atpakaļ uz mājaslapu
E-pasts:  Parole: atcerēties mani reģistrētiesaizmirsu parolimeklēt
Diskusijas Par Baznīcu Draudzes attīstība
vilks
Iesūtīts: 2012.03.17 12:01:21
Kas jūsu pieredzē ir lietas, kas veicina draudzes attīstību? Un no kā noteikti jāizvairās?

Lūdzu konkrētākas atbildes par "lasi Bībelē" (nu vismaz iecitējiet konkrētas Rakstu vietas )
<< . 1 . 2 . 3 . 4 . 5 . 6 . 7 . 8 . 9 . 10 ... 49 . 50 . >>
AutorsZiņas teksts
dafne
# Iesūtīts: 2012.03.27 00:13:02
Ingars
vai daudz draudzes esi pabijis..ka vari tadus noverojumus izteikt?
Bet par ieteikumu studet citigak Jauno Deribu,paldies,ņemsu vērā
Ingars
# Iesūtīts: 2012.04.02 20:51:29
Jānis Kalniņš

Brāli, es nemaz ar negaidīju, ka šo vēsti visi uzņems atplestām rokām. Pārāk ilgi mēs, kristieši, esam tajā bābeliskajā sistēmā iesūnojuši, ka jau uzskatām to par normālu un neko labāku nemaz nespējam iedomāties. Nav jau runa tikai par LELB vien, runa ir par visām institucionālajām baznīcām (konfesijām, denominācijām, brīvbaznīcām utt.). Tur jau tā mūsu problēma, ka esam luterāņi, baptisti, katoļi, harizmāti un visādi citādi, kur mums vajadzēja būt vienkārši ticīgajiem, svētajiem, Dieva bērniem katrā vietējā apkārtnē. Lasām apustuļu darbus un vēstules - tur ir tev atbilde, kāda var būt Draudze ar dievišķu autoritāti, kura visās lietās pakļaujas Svētā Gara vadībai. Protams, arī tad bija problēmas, taču tās tika risinātas un atrisinātas. Šodien mēs redzam, ka draudžu locekļi nīkuļo un liekuļo. Kristus Miesa tiek šķelta un dalīta gabalos. Vienā apdzīvotā vietā vairs nav vietējā draudze, bet tikai sektas, kuras tiek pārvaldītas pēc pasaulīgiem principiem.

Kas tad tavuprāt ir tās nodrāztās klišejas un sēnalas? Vai tas, ka Draudzes Galva ir Kristus un nevis mācītājs? Vai tas, ka ikvienam draudzes loceklim ir jākalpo savam brālim Gara brīvībā, nevis pēc garīdznieku kliķes izstrādātas programmas rāmjiem? Vai tas, ka brāļu un māsu savstarpējā sadraudzība ir svarīgāka par tām baznīcpolitikām, kas tiek bīdītas sinodēs un par to ņemšanos ap baznīcas īpašumiem? Vai varbūt tas, ka Dievam ir jāklausa vairāk, nekā cilvēkam? Kur tad ir tās lielās svētības no "ikdienišķi luteriskās kalpošanas"? Protams, kur vēl tiek klausīts Svētajam Garam, tur arī ir svētības, cik nu luteriskā vai cita -iskā dogma nav uzlikusi savu ķepu virsū. Viss pārējais ir morālā degradācija. Un tici man - es esmu lasījis, redzējis un dzirdējis pietiekami. Turklāt tas, ko tu nosauci par nodrāztām klišejām un sēnalām, ir atrodams praktiski ne tikai Jaunajā Derībā, bet arī mūsdienās. Ir pasaulē kristieši, kuri satiekas kopā uz vietējās draudzes pamata, nevis uz konfesionāla pamata. Ir ciešanās un pārbaudījumos rūdīti brāļi, kuru atziņās es esmu smēlies, kuri paši ir praktiski pieredzējuši, ko nozīmē būt Svētā Gara vadītam, ko nozīmē dzīvot Kristus uzvarā.
Aivars
# Iesūtīts: 2012.04.02 21:50:55
Ingars
Vai esi alkoholiķis?
dafne
# Iesūtīts: 2012.04.02 23:18:51
Ingars
Zin,pārlasot tavus komentārus es nonācu pie secinajuma,ka esmu pareizajā baznīcā..tādā,kura sapulcējas grēcinieki,kuri pieļauj kļūdas,tiek kardināti,lamati,nu..īsak.."nepareizie",kuriem Kristus ir vajadzīgs
Jānis Kalniņš
# Labojis Jānis Kalniņš: 2012.04.06 08:33:36
Ingars

Pēc tavas loģikas iznāk, ka jebkura konfesionāla baznīca, kurai kaut kādu vēsturisku iemeslu dēļ ir īpašumi, sava zināma struktūra, kādas tradīcijas jau pēc definīcijas ir "mirusi"!? Iznāk, ka luterāņu draudzēs nevar nekas biblisks notikt, Svētais Gars nevar tās vadīt utt? Tkai tur, kur krīt gar zemi, ik pa brītiņam nobļaujās "Allelujā!", draudzīgi uzsit viens otram pa plecu un pats galvenais - nekādā gadījumā neklausa draudzes vadītājam (protams, ja vien tev personīgi Dieva nav atklājis, ka šis vadītājs ir Dieva vadīts ), ir īstie kristieši?
Kaut kā dīvaini sanāk - kā noprotu, tad sevi tu pozicionē kā kārtīgu īstu kristieti, tajā pašā laikā notiesādams visus pārējos. A kā tad ar to pavēli netiesāt, lai pats netaptu tiesāts? Ja tu konkrēti vari uzrādīt kādam luterānim, baptistam vai vēl citas konfesijas piederīgajam kristietim kādu grēku, tad lūdzu! Bet tu vienkārši VISUS padari par liekuļiem arī mani tajā skaitā! Tu mani personiski pazīsti? Ja nē, tad kas tev dod iemeslu teikt, ka nīkuļoju un liekuļoju? Ja pazīsti - tad kādas tad ir manas garīgās nīkuļošanas un liekuļošanas pazīmes?
Merlins
# Iesūtīts: 2012.04.06 22:49:11
Jānis Kalniņš

Vispār jau gatavība publiski tiesāt citu uzskatus, nezinot un pat neintersējoties, kādi tie ir, piemīt ne tikai Ingaram. Lai Dievs mums piedod un atpestī.
Aivars
# Iesūtīts: 2012.04.06 22:52:24
Merlins
Viņš patiesi piedod un atpestī. Par to laikam arī šī diena atgādina, ne?
JK draugs [46.109.49.240]
# Iesūtīts: 2012.04.09 20:09:01
mani interesē vai tā ir kristīgā meditācija kas redzama šajā saitē: Maranatha Meditation http://www.youtube.com/watch?v=Brwr6UxLda4 , kuru tik ļoti reklamē LELB vadība?
draugam [95.68.75.182]
# Iesūtīts: 2012.04.09 21:41:54
Nē, LELB vadības pārstāvji ir izteikuši atzinīgu novērtējumu tikai meditācijai, par ko runāja M.Luters ( oratio, meditatio, tentatio ) un kas ir noteikta Sv.Rakstu lasīšanas un apcerees metode.
Raimonds
# Iesūtīts: 2012.04.09 22:55:52
draugam [95.68.75.182]
Konkordijas semināra raksts ir interesants, bet tas ir ļoti specifisks - par jauno / profesionālo teologu sagatavošanu. Amerikāņi nopietni domājuši, kā sagatavot labus mācītājus. Tikai kā viņi izšķir, ja rodas strīds starp studenta tentatio un pasniedzēja tentatio ? Vai arī divu pasniedzēju tentatio ?
raimondam [95.68.75.182]
# Iesūtīts: 2012.04.09 23:18:46
Raimonds

Īstenībā raksta autors ir austrālis. Varbūt šovasar, varbūt nākamvasar viņš varētu būt Latvijā. Varēsi pajautāt.
JK draugs [80.233.141.90]
# Iesūtīts: 2012.04.10 15:38:13
Vai Juris Rubenis sludina Kristu ? No intervijas Dienā to nevar saprast. Citāts no "Elijas nama" mājas lapas: J.R. saka: Diezgan ilgs laiks paiet, kamēr iemācāmies runāt, bet, šķiet, daudz sarežģītāk ir iemācīties klusēt. Ja cilvēks ir iemācījies runāt un klusēt, viņš ir gatavs dzīvei. Meditācija ir stāsts par to, kā iemācīties apklust un piedzīvot klusuma milzīgo potenciālu. Tad šīs abas aktivitātes - racionālā un intuitīvā - veido līdzsvarotu garīgu esību cilvēka dzīvē. Meditācija nenoraida visu to skaisto un vērtīgo, kas kristietībā ir dzimis no apgaismotas, racionālas garīgas aktivitātes.” (No intervijas ar J.Rubeni. laikrakstam “Diena”, 2008.g. 18.dec.) Vai klusuma milzīgais potenciāls man dos spēku vairāk ticēt pestītājam Jēzum Kristum un ievedīs mani mūzīgā dzīvībā ?
Zane55 [80.232.224.159]
# Iesūtīts: 2012.04.10 16:35:34
Man liekas, ka vispirms ir jācenšas saprast, kas ir draudze. Bieži vien draudze mums aprobežojas ar sēdošiem mūsu baznīcā. Bet Jēzus šo jēdzienu izprata drusku savādāk.
Un tad liekas otrs ir, ka vajag lūgt, iepazīt Dievu un prasīt Dieva vadību. Bieži jau mums pašiem gribas rosīties un darīt kaut ko. Un, jo tuvāk tuvojies Dievam, jo vairāk saproti, ka Dievs nevis liks rosīties, bet vispirms mainīs un tīrīs, lauzīs tavu paša sirdi no taviem grēkiem, pašpārliecinātības utt
dafne
# Iesūtīts: 2012.04.11 00:24:45
Zane55 [80.232.224.159]
Isti varbut nesaprotu ko tu doma ar "rosīšanos",bet man šķiet,ka tieši rosoties..saskaroties ar kkadam problemam,kļjudoties vai piedzivojot "mazaas uzvaras"Dievs var mūs tīrit,mainīt.Jā,bet lūgt arī vajag.

Bieži vien draudze mums aprobežojas ar sēdošiem mūsu baznīcā. Bet Jēzus šo jēdzienu izprata drusku savādāk .
Un..kas ir draudze?


eglīte
# Iesūtīts: 2012.04.11 10:41:28
dafne
Un..kas ir draudze?
Par šo ir lasāmas gudras, labas grāmatas arī latviski.
dafne
# Iesūtīts: 2012.04.11 11:17:22
eglīte
gribejas dzirdet Zanes55 domas,īpaši par to..kā "Jēzus so jēdzienu izprata drusku savadak".
Bibele jau arī diezgan daudz par draudzi rakstīts
Man personigi patik Bonhefera"Dzīve kopībā" no tadam labam gramataam
Raimonds
# Iesūtīts: 2012.04.11 16:59:59
to [95.68.75.182]
Nedaudz nesadzirdēji manu jautājumu. Teologa, kā jeb kura kristieša, tapšanā nav mazsvarīgi vienkārši sirsnīgi un cilvēciski kontakti. Kaut vai piemērs no Jēzus līdzības par Žēlsirdīgo samarieti; samariets iesaistījās otra liktenī. Tāpēc nedaudz šaubījos, vai oratio, meditatio, tentatio kā galvenais Rakstu studiju princips, der visos gadījumos arī pastorālteoloģijā (par ko raksts) t.i.savstarpējo attiecību kārtošanā?
Ingars
# Iesūtīts: 2012.04.11 23:23:42
Jānis Kalniņš

Brāli, brāli, vai tad mums nav jābūt nomodā, vai tad mums nav jāiestājas par patiesību un jāstājas pretī katrai netaisnībai? Pārāk daudz ļaunuma jau ir nodarīts viltus miera un viltus mīlestības aizsegā. Mans mērķis nav vienkārši uzrādīt kādu atsevišķu brāļu grēku, bet gan mūsu visu (manu tai skaitā) kopējo grēku - sacelšanos pret Dievu viltus garīguma aizsegā. Es paceļu šo tēmu, lai izraisītu veselīgas pārdomas Draudzē par to, kas ir Dieva griba un Patiesība. Un šajā ziņā es droši varu teikt, ka zinu pietiekami, lai izdarītu secinājumus - jau tas vien, ka kāds ir nostājies pret Patiesību, pierāda, ka viņš ir sacēlies pret Dievu, tātad ir liekulis un līdz ar to arī nīkulis, jo nav iespējams būt garīgi nobriedušam un būt nepaklausīgam Dieva gribai. Konkrētāk - jau tas vien, ka kāds sevi pieskaita pie kādas konfesijas/denominācijas/brīvdraudzes ir acīmredzams, nepārprotams un neapgāžams pierādījums tam, ka šis Dieva bērns ir sacēlies pret savu Tēvu un ir Viņam nepaklausīgs, jo atbalsta šķelšanos brāļu starpā. Jau tas vien, ka tu sevi sauc par luterāni, nozīmē, ka tu sevi atzīsti labāku, nekā citu konfesiju/denomināciju pederīgie brāļi un tiesā viņus. Un tā mēs viens otru tiesājam un atstumjam mācības un tradīciju dēļ. Arī man ir bieži vien grūti izvairīties no sektantisma (manā gadijumā tā būtu "nesektantisma sekta". Zāles pret to ir tikai un vienīgi absolūta paklausība Tam Kungam visās lietās.

Tā sanāk, ka jebkura cilvēciska struktūra, vai tā būtu konfesionāla vai nekonfesionāla, viss viens - luterāņi, katoļi, baptisti, harizmāti utt. - visi vienādi sektanti, visas šīs grupas ir NEBIBLISKAS PĒC BŪTĪBAS. Garā iesākuši, miesā grib turpināt, jo zaudējuši uzticību Dievam, tā vietā ceļot paši savas mazās impērijas. Visa tā cilvēciskā organizēšanās, kārtība, liturģija, programmas...tas viss ir neuzticēšanās Dievam rezultāts.

Kad vietējā draudze sanāk kopā kārtējā sapulcē, tai ir jāpakļaujas Dieva vadībai, nevis jau iepriekš izstrādātai kārtībai/liturģijai. Ja sāksies bardaks un sajukums - tas tikai parādīs reālo situāciju, kuru visu laiku mācītāji ir slēpuši aiz liturģiskajām izrādēm, proti, ka ne jau Svētais Gars, bet miesa ir tā, kas līdz šim ir valdījusi. Dievs, protams, Savu autoritāti Draudzē izpauž caur apustuļu, praviešu, evaņģēlistu, ganu un mācītāju kalpošanām, taču tās nav statiskas pozīcijas, kā mūsdienās, kur tā saucamajās draudzēs cilvēki tiek iecelti amatos, gluži tāpat, kā pasaulīgās organizācijās. Šīs kalpošanas ir funkcijas, kuras no Dieva tiek uzticētas vietējiem brāļiem/māsām, kuri izpauž dievišķu autoritāti, nevis pozicionālu.

Merlins

Tici man - es diezgan esmu uzzinājis tradicionālos sektantu uzskatus. Es nenostājos pret brāļiem, bet gan pret viņu maldīgajiem uzskatiem, ar Dieva Vārdu apgāžot nepareizus prātojumus un visas augstprātīgās iedomas.

dafne

Ir tikai viena vienīgā patiesā Draudze - tā, kas nav cilvēku veidota organizācija, bet gan Paša Dieva radīts Organisms, Kristus Miesa, kas ir viena visā pasaulē un to pārstāv lokāli viena vietējās apdzīvotās vietas draudze, kuras locekļi ir VISI vietējie kristieši, neatkarīgi no tā, kādās sektās viņi sevi ir saistījuši. Draudze ir "ekklesia", tas ir - no pasaules ārā izaicināto kopums. Tā ir viena un tikai viena katrā apdzīvotā vietā, viena visā pasaulē.
Aivars
# Iesūtīts: 2012.04.11 23:57:32
Ingars
Tā sanāk, ka jebkura cilvēciska struktūra, vai tā būtu konfesionāla vai nekonfesionāla, viss viens - luterāņi, katoļi, baptisti, harizmāti utt. - visi vienādi sektanti, visas šīs grupas ir NEBIBLISKAS PĒC BŪTĪBAS. Garā iesākuši, miesā grib turpināt, jo zaudējuši uzticību Dievam, tā vietā ceļot paši savas mazās impērijas. Visa tā cilvēciskā organizēšanās, kārtība, liturģija, programmas...tas viss ir neuzticēšanās Dievam rezultāts.
Nu i nafig tad Tu pats neuzticies Dievam, ka Viņš labāk par Tevi zinās, ko ar Baznīcu darīt, sektant tu mūsu? Jeb esi jau sajuties kā Radītājs un Pestītājs un nav cita Dieva kā vien Ingars?
Lai `viltus mīlestības` vārdā dažs te ļaunumu un netaisnību nedarītu, apstrīdēšu Tavu sludināšanu, ka katrs, kurš ir konfesionāls (apliecina ticību pēc sirdsapziņas) vai pieturas pie kādas dievkalpojuma kārtības ir sacēlies pret Tēvu. Fui, paštaisnais Ingar, tā visus brāļus Kristū apsūdzēt nav labi! Piemini, ka tie, kas nav ar Tevi, nebūt nav pret Kristu! Labāk nu esi nomodā pats par sevi un nebāzies svešā klosterī ar savu regulu.
Neņem nu ļaunā, bet pats uz ironiju uzprasījies
Bet ja nopietni, netiecies pāri noliktajam, bet piemini apustuļa Pāvila teikto, ka žultspūslim nav iemesla sacīt, ka ja hipofīze no šamā uzdrošinās atšķirties, tad nahren tā vajadzīga
Ingars
# Iesūtīts: 2012.04.12 00:24:01
Aivars

Problēma - kā zināt, kuram ir taisnība, bet kuram nē? Sāksim ar to, ka Patiesība ir neatkarīga un nemainīga. Dievs to Patiesību ir atklājis caur Kristu, praviešiem un apustuļiem, turklāt tā ir pierakstīta un apkopota Svētajos Rakstos jeb Bībelē. Ja es kaut ko esmu teicis, kas ir pretrunā ar Bībeli - pierādi to. Taču, ja manis teiktais saskan ar Dieva Vārdu, tad jau es to neesmu pats izdomājis, bet gan Dievs man to ir atklājis. Es nesaku, ka esmu pravietis, Dievs man to atklāja caur citiem brāļiem un, protams - arī caur Bībeli. Šo Patiesību, ko Dievs man ir atklājis, tad nu arī sludinu.

Dievs un nevis es, ir runājis par Draudzi, kura ir vienota, kuras Galva ir Kristus, kuru vada Svētais Gars. Konfesijas ir cilvēku izdomājums un tā ir sacelšanās pret Dievu. Kas man aizliegs bāzties sektantu klosterī iekšā - vai klostera abats? Es piederu Dievam un Dievs ir mans Kungs, Viņš man ir ne tikai atļāvis, bet pat pavēlējis iet un garīgi "izārdīt" visus sektantu klosterus un pasludināt Jēzus Kristus Vārdā uzvaru pār visu cilvēciskās miesas sacelšanos pret Dievu To Kungu. Es sludinu Vienotu Kristus Miesu, kuras autoritāte ir Jēzus Kristus un Viņš stāv pāri visām tām štrunta regulām, konfesijām, tradīcijām un liturģijām.

Kurš tad nu ir paštaisns - vai tas, kurš sludina visu ticīgo vienotību Vienā Svētā Kristus Miesā, vai tas, kurš kačā sava klostera, savas mazās impērijas ambīcijas? Kā tur vispār var runāt par tīru sirdsapziņu, kur ir dievkalpojuma kārtība svarīgāka par Svētā Gara vadību? Tā ir iekšēji sapuvusi sirdsapziņa, kas apvilkta ar svētulīgu reliģiozitātes glazūru.

Turklāt, brāli, redzu, ka tev ir problēmas ar valodas šķīstību un tavai mēlei ir vajadzīga dziedināšana. Man arī tā pati problēma nereti uzpeld - es tad to atzīstu Dieva priekšā un nožēloju. Iesaku tev darīt tāpat, jo ar savām rupjībām tu tikai vēl vairāk sacelies pret Dievu un krāj sev sodu.
<< . 1 . 2 . 3 . 4 . 5 . 6 . 7 . 8 . 9 . 10 ... 49 . 50 . >>

:: Pievienot komentāru

Autors: 
  • Lai iekopētu autora vārdu,nospied uz tā.
  • Reģistrēti lietotāji var rediģēt tekstus vēlāk.
Bold FontItalics fontUnderlineStrike OutSubscriptSuperscriptFont colorTeletypeHorizontal LineE-mail linkhyperlinkListsimies
Atlikušas 1000 zīmes

 Lapas redaktors:redaktors@lelb.lv; Copyright © 2006 LELB, created by MB Studija
Šajā stundā bijuši 58 , pavisam kopa bijuši: 3876