atpakaļ uz mājaslapu
E-pasts:  Parole: atcerēties mani reģistrētiesaizmirsu parolimeklēt
Diskusijas Par kristīgu dzīvi Kristīgas vērtības
Aivars
Iesūtīts: 2013.06.13 23:28:03
Kad tevi saņem aiz ausīm
Un izrēķina, cik tevī gaļas,
Kā jūties mana māsa?
Tu vari izlikties nepilngadīga.
Tikpat labi tu vari dziedāt itāliski
Vai uzdoties par speciālisti krustvārdu mīklās.
Tev ir ausis, aiz kurām saņemt,
Un gaļa, ko notaksēt.
2:0 pretinieku labā.
Kā jūties, mana māsa?

/no Knuta Skujenieka "Madrigāls Trusienei"/

Šodien bieži, daudz nedomājot un neatšifrējot, tiek lietots jēdziens "kristīgās vērtības," bet ko tas nozīmē. Kas ir šīs vērtības. Un vai pašā, šķiet, no Nīčes nākušā relativizējošā komercvalodā, kas runā par `vērtībām` nevis `patiesību`, `Dieva gribu`, `Kristus prātu" utt., nav iekodēti tie `trīsdesmit sudraba gabali` no Caharijas 11, vai Mateja 26:15. Kas ko vērtē? Kas par ko iestājas? Kurš ir tas, kas kādu saņem aiz ausīm un noteic taksi?
<< 1 ... 18 . 19 . 20 . 21 . 22 . 23 . 24 . 25 . 26 . 27 . 28 ... 34 . 35 . >>
AutorsZiņas teksts
Lūdzu Vārdu
# Labojis Lūdzu Vārdu: 2013.09.04 08:31:13
šosvētdien Ēvaldam būs iespēja sprediķot vai nu par Lk 14:1-11 vai Lk 14:25-33. Cerams, ka viņš izvēlēsies pirmo - jo kā iņš reflektētu uz tēzi, ka tas, kurš NEIENĪST, nevar būt Jēzus māceklis ... tā tik būtu lopu mocīšana
Ēvalds Bērziņš
# Iesūtīts: 2013.09.04 10:32:29
Lūdzu Vārdu
kā iņš reflektētu uz tēzi, ka tas, kurš NEIENĪST, nevar būt Jēzus māceklis
Tādas tēzes tur nav. Tur ir teikts `tas, kurš neienīst savu ... nevar būt Mans māceklis`. Atslēgas vārdiņš ir `savu`. Un tad jau 1.baušļa gaismā kļūst kristālskaidrs, par ko ir runa - par elkdievības atmešanu, nevis naidu kā tādu pret cilvēkiem. Turklāt vārds `miseo`, kas šeit lietots, ir salīdzinošs. Citiem vārdiem, `tas, kurš Mani mīl mazāk par savu ..., nevar būt Mans māceklis.`
Aivars
# Iesūtīts: 2013.09.04 12:29:20
Ēvalds Bērziņš
Jā? Un cik daudz mazākvērtīgo ļautiņu Jēzus notirgoja, lai nopirktu Tevi? Un interesanti, ar ko tad Viņš tirgojās.
.. es labāk sludināšu, ka ir kādas noslēpumainas sevišķas pērles, kuras Jēzus meklē un iepērk, pārdodams mazākvērtīgās. Tā tik būs sensācija! Vēl tikai jāizdomā, kas ir tas sevišķais, ko Jēzus meklē tais pērlēs. Tā tik būs misija!


Nekļūsti nožēlojams,lūdzu! Labāk izlasi vēlreiz līdzību un aizmirsti par saviem saduķejiskeim murgiem. Esi jau tā pārāk ieskrējies Jēzus līdzībās utis meklējot
Ēvalds Bērziņš
# Labojis Ēvalds Bērziņš: 2013.09.04 17:37:11
Aivars
Jēzus līdzībai nav ne vainas. Bet te man viens brālis liecina, ka es esot sevišķa pērle. Neiebraucu. Un tas nekas, ka ārā ir 21. gadsimts un visi ir iemīlējušies sevī līdz ausīm.
Lūdzu Vārdu
# Labojis Lūdzu Vārdu: 2013.09.04 17:43:02
Ēvalds Bērziņš

Nu lūk, lopu, respektīvi avju (lasīt draudzes) mocīšanas paraudziņš sāk iegūt aprises …
Atslēgas vārdiņš ir `savu` - protams, ka savu, kuru tad tad, kaimiņa vai?
‘Savu’ nav atslēgas vārdiņš … tas ko tu gribētu saukt par ‘atslēgas vārdiņu’ ir dzīvība: "Ja kāds nāk pie Manis un neienīst .. savu paša dzīvību”

Paliec vien pie Lk 14:1-11 – par to kādēļ tiešām nedrīkst dziedināt sabatā tev iznāks sakarīgāk.

Bet par lietām, kurās tu neiebrauc - tā arī saki: "Nesaprotu, huļi Jēzus nosauca cilvēku par πολύτιμον μαργαρίτην?"
Ēvalds Bērziņš
# Iesūtīts: 2013.09.04 18:07:56
Lūdzu Vārdu
Nu lūk, lopu, respektīvi avju (lasīt draudzes) mocīšanas paraudziņš sāk iegūt aprises …
Varbūt paskaidrosi?

protams, ka savu, kuru tad tad, kaimiņa tēvu, māti, sievu …? ‘Savu’ nav atslēgas vārdiņš … tas ko tu gribētu saukt par ‘atslēgas vārdiņu’ ir dzīvība: "Ja kāds nāk pie Manis un neienīst .. savu paša dzīvību”
Tomēr `savu` ir atslēga - tas norāda uz piesavinātu tēvu un māti, sievu un bērniem, brāļiem un māsām un pat savu paša dzīvību. Jo, ja tu ienīdīsi tikai `tēvu un māti, sievu un bērnus, brāļus un māsas, un dzīvību`, tu ienīdīsi Dieva dāvanu. Un tad vairs nebūs labi.
Paskaidro savu domu gājienu, pieņemu, ka tava doma varētu nebūt peļama.
Ēvalds Bērziņš
# Iesūtīts: 2013.09.04 19:21:07
Lūdzu Vārdu
par to kādēļ tiešām nedrīkst dziedināt sabatā tev iznāks sakarīgāk
Vai tad nedrīkst?
Ēvalds Bērziņš
# Iesūtīts: 2013.09.04 22:49:02
Aivars
Nekļūsti nožēlojams,lūdzu! Labāk izlasi vēlreiz līdzību un aizmirsti par saviem saduķejiskeim murgiem
Kāpēc nožēlojams? Vai, piemēram, godājamais R.Slenska arī ir nožēlojams? Viņš, runājot par pērlēm, kas cilvēkam pieder , saka: mēs droši varam šeit atcerēties arī Jēzus līdzību [par tirgotāju, kurš meklē pērles] Mt.13,45-46. (Grāmatā par Kalna sprediķi)
Bo Gīrcs "Kristus Baznīcā" arī raksta: "pēc sastapšanās ar Dieva piedošanu, kas pie viņa [Caķeja] bija atnācis Jēzus veidolā, viss kļuva iespējams. Viņš [Caķejs] bija atradis dārgo pērli, mieru ar Dievu. Tagad viņš bija ar mieru visu citu pārdot. Un tā viņš nožēloja grēkus, atgriezās, priecīgs un devīgs"
Luters raksta: “Kā mīļiem Dieva bērniem un mantiniekiem mums nevajadzētu lielīties ar savu gudrību, spēku vai bagātību ; bet mums vajadzētu gan lielīties, ka mums ir dārgā pērle – Vārds , caur kuru mēs pazīstam Dievu, mūsu mīļo Tēvu, un Jēzu Kristu, kuru Tēvs ir sūtījis. Tā ir mūsu bagātība un mantojums.
Bonhēfers "Sekošanā Kristum" arī raksta: Dārgā žēlastība ir apslēptais dārgums laukā, kura dēļ cilvēks iet un ar prieku pārdod visu, kas viņam bija; tā ir dārgā pērle, par kuru tirgotājs atdod visu savu mantu .
Kā redzi, visi minētie autori par pērli nesauc cilvēku, kuru meklē Kristus, bet Kristu, kuru meklē cilvēks. No kurienes nāk tā Tava interpretācija?

Esi jau tā pārāk ieskrējies Jēzus līdzībās utis meklējot
Es tikai norādīju uz iespējamām utīm un konsekvencēm Tavā interpretācijā.
Aivars
# Iesūtīts: 2013.09.05 00:04:34
Ēvalds Bērziņš
Lasi taču beidzot pašus Rakstus, nevis akli seko tradīcijām! Šī interpretācija nāk no paša Jēzus!
Ja nu tik ļoti vajag kādu piemēru, nu atšķir kaut vai Kenneth E. Bailey grāmatu "Jesus Through Middle Eastern Eyes" 77. lappusē.
Speciāli priekš tevis sameklēju vienu piemēru. Vai spēsi beidzot pamanīt, kas acu priekšā, jeb turpināsi sekot teoloģiskajai popsai , kas diemžēl dominējusi visos laikos, saduķeja kungs. Skaidrs, ka Jēzus ir tāds stulbenis, kas atpērk tevi no nekā, un nesaprot ko runā. Skaidrs, ka seškārtīgajai atraitnei augšāmcelšanās nozīmētu nemitīgu seksu ar septiņiem večiem pēc kārtas. Skaidrs, ka sinepju graudiņš nebūt nav vismazākā sēklā, jo īpaši, ja salīdzina ar orhidejām un triperi, kā arī tikai pilnīgs idiots varētu dot lauksaimniekam padomu necīnīties ar nezālēm,vai ganam - atstāt 99 kustoņus tuksnesī, lai cilpotu pakaļ vienam sprāģim, vai namatēvam pasūtīt ratā radus, draugus, kaimiņus un uzsaukt rautu visādiem salašņām. Āmen, āmen, alelūja, lai slava un gods Ēvaldam mūžu mūžos!
Cilvēka bērns, lasi taču beidzot Svētos Rakstus! Un beidz sevi pazemot!
Ēvalds Bērziņš
# Labojis Ēvalds Bērziņš: 2013.09.05 01:04:25
Aivars
Lasi taču beidzot pašus Rakstus, nevis akli seko tradīcijām! Šī interpretācija nāk no paša Jēzus!
Oho! Varbūt iedod kādu norādīti, kur Jēzus to ir interpretējis pēc Tava parauga?

Ja nu tik ļoti vajag kādu piemēru, nu atšķir kaut vai Kenneth E. Bailey grāmatu "Jesus Through Middle Eastern Eyes" 77. lappusē. Speciāli priekš tevis sameklēju vienu piemēru.
Diemžēl nav man tās grāmatas.

turpināsi sekot teoloģiskajai popsai , kas diemžēl dominējusi visos laikos.
Kas Tev liek ticēt, ka tas, par ko Tu fano, nav jaunākā popsa?

lasi taču beidzot Svētos Rakstus! Un beidz sevi pazemot!
Raksti atkal saka, kas sevi pazemo, tapšot paaugstināts.


Aivars
# Iesūtīts: 2013.09.05 09:14:02
b]Ēvalds Bērziņš
Oho! Varbūt iedod kādu norādīti, kur Jēzus to ir interpretējis pēc Tava parauga?
aber lūdzu, atver acis un paskaties:
Πάλιν ὁμοία ἐστὶν ἡ βασιλεία τῶν οὐρανῶν ἐμπόρῳ ζητοῦντι καλοὺς μαργαρίτας·εὑρὼν δὲ ἕνα πολύτιμον μαργαρίτην ἀπελθὼν πέπρακεν πάντα ὅσα εἶχεν καὶ ἠγόρασεν αὐτόν.

Lasi vārdu pēc vārda, kas ir tas, kam debesu valstība ir pielīdzināta! Ja tu šīs četras dienas, ko iznieko tukši strīdoties būtu veltījis, lai izlasītu šo līdzību Bībelē, sen būtu visu sapratis.


Raksti atkal saka, kas sevi pazemo, tapšot paaugstināts.
nu ja godkāre ir tā, kas tev liek muļķi laist, tad tas ir divkārt nožēlojami. Tu laikam aizmirsti, ka pazemība Rakstos saistās tomēr ar sava aicinājuma cieņas apzināšanos, nemaz nerunājot par vairākās vietās izskanējušo aicinājumu nebūt negudriem, bet gudriem.
krake [82.145.210.75]
# Iesūtīts: 2013.09.05 16:00:20
Nu, veči, atraduši par ko vicēties.
Skaidrs, ka pērles metaforu var lietot gan attiecībā uz cilvēku, kuru atrod Kristus, un te Beilijam pilnīga taisnība un tas varētu būt precīzākais skaidrojums, gan uz citām vērtībām, kā Kristu Pašu etc.
Ēvalds Bērziņš
# Iesūtīts: 2013.09.05 16:24:36
Aivars
Lasi vārdu pēc vārda, kas ir tas, kam debesu valstība ir pielīdzināta! Ja tu šīs četras dienas, ko iznieko tukši strīdoties būtu veltījis, lai izlasītu šo līdzību Bībelē, sen būtu visu sapratis.
Tātad Tu māci, ka tirgotājs šajā līdzībā ir Jēzus. Tavs vienīgais arguments ir Debesu Valstības pielīdzinājums. Labi, pieņemsim.
Un ja būs teikts, ka Debesu valstība līdzīga desmit jaunavām, kas ņēma savus lukturus un izgāja līgavainim pretim? Turklāt piecas no tām bija ģeķīgas, un piecas bija gudras. Tavs vienādojums Debesu valstība = Jēzus, nederēs. Ja to tirgotāju teorētiski vēl var pievilkt aiz ausīm, tad desmit jaunavas, kuras iziet pretī līgavainim, no kurām piecas saprātīgas, piecas nesaprātīgas, man ne ar kādu piepūli un uzmanīgu lasīšanu neasociējas ar Jēzu.
Ēvalds Bērziņš
# Labojis Ēvalds Bērziņš: 2013.09.05 16:36:24
krake [82.145.210.75]
Skaidrs, ka pērles metaforu var lietot gan attiecībā uz cilvēku, kuru atrod Kristus, un te Beilijam pilnīga taisnība un tas varētu būt precīzākais skaidrojums, gan uz citām vērtībām, kā Kristu Pašu etc.
Neesmu pārliecināts, ka Beilijs skaidro precīzāk, taču kā variantu to var un vajag izskatīt, protams. Bet ne tūlīt uzstādīt par ekskluzīvu skaidrojumu. Klasika tomēr ir cita, cik man zināms. Te gan viens pamanījās to nosaukt par popsu
Aivars
# Iesūtīts: 2013.09.05 21:10:33
Ēvalds Bērziņš
Nu tu taču esi viens saduķejs. Skaidrs, ka katrā līdzībā ir sava loģika un dramaturģija! Viena runā par Kristu, otra par dažādajām cilvēku izjūtām Kristum nākot, trešā par Dieva Vārdu, ceturtā par ļaunuma klātbūtni žēlastības valstībā. Un ar `klasiku` iesaku būt tomēr uzmanīgākam. Viduslaiku eiropieši, kas Tuvo Austrumu kontekstus nepazina, mēdza aizdzejoties ne pa jokam. Teiksim bija arī tāda tradīcija, kas 99 tuksnesī atstātās aitas vai 9 nepazaudētās monētas attiecināja uz eņģeļiem, ko Kristus atstāj, lai glābtu pazudušo cilvēci. Nemaz nerunājot par visai kuriozo "agapes" mītu, kas ne tikai nebija iespējams aramiski, bet arī galīgi neparādās JD vārdu izvēlē. Šai ziņā, tas pats Beilijs tomēr urbjas pa agrīnajiem semītu tulkojumiem un komentāriem, kā arī tā laika kultūras kontekstiem. Iesaku tomēr iegādāties kādas no viņa grāmatām.
Bet pērļu tirgotājs uzskatāmi norāda uz Kristu, kurš tiešām atdod visu uz Krusta par mūsu pestīšanu, kamēr nākamā līdzība Dieva Valstību pielīdzina apslēptai mantai, kuras dēļ cilvēks atsakās no vecās dzīves, lai investētu jaunajā. Bet vispār, stāsts (un to tu šķiet neuztver) bija par "kristīgām vērtībām". Un te nu Jēzus skaidri pasaka: Jo ko tas cilvēkam palīdz, ka tas iemanto visu pasauli, bet tam zūd dvēsele. Jeb ko cilvēks var dot par savas dvēseles atpirkšanu?
Tātad pasaule nav vērtīgāka vai līdzvērtīga vienai cilvēka dvēselei. Secinām, ka Jēzus acīs viena dvēsele ir dārgāka nekā pasaule, ko Viņam taču it kā pieder, ja vien tie cilvēki nemaisītos. Tik vienkārša ir šī teoloģiskā algebra
Aivars
# Iesūtīts: 2013.10.02 15:17:14
Tā kā netieši tika skarts jautājums par LV Satversmes preambulu, tad kā neliels ekskurss - http://www.tvnet.lv/zinas/viedokli/481032-premjers_satversmes_preambulas_projekts_.. kopuma_vertejams_pozitivi
+jean
# Iesūtīts: 2013.10.02 19:24:04
Aivar,

šai ziņā teikts, ka premjers atbalsta preambulu par latviešu tautu, bet nepiemin nekādas kristīgās vērtības.
Saeimā un konferencēs politiķi un zinātnieki sāks plēsties tā, ka rezultāts būs diezgan attāls no tā, ko kristīgo vērtību ierosinātāji bija iecerējuši. ..jo preambulai būs jābūt politkorektai. Ja Šmitu Jāņa laikos neko tādu neizbīdīja, tad diezin vai ko tādu būs iespējams panākt vienotības laikos.

.. nu līdzīgi kā ar baznīcu preambulām ..
Aivars
# Iesūtīts: 2013.10.02 20:14:35
+jean
Nu bet runa arī ir par to, ka tika pieminēts, ka Satversmei nav preambulas. Izrādās, ka tāda top. Bet runājot par `kristīgām vērtībām`, vai tevi pašu nemulsinātu, ja pēkšņi dombrovskis ar viņķeli paziņotu, ka vienotība ir tā partija, kas iestājas par kristīgām vērtībām?
Sīrijas konflikta ietvaros viens kaimiņzemes cars jau sevi pieteica par kristīgo vērtību aizstāvi.
Man šķiet, ka te risks ir līdzīgs kā Salamana paziņojumā, kā Dievs viņam piedāvājis izvēles iespējas, un beidzot atzinis par visgudrāko cilvēku virs zemes. Un tālāk jau tu vari iepūst, jo kas tu tāds, lai strīdētos ar paša Dieva viedokli, kurš ir visgudrākais un zinošākais, pat ja ķēniņvalstī nobriest tāda krīze, ka jau nākamajā paaudzē tā izirst pa visām vīlēm vairumam israēliešu norobežojoties no jūdas rajona grupējuma.
dafne
# Labojis dafne: 2013.10.02 20:31:45
http://www.diena.lv/latvija/viedokli/levits-tautas-dziveszinas-un-kristigo-vertibu-ieklausana-preambula-nav-obligata-bet-velama-14026725
latviskā dzīvesziņa+kristīgās vērtības..jā,"gala rezultāts" varētu būt interesants
Aivars
# Iesūtīts: 2013.10.02 21:21:48
dafne
Nu neaizmirsīsim, ka pirmais Latvis jeb Latvietis bija vecais Stenders un latvieši kā nācija ir formējusies kristīgā vidē. Domāju, ka pa lielam jau "latviskas" un "kristīgas" `vērtības` nav pretrunīgas.
Cits jautājums - vai ir kāds, kas spēj atbildēt, kas tās ir? Un kādas ir no tām izrietošās konsekvences?

Kā savulaik tas pats Zanders aka Pans Kleksis aizrādīja, ka raugoties uz sociālās solidaritātes likumiem Latvija pilnīgi noteikti nav kristīga valsts
<< 1 ... 18 . 19 . 20 . 21 . 22 . 23 . 24 . 25 . 26 . 27 . 28 ... 34 . 35 . >>

:: Pievienot komentāru

Autors: 
  • Lai iekopētu autora vārdu,nospied uz tā.
  • Reģistrēti lietotāji var rediģēt tekstus vēlāk.
Bold FontItalics fontUnderlineStrike OutSubscriptSuperscriptFont colorTeletypeHorizontal LineE-mail linkhyperlinkListsimies
Atlikušas 1000 zīmes

 Lapas redaktors:redaktors@lelb.lv; Copyright © 2006 LELB, created by MB Studija
Šajā stundā bijuši 68 , pavisam kopa bijuši: 35491