Pater Henricus |
# Labojis Pater Henricus : 2012.03.13 18:38:31
Mārtiņš kāds manai radošai teoloģiskai pieejai valsts teorijai sakars ar eklezioloģiju? Cik daudz teologu gatavi samuldēt nezin ko pestīšanai būtiskās lietās, bet asaraini sajūsmināti lasa šo Rom.13. nodaļu. VoldemārsAivars LELB viedoklis neordinēt sievietes skaidri izriet no LELB prakses šai jautājumā, proti, sievietes neordinē jau gadus divdesmit, vai ne un tādā gadījumā ir pilnīgi vienalga cik daudz cienīgtēvu domā par to cik estētiski skaisti un mūsdienu cilvēkam mīļi un saprotami būtu, ja altārī blakus stāvētu simpātiska kundze. Tā kā es LELB esošo praksi arī uzdodu par joprojām vēlamo. Un tikai spiediens no SO praktizējošām reliģiskajām organizācijām liekt veikt zināmos baznīcdiplomātiskos manevrus. |
Aivars |
# Iesūtīts: 2012.03.13 18:45:04
Pater Henricus ak jā, ak jā.. arguments `zvērīgs` un evaņģēlistes taču `neordinē` Vispār gan SO prakse formāli ir `pagaidām` pātraukta kā neskaidra līdz pilnīgai izdiskutēšanai. Tas tā, patiesības vārdā. |
Pater Henricus |
# Labojis Pater Henricus : 2012.03.13 18:45:33
Aivars faktiski jau šajā brīdī nav problēmas novienoties zināmas Latvijas un ārpuslatvijas diecēžu autonomijas ietvaros par vienotu Latviešu Luterāņu Baznīcu, Nu ja, iespējams, ka svarīgāk un arī interesantāk būtu novienoties ar Romas katoļu baznīcu par ūniju. Iespējams, ka atklātos daudz lielāka vienotība būtiskos jautājumos nekā uz etniskiem pamatiem t.i. latviskuma veiktai apvienošanai. LELB jau tagad priekš LELBĀL pārswtāvjiem kā god. Jura Saivara esot katoļu sekta. --- Ņemot vērā to pašu patiesību, tavējais lozungs SO prakse formāli ir `pagaidām` pātraukta kā neskaidra līdz pilnīgai izdiskutēšanai jau tieši ir tas diplomātiskais manevrs. Ne jau divdesmit gadus ilgušas neskaidrības dēļ, bet gan pārliecības vārdā sievietes LELB netiek ordinētas, vai ne. |
Aivars |
# Iesūtīts: 2012.03.13 18:47:23
Pater Henricus Nu Tev karogs rokā! Pats sev pāvests, ej un vienojies ar RKB! Man ir aizdomas, ka Aigars tomēr paliks ar mūsējiem. |
Pater Henricus |
# Labojis Pater Henricus : 2012.03.13 18:52:32
Aivars Aigars tagad Vāczemē kristīgus vācbērnus skolo. Padomā , mūsējais - jūsējais, praktiski - kas ir interesantāk - čupoties ar čupiņu lepnu trimdas latviešu vai ar pašu pāvestu. Vatikānā pavisam cita eksotika nekā tur Ņujorkā vai kur citur. |
Aivars |
# Iesūtīts: 2012.03.13 18:56:14
Pater Henricus Atvaino, bet mani vispār čupošanās īpaši neaizrauj. Taču ja reiz, kas tāds jādara, tad labāķ to daru ar uz ārzemēm aizbraukušajiem mūsu draudžu locekļiem, nevis ar kaut kādiem ambicioziem makaronēdājiem ar impērisku un šovinistisku domāšanu. Bet labāk netaisi beztēmu, ok? |
Voldemārs |
# Iesūtīts: 2012.03.13 18:57:15
Aivar! Lietu sakārtošana izpratnē par Rakstiem (vai vismaz tādas izpratnes veicināšanas uzsākšana) varētu būt LELB "mājasdarbs" gatavojoties nākamajai sēdei ar LELBāL Taisnība, ar cieņu pret Rakstiem saistītas problēmas lielā daļā luterāņu baznīcu nav nekas jauns. Diez vai abas latviešu baznīcas būtu izņēmums. Jā, bet tā vienība. Nez, uz ko tad to būvēt, ja Raksti nav vēl vienādi saprasti un skaidroti? |
Aivars |
# Iesūtīts: 2012.03.13 19:01:54
Voldemārs Tas laikam ir tas sāpīgākais jautājums. No vienas puses, daži, atsaucoties uz apustuļu darbiem, uzsver ka nacionālas baznīcas pēc idejas ir pilnīgs absurds un konfesionālisms ir stūrakmens, no otras puses, balstoties uz tiem pašiem apustuļu darbiem, redzam, ka jūdi tomēr bija jūdi un grieķi - grieķi un dažas doktrīnas bija `otršķirīgas`, jeb vismaz atvērtas |
Pater Henricus |
# Labojis Pater Henricus : 2012.03.13 19:10:14
Aivars tomēr mazliet no beztēmas - vai tu zini ka tie impēriskie makaronēdāji pirmie atzina pastaliņās dancotāju Latvijas valsts neatkarību un vēlāk zvēriski noslepkavotajam Musolīni toreiz pat iedeva Latvijas valsts augstāko apbalvojumu. |
Aivars |
# Iesūtīts: 2012.03.13 19:14:30
Pater Henricus Arī Puķins uzmetas par `kristīgās pasaules aizstāvi` tālajā Sīrijā, bet iebrūk piekļautajā kristīgajā Gruzijā. I just don`t buy it |
Pater Henricus |
# Iesūtīts: 2012.03.13 19:20:54
Aivars, ne tikai Pūķins, bet arī "kristīgās" ASV un Eiropa savā reālpolitikā parāda līdzīgu antikristīgu tendenci. Jebkādas zvērības norīs vai pat nosponsorēs, lai tikai radītu sev izdevīgu ģeopolitisko stāvokli ar kontroli pār naftas resursiem. |
Aivars |
# Iesūtīts: 2012.03.13 19:23:41
Pater Henricus Nu tieši tādēļ neidealizēsim ne vatikānu, ne Musolīni, ok? Bet beztēmu beidzam! |
Pater Henricus |
# Iesūtīts: 2012.03.13 19:25:55
Vatikana mākslas darbus jau nevar idealizēt, tie tāpat tādi ir. |
Aivars |
# Iesūtīts: 2012.03.13 19:29:58
Pater Henricus BEZTĒMA!!! (lai gan Mikelandželo freskas ir tālu no ideāla - taču par to ikdienas sarunās drīzāk) |
Voldemārs |
# Iesūtīts: 2012.03.13 19:42:56
Aivar! Vai nav tā, ka baznīca ir vienlaicīgi gan ticīgo kopība ("avis, kas dzird sava Gana balsi", gan arī ir noteiktā valodā runājoša un ar misijas uzdevumu citiem, galvenokārt, šajā valodā runājošiem? Citiem vārdiem, abas šīs lietas apraksta baznīcu ... Protams, tās lietas nereti ir savstarpējā pretrunā, bet, manuprāt, Kristus draudzei nav "jāuzkarās" uz šo (vai kādu citu) cilvēciski šķietamu pretrunu, bet jāapbrīno Dieva žēlastības darbs mums nesaprotamās lietās. |
Aivars |
# Iesūtīts: 2012.03.13 20:06:09
Voldemārs Iespējams, ka pie visa pārējā taisnība ir arī Leslijam Ņūbiginam, ka misijas procesā pati Baznīca atgriežas pie Kristus no saviem stereotipiem |
Voldemārs |
# Iesūtīts: 2012.03.13 22:10:10
Aivar! Protams, misija liek koncentrēties uz būtisko, gluži tāpat kā katehisms. Tomēr, vai misijas nozīme kristietības vienībai nav nedaudz pārspīlēta? Jo, kad ir jārunā par Kristību, tad, ar visu misijas degsmi, nerunāt par zīdaiņu kristību (lai politkorektā ekumēnisma vārdā neaizvainotu zīdaiņu kristības noliedzējus), diez vai būtu pareizi. Un tas jau ir tikai viens piemērs. Atkal jau sanāk runāt par divām, cilvēciski pretējām lietām, cieņu pret katru, kas piesauc Kristus Vārdu, un pastāvēšanu uz Rakstos atklāto patiesību, kuru kāds cits Kristus piesaucējs negrib atzīt. Tev ir atbilde? |
Aivars |
# Iesūtīts: 2012.03.13 22:27:37
Voldemārs Manuprāt, tie ir labi jautājumi, ne? Argumenti par un pret ir dzirdēti. Bet vai pagāniskā vidē, kur cilvēks ir priekš sevis atklājis Jēzus aicinājumu, viņš liegs savam bērnam to, ko Dievs viņam pašam dāvājis? (jeb tas tomēr vairāk raksturīgs `kristiānisma varizejiem`? |
Voldemārs |
# Iesūtīts: 2012.03.14 09:09:56
Aivar! "vai pagāniskā vidē, kur cilvēks ir priekš sevis atklājis Jēzus aicinājumu, viņš liegs savam bērnam to, ko Dievs viņam pašam dāvājis?" Man jau arī tas šķiet pašsaprotami. Vai Tu sagaidi no manis, luterāņa, citu atbildi? |
Aivars |
# Iesūtīts: 2012.03.14 09:48:16
Voldemārs Es vairāk biju domājis, ka pagāniskā vidē (t.i. klasiskā misijas procesā) jau diez vai kādu īpaši aizvainotu bērnu kristības jautājums. Tas vairāk aktualizējas tur, kur avis no `ne tik pareiza` kristiešu aploka, jāpārdzen `vispareizākajā`, ne? |