atpakaļ uz mājaslapu
E-pasts:  Parole: atcerēties mani reģistrētiesaizmirsu parolimeklēt
Diskusijas Par mūsu attiecībām ar tautiešiem ārzemēs LELB – LELBĀL Sadarbības padomes sēdes Rīgā 17.02.2012 lēmumi un atziņas
Talis
Iesūtīts: 2012.03.10 11:12:32
Aicinu un lūdzu šajā diskusijā piedalīties vien tikai LELB un LELBĀL garīdzniekus un ieinteresētos draudžu locekļus no Latvijas un pasaules luterāņu saimei piederīgajiem. Citu konfesiju ļaudīm vai nekristīgajiem interesentiem lūdzu šai diskusijai sekot līdz, paliekot vien kā lasītājiem...
. 1 . 2 . 3 . 4 . 5 . 6 . 7 . 8 . 9 . 10 ... 11 . 12 . >>
AutorsZiņas teksts
Talis
# Labojis Talis: 2012.03.10 11:13:19
LELB – LELBĀL Sadarbības padomes sēdes Rīgā 2012.gada 17.februārī lēmumi un atziņas:
1. Ņemot verā to, ka daudzi LELB vai LELBĀL draudžu locekļi uz laiku maina savu dzīves vietu un vēlas pilntiesīgi piedalīties vietējā draudzē, nezaudējot saiknes ar līdzšinējo draudzi, LELB un LELBĀL nav iebildumu pret to, ka viņu locekļi vienlaicīgi pieder kādai LELB un LELBĀL draudzei.
2. LELB un LELBĀL nolemj, sagatavot kopēju savu vēsturisku raksturojumu apmēram 4 līdz 6 lapaspušu apmērā, vispirms latviešu valodā, reizē ar nodomu, to vēlāk nedaudz pārveidojot (lai paskaidrotu, kas vispār ir latvieši un Latvija) tulkot vācu un angļu valodās.
Šim nolūkam nākošās LELB un LELBĀL vadības sedēs abas puses lems par šīs puses atbildīgo darba darītāju un tā vietnieku, kopā tā tad 2 + 2 personām. Šo darbinieku nozīmēšana paredzēta vēlams 1 mēneša laikā. Cerams, ka darbs būtu padarīts līdz 2012. g. 1. oktobrim.
3. Ņemot vērā svētīgo māsu draudžu lomu, LELB un LELBĀL vienojas par to, ka katra nozīmēs vienu personu, kas šo darbu pārzin un rosina.
4. LELB un LELBĀL pozitīvi vērtē un apsver iespējas kopīgi rīkot 2013. gadā Vispasaules latviešu luterāņu draudžu dienas. Vēlams, tās paredzēt iespējami tuvu Latvijas dziesmu svētkiem, kā laika ziņā (visdrīzāk pirms tam), tā vietas ziņā. Būtu jācenšas saimniekot tā, lai varētu pamatoti cerēt uz izlīdzinātu budžetu.
5. LELB un LELBĀL piekrīt veicināt mācītāju apmaiņu, apmērā uz 3 mēnešu posmiem. Pārrunājot jautājumu, ka puse LELBĀL garīdznieku ir sievietes un viņas būtu iekļaujamas, LELB pārstāvji atzina, ka tas ir iespējams draudzēs, kur kalpo mācītājas sievietes. Pārējos gadījumos, ar draudzes mācītāja un iecirkņa prāvesta piekrišanu.
6. LELB ietvaros, gatavojoties 2013. gada Sinodei, atsāksies diskusijas par sieviešu ordināciju. LELBĀL pārstāvji lūdz un LELB pārstāvji piekrīt šajā diskusijā piemērotā veidā iesaistīt arī LELBĀL.
7. LELB un LELBĀL konstatē, ka elektroniskie saziņas līdzekļi guvuši un gūst arvien lielāku nozīmi, bet iespiestiem laikrakstiem abās Baznīcās ir nopietnas grūtības. Tā kā uzdevumi, iespējas un grūtības ir salīdzināmas, nolemj meklēt praktisku sadarbību un savstarpēju atbalstu, kaut vai ar padomiem un norādēm (links).
8. LELB un LELBĀL apsveiktu, ja Pasaules Luterāņu Federācijas kārtēji izsūtītās informācijas tiktu kaut daļēji tulkotas latviešu valodā un būtu tādā veidā elektroniski pieejamas.
9. Pārrunājot LELBA Sinodes 2011. g. oktobrī Indianapolē rezolūciju, lai sarunas tiktu uzsāktas par LELB un LELBĀL apvienošanos, LELB un LELBĀL vispirms centīsies apzināt priekšdarbus, kas reiz veikti LELB un LELBĀL Koordinācijas komisijā un kas daļēji lasāmi Baznīcas Gadagrāmatās, kā arī agrāko Sadarbības padomes darba rezultātus. “Apvienošanās” ir reizē mērķis, bet reizē arī virziens un ceļš ar konkrētiem posmiem un izpausmēm.
10. LELB arhibīskaps Jānis Vanags vaicā, vai LELBĀL un LELBA piekrīt “Copyright” došanai, pārņemot dziesmas no mūsu kopējās Dziesmu grāmatas LELB iecerētai LELB Dziesmu grāmatai.
11. Attiecībā uz misijas darbu Indijā LELB un LELBĀL konstatē, ka šis Annas Irbes uzsāktais darbs pēc Otrā Pasaules Kara turpināts no LELBĀL, izveidojot Latvijas Ev. Lut. Baznīcu Indijā (Stīveni, Klīves) un to ilgstoši atbalstot (pēdējā posmā māc. Dr. Tālis Šmits). Turpinot šo darbu nākotnē kopēji rūpīgi jāapsver finansiālās un personālās iespējas, vietējos kulturāli stipri atšķirīgos apstākļus un sadarbības iespējas ar indiešu PLF piederīgo Baznīcu Tamil Nadu.

Piedalījās no LELB: Arhb. J.Vanags, bīskapi E.Alpe, P.Brūvers, emer. G.Dimants, prāv. A.Krauliņš, H.Andersone
no LELBĀL: Archb.E.E.Rozītis, prāv.L.Zušēvica, Dr.J.Cilnis, prāv.I.Graufelde, prāv.Dr.A.Abakuks, prāv.K.Bērziņš
Šie lēmumi un atziņas LELB apstiprinātas 2012. gada 7. martā
Aivars
# Labojis Aivars: 2012.03.10 11:33:52
Jauki! Vien kā izpaudīsies tā `dubultpilsonība`?
vilks
# Iesūtīts: 2012.03.10 17:11:04
Izklausās ļoti pozitīvi. Man arī šķiet loģiski, ka, ja jau LELBam ir bijušas sarunas par apvienošanos ar RKB, tad būtu savādi tādas nesākt ar sev vēsturiski un teoloģiski daudz tuvāku baznīcu kā LELBĀL.
Pāvils
# Iesūtīts: 2012.03.10 21:45:09
Aivars
Dubultpilsonība izpaudīsies tā, kā tas notiek citās baznīcās- piemēram vācieši, kas uz laiku dzīvo Prāgā var iestāties Prāgas vācu evaņģēliskajā draudzē, iegūt pilnas draudzes locekļa tiesības, tai pašā laikā neizstājoties no savas draudzes Vācijā. Man šķiet, ka līdzīgi ir arī Latvijā - tie vācieši, kas uz laiku ir vācu draudzes locekļi nezaudē savas draudzes piederību Vācijā.

Mūsu gadījumā tas varētu būt, piemēram, šādi: Bauskas ev. lut. draudzes loceklis nonāk Losandželosā. Viņš nedomā tur palikt ilgi, bet vēlas savas uzturēšanās laikā, kas varbūt ir daži gadi, piederēt vietējai Losandželosas latviešu ev. lut. draudzei. Viņam nebūtu jāatnes izziņa no Bauskas, ka viņš no draudzes izstājies, lai varētu iestāties Losandželosas draudzē. Līdzīgi būtu iespējams rīkoties arī kādam Losandželosas draudzes loceklim, uz kādu laiku ierodoties Latvijā. Apmēram tā tas varētu praktiski izskatīties.

vilks
Vai nevarētu ko tuvāk paskaidrot par LELB APVIENOŠANĀS sarunām ar RKB? Man kaut kas tāds līdz šim pagājis garām.
Aivars
# Iesūtīts: 2012.03.10 22:34:39
Pāvils
Nu draudzes piederība saistās arī ar savām saistībām un balstiesībām. Vai tas nozīmē, ka Ņujorkas draudzes locekļi var arī kolektīvi atlidot uz Liepājas Trīsvienības draudzi, ievēlēt draudzes padomi, lemt par pievienošanos Lutera draudzei, un tad atgriezties Jaunajā Pasaulē ar padarīta darba apziņu?
Redzi, manuprāt, nav nekas neparasts, ka kaut vai sezonālās migrācijas ietvaros, cilvēki teiksim no Doma nonāk Kolkā un ņem dalību draudzes dzīvē, tāpat kā zviedru luterānis taču netiek patriekts no Sv. Vakarēdiena Latvijā.
Bet ko nozīmē `iestāties` draudzē? - Ne tik sen Sproģa kungs šķendējās, ka +Jānis neesot gadiem biedra maksas maksājis utt. Tagad iedomājamies situāciju, ka Žanis no Saldus aizbrauc laimi meklēt Īrijā un kļūst par `dubultpilsoni`, pēcāk jau kā LELBāL kādas no Īrijas draudzes loceklis tomēr izgudro, ka LELB taču arī ir misija Irijā, un aizdodas tur, bet pēc laika koriši piedāvā pahaltūrēt Vācijā, kur savukārt viņš iestājas vēlreiz Lelbāl, tad Maskavā atkal LELB, un Zviedrijā LELBāL... Beigu beigās savās septiņās draudzēs katrā ir pa savam Žanim (dažās gan viņš sen nav pie Sakramenta nācis utt), taču realitātē ir viens `daudzdraudzis`. Pie viena Žaņa tas vēl tā, bet ja tādu ir daudz?
Un (pārfrāzējot klasiku) kurai draudzei viņš piederēs pie augšāmcelšanās?
vilks
# Labojis vilks: 2012.03.10 22:41:57
Pāvils
ā, par RKB - nu nez, tolaik, kad bija ažiotāža ap visām šīm sarunām, tad apvienošanās tika toreiz minēts kā tālais, bet tomēr mērķis. Nu bet tik tālais, ka drīzāk ka Jēzus nāks otrreiz ātrāk.
Talis
# Iesūtīts: 2012.03.11 17:50:21
Lūgums administratoram!
Vai būtu iespējams šo foruma tēmu par LELB un LELBaL sadarbību atvērt plašākai komentāru iespējai, jo citādi sanāk, ka piedalīties un komentēt atļauts tikai "privileģētajiem lietotājiem" ... bet reti kādam no LELBaL garīdzniecības vai draudžu aktīva ir šāds status lelb.lv forumā...
Jau iepriekš pateicos!
Aivars
# Iesūtīts: 2012.03.11 20:52:27
Talis
Hm, ja Tu kā tēmas autors gribi atvērt tieši šo tēmu plašākai komentēšanas iespējai, Tu pats vari ieiet diskusijas galviņas labošanas režīmā un izņemt ķeksīti `priviliģētajiem`
Tai pašā laikā, ja negribi, ka te izrakstās visādi antikristīgi un antiluteriski spameri, tad atliek norādīt vismaz galviņā, ka sagaidi izsakāmies vien LELB un LELBāL garīdzniekus un draudžu aktīvu un cerēt, cerēt un cerēt, ka šo Tavu lūgumu ievēros
Talis
# Iesūtīts: 2012.03.12 09:14:56
Aivars
Paldies par pamācību! Sekoju tai un viss izdevās. Ceru, ka lūgums, kas tagad rakstīts diskusijas galviņā, tiks ņemts vērā, bet ja nu ne, tad būs jālūdz administratora palīdzība, lai diskusija no pamattēmām pārlieku tālos ekskursos neizšķīst...
variants [213.226.141.98]
# Iesūtīts: 2012.03.12 11:54:07
Diezin vai nonākot ārzemēs , obligāti ( ja vien cilvēks nav pēc dabas aktīvists ) kārojas pēc pilntiesīgas juridiskās personas statusa draudzē, kuru cilvēks ir izvēlējies kā pielūgsmes vietu.
Un daudzi zināmi ārzemēs strādājoši latvieši nemaz nedeg vēlmē apmeklēt LELBāL draudzes ar savām īpatnējām tradīcijām un kalpojošām sievietēm, bet izvēlas sev piemērotas ( pat citas konfesijas ) mītnes zemes draudzes.
variants [213.226.141.98]
# Iesūtīts: 2012.03.12 12:15:36
Manuprāt, lai piederētu draudzei arī bez formāla statusa tajā, pietiktu ka cilvēks apzinās savu piederību konkrētai draudzei, krista tajā savus bērnus un seko tās ticības mācībai, apmeklē dievkalpojumus un bauda Svēto Vakarēdienu.
variants [213.226.141.98]
# Iesūtīts: 2012.03.12 12:27:41
Pārrunājot jautājumu, ka puse LELBĀL garīdznieku ir sievietes un viņas būtu iekļaujamas, LELB pārstāvji atzina, ka tas ir iespējams draudzēs, kur kalpo mācītājas sievietes. Pārējos gadījumos, ar draudzes mācītāja un iecirkņa prāvesta piekrišanu.
Pārējos gadījumos, ar draudzes mācītāja un iecirkņa prāvesta piekrišanu Izskatās pārlieku subjektīvi. Sieviešu ordinācijai simpatizējošie atļaus, bet nesimpatizējošie nē.
6. LELB ietvaros, gatavojoties 2013. gada Sinodei, atsāksies diskusijas par sieviešu ordināciju. LELBĀL pārstāvji lūdz un LELB pārstāvji piekrīt šajā diskusijā piemērotā veidā iesaistīt arī LELBĀL.
Vajadzētu LELBāL ierosināt diskusiju par pakāpenisku sieviešu ordinācijas un sieviešu garīdznieču kalpošanas pārtraukšanu un šādā diskusijā pieaicināt arī LELB pārstāvjus.
Citādi sanāk spēle vienos vārtos.
vilks
# Iesūtīts: 2012.03.12 13:14:08
variants [213.226.141.98]
Vai varētu, lūdzu, ielogoties? Citādi grūti veidot nopietnu diskusiju, jo jebkurš no nereģistrētiem lietotājiem var rakstīt ar jebkuru vārdu. Jau iepriekš pateicos.
Voldemārs
# Iesūtīts: 2012.03.12 17:17:34
es brīnos, ka par tik jauku notikumu nav informācija lelb.lv!? Vai tad šī saruna ir kāds kauna darbs?
variants [213.226.141.91]
# Iesūtīts: 2012.03.12 17:31:04
Voldemārs Varbūt tā vienkārši tāda baznīcpolitiska patērzēšana - kā trimdinieki pieraduši, par to kā gluži neaizvainot nabaga LELBāL
Jo cik ļoti LELB tas pēc pāris paaudzēm iznīkstošais trimdinieku LELBāL vajadzīgs, lai atteiktos no savām baznīcai būtiskām lietām.
Būtu laiks tiem atgriezties LELB klēpī līdzīgi kā ārpus Krievijas pareizticīgie izdarīja un atteikties no saviem teoloģiskiem un praktiskiem jaunievedumiem sieviešu jautājumos u.s.
Juris Saivars
# Iesūtīts: 2012.03.12 18:38:21
Kazi’, kad vilks teica: „Ja jau LELBam ir bijušas sarunas par apvienošanos ar RKB …
vai Pāvils tiešām nesaprata par ko viņa runā, jeb izlikās?

Vēloties domāt labāko par baznīcu vadību, tomēr jāatskārst, ka arī tai nav svešas demagoģiskas un diplomātiskas spēles, tādēļ iecerētais, pārrunātais un protokolā ierakstītais var būt ne tikai dažādas, bet pirmajā acu uzmetienā pat savstarpēji nesaistītas lietas.

1. Ņemot verā to, ka daudzi LELB vai LELBāL draudžu locekļi uz laiku maina …
Ņujorkas draudzē ir vairāki desmiti locekļu, kuri dzīvo Latvijā un pieder kā LELB, tā ne-LELB luterāņu draudzēm … neviens no viņiem nav pieprasījis „izziņu par izstāšanos”. Situācija, kad kāds uz laiku Amerikā dzīvojošs LELB draudzes loceklis vēlētos iestāties LELBA draudzē – un no viņa prasītu rakstisku apliecību par izstāšanos no LELB … tas būtu iespējams tikai smagi slima suņa murgos … viņam, protams, uzprasītu: „Kad tu brauksi atpakaļ …” – bet ne vairāk par to.
Ticamāk, ka mēģinājuši pārrunāt teritoriālo problemātiku …

2. LELB un LELBĀL nolemj sagatavot kopēju savu vēsturisku raksturojumu …
Ieteikums – LELB raksta to daļu, kas par LELBāL un otrādi … vismaz kaut ko jaunu uzzināsim.

3. Ņemot vērā svētīgo māsu draudžu lomu
Laikam vienīgā nozare, kurā notiek kāda reāla starpbaznīcu sadarbība.

4. LELB un LELBĀL pozitīvi vērtē un apsver …
Ko vaj’g, to vaj’g …

5. LELB un LELBĀL piekrīt veicināt mācītāju apmaiņu …
Kā tās praksē izskatītos? LELB mācītājs brauc uz LELBāL draudzi – LELBāL draudze maksā algu, ceļa izdevumus, medicīnas apdrošināšanau u.t.t. LELBāL mācītājs/a brauc uz LELB … kas maksās par to? Pareizi – tā LELBāL draudze, kurā viņš/a kalpo … Bet, neapšaubāmi, ka būtu labi šos gastroļus saskaņot arī ar lokālo LELB draudzi … piem. Aivaru varētu kandraška ķert, ja viņš kādu rītu ne tikai satiktu mani pie savas sakristejas durvīm, bet vēl dzirdētu: „Tu vari iet mājās, šodien es sprediķošu …”

6. LELB ietvaros, gatavojoties 2013. gada Sinodei …
Diskusijas ir laba lieta …

7. LELB un LELBĀL konstatē
Links kur pazuda?

8. LELB un LELBĀL apsveiktu …
pievienoju savu balsi tentatīvajām ovācijām

9. Pārrunājot LELBA Sinodes 2011. g. oktobrī Indianapolē rezolūciju
bez komentāriem …

10. LELB arhibīskaps Jānis Vanags vaicā …
Kam pieder autortiesības uz Nikolaja Kalniņa, Bruno Skultes, Luda Bērziņa, Elzas Ķezberes, Sandras Tobis u.c. daiļrades mantojumu? LELBaL? Šaubos …

11. Attiecībā uz misijas darbu Indijā LELB un LELBĀL konstatē ...
un pareizi dara.


No dalībnieku saraksta iespējams konstatēt, ka baumas par bīskapa Guntara Dimanta atteikšanos no amata ir bijušas pamatotas.
Aivars
# Iesūtīts: 2012.03.12 18:49:16
Juris Saivars
nu beidz, viesmācītāju prakses LELB ir diezgan pierasta lieta un īpaši jau brāļu draudzes mācītāji šad un tad sprediķo arī mūsu dievnamos
Juris Saivars
# Iesūtīts: 2012.03.12 18:52:32
variants [213.226.141.91] Būtu laiks tiem atgriezties LELB klēpī …

Labprāt … tikai atgriešanās ir neiespējama, jo nav vairs tās LELB kura tika atstāta 1944./5. gados.

Tās vietā toreizējos LELB īpašumus izmanto kāda cita struktūra, tikai nosaukums ir tas pats … Satversme, sakramentu izpratne, mācība un teoloģija – radikāli cita.

Piekrītot, ka savā pašreizējā veidā LELBāL savu darbu ir jau gandrīz paveikusi – kamdēļ tai saistīties ar kādu mazskaitlīgu katolisku sektu?

Kā jau prakse rāda – kopīgs ir vēsturiski kulturālais mantojums, tādēļ sadarbība notiek māsu draudžu, precīzāk – novadnieku līmenī. Bijušie jelgavnieki sadarbojas ar Jelgavas draudzēm, smiltenieši ar Smilteni u.t.t.


Juris Saivars
# Iesūtīts: 2012.03.12 19:00:13
Aivars

Nu, bet ne taču bez tavas ziņas kāds var kancelē tikt?

Atceros gan, ka kaut kāds mēģinājums reiz bija – kāda kundze no Islandes gribēja turēt dievkalpojumu Valmieras baznīcā … brēka bija liela, ja pareizi atceros.

Hmmm … un slavenā latviešu dejotāja Vija Vētra reiz esot paziņojusi, ka viņa gribot dejot sakrālas dejas kādā no Ņujorkas draudzes baznīcām. Draudzes priekšnieks esot atbildējis, ka tad viņai nākšoties dejot uz viņa līķa … arī variants.
Aivars
# Iesūtīts: 2012.03.12 19:35:22
Juris Saivars
nu bet kur tu redzi šajā tikšanās atreferējumā kaut kādas tādas dievnamu durvju atsperšanas, kādas apraksti?
. 1 . 2 . 3 . 4 . 5 . 6 . 7 . 8 . 9 . 10 ... 11 . 12 . >>

:: Pievienot komentāru

Autors: 
  • Lai iekopētu autora vārdu,nospied uz tā.
  • Reģistrēti lietotāji var rediģēt tekstus vēlāk.
Bold FontItalics fontUnderlineStrike OutSubscriptSuperscriptFont colorTeletypeHorizontal LineE-mail linkhyperlinkListsimies
Atlikušas 1000 zīmes

 Lapas redaktors:redaktors@lelb.lv; Copyright © 2006 LELB, created by MB Studija
Šajā stundā bijuši 103 , pavisam kopa bijuši: 2893