atpakaļ uz mājaslapu
E-pasts:  Parole: atcerēties mani reģistrētiesaizmirsu parolimeklēt
Diskusijas Par Baznīcu Ekumēnisms
Pagris
Iesūtīts: 2012.01.18 22:22:13
Kā jūs vērtējat "Lūgšanu nedēļai par kristiešu vienotību" ievietoto informāciju izdevumā "Mieram tuvu". "Katru gadu šai nedēļai tiek izvēlēta īpaša tēma, šogad to piedāvā Polijas kristieši no Polijas Romas katoļu Baznīcas, pareizticīgās Baznīcas, kā arī veckatoļu un protestantu ekleziālajām kopienām."
. 1 . 2 . 3 . 4 . 5 . 6 . 7 . 8 . 9 . 10 ... 37 . 38 . >>
AutorsZiņas teksts
Pagris
# Iesūtīts: 2012.01.18 22:28:57
Vai mēs sevi uzskatām par Baznīcu vai ekleziālu kopienu?
Aivars
# Iesūtīts: 2012.01.18 22:30:18
Kas jūs esat?
Pagris
# Labojis Pagris: 2012.01.18 22:35:41
Ja personīgi - esmu Latvijas evaņģēliski luteriskās Baznīcas loceklis. Ja kopumā - Baznīca.
Aivars
# Iesūtīts: 2012.01.18 22:38:34
Pagris
Kāpēc runā daudzskaitlī un mocies ar identitātes krīzi? Kopš kura laika poļi vai krievi (lai gan kārojuši Latviju iekarot un paturēt) ir latvieša, kur nu vēl vairāk latviešu luterāņa, identitāti noteikuši?
dafne
# Iesūtīts: 2012.01.18 22:42:50
Pagris
Nelasu "Mieram tuvu"tapec isti nezinu kas par teemu tur ievietota.
Kas ir ekleziala kopiena un ka ta atskiras no Baznīcas?
Aivars
# Iesūtīts: 2012.01.18 22:51:59
dafne
racingeris, kas tagad kļuvis par benediktu savulaik sasatādīja vienu dokumentu, ko vēl parakstīja Jānis Pauļiks otrais, kurā rkb raksturīgajā šovinismā šie apzīmēja sevi kā Baznīcu, kamēr citus (t.sk. LUTERĀŅU BAZNĪCU) par ekleziālām kopībām un citiem štruntiem.

Tikai Pagra jautājums atgādināja vienu sarunu ar Āfrikas dēlu (luterāni), kurš sarunā, kas skāra arī dažu Kurzemes koloniju Āfrikā, teica: "You are forgiven`.
Šķiet, tā būtu piemērota atbilde arī poļu katoļiem, ne? Lai iet ar mieru un bērziņu
vilks
# Iesūtīts: 2012.01.18 22:56:45
Jā, es arī lasīju un nosmaidīju par šo apzīmējumu. Bet principā Aivaram taisnība - kāpēc gan luterāņiem būtu sava identitāte kaut kādi jāmērī pēc Romas katoļu baznīcas teoloģijas. Identitāti piešķir Dievs, nevis pāvests.

dafne
Kas ir ekleziala kopiena un ka ta atskiras no Baznīcas?
Ja pareizi saprotu (ceru, ka Trilobīte vai kāds cits zinātājs palabos, ja kļūdīšos), Romas katoļu baznīca runājot par Baznīcu, domā tādu denomināciju (kristīgās ticības novirzienu), kurā ir visas viņiem svarīgās Baznīcas pazīmes, pareiza mācība un cilvēkiem droši garantēta pestīšana (nu kaut kā tā). Savukārt ekleziālās kopienas ir denominācijas, par kurām viņi nevar garantēt, ka viņi noteikti tiks pestīti, kaut arī tiek atzīti par kristiešiem un brāļiem un māsām Kristū.
dafne
# Iesūtīts: 2012.01.18 23:04:33
Aivars vilks
Paldies!
dafne
# Iesūtīts: 2012.01.19 09:21:55
Trilobīte
man liekas, ka ir runa par pestīšanas līdzekļu pilnību ,kas ir RKB un citur nav.
un..kas tie būtu tie "pilnie līdzekļi"pestīsanai..jums ir cits Kristus?
Pater Henricus
# Labojis Pater Henricus : 2012.01.19 09:41:52
Pagris Vispār jau šis nosaukums - ekleziālā kopiena ir izvēlēts neveiksmīgi. (Lai arī tas ir solis uz priekšu - pirms tam gadsimtiem Romas katoļi luterāņus sauca par herētiķiem un mēs viņus par antikristīgu kopību.)
Un arī ieviesies sadzīvē tas nav, ja nu vienīgi ļoti šovinistiskā Rkb segmentā.
Jo kas ir Baznīca - ja ne kristiešu kopiena.
Kas ir ekleziālā - ja ne baznīciskā.
Tātad ekleziālā kopiena sanāk kaut kas līdzīgs baznīciskai baznīcai.
Bet valodniekiem no Rkb, kas dikti iepringst par ekleziālo kopienu, var piedāvāt šo - Kristus Baznīcas Romas katoļu ekleziālo kopienu - KBRKEK.
Trilobīte Stāsts par pestīšanas līdzekļu pilnību ir no teoloģiskās dzejas - mēs apgalvojam, jūs apgalvojat, viņi, viņas apgalvo. Jo - gribi vai negribi - Bībele ir un paliek vienīgais pilnīgais, objektīvais un pravietiski apustuliskais Dieva Atklāsmes izklāsts. Un pārējais, lai kādu cieņu izpelnītos ar senumu etc,. dziļākajā būtībā daudz neatšķiras no - viena tante teica.
Bet neviens luterānis jau nenoliedz ka tajā Romas katoļu baznīcas , atvainojiet, ekleziālās kopienas, segmentā , kurā skaidri tiek pasludināts Kristus Evaņģēlijs un lietoti žēlastības līdzekļi - sakramenti, izpaliktu pestīšanas pilnība.
Aivars
# Iesūtīts: 2012.01.19 10:06:58
dafne
Izrādās, jau vairāk kā desmit gadi apritējuši, bet varbūt vēl kaut kur bibliotēkā vai pie savas labās paziņas grāmatnīcā vari dabūt tādu nepilnu 50 lappušu grāmatinu "Ticības mācības kongregācija deklarācija Dominus Iesus", ja tev interesē. Protams, tur ir visāda diplomātiskā zobu vārdošana, bet gana skaidri tur parādās tās idejas, ka pilnīgais Kristus ir tikai Kristus+RKB, jo romas episkopātam tomēr redz esot jāvalda mūžīgi mūžos, jo lūk šie esot Pētera pēcnācēji. Protams, kamēr šajā vēsturisko realitāti ignorējošā mītā viņi dzīvo, pēc viņu loģikas tā arī sanāk.
Bet nu Ļeģajevs jau arī ir pravietojis, ka ``ļuķeraņini, katoļiki, bapķisti...` pulcēšoties ap `novoje pokoļeņije" Tā kā nevar teikt, ka tikai romieši strādā uz savu publiku.
Bet starp citu, meklējot vai to grāmatiņu nevar vēl šobrīd nopirkt, uzdūros viena mūsu paziņas apcerei, kur tīri forši ir ilustrēts tas humbajo ekumēnisms, kas mēdz raisīt kaislības arī mūsu tēvzemītē
http://www.kancele.net/runas/04v08.html
skolnieks.
# Labojis skolnieks.: 2012.01.19 10:30:34
"Lūgšanu nedēļai par kristiešu vienotību"
Man nav pielecis šis formulējums, vai arī kaut ko pārprotu. Kristiešus taču vieno Kristus un šis ir tas pamatu pamats, dēļ kā kristietis saucas par Kristieti. Viņš ir solījies, vēlējies un pieņēmis un viņa sirdī ir iemājojis Kristus. Tātad visupirms jau Kristiešu starpā nevajadzētu būt šķeļošajam, tādam, kas neļauj savstarpēji būt vienotiem. Ja ir atšķirības starp to, kā pareizāk pieņemt vai baudīt Vakarēdienu vai vēl kādas cilvēku izpratnes atšķirības, kuras tā spēj nostatīt vienu pret otru, ka vairs nespēj būt vienoti, tad tas nav nekas vairāk kā atsevišķu personu, biedrību plānu realizēšana pasludinot to par Dieva gribu. Kristus kristiešus vieno un manuprāt lūgums vienot vēl vairāk ir pat tāda kā necieņas izrādīšana Tam kurš ir izdarījis visu , lai kristieši būtu vienoti.
Aivars
# Iesūtīts: 2012.01.19 10:53:42
skolnieks.
Par to vienotību...
Teiksim amerikāņu teologi mīl apcerēt, cik nepareizi ir dalīties nacionālās baznīcās, jo lūk apustuļu darbos taču lasāms, ka draudze bija viena, un tur grieķu un ebreju atraitnes bija vienas draudzes rūpe utt..
It kā jau loģiski vai ne? Bet nez vai visi `vienotību` alkstošie kristieši būtu gatavi vienoties zulusu liturģijā?
Kāpēc savulaik Krievzemē valsts strādāja pie tā, lai latvieši pārietu pareizticībā? Kāpēc Romai tik ļoti mīļa ir liturģija latīniski? Ir skaidrs, ka valoda, kurā tu ikdienā lūdz Dievu, kļūst par tavu valodu, tavu pasauli, tavu kultūru. Un tam visam - rusifikācijai, latinizācijai, amerikanizācijai, un visai pārējai uniformizācijai, unifikācijai un papizācijai, fonā ir vairāk impēriskas ambīcijas, ne vēlēšanās vienoties ap Kristu.
Bet ja nu ir tā, ka Dievs licis tomēr visām tautām celties no vienām asinīm, kā Pāvils saka, tad iespējams ir kāds iemesls, kādēļ šī dažādība ir vajadzīga? Un varbūt neavajag nemaz iespringt arī par strukturālu vienotību Baznīcā?
Jošs Mulders
# Iesūtīts: 2012.01.19 10:57:43
Ekumeenisms jaamaacaas no matemaatikjiem...

Pilniigi vienalga kaadaa kraasaa vai nacionalitaatee ir dotais matemaatikjis, tomeer vinjsh buus labrpaat gaidiits draugs ikvienaa vietaa, kur runa iet par Pitagora teoreemu un vinjsh to akceptee
skolniekss [195.8.115.229]
# Iesūtīts: 2012.01.19 11:00:22
Jošs Mulders Pilnīgi piekrītu. Tas ir tas, ko vēlējos pateikt.
Mārtiņš
# Iesūtīts: 2012.01.19 11:01:33
No Rakstiem saprotu, ka Baznīcas iekšienē redzamajai vienotībai vajadzētu būt Vakarēdienā. Un diemžēl tieši šajā - vienīgajā "taustāmajā" sakramentā - ir visnopietnākie šķēršļi.
Aivars
# Iesūtīts: 2012.01.19 11:03:03
Mārtiņš
Vai Tevi tas tiešām uztrauc, ka nevari iet pie Sv. Vakarēdiena Ziemeļkorejas pareizticīgo baznīcā?
Mārtiņš
# Iesūtīts: 2012.01.19 11:04:29
Aivars
Nē Ziemeļkoreja neuztrauc. Es "tik plaši" nedomāju.
Aivars
# Iesūtīts: 2012.01.19 11:07:42
Jošs Mulders
Vai tas nozīmē, ka Mazo Muļķu ciemata matemātiķu pulciņam ir jābūt strukturālā vienotībā ar vispasaules matemātiķu pārvaldi, un tā ir slikta liecība, ka lauku matemātikas skolotāji nav apmierināti ar līdzekļu iedali, atšķirībā no fizmatu akadēmiķiem?
skolniekss [195.8.115.229]
# Iesūtīts: 2012.01.19 11:11:43
Aivars piedod ka iejaucos, bet neviens jau nepiedāvā kaut kādas strukturālas vienošanās. Kristiešus ir vienojis Kristus, matemātiķus pareizas teorēmas . Jo ja neapceptē pitagora teorēmu, kuru zina jau 4 klasē, tad par globusu tālāk nav vērts runāt
. 1 . 2 . 3 . 4 . 5 . 6 . 7 . 8 . 9 . 10 ... 37 . 38 . >>

:: Pievienot komentāru

Autors: 
  • Lai iekopētu autora vārdu,nospied uz tā.
  • Reģistrēti lietotāji var rediģēt tekstus vēlāk.
Bold FontItalics fontUnderlineStrike OutSubscriptSuperscriptFont colorTeletypeHorizontal LineE-mail linkhyperlinkListsimies
Atlikušas 1000 zīmes

 Lapas redaktors:redaktors@lelb.lv; Copyright © 2006 LELB, created by MB Studija
Šajā stundā bijuši 36 , pavisam kopa bijuši: 372