atpakaļ uz mājaslapu
E-pasts:  Parole: atcerēties mani reģistrētiesaizmirsu parolimeklēt
Diskusijas Par Baznīcu Mirstošās lauku draudzes
Kārlis Egle
Iesūtīts: 2007.11.12 20:55:53
Domāju, ka ne jau mani vienu satrauc šī parādība mūsu Baznīcā. Sāp sirds, tādēļ gribas runāt par šo tēmu. Aktivitātes pilsētu draudzēs un galīgs panīkums daudzviet laukos - milzīgs kontrasts. Varbūt to varētu ilustrēt šādi - mierīgas jūras vidū virs ūdens redzami vairs tikai laivas borti, Kristus guļ un nav neviena, kas Viņu pamodina lai teiktu: "Kungs, vai Tev nemaz nerūpk ka mēs grimstam?" Varbūt lauku draudzēm ir jānomirst, lai varētu nākt augšāmcelšanās? Jeb, varbūt par to nemaz nav jālauza galva, viss ir kārtībā, normāla parādība - mīlestība taču iet mazumā un loģiski, ka daudzas lauku baznīcas dievkalopjumos, labākajā gadījumā, apmeklē kādi 15 - 20 cilvlēku.
. 1 . 2 . 3 . 4 . 5 . 6 . 7 . 8 . >>
AutorsZiņas teksts
Kārlis sj
# Iesūtīts: 2007.11.14 14:15:25
Ctulhu, labaak nepiedrazaa sho diskusiju ar savu negatiivo attieksmi pret ticiibu un ticiigajiem. Tu uz sho forumu naac kaa uz sava veida bazniicu. Diskusija ir par to, kaapeec taadi kaa tu nenaak te vairaak.
Jānis Kalniņš
# Iesūtīts: 2007.11.14 14:30:41
Eu, te tokš par lauku draudzēm ir runa, tālab citas tēmas labāk iztirzāt beztēmā.

Tā lauku draudžu izmiršana ir visai relatīva. Kā jau Artos minēja, laukos vispār ir daudz mazāks iedzīvotāju blīvums. Tas tomēr ir pārejoši. Daudzviet verojama pretēja tendence, 1) tur, kur piepilsētu ciemati kļūst par t.s. guļamistabām, otrkārt - agri vai vēlu pilsētu attīstībai pietrūks potenciāla kaut vai teritorijas dēļ.

Otra lieta - viss ir relatīvs. Ja mums Ugālē uz 2500 iedzīvotājiem ir kādi 140 reģistrēti draudzes locekļi, iksvētdienas apmeklē ap 30, tad, sekojot šai proporcijai, pilsētā ar 25 000 iedzīvotājiem visiem attiecīgajiem skaitļiem būtu jābūt 10x lielākiem. Pietiek ielūkoties lielo pilsētu draudžu statistikā, lai uzreiz ieraudzītu, ka tur tā proporcija ir krietni savādāka par labu laukiem. Tā kā varbūt nemaz nav tik traki!
Kārlis sj
# Iesūtīts: 2007.11.14 14:44:27
Ctulhu, tev ljoti nepilniigs prieksstats par religisko praksu mainju. Religija R-Eiropaa naak atpakalj. Te nav nekaads sakars ar advanceetaakaam vai mazaakadvanceetaam tehnologijaam vai hobijiem, bet ar cilveeka dimensiju, kura vienkaarsi ir, arii tevii.
Kristofers
# Iesūtīts: 2007.11.14 14:44:59
Ja Latvijā izmirs lauki, izmirs arī lauku draudzes.
LELB vadībai nāksies domāt ko šādā situācijā darīt, kā izmantot finansu un mācītāju resursus. Nāksies domāt vai ir vērsts turpināt tās uzturēt. Starp citu, R-eiropā mazās lauku baznīcas tiek slēgtas masveidā.
Stratēģiski pareizāk būtu domāt par jaunu baznīcu celtniecību Rīgas guļamrajonos. Vēlāk - Pierīgas kolhozu pļavu ciematos.
Mulders
# Labojis Mulders: 2007.11.14 14:57:48
Par tēmu... es sliecos tomēr piekrist J. Kalniņam.
Plus baznīcai vajag dzīvot līdzi laikam... iet līdzi cilvēkiem. Kā te pareizi saka Kristofers, domāt par baznīcu celtniecību guļamrajonos. Būtībā lūk kāda utopiska ideja... Baznīcai no cilvēka mājas jābūt tik tālu, lai Svētdienas zvanu varētu dzirdēt.

Vēl es esmu ievērojis pašas baznīcas PR kā argumentu labu. Piemēram krimuldas baznīca ar savu PR saista daudz cilvēku. Nu un nav jau svarīgi ar kādiem motīviem cilvēks līdz baznīcsolam nonācis, svarīgi lai šajos mūros neaptraipīts tīrs skaidrs Dieva Vārds skanētu!

Citu risinājumu mazās draudzēs es redzu varbūt pat ne spec baznīcas celtniecībai bet tādām kā mājas draudzēm. Piemēram Bukaišos cilvēki savu baznīcu ierīkoja garāžā! Un ticiet, Dieva Vārds tur savu darbu veica ne sliktāk!
Kristofers
# Iesūtīts: 2007.11.14 14:59:01
Ctulhu, tā "nākšana atpakaļ" izpaužas kā pieaugošā masveida interese par ezotēriku un okultismu. Mūsdienu modernajam cilvēkam vairs sen nav zinātniskais, bet gan mitoloģiskais pasaules uzskats. Paskaties kādas ir tirāžas "Ilustrētajai zinātnei", un kādas visādām "Atklāsmēm", "Lavijas tautas dziedniekiem", "Lavijas tautas zintniekiem", utt.
Mulders
# Iesūtīts: 2007.11.14 15:01:30
Kristofers, vovo... šitais Ilustrētā Zinātne vs Mistērija liek vemt. Kā arī esmu ievērojis ka Sieviešu žurnāli šķiet atrod daļēji savu nišu propogandējot gan senos vēsturiskos gan šodienas burvjus un raganas ar visām viņu parpalām!

Mulders
# Iesūtīts: 2007.11.14 15:04:21
Ctulhu, nekritiska domāšana ir kaite, tam es piekrītu! Taču cilvēki vienmēr un visos laikos ir ticējuši autoritātēm. Tie, kas paši spriež un domā tā ir minoritāte un mēs te runājot to nepamanām, bet pietiek iziet "tautās" kad mati ceļās stāvus par cilvēku stulbumu. Tas ir postmodernisms, kad cilvēka subjektīvisms kļūst par objektīvu arbitru... un viss...
Par to patērētājsabiedrību, varbūt patiesi filosofiskais naturālists var arī neiekrist šajā bedrē. Modernists var izbēgt, taču postmodernists ir neizbēgams patērētāju sabiedrības upuris.
Tas ir jautājums par cilvēka vērtību, pašcieņu un viņa vietu sabiedrībā!
Balss
# Iesūtīts: 2007.11.14 18:25:36
Prof.Feldmanis rakstīja (skat. Svētdienas Rītu ), ka tikai misionējoša baznīca ir dzīva. Kas nav dzīvs, tas ir beigts un iznīkst.
Ja mūsu draudzes grib dzīvot, tad pirmā vietā jāliek misija! Lai gan jumta segums un mūru remonts ir svarīgi, tomēr svarīgāki par to ir vispirms - apkārtējā sabiedrība, bet tad - arī tie citi tālumā, varbūt pat viņā pasaules malā. Labi, kaut vai aiz mūsu zemes robežām tepat vēl Eiropā.
Ikviens kristietis var un viņam jābūt misionāram. Pat nevajag īpašu izglītību (lai gan tā par skādi nenāks), bet liecināt savai apkārtnei ar savu dzīvi, un pēc tam arī ar vārdiem var ikviens kristietis!
Aktīvi veicināt Svētdienas skolas darbu ar visādiem līdzekļiem, ar labvēlību pieņemt bērnu dzīvīgumu (un pa troksnītim) dievkalpojumos, ja nav iespējams nodrošināt ar atsevišķu telpu, būt laipniem un atvērtiem tiem jaunajiem cilvēkiem, kas ienāk baznīcā - tie visi ir paši elementārākie, ikvienam pieejamie ceļi.
Bet var un vajag arī vēl ko vairāk - meklēt iespēju veicināt misijas darbu (piem., Alfa kursu savā apkārtnē).
Jānis_Bitāns
# Labojis Jānis_Bitāns: 2007.11.14 21:33:04
Draudzes ir tur, kur ir cilvēki un tie kas viņus "zvejo". Pilsētas un lauki ir tikai draudžu lieluma jautājums. Draudzes nav tur, un nevar būt, kur ļaudis vairs nav palikuši. Tāpat draudzes vairs nav tur, kur ir cilvēki, bet kur neviens neiet viņus uzmeklēt. Retas dievkalpojumu uzsaukšanas ir tikai tīklu pacilāšana, vel vajag izmest, tad vilkt, tad sazvejoto apstrādāt
Trešdienas vakars [87.110.30.6]
# Iesūtīts: 2007.11.14 22:02:21
Jānis Bitāns.
"Zvejnieki" īpaši jau lauku novados paliek arvien mazāk. Tur iemesli ir vairāki. Kurš pilsētas "zvejnieks" gribēs doties dziļos laukos (maza draudze ap 30 -50 cilvēkiem, kaut vai vairākas šādas draudzes), ja tur nav iespējas ne uz dzīvokli, ne uz sakarīgu atalgojumu? Kurš gribēs pakļaut šādam riskam savu ģimeni? Kādu laiciņu jau ar šādu entuziasmu var, bet ja sievai un bērniem jādzīvo kaut kādā ūķi un ja tas turpinās vairākus gadus? Tad šodienas jaunie "zvejnieki" nopietni padomā, kāpēc, kā vārdā? Tāpēc tiem vīriem, kas visu šo ir līdz šim ir vilkuši un turējuši (jau gadiem), ir vērts vismaz pateikt, paldies! Mums LELB-ā ir problēma sargāt un aizstāvēt savējos!
deprofundis
# Iesūtīts: 2007.11.14 22:42:32
man vispār nepatīk šāds kvantitatīvs skatupunkts. uz šito spiež Jaunā Paaudze u.c. tautas atmodas sludinātāji. pasaulē ir divi, Dievs un cilvēks. un ir uzdevums, šī cilvēka pestīšana. visādi ārējie parametri ir relatīvi un dažādi interpretējami un mazsvarīgi.
deprofundis
# Labojis deprofundis: 2007.11.14 22:44:51
"Kurš pilsētas "zvejnieks" gribēs doties dziļos laukos (maza draudze ap 30 -50 cilvēkiem, kaut vai vairākas šādas draudzes), ja tur nav iespējas ne uz dzīvokli, ne uz sakarīgu atalgojumu?" - varbūt cilvēkam ar šādu domu gājienu vajadzētu pārdomāt savu aicinājumu.

Balss
# Labojis Balss: 2007.11.14 22:54:17
deprofundis
Tas, ko saka Trešdienas vakars, nav nekäds sviests, bet reälä dziive. Gimene ir realitäte, ar ko järeekjinäs. Tä kä tu esi vieninieks pec pärliecibas, askeeta tips, tad tu esi istais kandidäts shädam darbam dziljos laukos, uukjii, pie pläna maizes kumosa (näks par labu tavam puncim - uz priekshu!
Trešdienas vakars [87.110.30.6]
# Iesūtīts: 2007.11.14 23:09:34
deprofundis

Tas, ko Tu saki par aicinājuma pārdomāšanu, manuprāt, ir ļoti vieglprātīgi! Cik vēl būs vajadzīgi bēdīgi piemēri, lai attaptos, ka cilvēki nav malkas pagales. Īpaši jau mūsu pašu brāļi! Bieži vien caritas un aizbildniecība ir vajadzīgs ne tikai lieliem projektiem, bet pirmkārt, tiem, kas mums ir līdzās? Ko tas līdz, ja sakāmies mīlam visu pasauli, bet par savējiem negādājam!
deprofundis
# Labojis deprofundis: 2007.11.14 23:59:44
Trešdienas vakar.

es nerunāju par tikumu, bet par aicinājumu "cilvēku zvejā" un "rūpēs par Tā Kunga lietām". es domāju, ka šo aicinājumu ir ļoti grūti savienot ar ģimeni.

par sviestu bija pārgalvīgi teikts, sorry. protams, ja ir ģimene, par to ir jāgādā. jautājums drīzāk ir par to, vai cilvēkam ar ģimeni būtu jāstrādā par mācītāju. ja jau šeit reiz runājam par kvantitatīviem apsvērumiem, bezlaulības nosacījuma atcelšana protestantiem ir liels zaudējums. nezinu, kā tas izskatās no iekšpuses, bet, skatoties to, kā vairojas katoļu draudzes, šķiet, ka viņiem šādas problēmas nav.
deprofundis
# Iesūtīts: 2007.11.15 00:08:53
un vispār, nemaz nevajag par to ģimeni. it kā pēc ērtuma kārotu tikai ģimeņu tēvi. it kā trūktu godkāres, varaskāres, politisko ambīciju utt.
Balss
# Labojis Balss: 2007.11.15 00:12:49
deprofundis
skatoties to, kā vairojas katoļu draudzes,
Vai tev ir käda statistika, kä vairojas ne tikai baznicu celtnes, bet ari ticigo skaits?... Vai tos namus ari kads piepilda?
Bet par obligätä celibäta negativajäm sekäm tachu buusi dzirdeejis? Diezi, vai tas ir vislabäkais variants. Ja käds jut aicinäjumu lidzigi tev, why not?
Kä tad ir ar tevi pashu? Vai nejuuti aicinäjumu klut par mäcitäju un doties uz asketiskiem laukiem? (Zinu tädus kristieshus, kas to meegjinäja, bet beigäs tomeer aplauzäs, jo shädu situäciju päräk ilgi panest tomeer ir gruutäk nekä izskatäs säkumä un pa gabalu...)
Trešdienas vakars [87.110.30.6]
# Iesūtīts: 2007.11.15 00:29:38
deprofundis

Tu labi zini, ko ap.Pāvils par bezlaulību saka Timotejam! Nu, neesam neviens misijas "dzelzs kaujas mašīnas" un domāju, ka nav arī jābūt. Ev-js jau ir dzīviem cilvēkiem un to pasludina arī dzīvi cilvēki. Manuprāt, tas jau ir tas labākais un skaistākais! Nedzīvojam jau tak iedomātā pasaulē, bet tādā kāda tā, nu, ir! Mūsu LTA CA Apol. laulību apraksta pat kā dziedinošu līdzekli. Tur jau ir tas Ev-js, ka Kristus ir pieņēmis un glābj visu ( ne velti runājam par miesas augšāmcelšanos) cilvēku, visu to kādi mēs esam. Neredzu nekā nopeļamu, ja puisis un meitene var dalīties visos dzīves priekos un bēdās (arī pie svētajiem tēviem). Bet šajā forumā vairāk izmetām domu par to kā aizstāvēt un iestāties par saviem lauku draudzēs kalpojošajiem brāļiem un ne tikai vien par viņiem... Daudzas postpadomju Baznīcas slimo līdzīgas kaites: bailes, neuzticēšanās, aizdomīgums utt. ar visām no tā izrietošajām se
Trešdienas vakars [87.110.30.6]
# Iesūtīts: 2007.11.15 00:29:58
sekām.
. 1 . 2 . 3 . 4 . 5 . 6 . 7 . 8 . >>
Tēma ir slēgta, jūs nevarat iesūtīt komentārus

 Lapas redaktors:redaktors@lelb.lv; Copyright © 2006 LELB, created by MB Studija
Šajā stundā bijuši 39 , pavisam kopa bijuši: 4224