atpakaļ uz mājaslapu
E-pasts:  Parole: atcerēties mani reģistrētiesaizmirsu parolimeklēt
Diskusijas Par Baznīcu Mūsdienu luterānisms
p.l.dassy g-pilsētā
Iesūtīts: 2012.01.04 18:58:46
Kā jūs raksturotu mūsdienu luterānismu Latvijā?

Vai mūsdienu luterānisms ir konservatīvs vai liberāls? Kā raksturotu liberālu un konservatīvu luterānismu?

Vai LELB ir konservatīva vai liberāla savā teoloģijā? Pēc kā to noteikt?
<< 1 ... 9 . 10 . 11 . 12 . 13 . >>
AutorsZiņas teksts
p.l.dassy g-pilsētā
# Iesūtīts: 2012.01.08 22:51:17
ko tu gaidīji, iestājoties TF? Vai kristīgu izpratni/ Vai ticības padziļināšanu
informāciju par Bībeli. un man vēsture patīk...
Uldis
# Iesūtīts: 2012.01.08 22:53:10
Juris Saivars

Kāpēc tu domā, ka tavs konfesionālais sadalījums būtu tāds, kas jāņem vērā. Man šķiet, ka tas ir sviests.
Uldis
# Iesūtīts: 2012.01.08 22:56:27
p.l.dassy g-pilsētā

Labāka lieta par informāciju ir ticība Kristum. Arī Nikodems ieradās naktī pie Jēzus, lai ievāktu informācijiu. Bet Jēzus viņam saka: vajag atdzimt no augšienes. Nikodems Viņam jautā: kā tas ir iespējams? Kristus saka: tu esi mācītājs un nezini? (saruna starp Jēzu un Nokodemu Jāņa ev. 3. nod. sākumā).
p.l.dassy g-pilsētā
# Iesūtīts: 2012.01.08 23:49:31
Uldis
Man šķiet, ka tas ir sviests.
Tu tā kā Aivars.. noliec, bet pats savu pareizāku, uzlabotu nedod!


Labāka lieta par informāciju ir ticība Kristum.
Paldies! nesūdzos par ticības trūkumu... mani draudzes mācītāji par to gādā!
Aivars
# Iesūtīts: 2012.01.09 00:02:05
p.l.dassy g-pilsētā
Laikam jau pārāk vēls, lai ēst tevi sūtītu. Bet nu skaties, ka tevi neekskomunicē
priekā! [95.68.75.182]
# Iesūtīts: 2012.01.09 00:25:36
Uldis

Tavs stāsts ar Daugavas pārpeldēšanu ir pat Vienprātības grāmatā ievietots, pašā priekšā, tātad savā ziņā pat normatīvs. Katrs konfesionāls luterānis "unconditionally subscribes" zem tā!
p.l.dassy g-pilsētā
# Labojis p.l.dassy g-pilsētā: 2012.01.09 01:15:10
Aivars
Bet nu skaties, ka tevi neekskomunicē
par ko tad?
mums tur nav kā LELB , lai gan cilvēki ir visi! un ir jāatšķir teoloģija no personīgām lietām...
lai gan dažiem tas ir grūti arī KLB... nu ko darīt, ābols no ābeles tālu nekrīt! gandrīz visi mēs no LELB nākuši... nu un? un netikumi nevienam nav jāmāca...!

priekā! [95.68.75.182]
pag! vai tad ievads nav ievads? un kas vainas pārpeldēšanai pār Daugavu ar Vienprātības grāmatu?

nosauc laivu, jahtu vai kuģīti "Vienprātības grāmata" un airē tika pāri vai tas kas neiespējams?
pareizi! [95.68.75.182]
# Iesūtīts: 2012.01.09 08:29:13
Tieši no Līvāniem nāk teiciens: "Sauc mani kaut par podu, tikai neliec uz uguns!"
Uldis
# Iesūtīts: 2012.01.09 10:35:30
priekā! [95.68.75.182]

Es to tur neesmu ielicis. Par to uzzināju jau de facto. Ja nepatīk, liec lietā šķēres.
Aivars
# Iesūtīts: 2012.01.09 10:41:37
UldisPar to uzzināju jau de facto
Domāji post factum ?
Uldis
# Iesūtīts: 2012.01.09 10:58:03
Juris Saivars

Tu savās atmiņās gribi būt «neuzvaramais ticības varonis» staltā zirgā - vai nevarētu man atbildēt uz vienu jautājumu: kāpēc man, klausoties tevi, ir jākauninās, ka vēlos būt kristietis vārda īstā nozīmē; ka vēlos kalpot Kristum no visas sirds; vai tāpēc, ka tu vienkārši netici, ka tas ir iespējams un ka tev pašam par tādu nav izdevies būt? Kāpēc tu gribi visu kaut kādā veidā noniecināt, pazemot, ar tādu ironisku un nenopietnu attieksmi. Kas tev neļauj novilkt to masku, kuru tu esi sev uzlicis un pievērsties jebkurai problēmai ar atklātu sirdi, būt patiesam? Un priecāties ar tiem, kas priecājas; raudāt ar tiem, kas raud?
Uldis
# Iesūtīts: 2012.01.09 10:58:53
Aivars

Jā, tev atkal taisnība post factum.
Pater Henricus
# Labojis Pater Henricus : 2012.01.09 13:07:25
Bēdīgi ir tas, ka luterāņu teologiem pat luterisma kopējās ortodoksijas laikos polemika savā starpā jau no iesākuma ir tāda medusmaize, ka vai!
Lai gan bija šai polemikai arī objektīvi iemesli - visi tie Reformācijai piesmērējušies reformatori, kas noliedza Kristus sv.Vakarēdiena iestādījuma vārdu patiesumu.
Mārtiņa Hemnica laikos esot bijis populāri apgalvot, kā raksta baznīcas vēsturnieks Proiss, ka tas vai cits teologs esot nomiris neticībā un viens otrs to esot mēģinājis "piešūt" pat Hemnicam pēc viņa aiziešanas mūžībā.
Tai pat laikā cik t.s. konfesionālo luterāņu ir gatavi izmantot visu Konkordijas grāmatu, ne tikai tās interpretāciju, piemēram, caur protestantisma idejām vispār vai caur amerikāņu luterisma uzskatiem.
Amerikāņu dogmatiķis Millers, kura nopelnus konservatīva luterisma teoloģijā kopumā nevar noliegt, piemēram, Loi un citus savus laikabiedrus - eiropiešu konservatīvos luterāņus sauc par katoliskiem. Acīmredzot, tie nepārpūlēja sevi par normatīvu ņemot savu amerikāņu brāļu uzskatus.
Par prokatoliskiem sauc arī kādu LELB garīdzniecības segmentu, lai gan , kā jau esmu teicis, nav dzirdēts, ka kāds no tiem būtu apliecinājis savu piekrišanu Reformācijas nosodītajām tā laika Romas katoļu herētiskajām praksēm un baznīcas , draudzes dzīvē tām sekojis.
Sarunas ar Romas katoļiem? Ak vai, cik briesmīgi!
Bet vai pret to ir kāds tabu? (Arī ATA ir atsauce par to, ka tajā nav nekā pretrunā ar Romas baznīcas mācību šī vārda labajā nozīmē, bet nosodītas tiek herēzes.)
Arī sēžot pie galda sarunājos ar tiem. 30.gadu karš sen beidzies.
Un , laikmeta fenomens - tagad vairāk iznāk nosodīt to herēzes, kas sevi sauc par luterāņiem.
Gan tos, kas luterismu savās zemēs ir pataisījuši par m*** māju, gan tos, kas luterismu gribētu redzēt kā vienmēr un pret visiem polemizējošu un oponējošu sektu.
rainars
# Iesūtīts: 2012.01.09 13:29:35
Ps 133 Dāvida svētceļnieku dziesma. Redzi, cik jauki un cik mīļi, kad brāļi kopā dzīvo vienprātīgi! Tas ir kā dārga eļļa, kas pil no galvas bārdā, Ārona bārdā, un notek uz viņa drēbju vīlēm. Tas ir kā Hermona rasa, kas nokrīt uz Ciānas kalniem, jo tur Tas Kungs ir apsolījis svētību un dzīvību mūžīgi!
Re ku forši būt svētceļniekam, -niekiem!
Kungs ar eļļu svaida galvu man ir prieks mans kauss tas pāri līst .....
tā dzied kādā dziesmā kur pamatā ir 23. psalms.

Kam vajag kaut kādus nosacījumus lai pieņemtu citu brāli kurš ar ir svētceļotājs? Vai te ne ir ideoloģiju kari.

Par tām eļļām runājot nāk prātā tā līdzība par tām jaunavām kuras rūpējas par eļļas neizsīkšanu un citas kas nerūpējas.

Skatīsimies ka nepazūd eļļa, pestīšanas prieks cīnoties ar citu trūkumiem. Liekas ka ar saviem trūkumiem un nepilnībām vajadzētu pievērst vairāk uzmanības.
Pater Henricus
# Labojis Pater Henricus : 2012.01.09 13:53:57
rainairiņ
vai tevi kāds nepieņem?
Dzen projām no svētceļošanas?
Pasaki, kuri tie ir un tos nobārsim.
Bet - vai tu ( un tavējie ) esi pietiekami pievērsis uzmanību saviem trūkumiem, cīnīdamies ar citu?
Maza atkāpe - jūsējo Jencītis savā mājas lapā cīnās ar Ziemsvētku eglīti, bet , redzējies, rīko repa konkursu.
Smieklīgi - Rietumu kristīgās kultūras vispārpieņemta daļa tam nepatīk un to viņš nosoda,
bet kaut kāda nēģeru subkultūra - laipni lūdzam.
Un tad brīnāties, ka jūsējos neņem par pilnu.
Raimonds
# Labojis Raimonds: 2012.01.09 16:04:16
Juris Saivars
Daudz kas pa gadiem sakrājies... bet savā ziņā, man šķiet, ka neviens vien dzīvo jau gadiem ar šo izjūtu, īsti nemaz neredzot risisnājumu, ko ar šo "mantojumu" darīt. Iespējams, ka pie vainas ir arī Aivara piesauktajai PR, komunicējot ne tikai uz āru, lai veidoto kādu paštēlu, bet savā starpā, vai vismaz ar tiem, ko mēs vēl saucam par savējiem.

Nedaudz kā anekdotē, ka sieva ar vīru atnāk pie laulību konsultanta un saka, - laulība jūk laukā, mēs nerunājam, mums neiet utt. ... un, galvenais, vīrs mani nemīl! Jāšķiras!
Vīrs par sievas sacīto sašutis, - kā tā, es tevi nemīlu, ko tu te visiem pēc kārtas pazemo mani!
Sieva, - bet Tu man nekad neesi teicis, ka mīli!!!
Vīrs izbrīnā, - bet es to Tev taču esmu teicis, kā Tu vari aizmirst!
Sieva sapūtusies, - kad to teici, pirms 25 gadiem?
- Jā, teicu, un tas joprojām ir spēkā...

rainars
# Iesūtīts: 2012.01.09 19:03:50
Paldies par lietotu mīļvārdiņu rainairiņ, labi skan man patīk.
Nu nebiju pamanījis ka es cīnos, ja nu vienīgi labo ticības cīņu kalpot miera evanģēlijam. Ja manis paustās lietas no Bībeles kādam ķēra sirdi iesaku izlīdzināties ar Dievu. Man ir pietiekami pārbaudīta ticība lai tādas nepieņemšanas dēļ laistu savā sirdī rūgtumu.
Paldies ka informē mani kas notiek Jencīša vadītajā draudzē "Kristus Pasaulei", pašam nav iznācis pasekot līdz, kas tur darās.
Nu nezinu nezinu kā ir ar to slavēšanu kādā no jaunajiem mūzikas stiliem, vai tik tas nav iegūts no Lutera kurš krogus dziesmām klāt pielika kristīgus textus.
Ja jau tā var aizsniegt jauniešu sirdis tad pa ko nosodīt-? Vai ta esam aicināti kādu sodīt, Dievs tak Kristu ar nav sūtījis tiesāt , skat Jņ. ev. 3 nodaļas 16 un 17 pantu.
Jā paši esam izglābti un liekas na ar bauslības sludināšanu , bet esam atgriezušies caur Dieva žēlastību, tad arī sludināsim žēlastību.
Es jau varu arī kļūdīties , man tik liekas ka tā Vienotības grāmata vairāk šķeļ nekā labums. Domāt ir globālākas lietas kuras risināt kā 16. gs problēmas ar Romas katoļiem.
Bauslības piepildījums tak ir mīlestība, kas mīl tas ir piepildījis bauslību.
Zini es netaisos baigi aizstāvēt to ko esmu izteicis jo ticu ka Dievs pats ir spējīgs aizstāvēt savu Vārdu , Svētajā Garā aizskarot sirdis un vedot pa atgriešanās ceļu.
Katram ļauts izteikties demokrātiskā valstī es arī izsakos , bet aizstāvēt atklāsmes kas dotas citā gadu simtenī , kur neviens no mums nav bijis miesā klāt, un līdz ar to izprast notiekošo nezinu kam pa spēkam un ko tas dod. Izskatās ka kāds raugās kā uz elku.
Šodien ir cits gadsimts aiz loga un citi konteksti. Domāt ir Svētā Gara izliešanās laiks un Svētais gars ir mīlestības gars , tādēl gribu aicināt cilvēkus uz mīlestību pret apkārtējiem un par spīti grūtajiem laikiem, kad šķiet mīlēt, cienīt un pašam sargāt taisnību un tiesu uz ko mums aicina Dievs nav viegli.
Raksti jau iedrošina katram savaldīties ar to ticības mēru kāds nu katram dots, es neturu ļaunu prātu ne uz vienu kas mani ir kādā veidā aizskāris. Ja arī kas tāds ir noticis , tad mana zūdīšanās ir nonākusi Debesu Tēva ausī un esmu apstiprinājis un apliecinājis sevī Kristus brūču dziedinošo spēku.
Es svētu Svaidītā Glābēja vārdā katru lasītāju, tos kas izprot manis rakstīto , tos kas negrib izprast un arī tos kas tikkai cenšas. Vēlu Mieru un Prieku Svētajā Garā.
Pater Henricus
# Labojis Pater Henricus : 2012.01.09 20:04:10
rainars atvainojos, tātad Ingars bija no jencīšiem.
Kas ir Vienprātības grāmata? Bībeles mācības rokasgrāmata.
Jā, tajā ir 16.gs. raksturīgā polemika, bet arī 21.gs.kristietis to veiksmīgi var izmantot tās skaidrās dogmatikas dēļ, ja tevi nebaida šis vārds.
Nesen kādā Bībeles stundā izmantoju Konkordijas formulas artikulu par izredzētību jeb predestināciju un atkal biju patīkami pārsteigts par Vienprātības grāmatas skaidro Bībeles mācības izklāstu šai jautājumā.
grāmata vairāk šķeļ nekā labums Kas attiecas uz šķelšanos, neesmu dzirdējis par gadījumiem, kad luterāņi būtu apzināti šķēluši harizmātu draudzes.
Par pretējiem gadījumiem gan esmu dzirdējis.
Mārtiņš
# Iesūtīts: 2012.01.10 12:34:54
Interesanti ar Vienprātības grāmatu. Man jau sen tāds kā jautājums, kā tas sanāk, ka tā ir "pusslepena". Proti, tikai bibliotēkās pieejama. Un šī situācija gribot negribot kaut ko pastāsta par moderno lutersimu LV.
Aivars
# Iesūtīts: 2012.01.10 12:49:51
Mārtiņš
Nez vai tā ir iecerēta kā pusslepena
Kad izdeva, to varēja nopirkt. Acīmredzot, tagad tirāža beigusies. Bet atkārtots iespiedums kaut ko maksā. Un laikam jau, kaut kas no pieminētām kaislībām ap tās izdošanu, varētu arī šobrīd joprojām radīt strīdus, par kādām naudām kas ir tulkots un kurš to drīkst izplatīt.
Bet nu gan jau ka bibliotēkā tā ir brīvi pieejama un nav ar arsēnu piesūcināta
<< 1 ... 9 . 10 . 11 . 12 . 13 . >>

:: Pievienot komentāru

Autors: 
  • Lai iekopētu autora vārdu,nospied uz tā.
  • Reģistrēti lietotāji var rediģēt tekstus vēlāk.
Bold FontItalics fontUnderlineStrike OutSubscriptSuperscriptFont colorTeletypeHorizontal LineE-mail linkhyperlinkListsimies
Atlikušas 1000 zīmes

 Lapas redaktors:redaktors@lelb.lv; Copyright © 2006 LELB, created by MB Studija
Šajā stundā bijuši 139 , pavisam kopa bijuši: 10471