atpakaļ uz mājaslapu
E-pasts:  Parole: atcerēties mani reģistrētiesaizmirsu parolimeklēt
Diskusijas Par mūsu attiecībām ar tautiešiem ārzemēs LELB – LELBĀL Sadarbības padomes sēdes Rīgā 17.02.2012 lēmumi un atziņas
Talis
Iesūtīts: 2012.03.10 11:12:32
Aicinu un lūdzu šajā diskusijā piedalīties vien tikai LELB un LELBĀL garīdzniekus un ieinteresētos draudžu locekļus no Latvijas un pasaules luterāņu saimei piederīgajiem. Citu konfesiju ļaudīm vai nekristīgajiem interesentiem lūdzu šai diskusijai sekot līdz, paliekot vien kā lasītājiem...
<< 1 ... 9 . 10 . 11 . 12 . >>
AutorsZiņas teksts
Aivars
# Iesūtīts: 2012.03.19 18:34:40
Pater Henricus
Vai pats pamani, ka Tavi argumenti drīzāk apšauba, ka pat Kristība automātiski ienes kādas kvalitatīvas pārmaiņas personā, lai gan tai ir skaidrs Kristus apsolījums. Un tātad ideja par ordinācijas `efektivitāti` ir nepamatota. Pamani?
Lai gan vai tu varētu iztulkot, ko nozīmē "bibliski nosacītā termina ordinācijas" jēdziens
Pater Henricus
# Labojis Pater Henricus : 2012.03.19 18:38:56
Juris Saivars ļoti zīmīgi, ka TF studenti "konsekrēja" tabureti. Daudzu šodienas "protestantu" jūdasiņu reliģija.
Tāpēc arī radās nepieciešamība pēc LA.
Tagad pilnas ārzemnieku ( ne gluži LELBĀL ) kanceles ar funkcionāliem "taburešu konsekrētājiem".
Aivars, lasīt vajag, uzreiz pateicu, ka nepretendēju uz Rkb character indelebilis atziņu, tāpat kā uz to pliko funkcionālismu, ko viens otrs uzskata par Bībeles mācību.
Amizants brīžam tas "protestantisms", aizraušanās
ar pašu darāmā nonivelēšanu līdz profānam līmenim.
Baznīcas sētnieks vai garīdznieks tiem šķiet viens un tas pats.
Vai cik garīgi.
Aivars
# Iesūtīts: 2012.03.19 18:41:40
Sinapse [95.68.75.182]
Nu un ja kāds ordinētais kļūst par ateistu un tad atkal par kristieti, vai viņš automātiski skaitās pilntiesīgs klērs?
Bet vispār šķiet, domstarpības bija par to, vai ordinācija ir `profesionālā sertifikācija` vai `kvalificēšana` caur rituālu
Juris Saivars
# Labojis Juris Saivars: 2012.03.19 18:48:29
Pater Henricus Tāpēc arī radās nepieciešamība pēc LA

ne gluži tā ... "konsekrēšana" notika profesora vadībā apgūstot dievkalpojuma kārtību, konkrēti - atbildot uz jautājumu: kā jāiestāda dievgalds. Students (aber ļoooti pazīstama persona - labi, ka ne vairs luterāņu mācītājs) atstāstot kārtību meta krustus pār priekšā stāvošo tabureti ...
Vēlāk Liturģika pazuda no TF kursu saraksta ... un dibinot LA tas (ja pareizi atceros) tika piesaukts kā arguments - TF neapmācot studentus praktiskās lietās.

No baznīcas vēstures zināms, ka savulaik luterāņu klēram vajadzēja resertificēties regulāri.
Pater Henricus
# Labojis Pater Henricus : 2012.03.19 19:01:45
Juris Saivars No baznīcas vēstures zināms, ka savulaik luterāņu klēram vajadzēja resertificēties regulāri.
Jāsaka kā ir, - nav nekā mainīgāka par idejām saistībā ar luterāņu klēru dažādos laikos. Kādreiz arī raganas mudinājuši dedzināt.
Un nav praktiskākas un nepieciešamākas lietas baznīcā par liturģiku.
Jo visas tās administrēšanas un psiholoģijas var elementāri no pagāniem nošpikot, lai gan parasti sanāk švaki.
Sinapse [95.68.75.182]
# Iesūtīts: 2012.03.19 19:11:05
Aivars

"domstarpības bija par to, vai ordinācija ir `profesionālā sertifikācija` vai `kvalificēšana` caur rituālu"

Vai tikai nebija tā, ka ordinācija pie luterāņiem nozīmēja visu procesu sākot no apmācības, pārbaudīšanas un beidzot ar roku uzlikšanu un nosūtīšanu uz draudzi.
Aivars
# Iesūtīts: 2012.03.19 19:16:42
Sinapse [95.68.75.182]
Nez vai. Kā redzams, tad šajā forumā vien izpratne par to, ko luterāņi saprot ar ordināciju ir ļoti dažāda. Atceroties jautājumus daža izbijuša katoļu (un nu jau arī izbijuša LELB) garīdznieka sakarā, arī cik atceros nedominēja doma, ka ordinācija nozīmētu visu procesu sākot no apmācības, pārbaudīšanas un beidzot ar roku uzlikšanu un nosūtīšanu uz draudzi.
Juris Saivars
# Iesūtīts: 2012.03.19 19:21:46
Pater Henricus Kādreiz arī - nenovirzies no tēmas

piemēram – superintendenta M.Hemnica (esi par tādu dzirdējis) vizitāciju rezultātā –

90 mācītājiem tika uzlikts par pienākumu ievērojami uzlabot izglītības līmeni;
13 pārcēla citos (skolotāja, ķestera …) amatos;
78 bija jāpamet kalpošana;
11 tika nosūtīti emeritūrā;
un 26 mācītāji izpelnījās atzinību.

Padomju spaidu gados LELB mācītājiem katru gadu bija Konsistorijā jāiesniedz „Izlasītās literatūras saraksts” … - obligāti.
Voldemārs
# Iesūtīts: 2012.03.19 19:45:59
Sinapse![95.68.75.182]
Pardon, bet manā skatījumā, Tu teoloģiski diezgan neierasti (bibliski kļūdaini?) salīdzināji svēto Kristību ar ordināciju. Ja Tev tās ir vienādas vērtības, tad tik tiešām jājautā, vai Tu esi luterānis, jo ar Rakstiem to vienlīdzību būtu grūti (ja vispār iespējams) pierādīt. Protams, Tu vari mēģināt, bet tad Tev vajadzētu minēt līdzīga svara atsauci uz ordināciju, kādas ir atrodamas uz Kristību [manis minētajos piemēros par atdzimšanu].
Tieši tāpēc, pirms esi minējis adekvātu atsauci Rakstos uz ordināciju, man nav īsti skaidrs, kā Tu vari izmantot kā piemēru, to salīdzinot ar Kristību. Varētu izmantot piemēru ar aicinājumu laulībā, kāds ir solījies, bet nav solījumu pildījis, tādam ir jāatgriežas, jo tikai pildot nosacījumu, pastāv pilnvērtīga laulības (ordinācijas) būtība.
Par Pater H. iepriekš minētajām Rakstu atsaucēm. Kā jau te sacīja, viņa minējām vietām (piem., 1 Tim 4:14) nav īpašas saiknes ar kaut kādām dāvanām, ārpus Rakstu skaidrības (piem., 1Tim 4:13.pantā skaidri norādīts uz "[Rakstu] lasīšanu, uzmundrināšanu un mācīšanu". Ja tās (proti, Rakstu pētīšanas dedzība, skaidrošana, utt.) ir dāvanas, kuras Tu pieskaiti pie ordinācijā saņemtām, tad, protams, tās ir labas un svētīgas dāvanas, un mana lūgšana būtu, lai katrs mācītājs šādas dāvanas saņemtu pārpārēm ordinācijā.
Sinapse [95.68.75.182]
# Iesūtīts: 2012.03.19 22:28:21
Voldemārs

No komentāriem varēja saprast tā, ka Tu uzskati - ja ordinācijai piemīt kaut kas objektīvs, tad tam būtu jāizpaužas kā nemaldībai, bezgrēcībai utt. Un ja cilvēks maldās vai grēko, tad ordinācijā nenotiek nekas objektīvs. Taču pat kristība, kas ir daudz svarīgāka par ordināciju, nepiešķir ne bezgrēcību, ne nemaldību. Tas ir tas, par ko vaicāju. Ja esmu Tevi pārpratis, atvainojos.

Aivars

Vai tad pie luterāņiem darbojas precedenta princips?
Aivars
# Iesūtīts: 2012.03.19 22:31:03
Sinapse [95.68.75.182]
precedenta princips ir indikatīva rakstura, tāpat kā tava nevēlēšanās rakstīt iereģistrējoties
Pater Henricus
# Labojis Pater Henricus : 2012.03.20 15:07:31
Sinapse [95.68.75.182] OK
Juris Saivars Interesanta statistika - īpaši tas, ka tikai 26. tika izteikta atzinība. Zinot, ka toreiz viens otrs knapi mācēja noskaitīt Tēvreizi, nav nekāds brīnums.
Tagad , domāju, kvalifikācijas celšana Latvijas apstākļos ir saistīta ar katra paša interesi (vai tās iztrūkumu). Un, cik nācies dzirdēt, reāli pozitīvs iespaids ir šur tur iesāktajai rekolekciju - garīgās dzīves atspirdzināšanas, praksei. Jo teoloģiska rakstura informācija kā tāda - grāmatās u.c.tagad ir pieejama vairāk nekā jebkad agrāk.
Bet, lūkojoties uz t.s. kvalifikācijas celšanu citās sfērās (piem.medicīnu) redzu, ka tie lielākoties ir kursi , kas maz saistīti ar reālo darbu.
Maska [85.254.78.191]
# Iesūtīts: 2016.03.07 23:03:14
Ja dzīvotu ārzemes, piemēram ASV Dievkalpojumu svinētu kopa ar Misuri sinodes luteraniem, vai Skandinavijā ietu uz luteranu brīvBaznīcu kas turas pie lidzigas mācibas. Uz LELBaL principa neietu, Jo ta vairs nav Baznica, kas Dieva Vārda autoritāti ir atmetusi, nevienu viņu ordinētu garidznieci par macītāju neatzīstu. Citešu Luteru, es labāk baudīšu Kristus Miesu ar pāvestiešiem, nekā ēdīšu piemiņas mielastu ar reformātiem. Tā pati konsekvence ir jāievēro atiecībā uz Garīgo Amatu. Labāk ir saņemt Sakramentu zem abām zīmēm Austrumu Baznīcā vai RKB, nekā akceptēt LELBāL atmesto Dieva Vārda autoritāti.
Maska [85.254.78.191]
# Iesūtīts: 2016.03.07 23:14:34
Noskatījos Kulturšoku. Nu es saprotu kāpēc Lutera draudze pieņem darbā PR speciālistu. Ir apzināti jāšķeļ Baznīca, pēc tam kad mācītāju konferencē septiņi sieviešu ordinācijas piekritēji paliek mazākumā pret 70 amata brāļu vairākumu, nākošā dienā ir raksts LA. Pēc tam seko aicinājums LELB rauties pēc vienības ar LELBāL, kad tas nedarbojas tiek organizēta vētra ūdensglāzē LTV, raidījumā Kulturšoks. Kas sekos tālāk Paič, Simanovič, Rozentāl, Urdze, Zeifert un Co?
Aivars
# Iesūtīts: 2016.03.09 10:17:58
Maska [85.254.78.191]
Ja man būtu jāatbild uz to, kurš vairāk Dieva vārdu atmetis - vai tie uz ko "maska" akmeņus met, vai anonīms plātīzers, kas Latvijas Luteriskos Kristiešus salīdzina ar ūdensglāzi savā drebošajā rociņā un pauž gatavību misoginisma vārdā lekt vienā gultā vienalga vai ar moskovītiem vai ar romiešiem, tad man šķistu, ka "maska" ir zemāk kritis.

Man var nelikties simpātiska sieviešu ordinēšana, bet visu cieņu tiem luterāņu garīdzniekiem, kas atklāti skaidro savu pārliecību, neatkarīgi no tā kādi `vairākumi` kādos konsilos un pāvestu kūrijās ko ir nolēmuši. Ja Luters būtu akli un gļēvi pakļāvies pūļa vairākumam, tad kristietība Eiropā nebūtu atdzimusi.

Faktiski es ceru, ka vēl jo vairāk reformācijas lielajai jubilejai tuvojoties, Latvijas luterāņi tomēr nepakļausies provokācijai sajaukt satversmi ar Bībeli, un tomēr paliks pie Luterisma ideāliem, ka augstākā autoritāte Kristus Baznīcā ir Dieva vārds nevis jokaini vairākuma balsojumi tajā vai citā mēnesfāzē.

Saprotu, ka dažus vada bailes, ka paši nespēj savu pozīciju pārliecinoši argumentēt, izejot no Sv. Rakstiem, un tādēļ drošāk šķiet, kaut ko ieskricelēt satversmē, ja nu paši ievēlētu nepareizo bīskapu, kurš varētu ordinēt lēdijas, un kurš, pateicoties šai pašai satversmei, varētu būt savās izpausmēs neapturams. Tikai smieklīgākais ir tas, ka tikpat labi šāds hipotētiskais bīskaps tad var sekot precedentam un piedāvāt jaunus satversmes labojumus, kur ordinējamas ir gan sievietes, gan vēl jo vairāk homīši, taču rižiki gan nav vēlami. Un tā kā reiz Baznīca jau ir pieņēmusi, ka satversme ir stiprāka par Rakstiem, tad kā bīskaps teiks, tā būs!


Maska [85.254.74.143]
# Iesūtīts: 2016.03.11 00:10:01
Aivars Aivari laikam lasa selektivi. To kas der lasa, bet to kas neder izliekas neredzam. Aivari ari laikam nesaprot to, ko Luters ir teicis par Vakarediena svinesanu un ar ko labpratak vinsh to daritu kopa. Ja sieviete nevar but priestere, tad vina ari Sakramentu iestadit nevar. Ta ir Lelb izpratne par Garigo Amatu - tikai ordinēts mācītājs ir tiesīgs to darīt, Rakstu autoritātē. Tikpat labi tad jebkursh Lelb lajs var stāstīt ka "iestada" Sakramentu un patiesībā krapt draudzi. No šāda viedokļa RKB vai Ortodoksu ordinēta garīdznieka iestādīts Vakarēdiens manā izpratnē ir Vakarēdiens, bet lelbal "garīdznieces" iestādīts tāds nav, jo es viņas ordināciju par tādu neatzīstu, jo šāda ordinācija nav Rakstos pamatota, tātad arī izejoši Vakarēdiena iestādīšana ir krāpšana un pat notes kārtībā es to atsakos saņemt. Cerot ka saprati par ko es runāju.
Raimonds
# Iesūtīts: 2016.03.11 10:51:48
Maska [85.254.74.143]
Nojaušu Tavās pārdomās daudz rūpju. Bet kas Tavuprāt liecina, ka nav labi? Un ko lietas labā vajadzētu darīt?
Aivars
# Iesūtīts: 2016.03.11 17:10:49
Un tagad palasi Maska [85.254.74.143] pats savu tekstu: "Ta ir Lelb izpratne par Garigo Amatu" ... "RKB vai Ortodoksu ordinēta garīdznieka iestādīts Vakarēdiens manā izpratnē ir Vakarēdiens"

Vai pašam neliekas dīvaini, ja šādi teksti tev saistās ar Luterismu? Tā vietā, lai raudzītos uz Rakstiem, tu rotē ap kaut kādām subjektīvām `izpratnēm", kuras tu `selektīvi` pacel pāri ticības brāļu izpratnēm. Kas tev ir iestāstījis, ka tevis minēto LELB garīdznieku - Paiča, Simanoviča..utt.. izpratnes nav "LELB izpratne", bet tavējā gan ir?
Es nezinu kāda ir "LELB izpratne", bet man aktuālāk ir tas, ko Kristus ir sacījis un Sv. Rakstos var izlasīt. Un ja mācītājs ir pārāk slinks vai nevarīgs, lai pētītu un skaidrotu Rakstus, tā vietā izvēloties kaut kādu satversmi kā teoloģisku argumentu, tad varbūt viņam nemaz nevajag būt mācītājam?
Un vispār.. nu var jau satversmē ierakstīt pašu velnu un visus erceņģeļus, bet kāda jēga no tā! Gara acīm jau iztēlojos `satversmi`, kurā svinīgi iebalsots, ka LELB locekļi nezog, nemelo un nekrāpj savas otras pusītes, godā tētus un mammas, nevāra kazlēnus viņu mātes pienā, neēd asinsdesas, un nemitīgi lūdz un cits uz citu runā psalmos un himnās, vienlaikus augļojoties vairojoties un gaidot uz augšāmcelšanos un mūžīgu dzīvošanu. Un tad visi svinīgi nobalso, ar atrunu, ka izņēmuma kārtā tomēr var dažreiz sameloties, kamēr vien nolādēti top LELBāL ķeceri, un pasaulē iestājas laime! Jo protams, ka uz šādiem balsojumiem balstās pasaules gravitācija un pestīšana!
Nupat izlasīju, ka viens vadošais muhamedāņu mulla (yusuf al-qaradawi) Ēģiptes TV paziņojis, ka islams nevar izdzīvot, ja apostāti netiekot iznīcināti. Un tur viņam varētu būt taisnība. Bet, lūk, apmēram tā man izskatās tās bailes, ka Svēto Garu sesks apēdīs, ja ar cilvēciksu likuma bardzību netiks kontrolēts Dieva Vārds!

Un vispār... tajā tik `briesmīgajā" LELBāL kalpo ne viens vien `konservatīvās` LELB garīdznieks, un un LELBāL rindām nācis dažs labs `konservatīvās" LELB flagmanis. Kā lai tagad "nabaga" Jēzus saprot, kurā brīdī Viņš drīkst piedalīties Sv. Vakarēdiena konsekrācijā, un no kuras obligāti jāizvairās, lai atbilstu `tavai LELB izpratnei`?
maska [85.254.74.143]
# Iesūtīts: 2016.03.11 22:11:03
Aivars vai jus Aivar ar to gribējāt teikt, ka Svetie Raksti un Konfesionālie dokumenti paredz lajiem tiesības iestadit Sakramentu? Ludzu citējiet... Un otrs jautājums jums vai jebkurš lajs biedrojoties pie Sakramenta saņemšanas ar citu Baznīcu, konkrēti Lelbal, reizē neatzīst arī šīs Baznīcas ne tikai mācību, bet arī aplamo praksi sieviešu ordinācijas jautājumā?
Es domāju ka atzīst un tāpēc es no šādas Sadraudzības atturēšos, kaut arī man sāp sirds, ka Kristus miesa ir sašķelta un Lelb, RKB un Ortodoksā Baznīca, mēs paliekam Sakramentāli šķirti, jo tā kā Lelb ar tām nav altāra kopības, es nepiedalos viņu maizes laušanā. Baznīcu par Baznīcu padara mācība pie kuras Baznīca turas vai neturas.
maska [85.254.74.143]
# Iesūtīts: 2016.03.11 22:16:16
Paičs, Simanovičs un Rozentāls paši atbildēs par saviem darbiem vai nedarbiem Dieva priekšā, lai Dievs ar viņiem tiek galā. Taču iznest speciāli Baznīcas lietu un akcentēt viedokļu dažādību pasaulīgai apriešanai ar mērķi izdarīt spiedienu uz Sinodi, nav ne Bibliski ne pareizi. Sevišķi ja esi absolūtā mazākumā. Nekas viņiem nesanāks tāpat nobalsos par grozījumiem.
<< 1 ... 9 . 10 . 11 . 12 . >>

:: Pievienot komentāru

Autors: 
  • Lai iekopētu autora vārdu,nospied uz tā.
  • Reģistrēti lietotāji var rediģēt tekstus vēlāk.
Bold FontItalics fontUnderlineStrike OutSubscriptSuperscriptFont colorTeletypeHorizontal LineE-mail linkhyperlinkListsimies
Atlikušas 1000 zīmes

 Lapas redaktors:redaktors@lelb.lv; Copyright © 2006 LELB, created by MB Studija
Šajā stundā bijuši 125 , pavisam kopa bijuši: 730