atpakaļ uz mājaslapu
E-pasts:  Parole: atcerēties mani reģistrētiesaizmirsu parolimeklēt
Diskusijas Par kristīgu dzīvi Kristīgas vērtības
Aivars
Iesūtīts: 2013.06.13 23:28:03
Kad tevi saņem aiz ausīm
Un izrēķina, cik tevī gaļas,
Kā jūties mana māsa?
Tu vari izlikties nepilngadīga.
Tikpat labi tu vari dziedāt itāliski
Vai uzdoties par speciālisti krustvārdu mīklās.
Tev ir ausis, aiz kurām saņemt,
Un gaļa, ko notaksēt.
2:0 pretinieku labā.
Kā jūties, mana māsa?

/no Knuta Skujenieka "Madrigāls Trusienei"/

Šodien bieži, daudz nedomājot un neatšifrējot, tiek lietots jēdziens "kristīgās vērtības," bet ko tas nozīmē. Kas ir šīs vērtības. Un vai pašā, šķiet, no Nīčes nākušā relativizējošā komercvalodā, kas runā par `vērtībām` nevis `patiesību`, `Dieva gribu`, `Kristus prātu" utt., nav iekodēti tie `trīsdesmit sudraba gabali` no Caharijas 11, vai Mateja 26:15. Kas ko vērtē? Kas par ko iestājas? Kurš ir tas, kas kādu saņem aiz ausīm un noteic taksi?
<< 1 ... 9 . 10 . 11 . 12 . 13 . 14 . 15 . 16 . 17 . 18 . 19 ... 34 . 35 . >>
AutorsZiņas teksts
Aivars
# Iesūtīts: 2013.09.02 17:48:54
Ēvalds Bērziņš
Kas tad Tevi apbēdināja?
Tava melošana

Tāpat kā Jēzu nevar raksturot kā dusmīgu cilvēku, tāpat aŗī ne kaislīgu. Tas ir prikolīgi, ka Jēzus ir kaislīgs, bet tas neatbilst patiesībai. Jēzus vienmēr gan kontrolēja situāciju, gan sevi neiznīcināja.
Kā tad, kā tad.... stāsti manim daugaviņa
Nu neēd tos sīpolus, ja tev negaršo, bet nepasludini par ļaunuma sakni!

Kas ir tas viss

Nu paskaties uz Jēzus krustu un padomā! Padomā, kādēļ Jēzus līdzībā par to kaislīgo pērļu mednieku sacīja, ka šis atdod visu, kas tam ir! Neesi taču tik .... saduķejisks
Aivars
# Iesūtīts: 2013.09.02 18:10:44
Ēvalds Bērziņš
es runāju par kaisli - patos
Tu latviešu valodu zini? Šis grieķu vārdiņš Jaunajā Derībā ir lietots saistībā ar grēcīgu iekāri.
Savukārt tas ebreju vārds - קִנְאָה, kas lietots Salamana Pamācībās, ar ko tu tā pūlējies pierādīt, cik kaisle ir slikta, akurāt pēc valodas ekspertu domām atbilst arī tam pašam ζῆλος, ko tu nu mēģini pārtaisīt, ka tas īstenībā nozīmējot kaut ko stipri remdenu, ne jau karstu.
Atvēzējies esi pamatīgi. Vai tiešām Tava teorija būtu augstāka par Dieva Vārdu?
rainars
# Iesūtīts: 2013.09.02 18:54:56
.... jā , jā kristīgās vērtības ir "noteikti " vārda karos par kādiem vārdiem
ir nācies izlasit : mīlestība kas darbojas ticībā un vēl : sludināšanas mērķis ir mīlestība, kas nāk no skaidras sirds un labas apziņas un neliekuļotas ticības .
Ēvalds Bērziņš
# Iesūtīts: 2013.09.02 23:18:10
Aivars
Kas tad Tevi apbēdināja?
Tava melošana
Nemaz nebūtu grūti arī Tavu runāšanu interpretēt par melošanu. Bet tā jau būtu nopietna apsūdzība.

Nu neēd tos sīpolus, ja tev negaršo, bet nepasludini par ļaunuma sakni!
Man garšo sīpoli, bet ne sapuvuši. Pamēģini nu pierādīt, ka Jēzus nezināja, uz ko Viņš iet, un kaut uz mirkli zaudēja galvu.

Vajadzēja man Salamana vietā Pāvilu citēt. Bet Salamans likās sīvāks. Lai gan ne tikai latviešu tulkotāji, bet arī New American Standard Bible tur ir ietučījuši kaisli. Lai nejauktos, paliksim labāk pie, piemēram, Kol 3:5 utml.

Tātad,
es runāju par kaisli - patos
Šis grieķu vārdiņš Jaunajā Derībā ir lietots saistībā ar grēcīgu iekāri.
Jā, un latviski kāre un kaisle ir sinonīmi.

ebreju vārds - קִנְאָה .. Salamana Pamācībās, ar ko tu tā pūlējies pierādīt, cik kaisle ir slikta Ne gluži. Šis vārds man nebija izejas punkts, bet nevajadzīga VD piemēra iesaistīšana.
ζῆλος, ko tu nu mēģini pārtaisīt, ka tas īstenībā nozīmējot kaut ko stipri remdenu, ne jau karstu Es nemēģinu neko pārtaisīt, bet skaidroju vārda saknes saturu. Ja Tev frāze "par maz, lai vārītos" tūlīt jau nozīmē kaut ko stipri remdenu, tad, tavuprāt, ūdens ir remdens, sākot no 99 grādiem? Es nu nepiekritīšu gan.
Aivars
# Iesūtīts: 2013.09.02 23:53:18
Ēvalds Bērziņš
nu... necitēšu es te grēka gabalu Salamanu attiecībā uz to, ko domāju par šiem tekstiem. Taču atzīšos, ka man šķiet smieklīga šī ezotēriskā mācība par to, ka "zēlos" nozīmē akurāt vienu celsija grādu pirms vārīšanās temperatūras, i tavo Vienpiedzimušais Dievs iekļāvās Ēvaldam Bērziņam pieņemamā remdenībā.
Citi gan uzskata, ka "zēlos" nozīmē uzvārīšanos, un `mūsu Dievs ir uguns", bet ...

Starp citu, vai tev ir arī kāda jēdzīga versija par to, kas ir `kristīgas vērtības`, vai arī Tavs aicinājums ir Jēzum - Jūdas Lauvai izraut ilkņus un izgriezt nagus (un pie reizes izkastrēt), lai iegūtu rāmu mājdzīvnieku bālu kurātu un garlaikotu mājsaimnieču lietošanai?
Ēvalds Bērziņš
# Iesūtīts: 2013.09.03 01:01:19
Aivars
Kas ir tas viss
Nu paskaties uz Jēzus krustu un padomā! Padomā, kādēļ Jēzus līdzībā par to kaislīgo pērļu mednieku sacīja, ka šis atdod visu, kas tam ir!
Padomāt es varu arī bez Tava pamudinājuma, bet es gribētu konkrētu atbildi.
Tu gribi teikt, ka Jēzus ir tas pērļu mednieks? Kāpēc gan Viņam jāpērk tas, kas Viņam jau tāpat pieder? Jā, un no kā Viņš to pērli pērk?
Ēvalds Bērziņš
# Iesūtīts: 2013.09.03 01:42:51
Aivars
Taču atzīšos, ka man šķiet smieklīga šī ezotēriskā mācība par to, ka "zēlos" nozīmē akurāt vienu celsija grādu pirms vārīšanās temperatūras
Es nesaku, ka akurāt vienu, var divus vai pat nevienu, ja vien var saglabāt starpību. Tas bija tikai piemēŗs uzskatāmībai. Jēzus taču ir karsts, bet bez grēka. Kāpēc Viņam piešūt, mazākais, divdomīgus apzīmējumus? Un nekādas ezotērikas, nekā slepena, kas tikai dažiem zināms.

i tavo Vienpiedzimušais Dievs iekļāvās Ēvaldam Bērziņam pieņemamā remdenībā.
Nevis iekļāvās remdenībā, bet, cilvēks būdams, "neuzsprāga". Kāds gan labums no uzsprāguša, t.i., grēkā krituša "Jēzus"?

Citi gan uzskata, ka "zēlos" nozīmē uzvārīšanos, un `mūsu Dievs ir uguns", bet ...
Var būt karsts nogrēkojies un var būt karsts nenogrēkojies. Starpībai jābūt, to es arī uzsveru.
Mārtiņš
# Iesūtīts: 2013.09.03 08:32:32
Ēvalds Bērziņš
Nevis iekļāvās remdenībā, bet, cilvēks būdams, "neuzsprāga". Kāds gan labums no uzsprāguša, t.i., grēkā krituša "Jēzus"?

Tajā epizodē templī - ja nu Viņš uzsprāga? Uz ko balstās tā pārliecība, ka Jēzus vienmēr saglabāja absolūtu perfketu kontroli par sevi? Raksti Jēzu taču neraksturo kā aukstasinīgu, vēsu kalkulētāju. Lai tā rīkotos kā Raksti par Viņu liecina, tur ar mērenību vien nepietiek.

Var būt karsts nogrēkojies un var būt karsts nenogrēkojies. Starpībai jābūt, to es arī uzsveru.

Starpība būs grēcīguma klātesamībā, bet ne rīcības "temperamentā". Mēģinājumi graduēt no vēsa līdz kaislīgam tik vai tā atdursies nespējā korekti mērīt, pie kam latviešu valodā jēdzienam "kaislīgs" nav eksluzīvi negatīva (vcai grēcīga) nozīme.
dafne
# Iesūtīts: 2013.09.03 08:45:40
Ēvalds Bērziņš

kā zināt to robežu..kur sākas "grēcīgās dusmas"?
Es tomer pieļauju domu,ka Jēzus bija dusmīgs izdzenot tirgotājus no tempļa, jo uz to norāda Viņa rīcība.Arī sarunās ar mācekļiem šur un tur parādas Jēzus skarbums,ja tā var teikt...un kur nu vel sarunas ar farizejiem.
Ir kaislīgi maksķernieki,kapēc nevarētu būt kaislīgi "cilvēku zvejnieki"?
Aivars
# Iesūtīts: 2013.09.03 08:59:57
Ēvalds Bērziņš
Kāpēc gan Viņam jāpērk tas, kas Viņam jau tāpat pieder? Jā, un no kā Viņš to pērli pērk?
Var jau būt, ka Jēzus, Pāvils un Pēteris nebija par to tā aizdomājušies.
Galatiešiem 3:13 Kristus ir mūs atpircis no bauslības lāsta, mūsu labā kļūdams par lāstu, jo ir rakstīts: nolādēts ir ikkatrs, kas karājas pie koka, -

2.Pētera 2:1 Bet ir arī bijuši tautā viltus pravieši, kā arī jūsu starpā būs viltus mācītāji, kas paslepen ienesīs aplamas posta mācības, noliegdami pat To Kungu, kas viņus atpircis, un tā sagatavos sev drīzu pazušanu.

1. Pētera 1:8 Jūs zināt, ka esat ne ar iznīcīgām lietām - sudrabu vai zeltu atpirkti no savas aplamās dzīves, mantotas no tēviem,
19 bet ar Kristus, šī bezvainīgā un nevainojamā Jēra, dārgajām asinīm,
rainars
# Iesūtīts: 2013.09.03 11:12:08
Lk.9:53 Un tie Viņu neuzņēma, tāpēc ka Viņš bija ceļā uz Jeruzālemi.
54 Kad Viņa mācekļi Jēkabs un Jānis to redzēja, tie sacīja: "Kungs, ja Tu gribi, mēs sacīsim, lai uguns nāk no debesīm un tos sadedzina."
55 Bet Viņš apgriezdamies tos aprāja un sacīja: "Vai jūs nezināt, kādam garam jūs piederat?
56 Jo Cilvēka Dēls nav nācis cilvēku dvēseles nomaitāt, bet pestīt." Un tie gāja uz citu ciemu.

Jaanja3:16 Jo tik ļoti Dievs pasauli mīlējis, ka Viņš devis Savu vienpiedzimušo Dēlu, lai neviens, kas Viņam tic, nepazustu, bet dabūtu mūžīgo dzīvību,
17 jo Dievs Savu Dēlu nav sūtījis pasaulē, lai Tas pasauli tiesātu, bet lai pasaule caur Viņu tiktu glābta.

Ebr.10:28 Kas pārkāpis Mozus bauslību, tas mirst bez žēlošanas, diviem vai trīs lieciniekiem liecinot.
29 Cik gan smagāku sodu, jūs domājat, pelnīs tas, kas Dieva Dēlu minis kājām un derības asinis, ar ko viņš svētīts, turējis par nesvētām un žēlastības Garu nievājis.
Ēvalds Bērziņš
# Iesūtīts: 2013.09.03 21:27:01
Mārtiņš
Tajā epizodē templī - ja nu Viņš uzsprāga? Uz ko balstās tā pārliecība, ka Jēzus vienmēr saglabāja absolūtu perfketu kontroli par sevi?
Uz to, ka Jēzus ir patiess Dievs un patiess cilvēks.

Raksti Jēzu taču neraksturo kā aukstasinīgu, vēsu kalkulētāju.
Nē.

Lai tā rīkotos kā Raksti par Viņu liecina, tur ar mērenību vien nepietiek.
Un ar karstasinību pietiek?

Starpība būs grēcīguma klātesamībā, bet ne rīcības "temperamentā".
Un kā cilvēcīgiem vārdiem nosaukt grēcīguma klātesamību, kas aptvertu prātu, runu un rīcību?

Mēģinājumi graduēt no vēsa līdz kaislīgam tik vai tā atdursies nespējā korekti mērīt
Atkarībā no instrumentiem.

latviešu valodā jēdzienam "kaislīgs" nav eksluzīvi negatīva (vcai grēcīga) nozīme.
Kāpēc gan tam būtu jābūt ekskluzīvam? Vai ir daudz vārdu, kas būtu ekskluzīvi negatīvi?
Aivars
# Iesūtīts: 2013.09.03 22:11:23
Ēvalds Bērziņš
Mīļo brāl, netrako tik ļoti, bet labāk ieklausies, ko brāļi un māsa Kristū tev liecina, un uzticies taču beidzot Kristus žēlastībai vairāk nekā savai spītībai un apšaubāmam legālismam.
Saki labāk, kas Tavuprāt ir `kristīgās vērtības`
Ēvalds Bērziņš
# Iesūtīts: 2013.09.03 22:12:49
Aivars
Kāpēc gan Viņam jāpērk tas, kas Viņam jau tāpat pieder? Jā, un no kā Viņš to pērli pērk?
Var jau būt, ka Jēzus, Pāvils un Pēteris nebija par to tā aizdomājušies.
Galatiešiem 3:13 Kristus ir mūs atpircis no bauslības lāsta, mūsu labā kļūdams par lāstu, jo ir rakstīts: nolādēts ir ikkatrs, kas karājas pie koka, -
1. Pētera 1:8 Jūs zināt, ka esat ne ar iznīcīgām lietām - sudrabu vai zeltu atpirkti no savas aplamās dzīves, mantotas no tēviem,
19 bet ar Kristus, šī bezvainīgā un nevainojamā Jēra, dārgajām asinīm,

Nu tad jau Kristus pats ir tā pērle, kas par mums dota, nevis tas interprēts, kam sakāpis galvā, ka šis esot pērle. Kurš te ko noliedz?
Aivars
# Iesūtīts: 2013.09.03 22:24:39
Ēvalds Bērziņš
Nu tad jau Kristus pats ir tā pērle, kas par mums dota, nevis tas interprēts, kam sakāpis galvā, ka šis esot pērle. Kurš te ko noliedz?
BĀC! Mani sāk mākt bažas par to, vai Tu vairs atceries Bībeli. Izlasi taču beidzot, ka Jēzus līdzībā Debesu Valstību salīdzina nevis ar pērli, bet ar pērļu tirgotāju, kas meklē pērles! Ja turpināsi tikpat nevērīgi attiekties pret Bībeli, drīz vien sludināsi, ka pestīšana nāk nevis pateicoties tam, ka Kristus mira uz krusta, bet pateicoties tam, ka bija lāga ļaudis, kas viņam beidzot ierādīja vietu uz krusta.
Mārtiņš
# Iesūtīts: 2013.09.03 22:26:47
Ēvalds Bērziņš
Uz to, ka Jēzus ir patiess Dievs un patiess cilvēks.

Un kā gan mēs varam zināt, KĀDS gan ir patiess cilvēks - vai ne no Jēzus dzīves? Un ja no Jēzus dzīves (tās liecības Rakstos) - tad kāpēc gan censties tur ietulkot kaut ko citu nekā redzams (lasāms)?

Un kā cilvēcīgiem vārdiem nosaukt grēcīguma klātesamību, kas aptvertu prātu, runu un rīcību?

Pats mēģinājums grēcīgumu tieši izsecināt no darbības apzīmētājiem ir maldīgs. Kā Jēzus to skaidri demonstrēja - ne jau rīcības veids (šajā gadījumā karstasinība, kaislīgums) ir tas, kas ir cēlonis, lai to sauktu par grēcīgu vai šķīstu.
Un nav mūsu rīcībā tādu (cilvēcīgu?) instrumentu vai instrumentālu metožu, kas dotu skaidru atbildi.
Ēvalds Bērziņš
# Iesūtīts: 2013.09.04 00:30:35
dafne
kā zināt to robežu..kur sākas "grēcīgās dusmas"?
Labi jāpazīst sevi.

Es tomer pieļauju domu,ka Jēzus bija dusmīgs izdzenot tirgotājus no tempļa, jo uz to norāda Viņa rīcība.Arī sarunās ar mācekļiem šur un tur parādas Jēzus skarbums,ja tā var teikt...un kur nu vel sarunas ar farizejiem.
Domā, ka tās bija tādas pašas dusmas kā mums?
Ēvalds Bērziņš
# Iesūtīts: 2013.09.04 01:24:49
Aivars
BĀC! Mani sāk mākt bažas par to, vai Tu vairs atceries Bībeli.
Ko nu streso...

Izlasi taču beidzot, ka Jēzus līdzībā Debesu Valstību salīdzina nevis ar pērli, bet ar pērļu tirgotāju, kas meklē pērles!
Jā? Un cik daudz mazākvērtīgo ļautiņu Jēzus notirgoja, lai nopirktu Tevi? Un interesanti, ar ko tad Viņš tirgojās.

Ja turpināsi tikpat nevērīgi attiekties pret Bībeli, drīz vien sludināsi, ka pestīšana nāk nevis pateicoties tam, ka Kristus mira uz krusta, bet pateicoties tam, ka bija lāga ļaudis, kas viņam beidzot ierādīja vietu uz krusta.
Nē es labāk sludināšu, ka ir kādas noslēpumainas sevišķas pērles, kuras Jēzus meklē un iepērk, pārdodams mazākvērtīgās. Tā tik būs sensācija! Vēl tikai jāizdomā, kas ir tas sevišķais, ko Jēzus meklē tais pērlēs. Tā tik būs misija!

Ēvalds Bērziņš
# Labojis Ēvalds Bērziņš: 2013.09.04 01:51:53
Mārtiņš
Un kā gan mēs varam zināt, KĀDS gan ir patiess cilvēks - vai ne no Jēzus dzīves? Un ja no Jēzus dzīves (tās liecības Rakstos) - tad kāpēc gan censties tur ietulkot kaut ko citu nekā redzams (lasāms)?
No dzīves aprakstiem vien Tu neko daudz nevarēsi uzzināt. Bet tas var būt labs sākums.

Pats mēģinājums grēcīgumu tieši izsecināt no darbības apzīmētājiem ir maldīgs.
Pareizi. Tas arī nebija mans mērķis. Mans mērķis bija parādīt, ka patoss "Jēzus pie krusta atdeva visu ", ir lieks. Un ja runā par kristīgām vērtībām, šī nebūs viena no tām.

Kā Jēzus to skaidri demonstrēja - ne jau rīcības veids (šajā gadījumā karstasinība, kaislīgums) ir tas, kas ir cēlonis, lai to sauktu par grēcīgu vai šķīstu.
Nu, arī rīcības veids var būt gan grēcīgs, gan bezgrēcīgs.

Un nav mūsu rīcībā tādu (cilvēcīgu?) instrumentu vai instrumentālu metožu, kas dotu skaidru atbildi.
Tu esi pārliecināts? Turklāt mums ir vēl kas labāks par instrumentiem - Gars.
Ēvalds Bērziņš
# Labojis Ēvalds Bērziņš: 2013.09.04 02:03:08
Aivars
Mīļo brāl, netrako tik ļoti, bet labāk ieklausies, ko brāļi un māsa Kristū tev liecina
Es klausos un reflektēju.

uzticies taču beidzot Kristus žēlastībai vairāk nekā savai spītībai un apšaubāmam legālismam.
Labs atgādinājums.

Saki labāk, kas Tavuprāt ir `kristīgās vērtības`
Visvērtīgākās lietas kristiešiem ir tās, caur kurām, kā Luters izteicās, pie cilvēkiem nāk Dievs - Dieva Vārds, sakramenti un sadraudzība.
<< 1 ... 9 . 10 . 11 . 12 . 13 . 14 . 15 . 16 . 17 . 18 . 19 ... 34 . 35 . >>

:: Pievienot komentāru

Autors: 
  • Lai iekopētu autora vārdu,nospied uz tā.
  • Reģistrēti lietotāji var rediģēt tekstus vēlāk.
Bold FontItalics fontUnderlineStrike OutSubscriptSuperscriptFont colorTeletypeHorizontal LineE-mail linkhyperlinkListsimies
Atlikušas 1000 zīmes

 Lapas redaktors:redaktors@lelb.lv; Copyright © 2006 LELB, created by MB Studija
Šajā stundā bijuši 94 , pavisam kopa bijuši: 699