūtīts: 2013.11.28 15:08:56
Ingars , šeit sliecos Tev piekrist, līdzīgi ir ar vārdu - princips.
Aivars
# Iesūtīts: 2013.11.28 15:45:11
Protams, mūsdienās ir novērojami tādi valodas lietošanas piemēri, kur teiksim ģenitāliju apzīmējums nav domāts kā ģenitāliju apzīmējums, bet vienkārši emocionāla partikula, bet es tomēr atļaušos piezīmēt, ka vārdu izvēle uzliek savus spēles noteikumus.
Kāpēc gan tad uzreiz nerunāt par kristīgiem navorotiem, pribambasiem un herņām? Kāpēc lēnprātību nepārdēvēt par daudz gudrāk skanošo `toleranci` , vai dievbijību par `reliģiozitāti`?
Katram taču esot savas asociācijas, kā te kāds saka. Vai tad nav vienalga, vai pielūdz Debesu Tēvu vai Māti Zemi, īpaši ja cilvēkam patīkamākas asociācijas ir ar sievišķo, ne vīrišķo saskarsmi?
Aivars
# Iesūtīts: 2013.11.28 16:00:51
http://www.kasjauns.lv/lv/zinas/137175/pasaules-dargaka-gramata-izsolita-par-14-miljoniem-dolaru - tik daudz par psalmu vērtību
dafne
# Iesūtīts: 2013.11.28 16:04:22
Ingars,a ka var noteikt gariguma vertibu?
Aivars
# Iesūtīts: 2013.11.28 20:42:55
Vēl viens piemērs, kas notiek, ja cīnās par nenodefinējamām, izplūdušām "kristīgām vērtībām" - http://www.christianpost.com/news/christian-school-threatens-to-expel-student-because-of-natural-hair-109611/
dafne
# Iesūtīts: 2013.11.28 21:58:02
tas ir sviests
Aivars
# Iesūtīts: 2013.12.11 15:53:47
Re - vēl viens mužiks iestājas par `kristīgām vērtībām" - par ģimeni, par tiešu valodu, pret homoseksuālismu un izlaidību. - http://www.kasjauns.lv/lv/zinas/138674/pareizticigo-baznicas-priesteris-piedava-vientulas-maminas-saukt-par-m***am
Kursis
# Labojis Kursis: 2013.12.11 16:00:27
Labi, kādreiz sabiedrības nosodījums ārlaulības bērnu mātēm bija pārmērīgs ,
bet amatbrālim batjuškam sava taisnība ir - pie tā milzīgā viņa reģiona vientuļo māšu skaita jāsāk šīm atgādināt, ka līst bez laulības zem kura katra tiešām ir maucīgi.

Mani atkal šitas nēģera amizieris sasmīdināja:
http://www.kasjauns.lv/lv/zinas/138645/laudis-uzjautrinas-par-divdomigo-situaciju-ar-miselu-obamu-galvenaja-loma-foto
dafne
# Iesūtīts: 2013.12.11 19:45:31
sūdīgs priesteris,ja viņam neka cita nav ko "piedāvāt" grēciniecēm un viņu bērniem,ka tikai nolamat un uzlikt homosek.zīmogu
Ingars
# Iesūtīts: 2013.12.11 20:13:43
Aivars

Es saprotu, par ko tu runā un šādā kontekstā es tev piekrītu
<< 1 ... 27 . 28 . 29 . 30 . 31 . 32 . 33 . 34 . 35 . >>

:: Pievienot komentāru

Autors: 
  • Lai iekopētu autora vārdu,nospied uz tā.
  • Reģistrēti lietotāji var rediģēt tekstus vēlāk.
Bold FontItalics fontUnderlineStrike OutSubscriptSuperscriptFont colorTeletypeHorizontal LineE-mail linkhyperlinkListsimies
Atlikušas 1000 zīmes

 Lapas redaktors:redaktors@lelb.lv; Copyright © 2006 LELB, created by MB Studija
Šajā stundā bijuši 55 , pavisam kopa bijuši: 970