atpakaļ uz mājaslapu
E-pasts:  Parole: atcerēties mani reģistrētiesaizmirsu parolimeklēt
Diskusijas visiem Foruma lietotajiem Kāpēc vīrieši neiet baznīcā?
Agucis
Iesūtīts: 2011.12.05 17:47:39
Labs vakars visiem!

Esmu LU Teoloģijas fakultātes studente un vēlējos jums lūgt, lai padalaties ar savu viedokli. Darbu rakstu par tēmu: dzimuma disbalancs baznīcā. Kādas ir Jūsu pārdomas, emocijas, pieredze par šo tēmu. Kādi ir cēloņi, kas ietekmē to, ka vīrieši baznīcā ir sastopami daudz mazāk nekā sievietes?

Paldies Jums jau iepriekš, būšu pateicīgas par jebkuru viedokli.
<< . 1 . 2 . 3 . 4 . 5 . 6 . 7 . 8 . 9 . 10 . >>
AutorsZiņas teksts
Aivars
# Iesūtīts: 2011.12.12 18:49:04
Papucs
Juris Saivars
# Iesūtīts: 2011.12.12 18:49:12
Jāni, nepiekrist ir pārāk vienkārši.
Padomā – cik procentuāli baznīcā gājēju ir Latvijas luteriskajos novados un cik – katoliskajos? Salīdzini – vai ir kāda atšķirība, cik procentuāli ģimenes tiek šķirtas šajos novados? Un tad var meklēt korelāciju.
Biju reiz mācītājs pagastā, kurā nebija nevienas nešķirtas ģimenes … iedzīvojos nepārejošas formas fatālismā.



Aivar visa cilvēka dzīve šai pasaulē ir viena liela dvēseliska trauma – tālu prom no savas īstās vietas.
Dieva tēla tipa izveidē svarīgākie ir pirmie 3 gadi – neverbālās komunikācijas laiks, kad bērnā izveidojas emocionāls priekšstats: kā pret viņu izturas tas, ko visi pārējie atzīst par ģimenes galvu. Normālais modelis – mīlošs tēvs … bet ir jau arī citi varianti – ģimenes galvas funkcijas jau parasti kāds izpilda, tā vieta nemēdz būt tukša. Ateisms rodas vēlāk – pusaudža gados, visbiežāk kā gribas dumpis pret intelektuāli neapmierinošu vidi.
Aivars
# Iesūtīts: 2011.12.12 18:59:34
Juris Saivars
nu... par pēdējo atļaušos nepiekrist. Nekādi lieli intelektuāļi Dieva noliedzēji pārsvarā nav. Bet nu kaut kāda slimīga aizsargpozīciju ieņemšana gan parasti šīs aprindas raksturo. Pieņemu, ka tas varbūt pat ir īpaši bijušās padomju bloka telpas pazīme

Bet atgriežoties pie tēmas.. par vīriem Baznīcā, vai pieņemot, ka tie trīs pirmie komunikācijas gadi ir būtiski svarīgi, nesanāk, ka praktiski nav jēgas te pacelt dzimumjautājumu kā kādu robežšķirtni, bet drīzāk aktualizēt H. Nouvena `nukleārās personības` problēmu?
Juris Saivars
# Iesūtīts: 2011.12.12 19:22:07
Aivars Tu domā Henri Nouwen un viņa „Pazudušā dēla atgriešanos”, „Ievainoto dziednieku”?
Tagad man vajadzēs divas dienas saspringti mēģināt atcerēties – vai esmu tās lasījis, un ja – JĀ, tad ko toreiz par to domāju?

Toties atcerējos – gribēju pārlasīt viņa Adventes pārdomas…
Raimonds
# Iesūtīts: 2011.12.12 19:25:44
Aivars
Ļoti iespējams, ka šo bērnības traumu , vairāk rada ne tik daudz kāda vecāka trūkums, kas liedzis bērnā izveidoties kādam labā tēva priekštatam, bet drīzāk citas ievainotās bāzes emocijas - pēc drošības, aizsargātības, uzticēšanās pasaulei, ka pasaule atbildēs pozitīvi, t.i., ka paniski no visa nav trauksmaini jābaidās, jābēg vai jācīnās. Kaut kur tas sasaucas ar domu par "nukleāro personību".
Juris Saivars
# Iesūtīts: 2011.12.12 19:37:53
Ctulhu Abu Hamzas līmeņa ateisti, kā – B. Russell, Н. Хрущёв, R. Dawkins … lai kā tu vērtētu to intelektuālo kapacitāti, ir pārāk pateicīgi mērķi, lai varētu izvairītos no „uzbraukšanas” tiem.
Aivars
# Iesūtīts: 2011.12.12 19:48:25
Juris Saivars
Jā, jā arī "wounded hilerā` tas ir
Juris Saivars
# Iesūtīts: 2011.12.12 19:48:29
Ctulhu

Un kas tie tādi, lūdzu, būtu? Tas Ginzburgs, kurš uzrakstīja „Brazīlijā klejojošo žīd.u”, tur pieminot latviešu emigrantus? hmmm – tas laikam bija baptistu misionārs …
Kā piemēru ateistam, kurš nav labs „uzbrauciena” mērķis, minēšu Chr. Hitchens.
Juris Saivars
# Iesūtīts: 2011.12.12 19:52:46
Aivars - nu, priekš tā laikam vajadzēs jaunu tēmu atvērt, vai ne?

Un man nāktos pamatīgi padomāt - pirms-2008. gada atmiņas prasa zināmu piepūli to atrisināšanai citiem saprotamā izskatā.
albans [80.229.84.170]
# Iesūtīts: 2011.12.12 19:52:47
Ir gadījies būt draudzēs, kur ir izteikts vīriešu pārsvars; tāpat arī klasiskās mūzikas koncertos, kur sievietes ir mazākumā (tas gan nebija Latvijā).
Aivars
# Iesūtīts: 2011.12.12 19:55:53
CtulhuJuris Saivars
vispār šitā ateistu mēģinājumi pierādīt ka nav ģeķi, nav ne konkrētai diskusijai ne forumam kopumā atbilstoša tēma
Jānis Kalniņš
# Labojis Jānis Kalniņš: 2011.12.12 20:10:53
Agucis

Spriežot pēc bildītes, Tu esi pārāk jauna, lai kaut ko saprastu no tā, kas notika PSRS, lūdzu neņem ļaunā.

Bet man tādas nelabas aizdomas, ka Tevi varētu būt piemeklējusi daudzu moderno intelektuāļu slimībiņa: Jūs izvirziet tēzi, tad meklējiet tai pierādījumus! No kurienes tā klišeja, ka vīrieši pēc definīcijas ir rīcībnespējīgi? Es dzīvoju mazītiņā ciematiņā, kurā visi zin par visiem visu. Tad nu varu pateikt tā, ka zinu dažas ģimenes, kurās vīri ir tik tiešām rīcībnespējīgi, lasi dzērāji un uz sievu gulstas visa atbildība par ģimeni. Tad ir visai padaudz tādu ģimeņu, kurā abi ir samērā deklasētas personības ar ievērojamām degradācijas pazīmēm. Bet absolūtais vairākums ir normālas ģimenes, kurās vīrs ir vīrs un sieva ir sieva - abi ir rīcībspējīgi un kopīgi veido savas ģimenes dzīvi. Starp tām ir visai daudz tādu, kurās ir redzama gan vīrieša atbildība, gan arī sievas cieņa un respekts pret vīru, kā tas Bībelē aprakstīts, un tie nebūt nav reģistrētie kristieši.

Kas attiecas uz draudzi, tad mums ir ģimene, kurā sievai ir noteicošā loma un viņa savu vīru uzskata par neko, bet paradoksālā kārtā tieši vīrs ir tas aktīvākais draudzē un gandrīz iksvētdienas ir baznīcā, bet sieva gan tik pa augstiem svētkiem. Mums ir ģimene, kurā vīrs ir ļoti priekšzīmīgs uzņēmējs, acīmredzami ir ģimenes galva, savukārt sieva visai augstā amatā - pie šiem sieva ir tā aktīvā draudzē, bet vīrs pa augstiem svētkiem. Te nu nekādi nevar atrast sakaru starp rīcībnespējību un baznīcas apmeklēšanu!

Nevienā vietā neesmu apgalvojis, ka mēs visi esam vienādi; gluži otrādi, šo atšķirību esmu īpaši uzsvēris, tikai nezin kāpēc Tu to negribēji pamanīt. Neesmu fizionomists, bet pieļauju, ka Tev pašai ir visai negatīva pieredze ar vīriešiem - tēvu, brāli, draugu (ja tāds ir) un nu Tu mēģini to kaut kā vispārināt. Tur jau ir tā nelaime, ka modernie sociālpolitiķi (vai vēl labāk teikt - politiķsociologi) diezgan nepārprotami cenšas noliegt vīrieša un sievietes fundamentālās psiholoģiskās atšķirības un sievietes jau nu ne tik neatzīst, ka cīņa par sieviešu un vīriešu līdztiesību daudzkārt pārsniedz savas robežas un patiesābā tā kļūst par visparastāko dzimumu cīņu - kurš valdīs pār kuru! Un man tādas klusas aizdomas, ka neraugoties uz visām teoloģijas studijām, Tev nav īsti skaidrs, ko tad Pāvils domājis, salīdzinādams laulāto attiecības ar kristus un draudzes attiecībām. Ja tu gribi savu izvirzīto problēmu patiešām dziļi izanalizēt, tad tu nekādi nevari apiet šo jautājumu!
Juris Saivars
# Labojis Juris Saivars: 2011.12.12 20:18:00
Aivars - vispār, jau Ctulhu uzrādītājā linkā atrodamā frāze: he was very active in Jewish life varētu būt pamats interesantai diskusijai par dažādām reliģizotātes izpausmēm. Bet šaubos vai Ctulhu ir pietiekoši pazīstams ar kaut vai Maimonīda teoloģiju, lai varētu spriest par sekulāro judaismu vai Einšteina reliģiozitāti. Mūsu ateisti jau parasti tādi anti-kristieši vien ir, bez nopietnāka ieskata vispārējā reliģijā. Bet ja nu Ctulhu vēlētos izveidot tēmu, kurā apstrīdētu budismu – lūdzu neizdzēs, tas varētu būt pat ļoti pamācoši.
Jānis Kalniņš
# Labojis Jānis Kalniņš: 2011.12.12 20:19:54
Agucis

Un vēl kas - lai nāktu baznīcā, pirmkārt ir jāapzinās grēks un vajadzība pēc tā piedošanas! Un padomā vēl par kaut ko - Evaņģēlijā ari lasām, ka pie krusta bija divas sievas, lieldienu rītā tās atkal bija sievas, kas nāca pie kapa; tad vēl tā ticīgā sieva, kurai pietika pieskarties drēbju vīlei, līdzība par Martu un Mariju, Jēzus māte Marija daudzkārt kā ticības un pazemības paraugs savukārt Jāzeps pieminēts vien tāda sakarā, lai nebaidās Mariju pieņemt; Lūka apraksta, ka pēc Jēzus pazušanas Lieldienu svētkos māte ir tā, kas izsaka pārmetumu Jēzum! - Vienvārdsakot, Evaņģēlijos lielākoties tieši sievietes ir ticības paraugs. Vai tur arī būtu kāda darīšana ar aplamo vīriešu audzināšanu un rīcībnespēju? Te jāmeklē dziļāk.
Aivars
# Iesūtīts: 2011.12.12 20:28:56
Jānis Kalniņš
Vai tomēr nevarētu būt tā, ka Evaņģēlijs vienkārši diezgan patriarhālā pasaulē uzsver, ka sieviete nav vien vainojama par grēkā krišanu utt? Savukārt tālāk jau kaut kādas celibātiskas seksualitātes dzemdinātais jaunavas kults ir izķēmojis Evaņģēlija uztveri, kur tiešām Jāzeps ir otršķirīgs, bet Marija (ko būtībā evaņģēlisti nemaz tā neidealizē) tiek izvirzīta par ticības paraugu?
Vai pašā evaņģēlijā, izņemot Lūkas 1 (kam gan seko piezemējošāki teksti) tiešām Marija viennozīmīgi parādās kā ticības paraugs?
wienalga [213.226.131.133]
# Iesūtīts: 2011.12.12 21:00:11
Agucis
Tu esot grupas vaditaaja, kuraa esot arii puishi. Taapeec arii nenaak(nepanjem personiigi). Man kaadreiz lekciju par biblisku gjimenes dziivi lasiija vecmeita. Izglaaba tas, ka vismaz maaciitaajs bija vecis. Bet vipaar man vienalga, es tikai taa, starp citu, aiz neko dariit
Jānis Kalniņš
# Iesūtīts: 2011.12.12 21:00:35
Aivars

Nē, es ar to tikai gribēju parādīt, ka Jaunajā Derībā sievietes parādās kā tuvāk Jēzum uzturošās personas un mēģināju mudināt meiteni domāt, ka varētu būt arī kādi ārpus feministiski-emancipētās pasaules uztveres esoši iemesli, kādēļ reāli vīrieši ir mehāniskajā skaitliskajā mazākumā. Rinājot par ticības paraugu - negribu apgrēkoties, bet dažbrīd tā vien šķiet, ka ne visas klačenes baznīcā ir dēļ ticības...
biča
# Iesūtīts: 2011.12.12 21:16:55
Taapeec, ka aciimredzot sievieteem ir vieglaak samierinaaties, ka vinjas no kanceles sauc par aitaam
Aivars
# Iesūtīts: 2011.12.12 21:18:37
Jānis Kalniņš
skarbi... brāl, skarbi..
es vairāk par to, ka tā tīri hronoloģiski pie tās pašas Marijas, viņa pēkšņi kaut kā neparādās Evaņģēliju tekstos no brīža, kad līdz ar radiņiem gājusi Jēzu ieregulēt, kā traku, kas valdāms, līdz pat .. krustam
Un vai evaņģēlistu liecība, kā visi klūpot krītošie neatkarīgi no dzimuma, tomēr atklāja, ka Dievs Kristū nācis pie viņiem, šodien vairs tiek uztverta tā, kā tā tika pasludināta? Vai šad tad tomēr netiek pārāk liela nozīme pievērsta "ģenitāliju teoloģijai"?
Aivars
# Iesūtīts: 2011.12.12 21:19:53
biča
Kad Tevi personīgi pēdējo reizi kāds no kanceles nosauca par aitu? Datumu pateiksi?
<< . 1 . 2 . 3 . 4 . 5 . 6 . 7 . 8 . 9 . 10 . >>
Tēma ir slēgta, jūs nevarat iesūtīt komentārus

 Lapas redaktors:redaktors@lelb.lv; Copyright © 2006 LELB, created by MB Studija
Šajā stundā bijuši 47 , pavisam kopa bijuši: 962