atpakaļ uz mājaslapu
E-pasts:  Parole: atcerēties mani reģistrētiesaizmirsu parolimeklēt
Diskusijas Par kristīgu dzīvi Kristīga protestēšana
Mārtiņš
Iesūtīts: 2013.01.23 10:25:55
Protestēšana un aktīva pretdarbība - vai tam ir vieta kristieša dzīvē? Kādu loma tā ieņem? Kā izvērtēt šādu darbību mērķi? Pret ko un kādos gadījumos šādi rīkoties? Kā šādu rīcību savienot ar sekošanu Kristum?
<< . 1 . 2 . 3 . 4 . 5 . 6 . 7 . 8 . 9 . 10 ... 11 . 12 . >>
AutorsZiņas teksts
...... [87.246.165.252]
# Iesūtīts: 2013.02.05 23:48:59
jāatzīstas, ka romas armija nav īsti mans lauciņš, mans ir civillikumi, bet Lūdzu Vārdu mani ieinteresēja. Būs laiks parakāšos nopietnāk savā bibliotēkā, gan jau kaut ko uzrakšu.
...... [87.246.165.252]
# Iesūtīts: 2013.02.06 00:03:10
Oi, nemaz līdz grāmatplauktam nebija jāsniedzās http://www.ancientcoins.narod.ru/books3/piter7.htm tur ir sadaļa Армия в походе Es iedomājos kā daļai, kurai jānoiet minimums 30 km, tērē laiku, lai kādam zemniekam liktu kaut ko mazu gabaliņu pastiept.
Aivars
# Iesūtīts: 2013.02.06 00:32:44
...... [87.246.165.252]
nu, ja var kara apstākļos ekspropriēt vilcējlopu un ratus, tad var iztikt ar tiem. Bet ja nu teritorija okupēta un pārāk nesakaitinot vietējos, jāmēģina piespiest tos reizēm pakalpot kā šķūtniekus, kaut vai, kad pāris kartupeļu maisi un mučele vīna no tirgus uz rotas virtuvi jānogādā, tad tā aina nemaz nav tik neiedomājama
...... [87.246.165.252]
# Iesūtīts: 2013.02.06 05:11:07
Romiešu armija tieši ar to bija stipra, ka vietējiem apstākļiem tai bija uzspļaut. Ja vajadzēs paši tiltu uzbūvēs, paši ēst uztaisīs, utt... Karagājieni bija ļoti sagatavoti(labāk kā mūsdienās), okupētā teritorijā, jo mazāk ar vietējiem pīties, jo labāk. Okupētā teritorijā spēks bija veterānos, kuriem tur tika iedalīta zeme. Varbūt vienīgi ja romiešu karaspēka daļa palīdz romiešu ieceltam vietvaldim, tur būtu interesanti papētīt. Bet par nenokaitināšanu nesmīdini - cūkas galva templī, tāds nevainīgs jociņš
Aivars
# Iesūtīts: 2013.02.06 09:05:41
...... [87.246.165.252]
Nu nu, piemini, ka arī romieši tomēr ilgtermiņā ne vien templi lika mierā, bet deva arī dažas privilēģijas tiem pašiem jūdiem, kaut vai attiecībā uz kvēpināšanu imperatoram. Bet nu veterāni jau nu negāja armijai kalpot. Tos vairāk izmitināja provinču centros, lai šie megapolē Romā ko nesastrādā.
Starp citu, kā biblisks piemērs tam, ka ļautiņiem varēja pavēlēt nastas nēsāt, tiek minēts tas pats gadījums ar Jēzus Krustu un Kirēnieti
...... [87.246.165.252]
# Iesūtīts: 2013.02.06 13:01:32
Romas reālpolitikas īpatnība bija tāda, ka šī reālpolitika bija vērsta uz centru. Ja Flāviji ielika labu pamatu savai dzimtai tronī tieši Jūdejā, tad nav brīnums, ka tieši Tits izposta Jeruzālemi. Jautājums: viņam vajadzēja sacelšanos vai nē?
Veterāni "romiskoja" provinces un bija zināms iemesls... da ko es mēli dzesinu Latvija un PSRS... tagad mēs "veterānu" nometināšanas sekas strebjam.
Krusta nešanai nav nekāda sakara ar regulārās armijas aktivitātēm.
...... [87.246.165.252]
# Iesūtīts: 2013.02.06 13:09:33
Kirēnietis varēja sabotēt un aiznest krustu jūdzi tālāk
Es negribu līst baigā dziļumā, bet man šķiet, ka kristietim jāprotestē savas kompetences ietvaros. T.i. aktīvi protestēt, ja kāds no garīgās vadības iesaistās nekristīgās aktivitātēs, piemēram, dzied SMS kredit atbalstītā pasākumā Savukārt pret valdības lēmumiem protestēt ar attiecīgo izvēli pie urnām.
dafne
# Iesūtīts: 2013.02.06 13:55:37
Luters kada sava postilla runa par to,ka valdibai jadod viss ko ta no mums prasa,jo ta Dieva kalpone ira,bet,ja valdiba aizliedz Evangeliju sludinat..tam japretojas
+jean
# Labojis +jean: 2013.02.06 18:36:00
tie piemēri par armiju, ko apspriežat, man gan šķiet vairāk attiektos tā kā uz karastāvokli un paklausību iekarotājarmijas kareivjiem. Un man gan šķiet, ka šādos apstākļos daudz kas no iedzīvotāju puses nav apspriežams, jo lodi vai zobenu krūtīs var saņemt piemiņā pat pie mazākās protestēšanas. Vai arī ne?

Kā tie būtu piemērojami miera apstākļos pašreiz Latvijā, izņemot varbūt uz Eiropas Savienības regulu zināmu apiešanu?

--- ---- ----

Es tomēr mēģināju novirzīt sarunu uz to, ka kristīga protestēšana ne vienmēr ir protestēšana uz āru kā -- pēc būtības baznīcas protestēšana pret pasaules valdībām un varām, izmantojot pasaules metodes --, bet gan arī kā protestēšana pret nejēdzībām iekš baznīcas/draudzes.

Principā kristiešiem vairāk pie sirds iet "izgrūstīt galdus" "ministru kabinetā" jeb pasaulē, tomēr tādu teju vienīgo nopietno paša Kristus protestēšanas aktu mēs ieraugām templī, tas ir, Dieva namā: Un Jēzus iegāja Templī un izdzina laukā visus, kas Templī pārdeva un pirka, apgāza naudas mijēju galdus un baložu pārdevēju solus un saka tiem: "Ir rakstīts: Manam namam jābūt lūgšanas namam, - bet jūs to padarāt par slepkavu bedri." (Mt. 21)

Varbūt šāda būtu patiesi Kristīga protestēšana??

Pasaulē protestējot tomēr būtu jāievēro likumīgā kārtība?? Bet vai baznīcā arī būtu jāprotestē saskaņā ar likumā/Satversmē noteikto kārtību-- vai tad vairs tā būtu Kristīga protestēšana ??

Domāju, ka galdu un solu apgāšana un ļaužu izdzīšana no tempļa nebija gluži likumīgs protestēšanas veids saskaņā ar tempļa kārtības rulli . Vai arī Bībeles un vēstures zinātāji tomēr teiks, ka kļūdos??
Aivars
# Iesūtīts: 2013.02.06 19:52:00
+jean
Nu vispār ne tikai solus apgāza, bet arī Marka11:16 un neļāva nevienu lietu nest caur Templi. - t.i. paralizēja tempļa dzīvi, noraujot ikdienas upurēšanu
Tiesa, Jēzus tā kā teoloģiski būtu tempļa saimnieks, un viņa performance ir deklaratīva nevis preskriptīva.
Starp citu, ir kas uzskata, ka `slepkavu bedre` ir aizrādījums uz tempļa saistību ar cionistu teroristu politiskajām aktivitātēm. Šajos Jēzus vārdos tiek saskatīta līdzība ar dumpinieka Barabas raksturojumu.

Taču neaizmirsīsim, ka Jēzus tiek pieteikts kā tas, kurš pacels samītos un gāzīs no troņiem varenos. Man personīgi liekas zīmīgi, ka sarunā ar Pilātu Jēzus ar viņu runā kā ar cilvēku, bet atsēdina kā valstvīru. Manuprāt, tajā ir kas aiz auss liekams arī šajā laikā, kad līdzīgi kā Jēzus laikā vara tiek no vienas puses dievišķota, no otras - demonizēta, neredzot cilvēkus aiz tās. Tā paša Pāvila Romiešiem 13 vārdi, kas valdību pasniedz nevis kā kundzi, bet kalponi, arī ir ko vērti
Aivars
# Iesūtīts: 2013.02.06 20:44:37
+jean
Par iekarotājarmiju runājot.... neesmu gan īpaši pētījis, bet interesants šķiet Lūkas 3:14 Bet arī kareivji to jautāja: "Ko tad mums būs darīt?" Un viņš tiem atbildēja: "Neaplaupait nevienu un neizspiediet nevienam naudu un esiet mierā ar savu algu."
Lūdzu Vārdu
# Iesūtīts: 2013.02.06 22:35:43
Aivars paralizēja tempļa dzīvi

Pateicoties Jozefam Flāvijam un Mishnu grāmatai Heroda Tempļa izmērs nav noslēpums – ārējais pagalms, kurā notika tirgošanās, bija apm. 450x300 metrus liels, kas, ja nekļūdos, ir vairāk kā 14 hektāri. Vizuālu iespaidu var iegūt no šīs bildītes .

Būtu tiešām interesanti redzēt – kā viens cilvēks varētu paralizēt visu kustību šāda izmēra laukumā?

Secinājums – Jēzus plosīšanos pagalma vienā stūrī tā otrā galā varēja pat nepamanīt. Pie iekšējā tempļa vārtiem bija levītu sardze – tās iejaukšanās notiekošajā nav pieminēta. Tempļa vecajus ziņas par notikušo vispār sasniedza tikai nākošā dienā Mk. 11:27

Un galu galā, ko tad no Jēzus grib uztaisīt: otru Mahatmu Gandiju vai Brūsu Lī? IMHO – no Viņa neiznāk ne viens, ne otrs … un abi kopā ne tik.
Confrater
# Labojis Confrater: 2013.02.06 22:39:53
dafne Luters kada sava postilla runa par to,ka valdibai jadod viss ko ta no mums prasa,jo ta Dieva kalpone ira
Kaut kur Luters arī fantazē, ka ikviena valdība ir laba , jo tā ir Dieva kalpone uttutjpr.
Šis ir jautājums, kur neredzu jēgu Luteram piekrist kā aiz matiem pievilktam apgalvojumam, kas neiztur pārbaudi ar faktiem.
Kaut vai Kambodžas (un n-tie citi)piemērs...
Tik pat cik relatīva ir valdības "Dievam kalpošana"(saglabājot (vai arī slaktējot pavalstniekus), protams, lielāku vai mazāku kārtību Dieva vs, velna + ~7.miljardu grēcinieku kontrolētajā pasaulē),
tik pat relatīva mūsu "visa" došana tai.
Aivars
# Iesūtīts: 2013.02.06 22:50:55
Lūdzu Vārdu
Nu nebija jau Jēzus viens cilvēks. Viņam bija gana liels mācekļu pulciņš
Var, protams, iztēlot to par joku. Bet nu ne Gandijs ne Brūss nedavelk līdz Viņam. Par to, kas ir 14 hektāri, man ir gana skaidrs priekšstats. Vectēvs savulaik priecājās, ka Latvijas jaunsaimnieka sapnis piepirkt vēl mazliet zemītes netika īstenots pēdējā gadā pirms okupācijas, aiz kā `netika piepildīts` liktenīgais hektārs pirms `nolādētā budža statusa". Neņem ļaunā, bet tur nevajag pat 70 (72) žiperīgus puikas, lai šādu teritoriju uz dažām stundām izslaucītu
Lai nespēlētu paslēpes, atzīšos, ka manas autoritātes attiecībā uz Evaņģēlija `sitz in lieben` ir N.T. Wright un K.E. Bailey
Lūdzu Vārdu
# Labojis Lūdzu Vārdu: 2013.02.07 00:06:10
Aivars

Vienmēr esmu juties neērti, kad kāds skaidro Jēzu un viņa mācekļu „patiesos nodomus, motīvus, utt”, kas it kā esot palikuši aiz Rakstu lappusēm … un nu, ar tādas vai cites zintes palīdzību topot nodoti atklātībai … bet beigu beigās tas gluži nepasē ar Rakstos sacīto, kam, protams, esot kāds labs izskaidrojums …

Tirgotāju izdzīšana no Ārējā pagalma – mums nav nekādu ziņu par to, ka Jēzus būtu lietojis kādas pārdabiskas spējas, vai ka kāds no Viņa mācekļiem vai sekotājiem būtu šai akcijā piedalījies, mums nav ziņu ka Tempļa sardze būtu iejaukusies, toties ir norādīts, ka Tempļa pārziņi par šo incidentu ar Viņu runāja vispār citā dienā. Kā un galvenais – kādēļ, kāds no tā secina, ka Jēzus bija uz vairākām stundām (veselu dienu) paralizējis visu Tempļa darbību? Tāpēc, ka kādam šķiet, ka tas atbilstu Jēzus vēsturiskajai misijai?

Un šī misija bija kas? Kļūt par lauku proletariāta revolucionāro līderi, nevardarbīgas pretošanās ģēniju?

Puiši, jūs to nopietni?
dāvis [78.84.175.4]
# Iesūtīts: 2013.02.07 07:41:31
kārtējā viela pārdomām
http://www.delfi.lv/news/national/politics/religiskas-brivdienas-pretimnaksana-darbiniekiem-vai-diskriminacijas-risks.d?id=43036898
dafne
# Labojis dafne: 2013.02.07 10:00:12
Confrater
par to,ka valdiba Dieva kalpone(jaun.tulkojuma -valditajs ir Dieva kalps ) runa Rom.13...tas nav Lutera fantazijasLuters varbut parspile teikdams,ka mums ar prieku ir jauzņem viss ko ta ar mums dara.
Pavils ari vest.Titam raksta:
"atgādini viniem,lai padodas un paklausa valdībām un varām,lai gatavi uz katru labu darbu,nevienu nepulgo,tur mieru,izturas laipni un visiem cilvēkiem parada lēnpratību.Jo arī mēs kadreiz bijām nepratīgi,nepaklausīgi,maldijāmies,kalpodami dazadām iekarēm un priekiem,dzīvodami ļaunprātībā un skaudībā,ienīsti un cits citu nīzdami (Tit.3:1-5).

1.Pet.2:13,18-19
"Pakļaujieties ikkatrai cilvēku starpā ieceltai kārtībai Tā Kunga dēļ,gan valdniekiem,kas pār visiem,gan pārvaldniekiem kā tādiem,kas viņu sūtīti,lai sodītu ļaundarus,bet algotu tos,kas dara labu"
"Kalpi,paklausiet saviem kungiem visā bijībā,ne vien labajiem un lenajiem,bet arī ļaunajiem.Jo ta ir žēlastība,ja kads savas dievapzinas dēļ panes bēdas,netaisnību ciezdams"
Aivars
# Labojis Aivars: 2013.02.07 11:00:19
Lūdzu Vārdu
Es pats nebiju tā īpaši pievērsis uzmanību Marka sacītajam, ka Tempļa dzīve ir apturēta, bet tā tur ir rakstīts.
Tas liek secināt, ka Jēzus kaut kā saorganizē to.
Kāpēc? Evaņģēlisti šo Jēzus simbolisko akciju min līdzās vīģu koka nokaltināšanai un izteikumiem par tempļa sagraušanu, t.i. saistībā ar tiesu un piemeklēšanu.
Jā, protams, ir aktuāls jautājums ko darīja tempļa sardze, vai pilsētā relatīvi tuvu templim izmitinātie romas spēki, bet Marka teiktais tomēr liek domāt, ka tempļa dzīve uz kādu laiku tika nostopēta
Protams, NT. Wrigth "Jesus and the victory of God" apceri par šo Jēzus akciju izvērš veselā nodaļā 414-421 lpp Jesus` Action in the Temple. Var piekrist, ka tur ir vērojams arī savs mēģinājums `uzminēt` Jēzus domas, bet nu par gluži voluntāru Vraita pieeju arī negribētos saukt. Viņš tomēr šķiet visai skrupulozs gan Rakstu pētījumos, gan arī dažādas teoloģiskas polemikas analizējot

+jean
# Iesūtīts: 2013.02.07 11:16:16
Dafne,
pie pakļaujieties ikkatrai cilvēku starpā ieceltai kārtībai piederas ievērot likumīgi noteikto kārtību, tas ir, ja valdība ir pieņēmusi likumu, kas paredz, ka drīkst protestēt (lietosim šo šīs tēmas vārdu, bet tas nozīmē arī - iebilst, lūgt izmaiņas likumdošanā utmldz.) un kā, tad to arī kristietis drīkst, tāpat kā visi pārējie.

Salamans teicis: "Ar gudrību namu ceļ un ar saprātu to uztur kārtībā." (Sal. pam. 24)

Bet par pārlieku ņemšanos ap bezdievīgajiem turpat tālāk Salamans teicis: "Neiededzies dusmās par ļauniem ļaudīm un neiekarsies ilgstošās dusmās pret bezdievīgiem! Jo ļaunajam nav uz ko cerēt, un bezdievīgo gaismeklis izdzisīs."

Tāpēc, uzsveru vēlreiz, manuprāt, ja lietojam vārdiņu kristīga pie vārda protestēšana, tad tas vairāk attiektos uz baznīcas lietām. Bet vislabāk nelietot tādus vārdu salikumus. Tāpat kā te blakus diskusijā kāds ieminējās par -- kristīgu karu, vai precīzāk -- kristīgiem kara vešanas principiem!! Manuprāt, pietiktu, ja lietotu taisnīgi/netaisnīgi, vai jelkādus citus saprātīgus vārdus!
+jean
# Labojis +jean: 2013.02.07 11:54:50
Un šī misija bija kas?

Šādi Jēzus mācīja - teiksim - neilgi pirms solu gāšanas Templī: "Jūs zināt, ka tie, ko par tautu valdniekiem tur, tie tās apspiež, un viņu lielie kungi tām dara pāri. Bet tā lai nav jūsu starpā; bet, ja kas no jums grib tapt liels, tas lai ir jūsu sulainis. Un, ja kas starp jums grib būt pirmais, tas lai ir visu kalps. Jo arī Cilvēka Dēls nav nācis, lai Viņam kalpotu, bet lai pats kalpotu un Savu dzīvību atdotu par atpirkšanas maksu par daudziem." (Mk.10)

Viņš gan pats teica, ka ne jau cilvēku celtā templī Viņš mājo, tomēr šis templis bija celts Dievkalpošanai.

Tāpēc es ierosinātu arī padiskutēt par to, kā un kādos gadījumos būtu jāprotestē baznīcā ( vai vispār būtu? )?



P.S. Arī baznīcās ir pieņemtas Satversmes - likumīgās kārtības? Šīs Satversmes ir pieņemtas pēc "pasaules ģīmja un līdzības", jo tā cilvēku starpā ir pieņemts. Un arī baznīcā vadītāji (kuriem būtu jābūt citādiem kā pasaulē, kā Jēzus saka), kad, viņuprāt, ir nepatīkama situācija nereti, lai neatbildētu pēc būtības, piesauc Satversmes likuma pantus, kā teiksim: protests nav iesniegts Satversmē noteiktajā kārtībā?? Tieši tā rīkojas valsts iestādes (ja kāds ir mēģinājis tām, ko rakstīt). Tām ir vesela rinda atbilžu formu, no kurām tiek piemeklēta tuvākā, bet pēc būtības atbilde teju vienmēr ir: "Viss, kas notiek, viss notiek, saskaņā ar spēkā esošo likumdošanu tādu un tādu pantu." Citiem vārdiem, viss ir likumīgi.

Vai tas ir kristīgi, ja baznīcas pielieto šīs pašas metodes? Nevēlos nevienu apsūdzēt. Tikai padomājiet un pārdomājiet! Arī saistībā ar Jēzus solu gāšanu,- kas būtu, ja Viņš rakstītu iesniegumu tā gada Augstajam priesterim, ka Templis ir paredzēts Dievkalpošanai, nevis baložu tirgošanai un valūtas maiņai? Vai šie Rakstu mācītāji neatrastu veidu, kā atbildēt, ka saskaņā ar tā un tā gada likumu to un to pantu, jūsu iebildumi nav pamatoti!
<< . 1 . 2 . 3 . 4 . 5 . 6 . 7 . 8 . 9 . 10 ... 11 . 12 . >>

:: Pievienot komentāru

Autors: 
  • Lai iekopētu autora vārdu,nospied uz tā.
  • Reģistrēti lietotāji var rediģēt tekstus vēlāk.
Bold FontItalics fontUnderlineStrike OutSubscriptSuperscriptFont colorTeletypeHorizontal LineE-mail linkhyperlinkListsimies
Atlikušas 1000 zīmes

 Lapas redaktors:redaktors@lelb.lv; Copyright © 2006 LELB, created by MB Studija
Šajā stundā bijuši 74 , pavisam kopa bijuši: 3725