atpakaļ uz mājaslapu
E-pasts:  Parole: atcerēties mani reģistrētiesaizmirsu parolimeklēt
Diskusijas Par Baznīcu Jēzus Kristus aicina: Lai visi ir viens!
armilo
Iesūtīts: 2011.08.27 15:09:24
„Lai visi ir viens, itin kā Tu, Tēvs, Manī un Es Tevī, lai arī viņi ir Mūsos, lai pasaule ticētu, ka Tu Mani esi sūtījis.” (Jņ.17:21)

Paklausot mūsu Kunga un Pestītāja Jēzus Kristus pavēlei, aicinu Arhibīskapu Jāni, bīskapus, prāvestus, mācītājus un visus Latvijas evaņģēliski luteriskās Baznīcas (LELB) lajus uzsākt apvienošanās procesus ar Romas Katolisko Baznīcu.
<< 1 ... 18 . 19 . 20 . 21 . 22 . 23 . 24 . 25 . 26 . 27 . 28 . >>
AutorsZiņas teksts
Mārtiņš
# Labojis Mārtiņš: 2011.09.19 16:50:13
fratello
Pēteris ir konkrēts cilvēks nevis amata nosaukums.

Runājot par Pēteri kā klinti, uz kā būvēt māju, jeb pamatiem - tad tas kas nāk pēc tam, ir pati ēka, bet nekādā gadījumā ne nākamie pamati. Gan jau kā galdnieks zini, ka ir tādas nesošās konstrukcijas.
fratello
# Iesūtīts: 2011.09.19 16:52:51
Sakarā ar pievienošanos RKB teicu, ka izstājos no LELB foruma. Tā tas arī ir. Vienīgi, pret šo savu aicinājumu uz katolismu tēmu izjūtu atbildību reizi pa reizei te iegriesties, un atbildēt uz jautājumiem, ja luterāņiem tādi rastos.

Uz redzēšanos un ar dievpalīgu mīļie brāļi luterāņi!
Uldis
# Iesūtīts: 2011.09.19 17:30:26
fratello

Viens mēs esam tad, ja starp mums ir vienprātība mācībā. Tad mēs esam viens Kristū.
Uldis
# Labojis Uldis: 2011.09.19 18:56:31
fratello

Paanalizēsim nedaudz tavu tekstu.
RKB kā konfesija ap kuru pulcēties katoliskās baznīcas vārdā ir piemērota vairāku iemeslu dēļ. Vispirms jau vēsturiskās izcelsmes dēļ. 1000 gadus tā ir bijusi vienota. Tad Pētera autoritātes dēļ, kuru viņam piešķīra pats Kristus ("Tu esi klints". Tātad pāvesta autoritāte, kas no apustuļa Pētera tiek tālāk nodota no pāvesta uz pāvestu. Protams, pāvesti ir uzvedušies dažādi, gluži kā pats Pēteris ir trīs reizes Kungu aizliedzis. Tādēļ es aicinu Pāvestu uzlūkot nevis paša pāvesta svētuma dēļ, bet Kristus apsolījuma dēļ: Tu esi klints, uz tās Es ceļu Savu Baznīcu, un to nebūs uzvarēt.

Kristīgā baznīcā jau no paša sākuma bija konflikti, novirzieni un škelšanās. Par to runā Apustuļu darbu grāmata un Pāvila vēstules. Tāpat arī apustulisko tēvu darbi liecina, ka baznīcai nemitīgi bija jācīnās par mācības skaidrību. Un arī jau vēlākos gados baznīcā bija vērojama dažādība tieši mācības lietās.

Ja tu Pētera autoritāti saisti ar Mt. 16:16, tad tāds pamatojums neiztur kritiku. Kristus te neiedibināja nekādu institūciju. Vēl vairāk, ja ņemam vērā, ka Jēzus bija vispār pret hierarhisku sistēmu starp mācekļiem.

Tu ļoti izkropļoti citē Mt. 16:18. Jēzus nesaka - tu esi klints. Viņš saka: "tu esi pēteris (petros)." Šo jēdzienu mēdz lietot kā īpašvārdu. Bet, ja tu gribi izcelt vārda semantisko nozīmī, tad petros=akmens. Bet klints ir nākošais vārds - petra, kas ir sieviešu dzimtes vārds. Būtu jocīgi uz vīrieti attiecināt sievietes vārdu. Tādējādi klints nav vis Pēteris, bet kaut kas cits. Un tā ir Pētera ticības apliecība. Uz šādas klints Kristus cels savu baznīcu.

Kristus nekādu apsolījumu Sīmanim nav devis, proti, kaut ko tādu tik partikulāru, kas nebūtu dots visiem kristiešiem. Bet šie vārdi: "Tu esi Pēteris un uz šīs klints es celšu savu baznīcu.." nav apsolījuma vārdi mācekļiem, bet drīzāk Dieva lēmuma pasludinājums.

Tu esi klints, uz tās Es ceļu Savu Baznīcu, un to nebūs uzvarēt - tas ir ārkārtīgi neprecīzs teksts.
Uldis
# Iesūtīts: 2011.09.19 19:01:17
fratello

Tas, par ko visas konfesijas strīdas, ir kalpošanas forma ne saturs, kas ir pestīšana Kristū. - vai vēlamo gribi uzdot par īstenību?
Pater Henricus
# Labojis Pater Henricus : 2011.09.19 19:18:47
fratello teicu, ka izstājos no LELB foruma
aizgājis un atgriezies forumā tu esi ne reizi vien, tā kā šis nebūs izņēmums.
Tad Pētera autoritātes dēļ, kuru viņam piešķīra pats Kristus ("Tu esi klints". Tātad pāvesta autoritāte, kas no apustuļa Pētera tiek tālāk nodota no pāvesta uz pāvestu. Protams, pāvesti ir uzvedušies dažādi, gluži kā pats Pēteris ir trīs reizes Kungu aizliedzis. Tādēļ es aicinu Pāvestu uzlūkot nevis paša pāvesta svētuma dēļ, bet Kristus apsolījuma dēļ: Tu esi klints, uz tās Es ceļu Savu Baznīcu, un to nebūs uzvarēt.
Redzi, ja Jēzus Pēterim būtu teicis - tev un taviem pēctečiem , tad mēs te nediskutētu.
Diemžēl, lai kādas ir vēsturiski salīdzinoši vēlīnās Romas bīskapu izvirzītās pretenzijas uz virsvaru Kristus Baznīcā, tās ir pamatotas vienīgi tradīcijā un kā tādas nav īpaši autoritatīvas un nopietni ņemamas.
Es konkrēto Romas bīskapu Benediktu cienu kā jūsu bīskapu dēļ viņa nopietnās teoloģijas un Kristus apliecinājuma, kas kaut kādā mērā tāpat kā visiem apliecinošiem kristiešiem sapas ar Pētera apliecinājumu Kristum - Tu esi Dzīvā Dieva Dēls.
Es saprotu, tev ir medusmēnesis tavā jaunajā konfesijā...izdalās daudz laimes hormonu, bet katrs medusmēnesis reiz beidzas...
Aivars
# Iesūtīts: 2011.09.19 20:00:53
fratello
izjūtu atbildību reizi pa reizei te iegriesties, un atbildēt uz jautājumiem, ja luterāņiem tādi rastos
:
Tev romas pāvests konsultācijas vēl nelūdz?
Jošs Mulders
# Iesūtīts: 2011.09.19 21:48:16
Njaaa... fratello nTelekts pa skuju taku aizgaajis...
svētais
# Iesūtīts: 2011.09.20 10:12:17
tāpat ir smieklīgi, ka kristieši cīnās par "pareizāku" vakarēdiena pieņemšanu, "pareizāku" kristību utt. iedomājos, ka Dievs skatās uz diviem saviem bērniem, kā zemes tēvs uz saviem diviem dēliem, kuri strīdās viens saka: ābols ir dzeltens, otrs saka: sarkans. Tēvs saka nestrīdaties nav ne dzeltens ne sarkans , bet abas krāsas ir tur iekšā , jo no vienas puses sarkans no otras dzeltens un vēl no tās puses kuru Jus neredzat ir arī zaļš. tad nu ābols paliek ābols, ko Jūs strīdaties par to krāsu? kas Jums uznācis? gribat zināt kam taisnība? ne viena m ne otram nav pilnīgākā un pareizākā atklāsme, tāpēc liekaties mierā . es Jūs abus mīlu un galvenais, ka esmu devis jums abolu ko varat baudīt.
Aivars
# Iesūtīts: 2011.09.20 10:16:17
svētais
Un kas Tu tāds, ka `pareizāks` par visiem un zini citus tiesāt kā muļķīgus, ieņirdzot par tiem? Vai neesi pēdējais nelga, salīdzinādams Kristību un Vakarēdienu ar ābola krāsu?
svētais
# Iesūtīts: 2011.09.20 10:16:31
iedomājos, mēs te cepamies , kuram pareizāka Kristus miesas un asinu ēšana. tad nu pirmkristiešu draudze visu jums apjauktu kājām gaisā ar to, ka katrs steigtos ēst savu ēdienu, cits piedzertos utt.
svētais
# Iesūtīts: 2011.09.20 10:17:51
Aivars
es nelga esmu gan. bet protams, ka tas ābols ir tikai salīdzinājumā teikts. Un es nesaku , ka pareizāks esmu, bet saku, ka no malas izskatās, ka kristieši strīdas tur, kur nevajag tiem strīdēties. bet nu paldies par mīlestības pilnu pamācību no tavas puses.
Aivars
# Iesūtīts: 2011.09.20 10:18:03
svētais
Nez kādēļ apustulis Pāvils gan gāja par šito tēmu strīdēties ar korintiešiem. Bet nu svētajam laikam ar viņu nav pa ceļam?
Aivars
# Iesūtīts: 2011.09.20 10:19:47
svētais
Nu kā tad tu neesi pareizāks? Ja reiz visi citi neredz Tev acīmredzamo, ij tiek pamācīti jau tīri kā no Debestēva mutes... atliek vien pīšļos krist Tavā priekšā
svētais
# Iesūtīts: 2011.09.20 10:20:25
Aivars
viņš strīdējaās, bet iedomājies, cik mēs to visu esam pataisījuši teoloģisku, kur pirmkristīgā draudzē tas bija praktiski... Protams, ka viņš uzstājās , ka tie neizskir Kunga miesu un tas ir būtiski to zinat un saprast, bet tajā pat laikā strīdēties par to savā starpā nez vai ir pareizi. lai gan varbūt arī ir, ja kāds pilnīgi šķērsām ko dara. Tā kā tavs aizrādījums skiet, ka ir pilnīgi vietā . es to pienemu.
svētais
# Iesūtīts: 2011.09.20 10:21:22
Aivars
nu piedod, ka es izcēlos. vai tu mani vēl joprojām mīli? man to ir būtiski zināt!
svētais
# Iesūtīts: 2011.09.20 10:23:43
Jūs prātīgie taču jau labprāt panesat mani neprātīgo
Uldis
# Iesūtīts: 2011.09.20 10:24:19
svētais

Ko tu teiktu par šiem Pāvila vārdiem: "Tad nu, kas necienīgi ēd šo maizi vai dzer Tā Kunga biķeri, tas būs noziedzies pret Tā Kunga miesu un asinīm" (1. Kor. 11:27)
Aivars
# Iesūtīts: 2011.09.20 10:24:26
svētais
Ja rūpīgi palasām Sv. Rakstus, tad pirmkristiešu draudzē teoloģija ir augstāka, nekā dažkārt šodien vidusmēra patērētājkristietības draudzēs. Tur nu nevarēsim iztēlot tos pirmos kristiešus kā tādus, kas neko daudz par teoloģiju nezina un neinteresējas, atšķirībā no vēlāko laiku intelektuāļiem, kā to mēģināja darīt daži 19. g.s., pielipinot šo sērgu arī modernajiem kristiešiem, netieši iedrošinot uz ignoranci un paviršību
svētais
# Iesūtīts: 2011.09.20 10:24:48
Aivars
es tā reizēm domāju, Jēzus savāca sviedrainus smirdīgus zvejnieku večus un padarīja par saviem mācekļiem. Mēs visi gribam būt izglītoti
<< 1 ... 18 . 19 . 20 . 21 . 22 . 23 . 24 . 25 . 26 . 27 . 28 . >>

:: Pievienot komentāru

Autors: 
  • Lai iekopētu autora vārdu,nospied uz tā.
  • Reģistrēti lietotāji var rediģēt tekstus vēlāk.
Bold FontItalics fontUnderlineStrike OutSubscriptSuperscriptFont colorTeletypeHorizontal LineE-mail linkhyperlinkListsimies
Atlikušas 1000 zīmes

 Lapas redaktors:redaktors@lelb.lv; Copyright © 2006 LELB, created by MB Studija
Šajā stundā bijuši 85 , pavisam kopa bijuši: 7031