atpakaļ uz mājaslapu
E-pasts:  Parole: atcerēties mani reģistrētiesaizmirsu parolimeklēt
Diskusijas Par Baznīcu Draudzes maksājumi
Tamāra
Iesūtīts: 2007.01.18 11:35:16
Ja gribu maksāt 10 tiesu - vai tas darāms pret kvīti vai kopējā ziedojuma traukā. Ja ar kvīti - ko raksta tajā - ziedojums vai 10 tiesa.
Vai baznīcas nodoklis ir cits maksājums - cik lielam tam jābūt
Kam domāti ziedojumi ziedojumu traukā?
Saprotu, ka ir 3 veida maksājumi? 10 tiesa, gada nodeva, ziedojumi trauka? Pareizi saprotu? Īpaši gaidu atbildes no mācītājiem.
. 1 . 2 . 3 . 4 . >>
AutorsZiņas teksts
Gvido Ozoliņš
# Iesūtīts: 2007.01.18 16:14:21
Jēzus tam sacīja: "Ja tu gribi būt pilnīgs, tad noej, pārdod visu, kas tev ir, un atdod to nabagiem; tad tev būs manta debesīs; un tad nāc un staigā Man pakaļ." Bet, kad jauneklis dzirdēja šos vārdus, viņš aizgāja noskumis, jo tam bija daudz mantas.
Sieva
# Iesūtīts: 2007.01.18 16:45:29
Vai tad mums tas būtu jārēķina tik sīkumaini? Vai Jēzus neteica: Ja tu dod dāvanas, tad lai tava labā roka nezin, ko kreisā dara? Un: Kas sīksti sēj, tas sīksti pļaus?
Man liekas, ka 10. tiesa ir aptuveni tas, ko nāktos atdot Dieva darbam - vai nu caur ziedojumu traukā, vai ar kvīti vai varbūt kādam citam svētīgam darbam (misijai?) vai pat palīdzībai cilvēkam grūtā brīdī.
Voldemārs
# Iesūtīts: 2007.01.18 17:31:02
Tamāra!
Pirms ziedot, ir jātiek skaidrībā par mērķi.
Ja vēlies ziedot tā, lai to redz ļaudis, tad dari to cilvēkiem redzami.
Es nerunāju par iespēju to lietu darīt lielā apmērā un ar papīru, lai dabūtu nodokļu atlaides.
Bet, ja vēlies dot Dievam no tā, ko Viņš Tev devis, tad nav nozīmes veidam un summai. Viss atkarīgs no nepieciešamības un iespējām.
par 10 tiesu.
Jēzus neprasa 1/10, bet VISU. Tāpēc runāt par 1/10 kristīgajā kontekstā, manuprāt, ir liekulība, vai Jēzus absolūto prasību neizpratne.
Bet Bauslība ir jānošķir no Evaņģēlija. Būtu diezgan muļķīgi domāt par Dievu kā kādu skauģi jeb augļotāju, dodam ar aprēķinu, ka saņems atpakaļ visu un vēl klāt. Dievs no žēlastības dod, lai mēs pieņemtu lēmumu, cik, ko un kā. Ja cilvēks noliek sev par robežu kādu skaitli vai procentu, kuru viņš/a ir gatavs dot Dievam, tad tā ir viņu abu darīšana.
Jānis Ginters
# Labojis Jānis Ginters: 2007.01.19 00:36:33
Esmu dzirdējis kādu joku, ka teologi nodokļu jautājumos labprātāk izmanto Evaņģēliju nekā Likumu... Ar padomu dot visu varētu būt līdzīgi? Teorētiski dodam visu, bet praktiski Bauslības vietā nepareizi pielietojam Evaņģēliju...
Par 10to tiesu tika runāts pagājušajā Sinodē, bija raksti avīzē Svētdienas Rīts.
Jaunajā Sv.Ģertrūdes draudzē aicinu 10to tiesu ziedot aploksnēs. Pirmajā mēneša svētdienā dr.loc. paši pienes aploksnes pie altāra. Vairums ziedotāju parasti to dara anonīmi. Ja ziedotājs vēlas to saistīt ar ikgadējo dr.loc. maksājumu, vai cita iemesla dēļ ziedotājs vēlas tikt reģistrēts, tad aploksnē arī jāieliek zīmīte, kur uzrakstīts vārds un lūgums izrakstīt kvīti, kuru ziedotājs var saņemt kancelejā.
Es nedomāju, ka mums šādā veidā būtu jāizdala trīs veidu ziedojumi, jo, manuprāt, desmitās tiesas princips attiecas uz ziedojumu apjomu, bet nevis rada kādu jaunu ziedojumu kategoriju.
Jānis Ginters
# Iesūtīts: 2007.01.19 08:43:06
Draudzes locekļa ikgadējā ziedojuma rekomendējošo apjomu parasti nosaka konkrētās draudzes padome. Ja tādu draudze nav noteikusi, tad tiek lūgts ziedot summu, kas nav mazāka par noteikto iemaksu LELB kopējām vajadzībām no viena dr.loc.
juzis
# Iesūtīts: 2007.01.19 10:24:13
Desmitā tiesa ir tāds vēlamais mērs, kuru vajadzētu sasniegt ar tīru sirdi, jo priecīgu devēju Dievs svētī. Ja tā nauda tiek dota kā nauda, ka matemātisks aprēķins, tad tāds tas arī paliek. Īstais iekšējais mērķis ir pateicība par saņemto un sava kalpošana, jo mēs jau nevaram katrs krāsot un remontēt, pirkt vīnu un maksāt mācītājam algu - tam visam ir izvirzītas, ievēlētas personas, kam uzticēts pārvaldīt šos kopējos līdzekļus visu labā, tajā skaitā sniedzot kādu daļu arī kopējām lietām konsistorijai. Ja kāds grib tik to vien dot, kas tālāk dodams, par ko tad paša draudze dzīvos...
Tamāra
# Iesūtīts: 2007.01.19 12:40:44
Bet vismaz viens maksājums tak ir obligāts - draudzes nodeva, vai tā tā saucas?
Jānis Ginters
# Labojis Jānis Ginters: 2007.01.19 14:02:42
Reģistrēts draudzes locekļa ikgadējais ziedojums ir nepieciešams (obligāts) kārtības labad. Ja vairāk kā divus gadus šāds ziedojums nav dots, tad nesamaksājušos dr.loc. var atskaitīt no draudzes. Ir dabīgi, ka par "obligātu" katrs nopietns dr.loc uzskatīs ne tikai šo reģistrēto ziedojumu, bet visu citu, kas nepieciešams savas draudzes un baznīcas uzturēšanai.
Tamāra
# Iesūtīts: 2007.01.23 11:28:03
Grēciniece
Paldies - man patīk -vienkārša attieksme! Es arī tā gribu! Tikai gribētos dzirdēt tikpat skaidri, kā no tevis, tā no garīdzniecības puses! Ir tak jābūt kādām vienkāršām instrukcijām vai ietekumiem draudzes locekļiem! Tā - veselīgi!
Jānis Kalniņš
# Iesūtīts: 2007.01.26 00:41:23
Nu, instrukcija ir ļoti vienkārša - minimālais ziedojums ir draudzes padomes noteiktais gada ziedojums, jeb, kā tautā nereti saka, baznīcas nodoklis. Pārējo ziedo, cik Tev sirds liek!
Jautājums [87.110.142.77]
# Iesūtīts: 2007.02.01 23:58:56
Jautājums Jānim Ginteram: kāpēc Jūs, lūdzu, aicināt ziedot aploksnēs? Vai tad ar bankas pārskaitījumu nav tikpat labi? Daudziem taču tā ir ērtāk. Vai Jūs domājat, ka, ja naudu pienes pie altāra, tas ir kaut kā "svētīgāk" vai kā? Visām draudzēm taču ir banku konti. Mans tēvs, piemēram, draudzei pārskaita savu desmito vai pat vairāk ar bankas pārskaitījumun (un tā ir liela summa), bet nekādās aploksnēs vai šķīvīšos vai kastītēs gan neko neliek. Vai tā ir sliktāk? Gribētu dzirdēt arī citu mācītāju domas.
Ivo Odītis [194.153.79.122]
# Iesūtīts: 2007.02.02 09:15:50
Saulespuķe Tad jau daudz labāk par aploksni ir lietot bankas kontu (tā arī daru). To redz tikai pāris draudzes locekļi
Saulespuķe
# Labojis Saulespuķe: 2007.02.02 17:06:51
Svilpaste Mt.23:23, Lk11:42 "Vai jums, rakstu mācītāji un farizeji, jūs liekuļi! Jo jūs dodat desmito tiesu no mētrām, dillēm un ķimenēm un atstājat bez ievērības svarīgāko bauslībā: tiesu, žēlastību un ticību. Šo jums bija darīt un to neatstāt."
Protams, ja mūsu ticības dzīve aprobežojas ar skrupulozu ķimeņu skaitīšanu, bet tajā iztrūkst daudz svarīgākas lietas (tiesa, žēlastība un ticība), tad arī desmitajai tiesai pie šāda fona Dieva acīs nez vai būs liela vērte. Tomēr nevar neredzēt, ka Jēzus saka - "...to neatstāt".
Saulespuķe
# Labojis Saulespuķe: 2007.02.02 17:12:26
Ivo Odītis Var lietot arī bankas kontu - tie, kuriem elektroniskie maksājumi ir ikdiena, protams, taču personīgi man ļoti patīk, kad draudzes kopībā varu pienest savu desmito pie altāra. Un tad aploksne nemaz nav peļama, lai neviens netiktu nosodīts par mazumu vai apskausts par lielumu.
Jānis Ginters
# Labojis Jānis Ginters: 2007.02.02 18:09:12
Draudzes grāmatvedībā ar bankas pārskaitījumu ir varbūt pat labāk un vieglāk kā saņemot skaidrā naudā. Tāpat var uzdot jautājumu, kāpēc vispār nest pie altāra, bankā tāpat nonāks. Ziedošana ir daļa no mūsu kalpošanas un Dieva godināšanas. Ja pat mūsu jubilejās dāvanas mēs skaisti iesaiņojam un tās pasniedzot sakām skaistus novēlējuma vārdus, kāpēc gan pienesot mūsu upuri Kungam nepienest to ar lūgšanām pie altāra? (Var salīdzināt ar Mt.5:23-24). Tad arī ar liturģijā esošajiem vārdiem: “No tā, kas ir Tavs mēs Tev pienesam. Pieņem mūs un šīs dāvanas Jēzus Kristus dēļ!” mēs redzam gan pie altāra pienesto maizi un vīnu gan arī naudu, vai, piemēram, pļaujas svētkos arī lauku augļu ziedojumus. Man šķiet, ka labs veids tiem, kuri ziedo caur banku 10to tiesu varētu būt jebkāda veida ziedojuma apliecinājuma pienešana pie altāra. Šo rakstot es nebūt nedomāju, ka visām draudzēm būtu jādara tieši tā, tomēr uzskatu par svarīgu savu upuri pienest ar lūgšanām un, vēlams, dievkalpojuma ietvaros.
Saulespuķe
# Iesūtīts: 2007.02.02 18:36:17
Tieši tā, māc.Jāni! Tik es apzināti neuzrakstīju vārdu "upuris" un tēmu neizvērsu, lai lieki neizaicinātu
Jautājums [87.110.142.77]
# Iesūtīts: 2007.02.03 00:01:01
Paldies Jānim Ginteram par skaidrojumu. Nu arī es jau to tā apmēram saprotu. Es tikai domāju, ka ar to naudiņas nešanu pie altāra - nu tas jau tā arī varētu būt, tāda sena tradīcija laikam vēl no tiem laikiem, kad nebija ne banku, ne bezskaidras naudas norēķinu iespēju. Bet var arī nenest pie altāra - fiziskā veidā ne naudu, ne bankas maksājuma uzdevumu. Mēs taču to darām domās un lūgšanās (arī fiziskā ziņā neatrodoties pie altāra). Mēs gan neesam no Jāņa Gintera draudzes un mūsu draudzē nemaz nav tāda kārtība. Draudzes locekļi ziedo gan ar bankas pārskaitījumu, gan nes skaidru naudu uz draudzes kanceleju. Bez tam pie ārdurvīm stāv kastes, kur naudiņu var atstāt. Un pēc dievkalpojumiem pie ārdurvīm stāv vīriņi ar šķīvīšiem - un kas vēlas, var naudiņu atstāt šajos šķīvīšos (groziņos). Bet tieši paša dievkalpojuma laikā nauda vākta netiek.
Svilpaste
# Labojis Svilpaste: 2007.02.04 13:48:34
Saulespuķe. Nevaru ātrumā atrast konkrēto vietu, bet pirmdraudzē katrs deva tik, cik varēja atlicināt. Tā kā LELB ir lielas problēmas ar naudu, tad nu ir atrasta zelta nūjiņa- 10.tiesa, ejot harizmātu pēdās. Varbūt drīzumā tāpat kā pareizticīgie sāksim tirgot sveces vai tāpat kā katoļi - mesas noturēšanu par kāda dvēseli. Mans ieteikums- lielāka atklātība atskaitēs par ziedojumu izlietošanu.
Grēciniece
# Iesūtīts: 2007.02.04 16:18:51
Svilpaste Varbūt izklausos naiva, bet es pilnībā uzticos tiem, kas rīkojas ar draudzes naudu. Vai gan būtu pamats kaut ko apšaubīt? Man liekas diezgan nožēlojami, ja arī Baznīcā jāskatās uz pirkstiem. Taču Dievs jau neatstās nesodītus, kas svētā vietā apgrēcinās. Bet varbūt Tu domāji, ka naudu izlieto ne tā, kā būtu saprātīgāk un aktuālāk?
Iespējams, ka LELB problēmas ir draudzēs, kur nerunā un nevāc 1/10, kas ir pilnīgi normāla un bibliska lieta. Piederu draudzei, kur ar to nav problēmu un draudze jau bauda skaistus augļus savai paklausībai Dievam arī materiālās lietās. Bet kur ir problēma pamēģināt sākt ievērot, piemēram, Mal.3:10? Ir izņēmumi, bet pārsvarā ne jau materiālā situācijā tas āķis, drīzāk sirdī.
liturgs [87.110.5.87]
# Iesūtīts: 2007.02.26 20:03:36
10.tiesa ir Mozus likums, kas dots Izraēļa tautai. Kristīgā baznīcā kā likums tas tika pavēlēts lielā mērā alkatības dēļ un tamlīdzīga motivācija paveica savu posta darbu. 10.tiesa kā brīvprātīgs ziedojums ir apsveicama lieta, paturot prātā, ka mūsdienu sabiedrībā viss, kas tiek darīts baznīcas labad, ir ziedošanās. Harizmātu stila mācība ir nekristīga, jo nepareizi salikti akcenti nodara postu ticīgām dvēselēm. Vesels un bagāts par 10.tiesu-Dievs sargi luterāņus no maldu mācības.
. 1 . 2 . 3 . 4 . >>
Tēma ir slēgta, jūs nevarat iesūtīt komentārus

 Lapas redaktors:redaktors@lelb.lv; Copyright © 2006 LELB, created by MB Studija
Šajā stundā bijuši 154 , pavisam kopa bijuši: 2566