atpakaļ uz mājaslapu
E-pasts:  Parole: atcerēties mani reģistrētiesaizmirsu parolimeklēt
Diskusijas Par dažādiem jautājumiem Vai LELB jāmainās?
Vilis Maldonis
Iesūtīts: 2011.11.03 11:32:28
Ļoti bieži esmu dzirdējis no dažādiem ļaudīm, ka mūsu Baznīca (šeit nerunāju par citām baznīcām un konfesijām) nespēj, nevar, nemāk (negrib?) būt kas vairāk, kā dogmu un cermoniju reproducētāja. Pārsvarā mācītāji ir dzīves negudri un nespēj vadīt (ganīt) ļaudis. Šo nespēju slēpj aiz teorijas zināšanām un ceremonijām un lekcijveida sprediķiem, kas sen jau "nedarbojas". Cilvēki vēlas mūsdienīgus (brīvus no nedzīvas rečitēšanas liturģijas, un nesaprotamu (mūsdienu ausīm, bet pašiem "neaizskarami svētu" tekstu) svētsvinīgumu. Kāpēc nav oficiālu modernu oficiālu dievkalpojumu versijas? Citās luterāņu baznīcās pasaulē (tai pašā ASV Misouri sinodē) ir. Un tie pulcina cilvēkus un sniedz daudziem prieku par viņu ticību... Lūk, tieši prieka trūkums par ticību mums šeit izstrūkst un šķiet, apzināti netiek audzināts un veidots. Viss ir smagnēji... kā arhibīskapa kabinetā... (bija publicēts netā - atvērtajās dienās) Vai nav tā, ka Baznīcas vadība saprot un māk tikai šo smagnējo ceļu? KO IESĀKT?
<< . 1 . 2 . 3 . 4 . 5 . 6 . 7 . 8 . 9 . 10 ... 23 . 24 . >>
AutorsZiņas teksts
Aivars
# Iesūtīts: 2011.11.03 22:06:20
Virsmāte
tad acīmredzot esi jau savu muciņu izdzērusi tāpt kā ZB, jo diskusijas autors norādīja diskutantu loku
Aivars
# Iesūtīts: 2011.11.03 22:10:41
skolnieks.
# Labojis skolnieks.: 2011.11.03 22:15:20
http://taize.believeband.com/
Mēģini paklausīties disku Venite/ Ressurexit

bet ja neko labu nevari pateikt tad nesaki...
sabio
# Iesūtīts: 2011.11.03 22:19:00

Aivaram. Manuprāt daudzas vismaz līdzvērtīgas noteikti ...
Es gan nezinu kāds pamats Tavam īgnumam pret Tezē. Ja nu vienīgi kāda īpaša patika tikai ipret to, kas ar LELB saistīts , ja jau to tik ļotio aizstāvi...
Aivars
# Iesūtīts: 2011.11.03 22:22:20
skolnieks.
totāla vienveidība, pie tam gabals ar zolistu nav piemērots visu kopdziedāšanai vienotā liturģijā
Tad jau spožāki renesansīgi piemēri ir jau patreizējā Dziesmu Grāmatā, piemēram nr 4 - Ak, nāci, nāci.., kas turklāt ir labi izdziedams visai draudzei kopā
Aivars
# Iesūtīts: 2011.11.03 22:25:34
sabio
Kāds tur īgnums. Vienkārši, ja Tu un vēl daži skaļi paziņojat, cik drausmīga un štruntīga ir Dziesmu grāmatā pieejamā mūzika, tad es sagaidu, ka tiešām piedāvāsit labākus paraugus, nevis tikai štruntīgākus
Nu iedodat kaut ko tādu, ko tiešām varu parādīt savam pusaudzim, un šis atkrīt uz pakaļas, sajūsmā, ka tik foršu Baznīcas mūziku mūžā nav dzirdējis!
skolnieks.
# Labojis skolnieks.: 2011.11.03 22:26:34
Aivars Nedomāju gan, tieši zolists var ļoti labi draudzi ievadīt pareizā notī. Ir bieži nācies dzirdēt mācītāja nemākulīgu dziedāšanu un draudzes dziedāšanu, ka tā vien šķiet ka visi tūlīt pakritīs. Un vēl kas, vai Tev nešķiet, ka kopdziesmām jābūt ir daudz maz vienkāršām, lai arī tas, kuram iztrūkst šis talants spēj pavilkt līdzi??
Un neesmu teicis ka dziesmu grāmatā ir sliktas dziesmas, vai nepiemērotas. Mani tās apmierina. Tik man netīk tas, ka tiek salīdzinātas dziesmas Dievam savā starpā.
dafne
# Iesūtīts: 2011.11.03 22:28:21
skolnieks.
es no muuzikas maz ko sajedzu,bet sitie gabali man patika..nu tada mieriga fona muzika varetu but
Aivars
# Iesūtīts: 2011.11.03 22:28:35
skolnieks.
nu ja jau pie korāļiem tas tā notiek, tad kādas elles vaimanas sāksies, ja šāds mācītājs vai kāda obligātā piespiedu kārtā nozīmēta zapevala zolēs kā nu sanāk?
skolnieks.
# Iesūtīts: 2011.11.03 22:34:49
Aivars Nju Tavā draudzē tas noteikti nebūs .
skolnieks.
# Iesūtīts: 2011.11.03 22:35:27
Labi dziedoņi es eju gulēt.
sabio
# Iesūtīts: 2011.11.03 22:36:42
labakus paraugus lai piedāvā mūziķi.

par mūziku dziesmu grāmatā - nomāc tas, ka tik daudz dziesmu tieši uz skumjās nots. Ja runa par melodijām, bet par to novecojušo valodu vairumā dziesmu ...

Par to skumjumu/priecīgumu , protams gaumes lieta; zinu cilvēkus kas neiet uz baznīcu , jo jūtoties tur kā bērēs, bet varbūt vienkārši japamaina konfesija vai tie baznīcas pasākumu veidi, ko apmeklē
Aivars
# Iesūtīts: 2011.11.03 22:42:49
sabio
Nez, man tā skumjā nots likās dominējošā jaunās DzGr jauno gabalu paraugos, bet gan jau būs arī kas mažorīgāks.
Lai gan, sava laika uzstādījums tāds tiešām bija, ka šajā pasaulē Baznīca arī priecājas vēl minorīgi, jo īstās lustes taču ir tikai priekšā.

vai tie baznīcas pasākumu veidi, ko apmeklē
Lūk, te gan varētu būt kāds patiesības grauds - ja iesi tikai uz kapusvētkiem un svecīšvakariem, kāzu un kristību dziesmas tur nedzirdēsi
vilks
# Labojis vilks: 2011.11.04 09:37:33
Par diskusijas īsto tēmu izteikšos drusku vēlāk, jāsakopo domas.
Bet par šo - zinu cilvēkus kas neiet uz baznīcu , jo jūtoties tur kā bērēs, bet varbūt vienkārši japamaina konfesija vai tie baznīcas pasākumu veidi, ko apmeklē - nu jā, ir jau arī draudzes, kurās liek tikai bēdīgās dziesmas vai arī spēlē tās tik sērīgi, ka tas īstais skaistums kaut kur pazūd. Es tikai Teoloģijas fakultātes svētbrīžos (kur klavieres spēlēja Vilis Kolms) pirmoreiz atklāju, cik Dziesmu grāmatā ir skaisti korāļi un cik priecīgi tos var dziedāt, kaut arī aktīva draudzes locekle biju bijusi jau vismaz 2-3 gadus.

Man ļoti skaistas šķiet, piemēram, 513., 391., 146. un vēl daudzas citas dziesmas, protams, ja viņas arī dzied priecīgi un spēlē priecīgu pavadījumu.
Jānis Kalniņš
# Iesūtīts: 2011.11.04 11:38:56
sabio

Kā noprotu, tad tu vienkārši piedāvā, ka LELB vajadzētu atteikties no korāļa kā tāda un to aizvietot ar Tezē un tamlīdzīgām dziesmiņām!
Nu bija mums tas Tezē vilnis un tāpat noplaka. Redzi, protestantiskais korālis ir viens specifisks mūzikas žanrs un ir daudz un dikti iemesli, kādēļ tas ir tāds kāds ir. Bet vilks burvīgi atklāja problēmas būtību: daudzviet vienkārši neprot korāli spēlēt un dziedāt, te ir runa par ērģelniekiem un arī mācītājiem, jo tagad jau mācītājiem dziedāt nemāca un lielākā daļa no mūzikas vispār jēdz tik cik teļš no dziesmugrāmatas.
Korālis ir kaut kas brīnišķīgi skaists un to pašu "Ak galva asiņaina" - tas laikam ir viens no tiem, kuri tev varētu likties kā no bēru nama izrauti, dižais J.S.Bahs ir apdarinājis turpat desmit reizes! Protams, šai paaudzei Bahs jau arī laikam ir kaut kāda aizvēsturiska forma

Nu Lietuvā katoļi īpaši cenšas uzrunāt jauno paaudzi "laikmetīgā valodā". Kāds ir rezultāts? Gaudulīgas, sentimentālas dziesmiņas ģitāras pavadījumā, nožēlojama taustiņdēļa spaidīšana. Bet tā ir tikai aisberga virsotne. Tā neredzamā daļa ir pamatīga sekularizācija pašā baznīcā, jo pamatā ir tas - jāsludina un jārunā to, kas patīk cilvēkiem, tad šie nāk un klausās un dod naudiņu. Runāsi, kas nepatīk - nedos naudiņu. Blakus tam vispārējs kultūras trūkums, dzīvošana bez saknēm. Pamēģini iespraust kādu ziedošu saru zemē un paraugies, cik ilgi tas dzīvos.
Kleops [212.93.105.2]
# Iesūtīts: 2011.11.04 12:47:25
sabio, ir nešaubîgi Kalniñam drosme un uzñêmîba - biznesà, bet mûžîgajâ mâcîtâju kritizêšanâ viñš varêtu savaldîties. Tâ ir abpusgriezîgs zobens - pats sagriezîsies.
sabio
# Iesūtīts: 2011.11.04 14:20:59
J.K- īsti ne, Tezē tika minēju kā piemēru, jo droši vien atrastos arī pietiekami daudz cita veida mūsdienīgu reliģisko dziesmu, kas izteiktu mūsdienu cilvēku ar ticības dzīvi saistītas izjūtas,domas. Protams, tās būtu gan skumjas, gan priecīgas. Tas jau ir mākslas uzdevums ietvert tās tēlā, ietēlot to ko vārdiem neizteikt... Vai to spēj no vācu valodas sliktā latviešu valodā pirms gadsmita vai vairāk pārtulkotas dziesmas, ļoti šaubos.Tieši tāpat par tām mūsdienu gaudulīgajām dziesmām- tas ir viens no iemesliem kādēļ kristīgi radio neklausos... (Nu, labi, varbūt tur tagaad skan arī kas cits). Ja nu vienīgi cilvēks dzīvē tiešām neko labāk nav lasījis/dzirdējis , vai arī nesaprot, ka mākslā svarīgs ne tikai saturs bet arī forma... Nu, forma arī var būt atbilstoša un neatbilstoša, neatkarīgi no tā, cik laikmetīga.
Problēma varētu būt tur, ka nevar jau droši vien paņemt jebkuru , piemēram, Indrišonoka dziesmu un gribēt lai to nodzied draudze, bet nu to jau speciālisti , kas sastāda dziesmu grāmata labāk zinās, ko tai atlasīt
Vilis Maldonis
# Labojis Vilis Maldonis: 2011.11.04 16:33:18
Man saistošs šķiet kāda luterāņu misionāra teiktais par savu - luterāņu baznīcu, apmēram tā: "Mūsu dievnami un draudzes izskatās kā muzeji, kuru darbiniekiem eksponāti rūp par visu vairāk. Apmeklētāji ir kā svešie, kuri var kautko sliktu izdarīt tam, kas eksponēts. Muzeja ikdienā ietilpst tīrīt putekļus, veikt restaurācijas.. bet apmeklētāji, tie sliktie tik visu bojā, un nekad līdz galam nesaprot visu to, ko pārzina un izdomājuši zāles pārziņi un administrācija" ;... Tad viņš vēl piebilda: "..cik paši bieži jūs ejat uz izstādēm.. vienreiz paskatieties un jums pietiek." To viņš kontektstā sabiedrība-baznīca. Protams, vēsturiski Baznīca visu laiku kko paņem savai praksei no citiem, pat no sekulārajiem. Tikai tas nāk ļoti grūti un bieži novēloti. Tie paši korāļu meldiņi, daudzi no viņiem bija dzērājdziemu meldiņi, kas iedzīvojās Baznīcā ar jauniem tekstiem.

Bieži teoloģiskie argumenti, ir veids kā paslēpt savas bailes un slimu konservatīvismu aiz liela vieduma. Bet tā ir maska... un atmazka. Manuprāt.
Jošs Mulders
# Iesūtīts: 2011.11.04 16:42:28
Vilis... Imo sheit ir selektiiva cherry picking gadiijums. Droshi vien ir kaut kur taa kaa tu saki... bet vai no taa var extrapoleet uz visu LELB?

Zheel, ka tevi taa abizhojushi, mosh tieshaam pietiktos ja tu nomainiitu draudzi, nevajag jau taapeec uudeni ar visu beernu gaazt aaraa... ibo LELBaa ir leerums draudzes ar ljoti sakariigiem kalpotaajiem...

Un ar vinjiem var pat alinju sadzertun gurkjiishus uzeest (aarpus dievkalpojuma)... taakaa vinji arii visi ir dziivi cilveeki, kas ne paaraak spiid tumsaa.
Jošs Mulders
# Iesūtīts: 2011.11.04 16:44:05
Protams, šai paaudzei Bahs jau arī laikam ir kaut kāda aizvēsturiska forma

Nee driizaak shii paaudze bahu un mocartu uztver kaa chaljus, kas tiiri feinus meldinjus mobilajiem telefoniem sarakstiijushi.
<< . 1 . 2 . 3 . 4 . 5 . 6 . 7 . 8 . 9 . 10 ... 23 . 24 . >>
Tēma ir slēgta, jūs nevarat iesūtīt komentārus

 Lapas redaktors:redaktors@lelb.lv; Copyright © 2006 LELB, created by MB Studija
Šajā stundā bijuši 128 , pavisam kopa bijuši: 2090