atpakaļ uz mājaslapu
E-pasts:  Parole: atcerēties mani reģistrētiesaizmirsu parolimeklēt
Diskusijas Par Baznīcu Apustuliskā dziedināšana
Juris Saivars
Iesūtīts: 2012.06.25 06:59:01
APUSTULISKĀ DZIEDINĀŠANA 1) Svaidīšana ar eļļu. Pie apustuļiem un pirmdraudzē.

Jaunās Derības vēstījumā sacīts, ka Jēzus deva saviem apustuļiem dziedināšanas dāvanu: Mt. 10:1 Viņš tiem deva varu pār nešķīstiem gariem tos izdzīt un dziedināt visas sērgas un slimības .
<< . 1 . 2 . 3 . 4 . 5 . 6 . 7 . 8 . 9 . >>
AutorsZiņas teksts
dafne
# Iesūtīts: 2012.07.05 16:47:03
Ēvalds Bērziņš
nu tu pats jau teici pirmajā komentā,ka nevar nepamanīt Jēzus drēbes...
Nav jau tā,ka nepamana..vienkārši uzsvaru liek uz ticību Kristum..ne tām drēbēm.Tāpēc no relikvijām izsvītrojam...Par tām relikvijām takš ta tēma ir
Ēvalds Bērziņš
# Iesūtīts: 2012.07.05 17:34:40
Aivars
Kāpēc TU mānies?
Lai Tu ieraudzītu, kas notiek, kad apstiprina Tavas fantāzijas.
Ēvalds Bērziņš
# Labojis Ēvalds Bērziņš: 2012.07.05 17:45:08
dafne
nu tu pats jau teici pirmajā komentā,ka nevar nepamanīt Jēzus drēbes...
Nav jau tā,ka nepamana..vienkārši uzsvaru liek uz ticību Kristum..ne tām drēbēm.Tāpēc no relikvijām izsvītrojam...Par tām relikvijām takš ta tēma ir

Ja runa par relikvijām, tad par (ne)atbilstību tēmai Tev būs taisnība. Bet tēma jau ir par apustulisko dziedināšanu, kur vienmēr ir klātesoša kāda redzama zīme.
Man šķiet, ka, ja vienkārši liktu uzsvaru uz Kristu, viss būtu kārtībā. Bet tas uzsvars uz Kristu tiek uzlikts tā, ka bez uzsvara nekas pāri vairs nepaliek. Pat Kristus vai ticība vairs nav tik svarīga, cik šis uzsvars.
Aivars
# Iesūtīts: 2012.07.05 17:50:06
tēma jau ir par apustulisko dziedināšanu, kur vienmēr ir klātesoša kāda redzama zīme
Un kas gan būtu šī omniprezentā redzamā zīme ?
Ēvalds Bērziņš
# Labojis Ēvalds Bērziņš: 2012.07.05 18:31:11
Aivars
Un kas gan būtu šī omniprezentā redzamā zīme ?
Nu, tradicionāli Baznīcā tā ir bijusi eļļa, tad te vēl tika minēts arī gavēnis, relikvijas. Kā redzi, zīmju ir daudz un ar katras klātbūtni (kristīgās ticības kontekstā, nevis māņticības) saistās dziedināšana, nemaz nerunājot par dziedinošajiem sakramentiem.
dafne
# Iesūtīts: 2012.07.05 18:38:43
Ēvalds Bērziņš
tad sveti kauli var dziedinat vai nevar?
Juris Saivars
# Iesūtīts: 2012.07.05 18:47:26
par apustulisko dziedināšanu, kur vienmēr ir klātesoša kāda redzama zīme - YES ...
pa fikso [213.226.141.91]
# Iesūtīts: 2012.07.05 18:49:09
dafne
Nevar sańemt korektu atbildi uz nepareizi uzstādītu jautājumu.
Aivars
# Iesūtīts: 2012.07.05 20:15:26
Ēvalds Bērziņš
nu dzejot jau var, bet vai Tevi pašu neuztrauc tas, ka ar šādu no pirksta izzīstu teoloģiju Tu praktiski varētu iesēt nedrošību un pat vainas apziņu to kristiešu sirdīs, kas lūgušies par saviem slimajiem, kuri netika sasmiņķēti ar eļļu, kas tika apvārdota pie altāra, kurš tika darīts svēts ar sv. Pētera gūžas kaulu? Vot, tagad varbūt jākož pirkstos, jo būtu toreiz visu noformējuši `kā pienākas` nevis `pliki ticējuši` un lūguši, mož, vecfāters vēl tagad spriņģotu apkārt, bet nu šis nomira pēc kājas amputācijas. Tad jau labāk būtu pie raganas gājuši, kas ar miroņa kauliņu paberzē un dziedē
Juris Saivars
# Labojis Juris Saivars: 2012.07.05 20:42:33
Aivar – baznīcā, kuras vadība tic savam īpašam svaidījumam, tu centies kādu nobārt par „nedrošības sēšanu”? c’mon

==================


Apcere par dziedināšanu nebūs pilnīga, ja tajā iztrūks neveiksmju pieminēšana -

ne visur Jēzus spēja dziedināt Mk. 6:5; Mt. 13:58

līdz ar atklāsmi (Ap.d. 9:8) iegūtā acu slimība (Gal. 4:13-15) apustulim Pāvilam progresēja līdz tādam apjomam, ka jau traucēja darbā (Gal. 6:11).
Ievērības vērta ir 2.Kor. 12:7-9, kur Pāvils runā par savu „dzeloni miesā” … Tā Kunga atbilde viņam ir: „"Tev pietiek ar Manu žēlastību; jo Mans spēks nespēkā (ἀσθενείᾳ) varens parādās”. Tā Kunga brālis Jēkabs, runājot par tiem, kuriem jāaicina draudzes vecaji, lietoja tās pašas saknes vārdu: „Ja kāds starp jums ir nevesels (ἀσθενεῖ) …” tikai kā darbības vārdu …

Dziedināšanas iespējai ir minēts priekšnoteikums Ap.d. 14:9 - tā laikam ir tā „redzamā” zīme …


Ceru, tiksiet šai tēmā pie vienojošiem spriedumiem!
==============================

Gatavojos doties uz bērnu nometni kalnos – ap 100 kidi no 7 līdz 14 gadiem, plus kādi 30 no 3 – 6 … 2 nedēļas … daži gatavosies līdzdalībai Dievgaldā …

mēģinu noraut dažām multiplikācijas filmiņām oriģinālo skaņu celiņu un uztaisīt citu – latviešu valodā …
pa fikso [213.226.141.111]
# Iesūtīts: 2012.07.05 21:03:00
Juris Saivars
Nedaudz jūtu līdzi, pats esmu nometnē sīčiem, Ērgla spārnos. Ar sīčiem ir jautri, bet grūti. Dažreiz gan grūtāk ir vadītājiem. Paradoksāli, bet man vieglāk ar amerikāńu interniem, nekā ar mūsējiem. Atbildības līmenis cits. Lai Tev Dieva svētīta nometne!
Aivars
# Iesūtīts: 2012.07.05 21:11:01
Juris Saivars
Nu es gan laikam Marka 6:5 lasu citādi, jo izskatās, ka ir tur ir kontrasts starp dziedināšanu un Viņa varas atklāsmi, jeb kā latviešiem tulkots patieso `brīnumu`
dziedināt gan viņš dziedināja bez problēmām, un daži pat to apzīmēja tajā pašā, `varas apliecinājuma`, `spēju `, `brīnuma` vārdā, izbrīnīti, kā gan ciema namdaris un švāģeris to dara. Bet tas, ko Jēzus pats tā definētu bija neiespējams dēļ viņu neticības. Un te nāk prātā paralēle ar Jēzus skepsi pret `zīmju` demonstrāciju, un uzsvaru ka īstā zīme ir `Jonas zīme`, kas šķiet ietver kaut ko no pagānu atgriešanās

Bet lai Tev laba nometne!
Aivars
# Labojis Aivars: 2012.07.05 21:31:15
Juris Saivars
Apustuļu 14:9 neapšaubāmi ir interesanta Rakstu vieta. Bet nu atkal ... sothenai... baigi jau nu brīvi daži ir tulkojuši šo jēdzienu - šeit kā dziedināšanu, citur kā svētīšanu (marka 16:16), vēl šur tur kā glābšanu jeb pestīšanu

Taču galatiešiem 6:11 interpretācija kā norāde uz acu vainu (pie tam kaut kā saistītu ar notikumu Damaskas ceļā) gan ir kas līdz šim nedzirdēts
Vismaz sasaistei ar ceļa notikumu jau nu gan pienāktos tomēr drusku jēdzīgs pamatojums, jo šobrīd tas neko neatšķiras no `visurklātesošās eļļas` spekulācijas
rainars
# Iesūtīts: 2012.07.05 22:21:34
Kristus pats ir kā ēļļa. Kristus no grieķu vārda kas nozīmē svaidītais t``apat ko izraēļu valodā mahiash. Vecajā derībā lasām Svaidāmā eļļa ar kuru svaidīti ķēniņi, pravieši un priesteri. Austrumu gudrie atnesa zeltu(Kā ķēniņam) , vīraku(kā pravietim) un mirres(kā prieterim)
Jaunajā derībā ir teikts ka Jēzus liecība praviešu gars. Vēstulē ebrejiem kā arī 45. psalmā lasām ka kāds tiek svaidīts ar prieka eļļu vairāk .
Evanģēlijos lasām cik daudz reižu Jēzus ticis svaidīts ar dārgām ēļļām.
Jesajā lasām ka tā kunga gars ir pār mani.
Secinājumā , mēs ticībā uz Jēzu varam pieņemt gan prieku gan dziedināšanu ko dod fiziski sastopamas eļļas ar to iedarbību.
Nu ar šo gribējās padalīties , ar ko esmu pēdējā laikā sastapies un pārdomājis, kas arī ir atklājies . Miers ar katru .
Juris Saivars
# Labojis Juris Saivars: 2012.07.05 23:04:43
Aivars kas līdz šim nedzirdēts
… ej nu ej … tā ir viena no teorijām, sena kā pasaule

Manas simpātijas tai pieder vienkāršās hermeneutikas dēļ …

Pāvils bija slims un tas radīja problēmas Gal. 4:13-14
Slimība bija saistīta ar acīm, kāda cita iemesla dēļ kāds būtu varējis gribēt viņam acis adot - Gal. 4:15?
Problēmas ar redzi Pāvilam sākās pie Damaskas vārtiem, kad viņš acis atvēris, neko neredzēja – to izlaboja Ananija Ap.d. 9:17,18 … bet arī vēlāk viņam bija grūti rakstīt ar parastiem burtiem Gal. 6:11 – acu kaite, vai ne? Vai Ananija Pāvilu pilnībā dziedināja, jeb Pāvils tikai atguva redzes spēju, kas vēlāk atkal sašķobījās…

Lai es nepaaugstinātos īpašo atklāsmju dēļ man ir dots dzelonis miesā - 2.Kor. 12:7 … kur tu liec komatu? un cik komatus? un cik bija Pāvila tekstā?

Varam ķēpāties ar gramatiku cik gribam, bet –

a) bibliski ar Damaskas īpašo atklāsmi ir saistīta acu liga –

b) acu liga atkārtojas … un traucēja strādāt

kas tad bija „dzelonis miesā”? Var par atcerēties, ka dzelonis ir sinonīms skabargai … un skabarga, kā zināms, ir acī.

Nē, nu protams, var jau runāt par „ krītamo kaiti ” ar ko tas ž.īdelis esot sirdzis - no zirga taču nokrita … vai apspiestu seksualitāti – ar sievietēm nemēdza pīties (vislabāk homo-seksualitāti)…

Bet kāpēc kaut ko izdomāt, ja var paņemt to, kas Bībelē rakstīts un vienkārši salikt rindā?
Ēvalds Bērziņš
# Iesūtīts: 2012.07.06 00:52:40
dafne
tad sveti kauli var dziedinat vai nevar?
Nez kāpēc šis jautājums nepaceļas tad, kad kāds meklē dziedinošu tēju vai kādu citu zāli. Tad nav problēma atbildēt, kas palīdzēja, proti, tādas un tādas zāles (nevis Dievs). Bet tiklīdz pajautā, vai svēti kauli var dziedināt, tā viens otrs to vien gaida, lai pozitīvas atbildes gadījumā varētu nostrostēt atbildes devēju pa pilnu programmu. Manuprāt, tā ir liekulība.
Es nezinu, kāda bija dziedināšanas tehnoloģija minētajā VD pravieša gadījumā, bet, lieki nesarežģījot, varu atbildēt, jā, svēti kauli var dziedināt. Vismaz Rakstos tāds gadījums ir minēts.
Ēvalds Bērziņš
# Iesūtīts: 2012.07.06 00:55:53
Juris Saivars
Dievpalīgu Tev kalnos
Aivars
# Iesūtīts: 2012.07.06 09:51:03
Ēvalds Bērziņš
Nez kāpēc šis jautājums nepaceļas tad, kad kāds meklē dziedinošu tēju vai kādu citu zāli. Tad nav problēma atbildēt, kas palīdzēja, proti, tādas un tādas zāles (nevis Dievs). Bet tiklīdz pajautā, vai svēti kauli var dziedināt, tā viens otrs to vien gaida, lai pozitīvas atbildes gadījumā varētu nostrostēt atbildes devēju pa pilnu programmu. Manuprāt, tā ir liekulība.

Cilvēk mīļais, šitā savukārt ir pilnīga muldēšana, ja vien Tu tos kaulus negrauz, lai kaļķi uzņemtu
Un vispār... izlasi vēlreiz par pravieša kauliem! Tur nav ne vārda par kādu dziedināšanu, bet par atdzīvošanos


Juris Saivars
Nu nezinu... Tā gan ir drusku cita tēma. Izslēgt gan acu problēmas nevar, bet vai ir pareizi starp rindām tās ielasīt it visur, tādēļ vien, ka vienā vietā ir pieminēts aklums, nudien nezinu. Pēršana, akmeņu krusa, cietumi utt, varētu arī citas kaites provocēt, kas atgādinātu sāpīgu dzeloni, vai sišanu dūrēm
dafne
# Iesūtīts: 2012.07.06 10:58:03
Ēvalds BērziņšNestrīdēšos,sava daļa liekulības katrā jau ir.Tāpat kā ir nācies DIEVAM pateikties par zālēm.Visādi iŗ.Ja kauli dziedina,tad lai dziedina uz veselību.
dafne
# Iesūtīts: 2012.07.06 11:05:51
pa fikso [213.226.141.91]Laikam nemaz nemāku pareizi uzstādīt jautājumu.Lai tev jauka nometne!Laiciņš gan sutīgs
<< . 1 . 2 . 3 . 4 . 5 . 6 . 7 . 8 . 9 . >>
Tēma ir slēgta, jūs nevarat iesūtīt komentārus

 Lapas redaktors:redaktors@lelb.lv; Copyright © 2006 LELB, created by MB Studija
Šajā stundā bijuši 83 , pavisam kopa bijuši: 8284