atpakaļ uz mājaslapu
E-pasts:  Parole: atcerēties mani reģistrētiesaizmirsu parolimeklēt
Diskusijas Par kristīgu dzīvi Kristīga iepirkšanās
Aivars
Iesūtīts: 2011.11.30 19:24:27
Uzdūros rakstiņam par interesantu apceri - http://www.christianitytoday.com/ct/2011/novemberweb-only/christianconsumer.html

Īpaši interesanta šķita doma, kā kristietim, kā patērētājam pievērst uzmanību četriem jautājumiem: 1) izvairīties no grēka 2) cienīt Dieva radību 3)mīlēt savu tuvāko 4)domāt par nākotni.

Vai pie tā piedomājat veikalā?

Diskusija kristiešiem, protams
<< . 1 . 2 . 3 . 4 . 5 . 6 . 7 . >>
AutorsZiņas teksts
Aivars
# Iesūtīts: 2012.10.05 16:35:23
Ēvalds Bērziņš
esmu gan domājis. Tādēļ arī esmu izteicies, ka man nepatiktu, ja Baznīcas īpašumi beigās kaut kādu bandītu īpašumā nonāktu par noziedzīgi iegūtu naudu
Ēvalds Bērziņš
# Iesūtīts: 2012.10.05 17:21:56
Aivars
man nepatiktu, ja Baznīcas īpašumi beigās kaut kādu bandītu īpašumā nonāktu par noziedzīgi iegūtu naudu
Man kādreiz viena hiperticīga sieva iebilda pret ziedojumu likšanu uz altāra, nauda netīra esot. Vai mute, piemēram, kas saņem Dievgaldu, ir tīrāka?
Aivars
# Iesūtīts: 2012.10.05 19:04:47
Ēvalds Bērziņš
5. Mozus 23:19 Tev nebūs nest nedz netikles, nedz netikļa algu Tā Kunga, sava Dieva, namā, ne pēc kāda solījuma ne, jo tās abas ir Tam Kungam, tavam Dievam, negantība.
Ēvalds Bērziņš
# Labojis Ēvalds Bērziņš: 2012.10.06 01:12:41
Aivars
Man nepatīk principā, ka Baznīcas īpašumi nonāk kāda cita īpašumā. Vai Tu vari apgalvot, ka viss, kas ir savulaik Baznīcai ziedots, ir svēts?
Un kā tad Kungs pieņēma bandīta Caķeja ziedojumu?
Sakarā ar minēto Rakstu vietu, vai kāda netikle ir piedāvājusies pirkt LELB īpašumus?
Aivars
# Iesūtīts: 2012.10.06 10:23:31
Ēvalds Bērziņš
negribu te attīstīt papildus ekskursus, bet ja Tu vaicā vai tad man nav vienalga, saku - nē nav.
Bet interesanti, ka Tev tikai tā netikle pievērsa uzmanību. Tur jau ir arī minēts vēl kāds, kas mums tulkots kā netiklis. Oriģinālā `suns` כֶּלֶב .

Bet vai Tev nešķiet nedaudz dīvains tas selektīvais `purisms` jeb `puritānisms`, kur tiek iespringts par visādu `šķīstību`, bet tik svarīgai ticības apliecībai kā naudas maks, netiek piešķirta nozīme (ja nu vienīgi 10% `otkata` sakarā Baznīcai)?
Ēvalds Bērziņš
# Iesūtīts: 2012.10.06 13:44:16
Aivars
Nu, man arī nav vienalga.
Kāpēc tad Tu, runādams par selektīvo puritānismu, izselektē 10.tiesu ārā no visa pārējā? Tas nav suniski?
Nekļūsti nu pats par Kristus pieņemtas lietas aprējēju. Pajautāšu tieši, vai Tu ar savu maku apliecini ticību, kaut vai to otkatu dodot Baznīcai?
Aivars
# Iesūtīts: 2012.10.06 14:22:01
Ēvalds Bērziņš
Laikam jau taču to daru. Bet nu kāpēc tu mani par suni sauc? Tādēļ vien, ka norādīju uz Rakstu tekstu, un sajuties, ka apreju Tavu ieskatu, ka nauda nesmird, īpaši ja tā vairojas?

bet par to 10to tiesu ir tā, ka tā ir gandrīz vienīgais temats, par ko dzird skandinām (pie tam bieži diezgan īpatnējā veidā), kamēr lūk šis pats visnotaļ skaidrais 5. Mozus 23:19 teksts gan nav īpaši daudz dzirdēts. Var jau būt, ka tā tagad skaitās `Kristus pieņemta lieta` tavuprāt, bet vai esi drošs, ka tā tiešām ir? Ja pat daža blēdīga Latvijas partija ir bijusi gatava atmaksāt ziedojumus, kuru izcelsme ir apšaubāma, tad vai gan ne vēl vairāk Baznīcai būtu jādomā, lai nenodarbotos ar kaut kādu sutenerismu, ka tikai 10% nāk?
dafne
# Labojis dafne: 2012.10.07 17:39:44
No kura laika "ar maku jaapliecina ticība";..kur tas ir teiktas?Vai precīzāk..kā to saprast?
Aivars
# Iesūtīts: 2012.10.07 18:28:11
dafne
Luters kaut kur runā par tām trim `atgriešanām`- vārdos, sirdī un makā, un Jēzus diezgan daudz runā par ticību ilustrējot ar līdzībām par finansēm (par ko īstenībā ļauži pamatā domā, kas viņu redzējumu un vērtību sistēmu raksturo, bet par ko kaunās baznīcā runāt)
Te galīgi nav stāsts par to, ka tas, kurš vairāk piķo, tas ir ticīgāks, bet gan par to, nu kā tad mīļie kristieši raugāmies uz namturību arī šajā finansu jomā. Tas vairāk no `fair trade` iepretī indulgenču sutenerismam.
Ēvalds Bērziņš
# Iesūtīts: 2012.10.08 02:10:28
Aivars
Bet nu kāpēc tu mani par suni sauc? Tādēļ vien, ka norādīju uz Rakstu tekstu, un sajuties, ka apreju Tavu ieskatu, ka nauda nesmird, īpaši ja tā vairojas?
Nē, es pajautāju, vai nav suniski citam pārmest to, ko dari pats, t.i., selektē? Un, ja Tu pats dod 10.tiesu, kāpēc citi dod otkatu? Un, ka smird nevis nauda, bet kaut kas cits, to Tu zini tikpat labi kā es, vienalga, nauda vairojas vai ne.

bet par to 10to tiesu ir tā, ka tā ir gandrīz vienīgais temats, par ko dzird skandinām (pie tam bieži diezgan īpatnējā veidā), kamēr lūk šis pats visnotaļ skaidrais 5. Mozus 23:19 teksts gan nav īpaši daudz dzirdēts.
Kādreiz par šo gandrīz vienīgo tematu neviens nerunāja un nemācīja. Vai Tev nešķiet, ka tie īpatnējie veidi rodas no tā, ka ir maz normālo veidu?

Var jau būt, ka tā tagad skaitās `Kristus pieņemta lieta` tavuprāt, bet vai esi drošs, ka tā tiešām ir?
Tu zini, kas ir Kristus pieņemta lieta.

Baznīcai būtu jādomā, lai nenodarbotos ar kaut kādu sutenerismu, ka tikai 10% nāk?
Kādas atziņas!!
dafne
# Iesūtīts: 2012.10.08 08:46:51
Aivars
tad runa vairak ir par to,ka nav vienalga kādu naudu nes uz baznicu..ja ta nelegali,piemeram, ieguta...ta nenes svetibu.
Aivars
# Iesūtīts: 2012.10.08 09:17:16
dafne
drusku kompleksāk. šķiet, tas pats patreizējais pāvests kaut kur arī bija atzinies, ka aiz katra ekonomiska lēmuma stāv kāda morāla izšķiršanās.
Aivars
# Iesūtīts: 2012.10.08 09:46:07
Ēvalds Bērziņš
pirms sašūti kā ģimnāziste padomā pats, kā gan tas nākas, ka vēsturē ne vienreiz vien Baznīcai `nav mācījuši` , ka ņemt otkatu par grēka akceptēšanu indulgenču formā nav labi, ka pelnīt ar vergu tirgošanu nav labi, ka atmazgāt naudiņu savās bankās arī nav labi - http://www.dailymail.co.uk/news/article-2112159/Vatican-classed-likely-involved-money-laundering-Yemen-Algeria-North-Korea.html
un tikai nevajag blefot, ka tā lūk ir "Jēzus pieņemta prakse", ja Viņš nav manīts ar pātagu iejaucamies
Pater
# Labojis Pater : 2012.10.08 10:02:05
dafne ja ta nelegali,piemeram, ieguta...ta nenes svetibu.
Kur Tu to ņēmi? Nauda pati par sevi ir svētība. Lāsts ir naudas trūkums. Īpaši kristiešiem t.s. labklājības sabiedrībā.

Nauda- tie ir salaboti baznīcu jumti, restaurēti altāri, pārtikušas mācītāju ģimenes, ziedot priecīgi kristieši.

Aivars Luters kaut kur runā Luters kaut kur runā arī par katastrofālo ziedošanas samazināšanos pēc tam, kad , mūsdienīgi runājot, pats ziedošanu bija "demitoloģizējis".
Aivars
# Iesūtīts: 2012.10.08 10:32:54
Pater
nez kādēļ Raksti gan naudu un pārticību neattēlo kā viennozīmīgu pozitīvu svētību, un naudas trūkumu - kā lāstu
dafne
# Iesūtīts: 2012.10.08 10:46:22
He..he...Luters jau bija ari sašutis par to-kamer indulgencu tirgus gaja vala,ļaudis bija dedzīgi maksātāji,bet kā EVANGĒLIJA gaisma laudis skārusi tā šie kūtri makšātāji palikušī.Ko no tā var secināt?
dafne
# Iesūtīts: 2012.10.08 11:40:01
Pater arī tad,ja tā nauda kādam tikusi atņemta un kurš tā dēl cies trūkumu?
Pater
# Labojis Pater : 2012.10.08 11:43:44
Aivars, Raksti vairāk ir par to mantisko stāvokli, ko mēs sauktu par vidušķiras, t.i. ne par pārmērīgu bagātību un arī ne nabadzību.
Un , vispār, ne jau Rakstiem nepieciešama nauda, bet cilvēkiem.
Skaidrs, ka no debesu perspektīvas, kurā mūsu laiks ir īss brīdis, mirklis, trūkums šķiet daudz vieglāk panesams, nekā no mūsu perspektīvas. Dzīvot ir labi, bet labi dzīvot ir labāk.

Svētā Franciska nabadzību luterānim būtu grūti pienest kā upuri Dievam.
dafne
no tā var secināt, ka ar pārmērīgu ideālismu var nonākt tikai nabadzībā, ha ha.
Man kāds dedzīgs NVO ar kristīgu ievirzi aktīvists, kas no sirds kalpo jauniešiem smagās dzīves situācijās, stāsta cik labi būtu, ja baznīca varētu aktīvi un profesionāli kalpot šajā jomā. Kāda viņa NVO lielākā problēma? Naudas trūkums. Kāpēc? Tāpēc ka kristīgas ievirzes, jo visām tām pasaules lāpītāju organizācijām Eiropas naudiņu netrūskt.
Bet kad paskatās, kad situācijā ir baznīca, saprotams, ka lielu atdevi no tās ārpus tiešajam tās aicinājumam - kalpot ar Vārdu un sakramentu, gaidīt nevar - nopietnu diakoniku etc. Jo tam visam vajag naudu.

Un cilvēki nesalīdzināmi vieglāk iemācās neziedot nekā ziedot.
Viens piemērs, kalpoju kādā pansionātā pirms gadiem desmit un tagad, pa šīem gadiem cilvēki ir iemācīti - neziedot.
Toreiz ziedoja - pa puslatam, latam, bija tur jauka katoļu kundzīte ( toreiz katoļi tur dievkalpojumus neturēja ), Dieva miers viņas dvēselei - viņa ziedoja pat piecīti.
Tagad atkal mēģināju sākt mācīt par ziedošanas svētību, nekā - neziedo.
Aivars
# Iesūtīts: 2012.10.08 11:55:42
Pater Kur Tu to rāvi? Un kas ir tas, ko jūs sauktu par `vidusšķiru`? http://fr.wikipedia.org/wiki/Fichier:World_Bank_income_group.. s.png
Pater
# Iesūtīts: 2012.10.08 12:02:51
Aivars tā Sālamana sakāmvārdu vieta ar lūgšanu ne pēc bagātības, ne nabadzības.
Bagātība , ja ir izvēles iespēja, protams, jebkurā gadījumā ir labāka par nabadzību.
<< . 1 . 2 . 3 . 4 . 5 . 6 . 7 . >>

:: Pievienot komentāru

Autors: 
  • Lai iekopētu autora vārdu,nospied uz tā.
  • Reģistrēti lietotāji var rediģēt tekstus vēlāk.
Bold FontItalics fontUnderlineStrike OutSubscriptSuperscriptFont colorTeletypeHorizontal LineE-mail linkhyperlinkListsimies
Atlikušas 1000 zīmes

 Lapas redaktors:redaktors@lelb.lv; Copyright © 2006 LELB, created by MB Studija
Šajā stundā bijuši 110 , pavisam kopa bijuši: 110