atpakaļ uz mājaslapu
E-pasts:  Parole: atcerēties mani reģistrētiesaizmirsu parolimeklēt
Diskusijas Par Baznīcu Kā dievkalpojumā izpaužas luterāņu prieks?
eglīte
Iesūtīts: 2012.04.09 05:42:32
Gadījies dzirdēt no brīvbaznīcu ļaudīm - esot grūti pamanīt, ka tradicionālo konfesiju ticīgie tiešām priecājas par Kristus nopelnu, par mūžīgās dzīvības cerību. Kā tas izpaužoties?

Neapspriežot dažu jauno kustību sanāksmēs sastopamās neparastās prieka izpausmes, tomēr rodas jautājums, kā jaunpienācējam kādā luterāņu (katoļu, ortodokso) dievkalpojumā ir saredzams, sajūtams, piedzīvojams šis prieks.

Tradicionālajām konfesijām ir dziļa teoloģija, bagāta liturģija, senas tradīcijas, dažādi garīgās pieredzes vingrinājumi, bet kur izpaužas prieks tādā redzamā, dzirdamā, jūtamā veidā?

Kad svētku dievkalpojumā draudze no lapiņas ar pūlēm velk līdzi ērģelēm kādu senu, mazpazīstamu, grūti izdziedamu vācu melodiju ar gari stieptu apgalvojumu, ka tai ir "pri-āks", tad gan ticīgajam ir pagrūti savu prieku izpaust, gan kādam svešiniekam to samanīt un sadzirdēt.
<< 1 ... 18 . 19 . 20 . 21 . 22 . 23 . >>
AutorsZiņas teksts
Ēvalds Bērziņš
# Labojis Ēvalds Bērziņš: 2012.06.05 00:29:15
Aivars
Vai tiešām nevarētu būt drīzāk tā, ka Sv. Raksti norāda, ka vecā dzīve ir galā, un esi brīvs dzīvot jaunu
Jā, tu vari gan dzīvot jaunu dzīvi, bet vecā miesā. Un augšāmcēlies pagaidām ir tikai Kristus. Bet mēs dzīvošot tad, kad miesas darbībai darīšot galu, tā Pāvils (Rm8:13).
Juris Saivars
# Iesūtīts: 2012.06.05 00:35:47
Ēvalds Bērziņš
Welche aber Christum angehören / die creutzigen jr Fleisch ... jau labi

Gal. 2:20 Līdz ar Kristu esmu krustā sists

ciešamā kārta .. darbības objekts .. -.. ap. Pāvils ..
bet kurš ir darbības veicējs?

Ē.Bērziņa atbilde: Tie, kas ir Kristū.


Padomā labi - vai tas tiešām ir tas, ko gribi teikt?
Varbūt tomēr vienkārši pārrakstījies - tāpat kā ar to vācu citātu?
Ēvalds Bērziņš
# Labojis Ēvalds Bērziņš: 2012.06.05 01:11:08
Juris Saivars
Padomā labi - vai tas tiešām ir tas, ko gribi teikt?
Kungs un darītājs ir Kristus, bez šaubām, ja Tu to domāji. Jo neviens mūsu starpā .. nemirst sev pašam Bet Pāvils arī runā par Dieva darba biedriem, kuri saņemšot savu algu tiesas dienā (1Kor3:9...).

Varbūt tomēr vienkārši pārrakstījies - tāpat kā ar to vācu citātu?
Pārrakstījos? Kur?
Juris Saivars
# Iesūtīts: 2012.06.05 01:25:10
Ēvald, Ēvald

"creutzigen jr Fleisch" - cik kļūdas tu tur redzi?

Un ja tu seko līdzi tam, ko saki, tad (darbību ar tās objektu veic darbības veicēji) - apustuli Pāvilu ir krustā situši tie, kas ir Kristū ... burtiskā nozīmē ...
Ēvalds Bērziņš
# Labojis Ēvalds Bērziņš: 2012.06.05 02:50:38
Juris Saivars
"creutzigen jr Fleisch" - cik kļūdas tu tur redzi?
Nevienas. Tā ir vecā vācu mēle 1545.g. Nepilnus 400.g. jaunāks izdevums droši vien ir pieņemamāks: Welche aber Christo angehören, die kreuzigen ihr Fleisch [Luther-Bibel 1912]

Un ja tu seko līdzi tam, ko saki, tad (darbību ar tās objektu veic darbības veicēji) - apustuli Pāvilu ir krustā situši tie, kas ir Kristū ... burtiskā nozīmē ...
Tev būs turēt 5.bausli - to Tu droši vien gribēji dzirdēt. Bez konteksta, protams, iznāk, ka tie, kas ir Kristū, tad ir slepkavas.
Bet runa jau ir par ko citu - nonāvējiet sevī to, kas pieder zemei... (Kol3:5). Lai gan, ja kaitēšana dzīvībai arī bez tās atņemšanas vienalga skaitās pārkāpums pret 5.bausli, tad nonāvēt kaut ko sevī, skaitās arī nonāvēt sevi, vismaz daļēji. Un te neiet runa par pašnāvību, ko aizliedz 5.bauslis, bet tieši par nāves varas pārvarēšanu, visa nāvējošā nonāvēšanu. Nu un nāvi ar nāvi iznīcināt ir ekskluzīvi Kristus garā. Ne velti Lieldienu dievkalpojums ir vispriecīgākais.
Juris Saivars
# Labojis Juris Saivars: 2012.06.05 07:43:37
Ēvalds Bērziņš
Pieņemams ir mūsdienu tulkojums: Die aber Christus Jesus angehören, die haben ihr Fleisch gekreuzigt samt den Leidenschaften und Begierden; - jo tas atspoguļo dažos manuskriptos atrodamo variāciju: τοῦ Χριστοῦ Ἰησοῦ τὴν σάρκα

Ja gribi atsaukties uz Luteru – lieto viņa September Testament (1522): Wilche aber Christis die haben yhr fleysch gecreutzig … Tas, ko tu uzdod par - „vecā vācu mēle 1545.g.”, ir 1530. gada „stilistiskais uzlabojums” … yhr /jr/ihr aizvieto artikulu sieviešu dzimtes 3. personas vienskaitļa lietvārdam – pēc latīņu carnem suam parauga.

Vispār tev vajadzētu būt sajūsminātam, ka beidzot latviešiem ir tādi gudri teologi, kā A. Bite - spēj JD tekstus tulkot tieši, bez skatīšanās pār plecu vāciešiem, bet ja nu tev tā vācu gramatika tik dārga – lai nu paliek kā tu gribi.

nāvi ar nāvi iznīcināt ir ekskluzīvi Kristus garā … to, draudziņ, dara katrā onkoloģiskā nodaļā – nāvi nesošus audzējus iznīcina ar nāvīgām metodēm.

Aizej mājapmeklējumā pie kāda vēža slimnieka, daudz pamācoša uzzināsi par šo tēmu … ja nestāsti viņam, ka sevis ļaundabīgās daļas iznīcināšana ir grēks pret 5. bausli.
Aivars
# Iesūtīts: 2012.06.05 09:46:01
Ēvalds Bērziņš
Bet mēs dzīvošot tad, kad miesas darbībai darīšot galu, tā Pāvils (Rm8:13).
Paga, paga, teologu raksturo precizitāte pret Dieva vārdu!
Pāvils runā par gala darīšanu Gara spēkā miesas darbībai, pēc tam, kad runājis par dzīvošanu PĒC miesas, nevis miesā, un turpinot ar to, ka Gars, liek sirdij saukt uz Dievu kā Tēvu! Ja atšķirsi Romiešu vēstules sākumu, ieraudzīsi, ka apustulis arī paskaidro, ko viņaprāt nozīmē dzīvot `pēc miesas`, proti, atvasinot dzīvesziņu, izpratni par sevi un dzīves pamatu no kādiem visai pasaulīgiem kritērijiem, sākot ar izcelsmi (Ābrahama dzimums, Benjamina pēcnācējs), turpinot ar izglītību, statusu (bauslības lietās farizejs) un beidzot ar saviem darbiņiem, ar ko ceri iekarot debesis. Miesas prātam tu galu nespēj darīt SAVĀ spēkā, (te nav farizejiska moralizēšana, šķīstīšanās, neaizskaršana, vai kompensēšana un grēku līdzsvarošana ar upuriem), bet tas pa zobam ir tikai Sv. Garam, kurš liek sirdij saukt uz Dievu kā Tēvu, kurš ļauj Tev noticēt, ka esi Tēvam mīļš bērns, Kristum brālis/māsa, kuru Viņš neatstāj, bet glābj par katru cenu, ka SV. Garam esi garīgi tuva persona, jo Evaņģēlijs ir pasludināts nevis tiem, kas ir `pareizi` (un pēc miesas prāta respektējami), bet tiem, kas ir Dieva mīlēti un glābti, pat ja dzīvi grīstē salaiduši, un `pēc miesas` uzskatāmi par bezcerīgiem un norakstāmiem.
Romiešu 8 taču ir tīrs EVAŅĢĒLIJS! Nevajag tikai pazaudēt kontekstu un apmaldīties divos vārdos, trešo pa vidu ignorējot.
Aivars
# Iesūtīts: 2012.06.05 10:00:22
Juris Saivars
škiet, ka tīri tehniski "krustā sišana" ir viens no retajiem varmācīgas nāves veidiem, ko nav iespējams izlietot pašnāvībai
Diemžēl, kāds prasmīgs, bet savāds puisis, kam ciešanu godības teoloģija tuva, pierādīja, ka ir gan iespējams, ja vien visu secīgi izplāno un sevis kropļošanā liek lietā arī urbi - http://www.rawstory.com/rs/2011/05/17/s-korean-man-crucified-himself-over-easter/
Tikai šaubos, vai nabaga (?pašaizliedzīgais vai tomēr egocentriskais?) `projekts` bija Dieva izstrādāts plāns un Viņam tīkams pasākums.
Pater Henricus
# Labojis Pater Henricus : 2012.06.05 11:27:09
Aivars
Nu izstāsti, kāda vērtība ir :
a) ģimenes izjukšanai
b) tuvinieka psihiskai saslimšanai
c) tava bērna neceļiem
d) filipīnu sektanta `krustāsišanai``, mūka flagelismam, suspensijas aktam
e) bērna izvarošanai
f) paralīzes skartā izgulējumiem
un varētu jau visādu ciešanu piemērus uzskaitīt vēl un vēl. Tu tiešām domā, ka ir prāta darbs piedēvēt tam visam kaut kādu dievišķu nolūku?


Viennozīmīgi nekādām cilvēka ciešanām ( arī tevis pieminētajām ) normālā skatījumā nav nekādas vērtības, bet tas vis, izņemot cilvēka paša muļķīgas izdarības attiecībā uz sevi, par kurām pats arī nosacīti ( lai gan ar gribas brīvību ir kā nu ir ) ir atbildīgs , notiek ar visuvarenā Dieva ziņu, kura viens , cilvēcīgi runājot, knipja sitiens varētu to pārtraukt.

Un ja vēl tam pievienojam stāstus par to, ka nedrīkst izvairīties no ciešanām ( kurām taču neesot nekāda nozīme ) , t.i. piemēram, ļoti neglīts cilvēks nedrīkst meklēt plastisko operāciju, jo Dievs taču viņu esot radījis tādu etc?

Daudz grūtāk ir pieņemt samocītos stāstus par to, kā Dievs ir klāt cilvēka ciešanās, teiksim, paralizēts cilvēks ( un tas ir maigākais ciešanu variants salīdzinot ar dažu labu tavā listē ) mocās savos izdalījumos un Viņš mīļi turpat...

Vai arī fantazēt par kādiem tur grēkiem viņš mocās. Labi, ja viņš ir bezdievis, tad vismaz skaidrs par ko, bet ja kristietis, tad bēdīgi.

Tad jau vieglāk ir pieņemt ka visām šī cilvēka mocībām ir kāda daļa pie Kristus ciešanām un vātīm.
Nu, un ja jau liela kristietības daļa to akceptē, kāpēc nepievienoties?
Varbūt ka šāda atziņa konkrētajam cietējam palīdz samierināties. Nepalīdz, jāmeklē citas atbildes.

Tu tiešām domā, ka ir prāta darbs piedēvēt tam visam kaut kādu dievišķu nolūku?
Visam esot dievišķs nolūks, kaut kur lasīju, manuprāt, diezgan samocītus teologu tekstus, ka Dieva griba caurstrāvo arī ļaunu cilvēku gribu vai ko tml., jo citādi jau Viņš nebūtu Visuvarens.

Un visas skaisti dzejiskās rakstu vietas par nepretošanos ļaunumam, jo ko gan tas varot cilvēkam padarīt...
Kā redzams no tavas ciešanu listes, var daudz ko padarīt, ja cilvēks tam nepretojas un arī ja pretojas, bet vai tad drīkst viedā Sālamana inspirētās gudrības apstrīdēt?

Secinājums - kristiešu ciešanas - izņemot Rakstos pieteiktās vajāšanas ticības dēļ, ir nevajadzīgs un nomācošs paradokss, kas jauc visu glīto kopainu un no tām vajag izvairīties cik vien spējam un ja nespējam, arī tad vajag izvairīties. Un šī bezspēcība ir nomācoša.
Man , piemēram, cietējiem nav ko teikt un piedāvāt, izņemot Sakramentu.

Ingars, - kā jau es teicu, dialektiski ar savām sektantiski "pareizajām" runām pret reālo kristietību un par "īsteno kristietību"
jūs kalpojat Dieva ienaidniekam velnam, izšaubot patiesus kristiešus,
apsolīdami viņiem kaut kādu padziļināto kristietību ( kopā ar uzmācīgajiem saukļiem par pārkristīšanās nepieciešamību ) ,

kas pastāv tikai jūsu fantāzijās, jo kristietība ir tāda kāda ir un atliek vien sludināt Dieva likumu un Kristus Evaņģēliju un Viņam sekot.
dafne
# Labojis dafne: 2012.06.05 14:21:32
Pater Henricus ciešanas jau īpaši sevi nepiesaka,lai no tām varētu izvairīties..Nez.šī pasaule tāda ir un brīžam paties neviens cits nevar līdzēt...tik Kristus.
Mārtiņš
# Iesūtīts: 2012.06.05 14:31:36
dafne

Grūtības (piem. darbs) nav ciešanas.
dafne
# Iesūtīts: 2012.06.05 14:55:44
Mārtiņšok... neveikls piemēŗs...kgan darba apstākli var izraisīt ciesanas...un ja nav cilvēkam citas darba iespējas,bet gimene jāuztur...tad ir kā ir.
Aivars
# Iesūtīts: 2012.06.05 16:16:35
Pater Henricus
notiek ar visuvarenā Dieva ziņu
Vai tas, ka teikts - Mateja 10:29 Vai nepārdod divi zvirbuļus par vienu artavu? Un neviens no tiem nekrīt zemē bez jūsu Tēva. - automātiski nozīmē, ka Dievs labpatīk zvirbuļu galināšana?
Un arī par to knipja sitienu neesmu pārliecināts, ka Sv. Rakstos Dievs kā multiplikācijas filmas autors, kas zīmē visu ko vēlas, nerēķinoties ne ar kādiem likumiem, un kura radībai nav pašai savas dzīves.
Juris Saivars
# Labojis Juris Saivars: 2012.06.05 19:01:03
Aivars
Neesmu dzirdējis daudz vairāk par šo Dienvidkorejas zelli, kā tevis norādītajā rakstiņā teikts, tādēļ neņemšos spriest, vai viņam tiešām izdevās sevi „piesist krustā” – jeb viņš vienkārši nodarīja sev virkni ar dzīvību nesavienojumus ievainojumus.

Krustā jau sevi it kā sit arī filipīnieši – kam ir ļoti tāla līdzība ar to, ko savulaik praktizēja romieši.

Lai varētu atzīt, ka cilvēks ir ticis „krustā sists”, viņa nāves cēlonim būtu jābūt tam pašam, ko konstatēja zaldāts iedurot šķēpu Jēzus sānos: perikarda efūzijas izraisīta kardiāla tamponāde - tad iztek ūdenim līdzīgais šķidrums un asinis. Asins zaudējuma un paaugstinātā to skābuma dēļ organisms cenšas radīt jaunas asinis, kādēļ sirdi ietverošajā plēvē uzkrājas šķidrums, kas galu galā nobloķē sirdsdarbību … ja būtu iztecējušas asinis vien, tad zaldāta ziņojums skanētu: sekcija uzrādīja, ka nāve iestājusies autopsijas rezultātā …

Otrs būtisks elements – kur bija vieta naglai? Ja plaukstā – tas ir šausmīgi sāpīgi, bet ne tuvu oriģinālajai iecerei … Rokā starp delma kauliem slēpjas lielas nervs (tas pats, kas iet pāri elkonim) piesaistīts īkšķa puses kaulam (radius) … tas tiek skarts sitot naglu un vēlāk cilvēks burtiski karājas pie krusta iekārts divos šajos nervos …

Mūsdienu apstākļos – ar pretsāpju līdzekļus palīdzību – varbūt cilvēks var pats sev ievainot divus lielos nervus … bet kāds tam vairs sakars ar notikumu Golgātas kalnā, kur tas čalis no Nācaretes atteicās pat no visprimitīvākā sāpju remdētāja?


Un par to Dieva gribu, saskaņā ar ko mati krīt ārā …

Neatkarīgi no mūsu spējas šo fenomenu izprast, šai pasaulē darbojas „Viņa Augstība Gadījums” – Bībele iesaka ar to rēķināties un šad tad pat apzināti pielietot risku samazinošus līdzekļus … piemēram: 5. Moz. 20. un 24. nodaļās aprakstītie vispārējās karaklausības ierobežojumi.
Ēvalds Bērziņš
# Iesūtīts: 2012.06.05 19:22:35
Juris Saivars
Pieņemams ir mūsdienu tulkojums: ... - jo tas atspoguļo dažos manuskriptos atrodamo variāciju ...
Nu tad jau iznāk, ka Gliks un 1965.g.tulkotāji arī kaut ko spēj un saprot, salīdzinot ar A.Biti.
Un kā ar šo Tavu apgalvojumu tādā gadījumā? Neprecīza ekseģēze noved pie kā? Pareizi, kļūdainas doktrīnas.

Ja gribi atsaukties uz Luteru – lieto viņa September Testament (1522).
Labi, nākošreiz tā darīšu. Ja atcerēšos

Vispār tev vajadzētu būt sajūsminātam, ka beidzot latviešiem ir tādi gudri teologi, kā A. Bite - spēj JD tekstus tulkot tieši, bez skatīšanās pār plecu vāciešiem, bet ja nu tev tā vācu gramatika tik dārga – lai nu paliek kā tu gribi.
Es priecājos par gudriem latviešu teologiem. Bet es nesmādēju arī citus. Atlika man paskatīties, kā Tu izteicies, pār plecu, kā nonācām pie pilnīgākiem rezultātiem.

nāvi ar nāvi iznīcināt ir ekskluzīvi Kristus garā … to, draudziņ, dara katrā onkoloģiskā nodaļā – nāvi nesošus audzējus iznīcina ar nāvīgām metodēm. Ja Tu būtu dakteris, es pat varbūt neiebilstu.

sevis ļaundabīgās daļas iznīcināšana ir grēks pret 5. bausli.
Aha, Tu gribi man pielaikot ārstēšanu kā 5.baušļa pārkāpšanu. Nu un kā izskatās?
Ēvalds Bērziņš
# Labojis Ēvalds Bērziņš: 2012.06.05 19:54:46
Aivars
Paga, paga, teologu raksturo precizitāte pret Dieva vārdu!
Bet klausītāju [lasītāju] viņa uzmanība.

Pāvils runā par gala darīšanu Gara spēkā miesas darbībai, pēc tam, kad runājis par dzīvošanu PĒC miesas, nevis miesā
Tieši tāpēc jau es pierakstīju Rakstu vietu, lai Tu varētu momentā atšķirt un mani atmaskot.

Ja atšķirsi Romiešu vēstules sākumu, ieraudzīsi, ka apustulis arī paskaidro, ko viņaprāt nozīmē dzīvot `pēc miesas`, proti, atvasinot dzīvesziņu, izpratni par sevi un dzīves pamatu no kādiem visai pasaulīgiem kritērijiem, sākot ar izcelsmi (Ābrahama dzimums, Benjamina pēcnācējs), turpinot ar izglītību, statusu (bauslības lietās farizejs) un beidzot ar saviem darbiņiem, ar ko ceri iekarot debesis.
Ā, nu man skaidrs, bet es domāju, ka grēkoju jau ar to vien, ka atrodos miesā.

Miesas prātam tu galu nespēj darīt SAVĀ spēkā, (te nav farizejiska moralizēšana, šķīstīšanās, neaizskaršana, vai kompensēšana un grēku līdzsvarošana ar upuriem), bet tas pa zobam ir tikai Sv. Garam, kurš liek sirdij saukt uz Dievu kā Tēvu, kurš ļauj Tev noticēt, ka esi Tēvam mīļš bērns, Kristum brālis/māsa, kuru Viņš neatstāj, bet glābj par katru cenu, ka SV. Garam esi garīgi tuva persona,
Ā...

jo Evaņģēlijs ir pasludināts nevis tiem, kas ir `pareizi` (un pēc miesas prāta respektējami), bet tiem, kas ir Dieva mīlēti un glābti, pat ja dzīvi grīstē salaiduši, un `pēc miesas` uzskatāmi par bezcerīgiem un norakstāmiem.
Tad jau man vēl ir kāda cerība?

Romiešu 8 taču ir tīrs EVAŅĢĒLIJS! Nevajag tikai pazaudēt kontekstu un apmaldīties divos vārdos, trešo pa vidu ignorējot.
A ko man ar viņu darīt?

Aivars
# Iesūtīts: 2012.06.05 20:09:48
Ēvalds Bērziņš
A ko man ar viņu darīt?
Izbaudi! Kāpēc gan Tev obligāti ar to vajadzētu kaut ko briesmīgu darīt?
Ēvalds Bērziņš
# Iesūtīts: 2012.06.05 22:45:40
Aivars
Krusta teologs atradies...
Aivars
# Iesūtīts: 2012.06.06 00:25:29
Ēvalds Bērziņš
ai, brāl, ai, brāl ...
arī par Tevi VIŅŠ krustu nesis
Ēvalds Bērziņš
# Iesūtīts: 2012.06.06 03:15:15
Aivars
Tu man paskaidro, kur baudīšanā un nekā nedarīšanā ir krusta teoloģija?
<< 1 ... 18 . 19 . 20 . 21 . 22 . 23 . >>
Tēma ir slēgta, jūs nevarat iesūtīt komentārus

 Lapas redaktors:redaktors@lelb.lv; Copyright © 2006 LELB, created by MB Studija
Šajā stundā bijuši 111 , pavisam kopa bijuši: 377