atpakaļ uz mājaslapu
E-pasts:  Parole: atcerēties mani reģistrētiesaizmirsu parolimeklēt
Diskusijas Par dažādiem jautājumiem par pentakostāļiem jeb vasarsvētku draudzēm
Ingars
Iesūtīts: 2007.11.25 16:15:46
man kā ierindas kristietim gribētos zināt, kāda ir LELB nostāja attiecībā pret šo kustību. Pentekosti - kāda ir viņu mācība bībeles gaismā?
<< . 1 . 2 . 3 . >>
AutorsZiņas teksts
Briinumsons
# Iesūtīts: 2007.12.01 14:22:08
Šeit ir jautājums: Kas ir Svētā Gara zaimošana ?

Regulāra lūgšana no Svētā Gara , lai tiktu dāvināta runāšana mēlēs un dziedināšana, pat , ja tas nav vajadzīgs.
Apgalvojums , ka runāšana mēlēs ir Eņģeļu valoda. Tad sanāk, kāpēc lūgties nožēlojamā cilvēku valodā , ja ir kas labāks.
Sanāk , viens buldurē kaut ko nesaprotamu, bet cits baidoties no Svētā Gara, godbijīgi klausās un lūdz sev.

Vai

Stingra visu gadījumu izvērtēšana
Ingars
# Iesūtīts: 2007.12.01 15:15:56
tāpēc jau Pāvils rakstīja lai cieš klusu tie, kuri savas mēles netulko, jo, ja ņemam vērā kontekstu, tad kā Pāvils saka - kā tad svešinieks varēs teikt āmen? Kā es varu zināt, ka tu mēlēs runātāj slavē Dievu, nevis zaimo, kā es varu zināt, kas tas par garu tevī iegājis? es zinu, ka man jāvērtē pēc mācības, bet ja nesaprotu, tad kā es varu izvērtēt?

Artis
# Iesūtīts: 2008.10.01 16:39:03
Ingar, kāpēc tu apgalvo, ka rīta zvaigznes draudze noliedz Trīsvienību??? Nekas tāds nav dzirdēts!
rainars
# Iesūtīts: 2008.10.01 23:17:56
1.kor.14:2 Jo, kas runā mēlēs, tas nerunā cilvēkiem, bet Dievam; jo neviens to nesaprot, viņš garā runā noslēpumus.
Mans redzējums kāpēc luteriskas draudzes salīdzinoši ir uzteiktas pie pentakostiem dēļ vēsuma un mazu apmeklējumu.Man domāt pēdējā laikā to neverētu sacīt.Ja Dievs tiek pielūgts ticībā,jeb pareizāk garā ,patiesībā un vienprātībā tad varam novērot Svētā gara darbus.Mes takšu zinām ka līdz ar ticību nāk arī labie darbi.Vai tie neizpaliek ,domāt aiz pateicības par pestīšanu ko Dievs mums savā lielajā tēvišķajā žēlsirdībā sniedzis tiem kuri prasām caur mūsu pestītāju Jēzu Kristu.
Pārmetumi pentakostiem ka dziedinātā kaite atgriežas.Jā droši ka tā ir ,bet vai tiek konstatēts kādu dzīves veidu pēc dziedināšanas piekopj dziedinātais ,tas pielūdz slavē un pateicas Dievam par pestīšanu no grēkiem un līdz ar to dziedināšanu to jau nezinām.
Te derētu līdzība ar Zālamanu un Dieva apsolījumu viņam par novēršanos no Dzīvā Dieva.
Mulders
# Iesūtīts: 2008.10.02 10:52:32
rainars, ja vēl tu saprastu ka 1 Kor 14 nodaļa ir pārmetums Korintas draudzei par nepareizu Dieva Dāvanu lietošanu, nevis "uzmundrinājums" to tā darīt... būtu pavisam labi!

LoveBombing un uzkurinātās emocijas ir māxlīgs veidojums, tieši pie Pentakostiem novērojama "izdegšana" un faktiski cilvēka uzsēdināšana uz endorfīniem!
Artis
# Labojis Artis: 2008.10.02 11:21:32
nekas, nekas sākumā luterāņus arī nepieņēma un sauca par ķeceriem... tagad luterāņu vietā ir baptisti un harizmāti... vismaz pēc Muldera domām....

Mulder, pats teici, ka necīnies pret miesu un asinīm, bet pret ļaunajiem gariem šīs pasaules telpā! yad jautājums tev - kā to var izdarīt? nenogurdams stāstīdams, ka tavi sapņi piepildītos, ja TU (nevis Dievs) atgrieztu uz pareizā ceļa kaut vienu baptistu, nenogurdams rakstītams komentārus vai tomēr būtu labāk darīt savādāk - gavēt un lūgt par saviem ienaidniekiem, lūgt par tiem, kas tevi kaitina (interesenti, pie kuriem tu pieskaiti baptistus un pentakostus???)
rainars
# Iesūtīts: 2008.10.02 15:52:57
redz neko jau nevar darīt jāsaprot jau ir savādāk katram jo uz katrta cilvēka Dievam savs plāns.Visi neesam nēģeri ,gara auguma,īsi ,resni ,blondi.Šeit es nerunāju par atšķirībām un izpausmes formām ,bet par pašu kristietisko vērtību nešanu.Sverīgāks jau par visu ir tas ka cilvēks apzinās Dieva varenību un Jēzus vēsti.Beidz tiesāt un atdod tiesāšanu Dievam.MŪLDER atbrīvo brālus no saitēm ar kurām tu viņus sasien.Dievam patīk labprātība ne uzspiešana un sasiešana , sātanam patīk sasiet cilvēkus .Ko tu atbrīvosi virs zemes tas būs atbrīvots arī debesīs.lai Dieva Miers ir ar jums.Miers ir jātur nevis jākaro.Pielūdziet Dievu vienprātībā un viņš būs klāt.Nevari atrast vienprātību ej kur ir vienprātība tik neuzspied,neuspied.Liekas ka kāds farizejisks gars tevi neliek mierā .Palūdz ,lai Jēzus atbrivo tevi no tā.
Ingars
# Iesūtīts: 2008.10.02 20:11:52
Artis

Ingar, kāpēc tu apgalvo, ka rīta zvaigznes draudze noliedz Trīsvienību??? Nekas tāds nav dzirdēts!

to es melns uz balta (vai arī citas fona krāsas) izlasīju viņu mājaslapā. Varbūt šobrīd to vairs nevar atrast, varbūt tā bij cita draudze ar līdzīgu nosaukumu un es ko jaucu, bet cik atceros, tad meklēju kaut ko par trīsvienības noliegšanu un google izmet tādu adresi, kura itkā bij rīta zvaigzens draudzes mājaslapa

rainars

un tomēr man domāt, ka strīds nav par ārējām lietām, bet gan par mācību. Kā jau pats redzēji, luterāņi diezgan daudz ko pārņem no harizmātiem, bet mācība joprojām ir tomēr atšķirīga. Konkrēti manas draudzes mācītājs tic dziedināšanai un brīnumiem mūsdienās, bet tieši mācības lietās ir būtiskās atšķirības:

mācība par jaunpiedzimšanu (cilvēka izvēle vai Dieva darbs)

mācība par kristību (bērnu kristība, kristības ārējā forma, kristības nozīme)

Mācība par vakarēdienu un kristību - simboli vai Dieva reāla darbība

Mācības par Svēto Garu un tā saņemšanu/kristību


un vēl viens jautājums - kur harizmāti pazaudējuši absolūciju jeb atslēgu varu? Lai saprastu par ko es runāju, citēšu rakstuvietu

22 Un, to sacījis, Viņš dvesa un sacīja viņiem: "Ņemiet Svēto Garu!
23 Kam jūs grēkus piedosit, tiem tie būs piedoti, kam jūs tos paturēsit, tiem tie paliks ."

15 Bet, ja tavs brālis grēko, tad noej un pamāci viņu zem četrām acīm; kad viņš tev klausa, tad tu savu brāli esi mantojis.
16 Un, ja viņš neklausa, tad pieaicini vēl vienu vai divus, lai no divu vai triju liecinieku mutes katrs vārds tiek apstiprināts.
17 Bet, ja viņš tiem neklausa, tad saki to draudzei; bet, ja viņš neklausa arī draudzei, tad turi viņu par pagānu un muitnieku.
18 Patiesi Es jums saku: ko vien jūs virs zemes siesit, tas būs siets arī debesīs; un, ko vien jūs virs zemes atraisīsit, tas būs atraisīts arī debesīs.

rainars
# Iesūtīts: 2008.10.02 20:49:45
te ar izskan doma par kristīšanu Tēva ,Dēla un Svētā gara vārdā un pārmetam ka kāds krista Jēzus vārdā.Par šo gadījumu dzirdēju liecību.kristības kādā baptistu vai pentakostu draudzē esot notikušas( kā jau pie ......)baseinā kur šusalīgi auksts ūdens.Mācītājam esot bijis daudzus jākristī un lai ātrāk teicis Jēzus vārdā.
Domāt nav pretī Bībelei.Šeit kāda rakstu vietaAp.19: 4 Bet Pāvils sacīja: "Jānis kristīja ar grēku nožēlas kristību, ļaudīm sacīdams, lai tie tic tam, kas nākšot pēc viņa, tas ir, Jēzum."
5 To dzirdējuši, viņi tika kristīti Kunga Jēzus Vārdā.
6 Kad Pāvils uzlika tiem rokas, Svētais Gars nāca pār tiem: tie runāja mēlēs un pravietoja.
Varbūt Jony
# Iesūtīts: 2008.10.02 21:30:32
Ja es ticu Jēzum, vai tas nenozīmē to, ka es ticu Dievam? Ja es piesaucu Jēzu, tad taču pašu Dievu. Kāpēc es to visu rakstu...ja tiek kristīts Jēzus vārdā, vai tas nenozīmē, ka tiek kristīts Tēva , Dēla un Sv. gara vārdā? Jo kā kaut kur bija teikts-neviens nevar teikt Kungs Jēzus, kā vien Svētajā garā.
Ingars
# Iesūtīts: 2008.10.02 22:51:23
rainars
Varbūt Jony

Nav man Dievs atklājis neko šinīs lietās, tāpēc arī ko turpmāk rakstīšu nedomāju par apriori absolūto patiesību, bet tās ir tikai manas personīgās domas

Jēzus, kad pavēlēja kristīt, Viņš pavēlēja - Tēva, Dēla un Sētā Gara vārdā. Jēzus jeb Dieva Dēls, Trīsvienības otrā Persona nav atdalāms, jo nav trīs dievu, bet gan tikai viens Dievs trijās personās.

Par šo baptistu mācītāju - nujā, grūti spriest, bet viens gan ir skaidrs - šajā gadījumā nav gluži tas pats, kā kad kristī trīsvienības noliedzēji. Baptisti akceptē Dieva trīsvienīgo dabu, tādēļ arī šī kristība būtu skaitāma kā pareiza, lai gan mācītājs tomēr rīkojies necienīgi, jo laika trūkums nav attaisnojums. tad pareizāk būtu atsacīties no pagremdes un kristīt aplejot - tas gan būtu ātrāk nekā pagremdēšana, turklāt galvenais - tiktu pateikti visi vārdi, kurus Jēzus pavēlēja, tā lūk Vārds ir tas, kas kristību padara par sakramentu, nevis ārējā forma.
rainars
# Iesūtīts: 2008.10.03 14:48:18
varbut kādu mācību pasniegsim ko paši esam sapratuši nevis njemties par un ap kristīšanu .Liekas ka mūsu kašķi ir izdevīgi sātanam ,kamēr kašķejamies ap kristībām viņš tiek citās vietās klāt un darboties .Esiet modri kā Jēzus saka.velns staigājot kā rūcošs lauva un meklē kuru apēst.
Mulders
# Iesūtīts: 2008.10.03 16:13:43
rainars, Johny manuprāt jūs un arī atteicīgais baptistu mācītājs nav sapratis Rakstus

"Kristīt Jēzus Vārdā" arī nozīmē "Kristīt tā kā Jēzus Pavēlēja ar Jēzus Autoritāti" - Bet Jēzus pavēlēja kristīt Tēva Dēla un Svētā Gara Vārdā...

Šis "Jēzus Vārdā" nav ekivalents vai interčeindžabls ar "Dt Dd un DSvG Vārdā"

Ingars, u.c. varu ieteikt paklausīties ko saka Mācītājs, piemēram, svētījot laulību... tur arī parādās šis hierarhiskais "X Vārdā"

"Es Latvijas Valsts Vārdā laulāju jūs Dieva Tēva Dēla un Svētā Gara vārdā" (apmēram tā)

Tādējādi, tur kur rakstos ir teikts "Kristīja Jēzus Vārdā" ir kā kontrasts "Kristījā Jāņa Kristītāja Vārdā"... tas ir pateikts ar kā autoritāti tā bij... tas identificē kristību bet savukārt pati kristību formula un Vārdi paliek tie pilnīgie, kas ir Jēzus pavēlēti !

Es protams nevienu nemēģinu apgrēcināt, bet man ir aizdomas ka vienkārši vārdi "Es tevi Kristīju Jēzus Vārdā" nav tas pats kas "Es tevi Kristīju Dieva Tēva Dēla un Svētā Gara Vārdā"...

Pirmais identificē autoritāti, otrais identificē identitāti! Jeb citiem vārdiem "Ar Jēzus Kristus Autoritāti es tevi pieskaitu Trīsvienīgā Dieva draudzei un DzīvībaI"...

Nezinu vai sapratāt par ko es te
Varbūt Jony
# Iesūtīts: 2008.10.03 18:02:46
Mulderdžan, Tu jau sāc ost pēc burta kalpa...Bet paskaties ko teica Pēteris-Atgriezieties no grēkiem un liecieties kristīties ikviens Jēzus Kristus vārdā .(Ap. Darbi 2.38) Un vēl...kad apustuļi dziedināja kādu Jēzus vārdā, vai tas nebija tā paša Trīsvienīgā dieva vārdā?
Un tagad līdzībā...ja es saku-esmu saremontējis mašīnu un tā tagad darbojas nevainojami, vai arī -es mašīnai samainīju amortizātorus, bremžu trubiņās , atgaisoju bremzes, nomainīju to un šito utt. un tagad tā darbojas nevainojami, vai tas nav viens un tas pats. Un galu galā, kas tad novētē to vai citu kristību...vai cilvēks, vai Dievs? Par ko tad bazars?
Balss
# Iesūtīts: 2008.10.03 18:29:54
Varbūt Jony
Ingars
# Iesūtīts: 2008.10.05 07:48:25
Varbūt Jony

bazar par to, ka Dievs devis mums un atklājis kas un kā, i to ar spriežam, nejau pa tukšo. Mans domāt, ka var kristīt arī Jēzus vārdā, bet tomēr tā kā Jēzus sacīja Tēva Dēla un Sētā Gara vārdā, tad šiem vārdiem vajadzētu būt klātu pie kristības vienumēr. Nu kamdēļ tā kasīties, bet nu dīvaini tie baptisti - cepās ap ārējo formu, bet tam, kas patiesi svarīgs un kas kristību tiešām padara par kristību - tam pievērš virspusēju uzmanību
rainars
# Iesūtīts: 2008.10.05 16:18:11
Ingars tur tā lieta ka pa tukšo spriežam.Domāt labāk ar liecībām stiprināt vienam otru un dot padomu nest pasaules smagumu.
Ingars
# Iesūtīts: 2008.10.05 16:31:07
rainars

nekā nebij, vienkārši ir lietas, kas jāizrunā. Dievs ir kārtības Dievs un nevar būt tāda situācija, ka katrs nu darīs kā ienāk prātā. vot tā jau ir tā amerikāņu Mcdonald filozofija - ātrāk un vienkāršāk, i štrunts vai pareizi, vai veselīgi.
rainars
# Iesūtīts: 2008.10.05 17:53:14
Man domāt ka labāk vienprātība.Domājams ka vienprātību arī luterānis var nedabūt vienā draudzē ,bet dabūt otrā.Galvenais lai pielūdzam Dzīvo Jēzus Krista Dievu vienotā garā un patiesībā ,kur vienotājs ir Jēzus Kristus.
Ingars
# Iesūtīts: 2008.10.05 18:06:53
rainars

Ir lietas, kurās nevar un nedrīkst piekāpties. Domāju, ka pie tām varētu arī pieskaitīt paviršu attieksmi pret Dieva vārdu

7 Tev nebūs Tā Kunga, sava Dieva, Vārdu nelietīgi valkāt, jo Tas Kungs neatstās nesodītu, kas Viņa Vārdu nelietīgi valkā.

Jēzus Kristus sauc par savējiem tos, kuri paliek Viņa vārdos, nevis tos, kuri tik saka - Kungs, Kungs, bet nedara Viņa prātu.

Vienotībai jābūt garā un patiesībā, jo citādi nebūs mīlestības. Mīlestība priecājas par patiesību, bet ienīst melus.

Protams, konkrēti šī baptistu mācītāja gadījumā tik viennozīmīgi nevar spriest, acīmredzot tur bij tādi apstākļi, tāpēc es nenosodu, jo nezinu visu tābrīža situāciju pilnībā. Tas, ko rakstīju ir domāts vispārīgi, ne uz kādu konkrētu draudzi vai mācītāju
<< . 1 . 2 . 3 . >>

:: Pievienot komentāru

Autors: 
  • Lai iekopētu autora vārdu,nospied uz tā.
  • Reģistrēti lietotāji var rediģēt tekstus vēlāk.
Bold FontItalics fontUnderlineStrike OutSubscriptSuperscriptFont colorTeletypeHorizontal LineE-mail linkhyperlinkListsimies
Atlikušas 1000 zīmes

 Lapas redaktors:redaktors@lelb.lv; Copyright © 2006 LELB, created by MB Studija
Šajā stundā bijuši 127 , pavisam kopa bijuši: 5356