atpakaļ uz mājaslapu
E-pasts:  Parole: atcerēties mani reģistrētiesaizmirsu parolimeklēt
Diskusijas Par ticību Arhib.-metr. Z. Stankeviča sprediķis Aglonā 15.aug.
Raimonds
Iesūtīts: 2011.08.16 18:20:24
Kristieši parasti seko līdzi, kas notiek pašmājās vai pie citiem. Katoļiem tādi svētki ir 15.augusts Aglonā. "Sprediķis." Jūsu pārdomas! (Tēma kristiešiem!)
<< . 1 . 2 . 3 . 4 . 5 . 6 . 7 . 8 . 9 . 10 ... 17 . 18 . >>
AutorsZiņas teksts
Eshkola
# Iesūtīts: 2011.08.18 21:54:11
Raimonds
pareizais vai puspareizais paliek mazsvarīgs, jo glābti mēs esam nevis savas pareizās ticības, bet Kristus upura dēļ.

Protams mēs tiekam glābti no Dieva žēlastības Kristū, bet nevajag noliegt ticību


manā citātā uzsvars bija uz "pareizās" nevis uz ticības. Es nenoliedzu ticību, bet man ir žēl, ka brāļi sāk mērīties ar savas ticības pareizumu ( sanāk, ka apspriežam, cik pareizu dāvanu kuram no mums Dievs ir devis, jo ticība taču ir Dieva dāvana ). Protams, Dievs mums ir devis Bībeli, lai mēs to lasītu un censtos izprast lietas tā, kā to redz Dievs. Bet, manuprāt, neviens cilvēks nav pilnīgs, arī ticības lietās.
armilo
# Iesūtīts: 2011.08.19 08:39:06
Mārtiņš, Aivars, dafne

Jums bija jautājumi par grēku atlaidām. Iesaku pārlasīt Lutera 95 tēzes. Jūs uzzinināsiet, ka Luters neapkaro ne grēkatlaidas ne šķītītavas ideju, bet cīnās pret to ļaunprātīgu izmantošanu. Iekopēšu 69. un 71 tēzi: Bīskapu un mācītāju pienākums ir goddevīgi atļaut apustuliskās grēku atlaides komisārijiem darīt viņu darbu.
Bet vēl jo vairāk viņu pienākums ir – modri gādāt, lai tie pāvesta pavēles vietā nesludinātu paši savus izdomājumus.
Kas uzstājas pret pāvesta grēku atlaides patiesību, tas lai ir nolādēts
Mārtiņš
# Labojis Mārtiņš: 2011.08.19 09:09:03
armilo
Un ko Luters vēlāk par šo tēmu teica?
Un pie reizes izlasi visas 95 tēzes.
armilo
# Iesūtīts: 2011.08.19 09:27:51
Mārtiņš
"Un ko Luters vēlāk par šo tēmu teica?"

Tev ir zināms kāds dokuments, kurā Luters būtu atteicies no savām 95 tēzēm?
armilo
# Iesūtīts: 2011.08.19 09:29:28
Mārtiņš

Esmu lasījis visas. Vari būt drošs.
Mārtiņš
# Labojis Mārtiņš: 2011.08.19 09:43:26
armilo
Tad lasi vēlreiz un vēlreiz.
Ja esi studējis teoloģiju, atceries, ko tev mācīja.
Ja neesi - meklē labus darbus par Luteru un luterisma teoloģiju.
svētais
# Iesūtīts: 2011.08.19 09:56:26
2. Tim. 2:24 bet mūsu Kunga kalpam nepienākas ķildoties, bet būt laipnam pret visiem, izveicīgam mācīšanā un panest ļaunumu,
Papucs
# Labojis Papucs: 2011.08.19 09:57:07
armilo -> Tādēļ saku, ka Šī sieviete ir ļoooooooti vērtīga mums visiem!
bitukas -> Ko nu gvelz, neaizvietojamu nav.

bitukas, nu lūk, Tu pats jau sev atbildēji!
RKB un luteriskā izpratne, kaut gan savā starpā kašķējas, īstenībā pauž vienu un to pašu. Tikai jāsaskata.
Doma ir ļoti vienkārša - katoļi īpašā veidā godina Mariju ne jau tāpēc, ka viņa ir pati sevi par kaut kādu superwomeni izaudzinājusi, bet gan tāpēc, ka Dievs viņu tādu radīja!
Katoļi Marijā godina vispirms jau Dieva Varenību un Marijai īpaši piešķirtās žēlastības.
Un tikai nevajag sludināt komunismu, ka piedzimstot Dievs visiem cilvēkiem ir piešķīris vienādi!

P.S. Jā, protams, varēja būt ne tikai Marija, bet viņas vietā Milda vai Zenta.
Bet Dievam labpatikās,lai būtu Marija.
Un,kā jau teicu, caur Mariju mēs godinām visupirms Dievu un Viņa izvēli.
Protams, arī par viņas pašas līdzdalību.
neielogo [87.110.65.215]
# Iesūtīts: 2011.08.19 10:31:55
Visu cieņu Marijai. Patiešām viņa ir svētīta starp visām sievām. Tas ko Dievs caur viņu paveicis ir liels darbs. Bez šaubām tā ir īpaša žēlastība no Dieva. Tomēr padarīt viņu par līdzpestītāju .... ???? Savā ziņā jā, viņa tāda ir. Varbūt rupjš salīdzinājums, tomēr vai pagodinājums nepienāktos arī Jūdam Iskariotam. Viņa ieguldījums cilvēces pestīšanā ir ne mazāk nozīmīgs. Patiesībā arī mans mācītājs ir lielā mērā vainīgs manā pestīšanā. Arī par viņu var sacīt - līdzpestītājs.

Mārtiņš
# Iesūtīts: 2011.08.19 10:42:30
Papucs
Doma ir ļoti vienkārša - katoļi īpašā veidā godina Mariju ne jau tāpēc, ka viņa ir pati sevi par kaut kādu superwomeni izaudzinājusi, bet gan tāpēc, ka Dievs viņu tādu radīja!
Katoļi Marijā godina vispirms jau Dieva Varenību un Marijai īpaši piešķirtās žēlastības.


Tā kā Rakstos nav atklātas tehniskas detaļas, kā tieši Dievs caur Mariju darbojās, kā vien - caur Savu garu, tad visa šo detaļu piedomāšana, secinājumu pasludināšana par dogmām, ieskaitot Dieva nodomu (kas nav tieši teikti Rakstos) definēšana utt. - ir tikpat (ne)nopietni kā censties veidot precīzus pasaules radīšanas tehniskos aprakstus.
Draugi, Dieva noslēpumu vajag godāt
armilo
# Iesūtīts: 2011.08.19 10:46:37
Mārtiņš
"Ja neesi - meklē labus darbus par Luteru un luterisma teoloģiju."

Lutera strīds ar Tecelu, publicēts 1517.g. 31.oktobrī Vitenbergā, ir labs darbs vai nav labs? Vismaz vairums luterāņu to atzīst par labu, un tēžu publicēšanu atzīst par reformācijas oficiālo sākumu.
Aivars
# Iesūtīts: 2011.08.19 11:02:49
armilo
Klausies, nu ko Tu māžojies? Mārtiņš izskatās vairāk par teoloģisku domāšanu saprot, bet tu kā nicināmu vardi centies atšūt.
Ar tēzēm Luters tika pamanīts, tas tiesa. Bet viņš jau pats neapjauta tajā brīdī, kādi jautājumi un intereses caur to tālāk tiks aizskarti. Nebija tā, ka 1517.g. 31. oktobrī viņš nosprieda: "Taisīšu Reformāciju. " un nāca ar gatavu `Lutera reformu partijas programmu` 95 tēžu veidā. Aprīļa tēzes bija citam kungam.
Taču reformācija sākās, un tās gaitā un diskusijās arī paša Lutera, un viņa domubiedru teoloģija izkristalizējas. Un nav godīgi izraut vienu naivāku izteikumu no agrīna darba, un pasludināt to par luterisma stūrakmeni. Tas atkal uzrāda Tavu drīzāk romisko domāšanu, kur baznīcas līderiem vienmēr taisnība, bet pats Luters atzina, ka arī baznīctēvi un konsili var kļūdīties.
Uldis
# Iesūtīts: 2011.08.19 11:31:37
armilo

tas ko Tu sauc par maldiem, es saucu par atšķirīgu tradīciju - ja atšķirības ir tādas,kas ir petrunā Rakstiem, tad tās vairs nav atšķirības, bet pretrunas, un tas, kas ir pretrunā Rakstiem, ir malds jeb herēze.
Tēvs Indriķis
# Labojis Tēvs Indriķis : 2011.08.19 11:42:38
armilo, Ja luterāņiem mana teoloģijas summa, ko esmu paudis šajā forumā, nav pieņemama, tad dariet man to zināmu, un es meklēšu citas mājas.
Es savā īstenluteriski katoliskajā nuncijistiski legātiskajā autoritātē Tev atļauju palikt. . Kur ta` tu iesi kā meitene preciniekus lūkoties?
Nav jau nekas briesmīgs, ka šajos visai sekundārajos jautājumos Tavi uzskati ir Tavi uzskati.
Man tomēr šķiet, ka arī Romas katoļiem šodien atlaidas vairāk ir seno laiku relikts no kurām teorētiski no vienas puses negribas atteikties un atzīt Reformācijas taisnību šai jautājumā, bet kurām nav īpašas praktiskas jēgas dievbijībā...
To es secinu, palasoties Romas katoļu labākos ieskatus viņu pašu literatūrā. Indulgences tur neesmu pat ievērojis.
Un Kristus baznīcas pilnība pilnīgi noteikti nav atrodama vienas atsevišķas konfesijas robežās.
Tomēr arī šeit Romas katoļiem pašiem jātiek pāri saviem oficiālajiem aizspriedumiem, kā saka, kamēr Luters romiešiem nebūs vismaz svētītais , ja pat ne svētais , tikmēr zināma spriedze saglabāsies.
Papucs
# Iesūtīts: 2011.08.19 11:55:28
Mārtiņš
Draugi, Dieva noslēpumu vajag godāt

Draugs, tieši tas jau arī tiek darīts - godāts Dieva lielais noslēpums, kā, pateicoties vienkāršai meitenei, pasaulē varēja piedzimt Dieva Dēls un mūs visus atpestīt
dafne
# Iesūtīts: 2011.08.19 12:02:52
Papucs
godāts Dieva lielais noslēpums, kā, pateicoties vienkāršai meitenei, pasaulē varēja piedzimt Dieva Dēls un mūs visus atpestīt
nu nestaasti
svētais
# Labojis svētais : 2011.08.19 12:06:22
Marija bija svētītā starp sievietēm un viņu tiešām teic visi svētīgu. tas ir pēc Rakstiem. Jēzus māte bija Marija. Tēvs bija Dievs. Jēzus atbildot saviem vecākiem ( mātei un miesīgajam tēvam) , liecina, ka tie, kas dara Dieva prātu ir viņa Māte un viņa brāļi. Nesaprotu , kāpēc kāds meklē pretrunas? ne jau kuru katru Dievs izraudzīja, bet tikai to , kas bija žēlastību atradusi pie Dieva un paklausījusi Viņa vārdam. Tā nevarēja būt jebkura sieviete. Bet tika šis gods jaunavai Marijai.
svētais
# Labojis svētais : 2011.08.19 12:16:37
Vai saskaņā ar Rakstiem es varu teikt Mariju par svētīgu? Jā, es to varu.

Svētajā Garā pati Marija to apliecina:


48 jo Viņš ir uzlūkojis savas kalpones zemumu; redzi, no šī laika visi bērnu bērni mani teiks svētīgu,
svētais
# Iesūtīts: 2011.08.19 12:30:42
Garā Jēzus bija dzimis Dievs, tas ir pilnīgi skaidrs, taču pēc miesas, Viņš kā Cilvēka dēls nāca no Dāvida cilts, no Marijas un Jāzepa.
svētais
# Iesūtīts: 2011.08.19 12:37:44
Reizēm saņemu šeit forumā uzbraucienus, ka esmu ieprogrammēts, runāju tāpat kā mans mācītājs utml. Tomēr es nepiesaucu ne savu skolotāju vārdus, ne m;ācītāja. Mana autoritāte ir Raksti, bet šeit strīds par vienu vai otru autoritāti. manuprāt , nepareizi.
<< . 1 . 2 . 3 . 4 . 5 . 6 . 7 . 8 . 9 . 10 ... 17 . 18 . >>
Tēma ir slēgta, jūs nevarat iesūtīt komentārus

 Lapas redaktors:redaktors@lelb.lv; Copyright © 2006 LELB, created by MB Studija
Šajā stundā bijuši 147 , pavisam kopa bijuši: 35570