atpakaļ uz mājaslapu
E-pasts:  Parole: atcerēties mani reģistrētiesaizmirsu parolimeklēt
Diskusijas Par Baznīcu Mūsdienu luterānisms
p.l.dassy g-pilsētā
Iesūtīts: 2012.01.04 18:58:46
Kā jūs raksturotu mūsdienu luterānismu Latvijā?

Vai mūsdienu luterānisms ir konservatīvs vai liberāls? Kā raksturotu liberālu un konservatīvu luterānismu?

Vai LELB ir konservatīva vai liberāla savā teoloģijā? Pēc kā to noteikt?
<< . 1 . 2 . 3 . 4 . 5 . 6 . 7 . 8 . 9 . 10 ... 12 . 13 . >>
AutorsZiņas teksts
rainars
# Iesūtīts: 2012.01.07 20:01:57
Pāvils raksta Timotejam:
, lai tu piekodinātu zināmiem ļaudīm nemācīt svešas mācības,
4 nedz nodoties bezgalīgām pasakām un cilts rakstiem, kas vairāk ierosina prātošanu nekā kopj Dieva draudzi ticībā,
5 bet sludināšanas mērķis ir mīlestība, kas nāk no skaidras sirds un labas apziņas un neliekuļotas ticības.
6 No tā daži ir noklīduši un nogriezušies uz tukšu izrunāšanos,
7 gribēdami būt bauslības mācītāji, bet nesaprazdami ne to, ko saka, nedz to, ko daži apgalvo.

Man domāt ka vairāk jāsludina paļāvību uz dzīvo Dievu. Spriežu pēc Jāņa vēstulē sacīto:
1 8 Bērniņi, nemīlēsim vārdiem, nedz ar mēli, bet ar darbiem un ar patiesību!
19 No tā mēs zināsim, ka piederam patiesībai un varēsim savu sirdi Viņa priekšā klusināt,
20 ka, ja mūsu sirds mūs pazudina, Dievs ir lielāks nekā mūsu sirds un zina visas lietas.
21 Mīļie, kad mūsu sirds nepazudina mūs, tad mums ir paļāvība uz Dievu,

Daudziem , arī mani mana sirds pazudināja , kad nebija uz ko paļauties. Tagad piekrītu Pētera sacītajam:
25 Jo jūs maldījāties kā avis, bet tagad jūs esat atgriezti pie sava dvēseļu Gana un Sarga.
Uldis galvenais lai pie kaut kā turoties nesabradājam tos kam jāmanto pestīšana. Atcerēsimies ka ielauztu niedri viņš nenolauzīs , jo ir nācis dziedēt sagrauztas sirdis, arī mums tas jādara , ja apzinamies ka viņš ir mūsos, nu var ar pateikt , ka esam ar viņu (Svēto Garu stāvoklī).
Kādas pretenzijas par tiem kas lieto tādus pašus izteicienus , kas tur neparasts.
Re ko atceros no Pāvila teiktā vēstulē romiešiem: 27 Tad tie, kas pēc dabas ir neapgraizīti un pilda bauslību, spriedīs tiesu pār tevi, kas ar savu bauslības burtu un apgraizīšanu esi bauslības pārkāpējs.
28 Jo nevis tas ir jūds, kas ārīgi ir tāds; ne arī tā ir apgraizīšana, kas redzama ārīgi pie miesas.
29 Bet tas ir jūds, kam ir iekšēja, sirds apgraizīšana, garā un nevis burtā, tādam atzinība ir ne no cilvēkiem, bet no Dieva.

Jēzus tak aicināja sargāties no farizeju rauga.
Kur ta sekotāju pazemība , arī tad kad ir kļuvuši par mācītājiem? Jēzus tak aicina tos kas grib būt lieli , lai ir citu kalpi, domājams ne vagari vai tikumības policisti. Jā nu es jau saprotu ka ir dažādas kalpošanas..... . Visu cieņu un pateicību par iedziļināšanos domu gaitā.
Uldis
# Iesūtīts: 2012.01.07 20:11:59
rainars

Nez kāpēc tu gribi nami muļķot?! Kāpēc tu lieci šos citātus? Tavu domu tie nekādi nepamato un neizskaidro. Rakstos ir patiesība, bet vai tavi vārdi ir patiesība. Es tev lūdzu izskaidrot jēdzienus. Tā vietā tu iepriekšējās frāzes esi papildinājis ar citām, tā viešot vēl lielāku neskaidrību. Kas tad ir farizeju raugs?
Pater Henricus
# Labojis Pater Henricus : 2012.01.07 20:27:50
Aivars Katrā ziņā, es viennozīmīgi neņemtos nosaukt par konservatīvu Baznīcu, kuras eklesioloģijas, liturģijas un namturības teoloģija ir stipri bijusi stipri eksperimentāla.
Vispār jau mums ir problēmas ar terminoloģiju.
Konservatīvs, homofobs, liberālis, prokatolisks - visu šo vārdu etimoloģija ir diezgan neskaidri saistīta ar to jēgu, kuru vārds mēģina izteikt.
Pareizi ticīgs - laikam skan vislabāk.
Un par cik LELB kopumā tic tam, kas ierakstīts baznīcas satversmē, varētu teikt ka LELB ir pareiz ticīga.
Pareizticīgie laikam arī, neskatoties uz uzstādījumiem, nemaz tik monolīti nav. Viņējo labākie ( kā diakons Kurajevs ) , manuprāt, savos darbos mēģina būt pareizticības apoloģēts, izmantojot protestantu ierastās formas.
Citiem pravoslaviem tuvāka varētu būt starecu tradīcija, vēl citiem vecais labais 40%.

Juris Saivars un tad blakus friziera krēslā sēdošs priesteris jautā: „Latviešu luterāņu baznīca – tā ir tā katoļu baznīca, kas drīz atgriezīšoties Romas klēpī?” un uz manu izbrīnu – no kurienes viņš ko tādu rāvis, mierīgi atbild, ka tā bijis vācu katoļu avīzē rakstīs … Vatikānā par to jau sarunas notiekot …
Nu ja, ja apskatāmies situāciju šodienas luteriskajā pasaulē, redzot tik raibu luterisma, herēžu, Svēto Rakstu kritikas un tml. mistrojumu, un šai situācijai, šķiet nav ne gala ne malas, tad sarunas ar Vatikānu nemaz neliekas īpaši ekstraordināras no kaut kādas Kristus Baznīcas kopīgas apliecības skata punkta.
Man, piemēram, mūspuses poļu paulīnistu mūka kristietības izpratne ar visu viņu marioloģiju šķiet luteriskāka par sazin kāda tur ELCA vai EKD ( ne visu) modernās herēzes apgrābstījuša melnsvārča praktizēto reliģiju.
Uldis
# Labojis Uldis: 2012.01.07 20:28:23
Juris Saivars

Kādas tev pretenzijas pret Vienprātības grāmatas AI latvisko tulkojumu? Man ir zināms, ka LELB pārstāvji tiecas monopolizēt VG. Manā rīcībā ir Bites iesniegtās pretenzijas attiecībā uz šo tulkojumu. Protams, mēs varējām dažas lietas izdarīt labāk. Bet tie ir sīkumi. Mēs savā tulkojumā un arī grāmatas izkārtojumā orientējām to pret vienkāršo lasītāju. Manā rīcībā ir A. Bites iesniegtie labojumu projekti. Visu cieņu pret Aleksandru, bet tie visi ir redakcionāla rakstura. Otrs, ka tajos ir jūtams vācu versijas iespaids. Bet tas ož pēc jaunas "izmainītās versijas".

PS: Piemēram, ATA Apoloģijas vācu versiju varētu drīzāk uzskatīt par Aploģijas komentāru vai Apoloģiju ar pielikumiem.
Uldis
# Iesūtīts: 2012.01.07 20:33:08
Kas attiecas uz ATA sagrozīto vai nesagrozīto versiju, jautājums patiesībā ir ļoti vienkāršs. Ir derīgs tikai 1530. gada izdevums. Ir ļoti grūti noteikt, par kādu izmainīto versiju ir runa. Jo Melnahtons piederēja pie tiem tipiņiem, kas katru reizi, kad ķērās klāt ATA, ieviesa kaut kādas izmaiņas. Šādas versijas bija vairākas, ne tikai 1540. gada variants.Bet fakts ar Melnahtona versijām bija tāds: tālāk, jo trakāk.
dafne
# Labojis dafne: 2012.01.07 20:50:08
rainars
Jabut Kristus sekotajam,nevis Lutera,bet no Lutera vari macities,ka Kristum sekot
Nu,un tas jau labi ka tevi ir Sv.gara auglji paradijuies
Aivars
# Iesūtīts: 2012.01.07 20:52:40
Juris Saivars
Nu par ļoti konkrētiem personāliju jautājumiem, laikam gan ne varēšu ko atbildēt, ne arī tas atbilstu publiska foruma specifikai kaut ko apcerēt tam vai citam bračkam aizmuguriski.
Kas attiecas uz musturiem un automātiem, tad laikam jau katrs mēģinām to puzzli salikt kopā. Ja sanāk ložmetējs, tad gan jau kaut kur kaut kas ir greizāk nogājis. Katrā ziņā, ir nācies dzirdēt arī no daža vietēja katoļu garīdznieka puses visai savdabīgas atsauksmes par to tuvināšanās procesu, kas acīmredzot norāda vismaz uz komunikatīvām kļūdām attiecīgajās starpbaznīcu attiecībās. Tajā pašā laikā arī mācītāju konferences priekšā, atbildot uz gana asu kritiku, arhibīskaps ar nožēlu ir atzinis, ka paskatoties no malas, šur tur ir pāršauts pār strīpu, radot nevajadzīgus pārpratumus. Nu nav jau, pat neskatoties uz sava laika LA kursa maiņām, LELB tā proromizējusies, kā tas varbūt tiek pasniegts. Tādēļ jau arī Dasijai vaicāju kaut vai par kuru Vanagu viņa runā, jo varbūt līdzīgi kā "Feldmaņa dēli" ir diezgan raiba kompānija, kas vienlaikus labprāt intrepretē RF pēc savas patikas, tā arī ap arhibīskapu Vanagu mēdz vīties dažādas interpretācijas komplektācijā ar zināmu kultisku aizrautību. Ne tik sen tepat forumā kāds evaņģēlists, kurš beigās tomēr konvertējās uz RKBL, uzstājās ar visnotaļ romiskiem teoloģiskiem ieskatiem, vienlaikus it kā atsaucoties un JV kā savu neapstrīdamu autoritāti. Tai pašā laikā, protams, var paņemt arhibīskapa košo izteicienu, ka runāt par drīzu apvienošanos starp luterāņiem un katoļiem, ir kā runāt par Latvijas pievienošanos Itālijai, un nointerpretēt, kā signālu, ka visas sarunas joks vien bija, un daži var gaidīt ar maisu, līdz pūcei aste ziedēs un oļi avotā peldēs. Kāds tur mēģina saskatīt valstsvīru, kāds baznīcas pīlāru, kāds vēl kaut ko citu. Interpretācijas var būt dažādas, īpaši, ja fokusējas uz kādu atsevišķu personību. Kura būs īstā? Cita lieta - vai bīskapiem (mācītājiem, draudžu darbiniekiem utt) ir tiesības arī uz privātiem viedokļiem, interesēm, vai arī ij jāpauž tikai iepriekš sinodēs apspriesti paziņojumi? Un cik lielā mērā pašai Baznīcai ir jābūt Dieva bērnu kopumam, kurā cits citu ceļ un svētī dažādajām dāvanām, kas katram uzticētas, vai cik ir jāgaida gatavas formulas, skatoties mutē tam vai citam līderim? Tas viss, kopā ar vēl dažiem labiem psiholoģiskiem faktoriem, manuprāt arī rada tās komunikācijas problēmas. Bet, vai savā ziņā, tās nav raksturīgas arī visai Latvijai kopumā?
Kas attiecas uz konkrēto Augsburgas TA kopiju, rokās neesmu turējis un tiešām nezinu, vai tas bija kāds īpaši pasūtīts un iesiets eksemplārs latviski vai arī oriģinālvalodā drukāts eksemplārs. (Pieņemu, ka nebija oriģināls ar firstu parakstiem)
Bet runa bija par Augsburgas TA, ne Vienprātības Grāmatu
Aivars
# Iesūtīts: 2012.01.07 21:00:30
Uldis
Es gan sapratu, ka runa ir ne tik daudz par pretenzijām pret konkrēto tulkojumu, cik atkal par PR
rainars
# Iesūtīts: 2012.01.07 21:01:03
Es saprotu ka vairāk jāsaprot Svētais gars ne mani.
1.kor.2.10 Mums Dievs to ir atklājis ar Savu Garu, jo Gars izdibina visas lietas, arī Dieva dziļumus.
11 Jo kurš cilvēks zina, kas ir cilvēkā, kā vien cilvēka gars, kas ir viņā. Tāpat arī neviens nespēj izprast to, kas ir Dievā, kā vien Dieva Gars.
12 Bet mēs neesam dabūjuši pasaules garu, bet to Garu, kas nāk no Dieva, lai saprastu, ko Dievs mums dāvājis.
13 To mēs nerunājam ar cilvēcīgas gudrības vārdiem, bet ar vārdiem, ko Gars māca, garīgas lietas garīgi apspriezdami.
14 Miesīgais cilvēks nesatver to, kas nāk no Dieva Gara; jo tas viņam ir ģeķība, viņš to nevar saprast, jo tas ir garīgi apspriežams.
15 Garīgais cilvēks izdibina visas lietas, bet viņu pašu neviens neizdibina.
16 Jo kas ir atzinis Tā Kunga prātu, lai Viņam varētu dot padomu? Bet mums ir Kristus prāts.

dafne paldies tev pa vienkāršu un praktisku atbildi.
Ja jau lutera sekotājam jābūt kā luteram un jāzina raksti , tad jau domāju ka zinu kādu daļu tīri labi. O, nu tad jau tāds esmu, vo kā es te nosecināju. Nu bet, jā bet man tomēr gribas būt Dieva Mīlestības māceklim caur Svaidīto Pestītāju kurš garā ir manī. NU piedodiet par manu stūrgalvību. Man gribas mīlēt ar beznosacījuma mīlestību žēlastībā kādu man izrāda Mīlestības Dievs.

Aivars
# Iesūtīts: 2012.01.07 21:03:13
rainars
Nu tad mīli, jidritvaikociņ jeb varizeju raugs tu, un beidz te muldēt par mīlestību, uztiepjot visiem savus nosacījumus, kādiem tiem būt, kādai jābūt baznīcai, kādai ticības mācībai, lai tā nebūtu farss utt!
dafne
# Labojis dafne: 2012.01.07 21:08:59
rainars
Jēzus saka:"Vārdi,ko Es jums runāju,ir Gars un dzīvība" (Jņ.6:63)
Uldis
# Iesūtīts: 2012.01.07 21:09:45
Aivars

Es gan sapratu, ka runa ir ne tik daudz par pretenzijām pret konkrēto tulkojumu, cik atkal par PR - pieņemu, ka tev ir taisnība. Varbūt, ka es pārspīlēju. Nav jau obligāti visur ieraudzīt melno. Es uzticos Aleksandram.

PS
Gribējās kaut ko atbildēt rainars, bet ar tavu atbildi bija pietiekami.
rainars
# Iesūtīts: 2012.01.07 22:16:24
Nu re, piedodiet par to ka esmu kādam ko uzspiedis. Ja atļauts mazdrusciņ attaisnoties tad gribējās piedalīties diskusijā piedaloties ar saviem izteicieniem no Bībeles. Nu negribējās arī kādus izvest tik tālu ka jāsāk bij lamāties. Man ļoti skumji ka cilvēku izgudrotas lietas tiek augstāk vērtētas kā raksti. Piedodiet manu nepilnību.
Aivar tev īpašs atvainošanās ka izaicināju tevi līdz lādēšanās. Jēzus aicina svētīt savus pāridarītājus un es ņemot priekšžīmi daru to:esat svētīti, kaut gan neuzskatu nevienu par savu ienaidnieku.
Sliktu nevajagot pieminēt un atcerēties , nu bet ko lai dara ka te viss iegrāmatots, cenšos stāvēt tam pāri un sarūgtinājumus neielaist sirdī.
dafne
# Iesūtīts: 2012.01.07 22:28:13
rainars
Luters ne tikai zinaja rakstus,bet ticeja tam,kas tur rakstic..un nemekleja Sv.Gara "atklasmes" arpus Rakstiem
Aivars
# Iesūtīts: 2012.01.07 22:40:58
rainars
Jāsaka, tu ļoti īpatnēji uztver pasauli. Nezinu no kurienes tevī tāds pārjūtīgums, bet nepamanīju, ka es būtu lādējies. Tikai smīnot norādījis uz Tavu hm ... , nu sauksim to par bezkaunību
rainars
# Iesūtīts: 2012.01.07 23:17:43
dafne nu tad kļūsim līdzīgi Luteram un sāksim ticēt tam kas rakstos rakstīts un sāksim tos piepildīt Ar Svētā Gara palīdzību kas ir mūsos ja protams mēs tam ticam.
Aivars paldies par atklātību. Jūs atdzīsiet patiesību un patiesība jūs darīs brīvus, kaut kā tā skan kāda rakstu vieta. Nu, Aivar, esi brīvs, tu esi atdzinis patiesību un darījies brīvs . Malacis . Man prieks par tavu ticību un paļāvību. Zini , par to jūtīgumu, vai esi dzirdējis ka Svētais Gars ir jūtīgs un raksti aicina būt jūtīgiem uz Svēto Garu. Daudz kas gan ir jāpiedzīvo un no daudz kā jāatraisas lai tiktu pie jūtīguma.
Miers un prieks visapkārt jaunajā žēlastības gadā , krš turpina sākties. Vēlēju daudz svaidījuma no Svētā, kas mācītu visā patiesībā.
Uldis
# Labojis Uldis: 2012.01.07 23:40:08
rainars

Mīļais draugs, vai tu neesi ievērojis atšķirību starp sevi un Kristu? Ja nē, tad kautrīgi mīlestībā mēģināšu piebakstīt. Pēc Kristus mīlestības visi kļūs ticīgi, priecīgi un svētlaimīgi; pēc tavas mīlestības - cilvēkiem gribas lādēties. Kaut kas tev ar to ticību un mīlestību nav kārtībā.

PS
Ar labu nakti!
Juris Saivars
# Labojis Juris Saivars: 2012.01.07 23:50:56
Ahā, tad redz, kurš Uldis tu esi … Ça me fait plaisir de te revoir!

Interesanti, ka par vienu un to pašu gadījumu mums ir atšķirīgas atmiņas … kad bija tas konvents? 1995.-97. gadā?

kā es atceros, tad toreiz:
vispirms runa bija par algu, ko tu biji pieprasījis no Līvānu draudzes – laikam 200 Ls uz katru ģimenes locekli?
pēc tam Modris atcerējās kādu no vecajiem Līvānu mācītājiem, kurš, lai tiktu pāri Daugavai ledus iešanas laikā, to šķērsojis lecot no viena ledus gabala uz citu – tu piebalsoji, jo arī biji par to vīru dzirdējis …
tad tu ilgi stāstīji cik svarīga ir Vienprātības Grāmata, un cik tā ir palīdzīga visādās problēmās – ar tādu kā ironiju par vecajiem mācītājiem, kas VG nav cienījuši (varbūt kļūdos un ironijas tevis teiktajā nebija – bet tā tai kontekstā saklausīju) …
tad tu sāki apceri par to, ka ja Konsistorija vai draudzes gribētu tavu kalpošanu atbalstīt, tad tiem vajadzētu tev gādāt mašīnu, jo citādi tev neiznāk ērti tikt no Līvāniem uz Zasu …
un Modris pateica: „Nu bet paņem Vienprātības Grāmatu padusē, un ej pa ledu pāri Daugavai …”
un tad visi smējās – tu tai skaitā …
ka tu būtu sniedzis kādas daudznozīmīgas atbildes uz šo joku – tas manā atmiņā nav iespiedies.

Kādēļ tu šo gadījumu tā izreklamēji AI, ka tas nonāca VG izdevuma priekšvārdā – beats me.

P.S Man nav iebildumu pret AI VG izdevumu – vienkārši amizanti, ka kādas luterāņu baznīcas arhibīskaps dāvina katoļu arhibīskapam Vienprātības Grāmatu, kuru paša baznīca nav pat papūlējusies izdot – un vēl iesaka iepazīties ar to …
rainars
# Iesūtīts: 2012.01.08 00:12:59
paldies Juris Saivars ka pamanīji kļudu manā neveiklajā rakstā .
Brāli kā jūs domājat vai šī ir tāda mīlestība brāļu starpā par kuru runā Kristus , pēc ā būs pazīt viņa mācekļus?
Nu ja un ja par to pīpēšanu , tad vai jūs kā mācīti rakstu meistari nezināt, ja zināt ko slēpjat no tautas? Padalaties.
Plodia interpunctella [212.93.105.72]
# Iesūtīts: 2012.01.08 02:30:12
Juris Saivars

Paldies, interesanta vēsturiska uzziņa par folklorisko celšanos pāri Daugavai uz Vienprātības Grāmatas. Apmaiņai neliela vēsturiska uzziņa par to, kādēļ LELB līdz šim nav papūlējusies izdot Vienprātības grāmatu. Pie 2001. gada izdevuma sāka strādāt Luteriskā mantojuma fonda Latvijas nodaļa, ko starptautiskais LHF nodibināja sadarbībā ar LELB, ar mērķi atbalstīt LELB darbu un kurā darbojās LELB mācītāji un locekļi. Taču tad, 1996. gadā notika zināmā shizma, kuras iniciators bija Luteriskā mantojuma fonda prezidents Ilārs Plūme. Dažādu manevru rezultātā Luteriskā mantojuma fonds tika likvidēts un tā materiālā bāze nonāca I.Plūmes radītās Augsburgas apliecības draudžu īpašumā un kļuva par Augsburgas Institūta infrastruktūras pamatu.
<< . 1 . 2 . 3 . 4 . 5 . 6 . 7 . 8 . 9 . 10 ... 12 . 13 . >>

:: Pievienot komentāru

Autors: 
  • Lai iekopētu autora vārdu,nospied uz tā.
  • Reģistrēti lietotāji var rediģēt tekstus vēlāk.
Bold FontItalics fontUnderlineStrike OutSubscriptSuperscriptFont colorTeletypeHorizontal LineE-mail linkhyperlinkListsimies
Atlikušas 1000 zīmes

 Lapas redaktors:redaktors@lelb.lv; Copyright © 2006 LELB, created by MB Studija
Šajā stundā bijuši 53 , pavisam kopa bijuši: 1474