atpakaļ uz mājaslapu
E-pasts:  Parole: atcerēties mani reģistrētiesaizmirsu parolimeklēt
Diskusijas Par dažādiem jautājumiem Rezultāts
S.R...
Iesūtīts: 2011.07.23 13:52:52
ir tāds jautājums. kā jūs definētu jēdzienu - rezultāts.
<< . 1 . 2 . 3 . 4 . 5 . >>
AutorsZiņas teksts
a_masiks
# Iesūtīts: 2011.07.25 11:53:27
S.R...
kā tu vari teikt, ka mīli Dievu, kuru nekad neesi redzējis, ja savu brāli, kuru redzi, ienīsti?

labs jautājums....
a_masiks
# Iesūtīts: 2011.07.25 11:55:06
Raimonds
Redz, kad domājam par vecākiem, tad katrs var saskatīt ko savu.
jautājums jau nebija par domāšanu vecāku sakarā, bet par atgriešanos ģimenes apskāvienos...
Raimonds
# Iesūtīts: 2011.07.25 11:57:28
S.R...
Kaut kur līdzīgi iepriekš pieminēji arī Mīlestību. Bet tīri tā sarunai, ko Tu vairāk ieliec šajos vārdos: Gars, Patiesība t.sk. Mīlestība, vai tos vairāk saistot emocionāli (vislabākā nozīmē: garīgu saviļņojumu, piepildījumu) vai ar Dieva Vārdu un vārdus?
Piemēram, Jēzus lūgšanā, Viņš māca, svētīts, lai top Tavs Vārds un turpat, lai nāk Tava Valstība. Manuprāt Valstība (t.sk. Gars, Patiesība un Mīlestība) ir cieši saistīta ar V(v)ārdu. Vārda turēšanu un godāšanu. Un tālāk visas konsekvences.
Raimonds
# Iesūtīts: 2011.07.25 12:01:38
a_masiks
Kādos apskāvienos Tu gribi nodod protestantus un līdz ar to pats nodoties?
Aivars
# Iesūtīts: 2011.07.25 12:03:03
S.R...
Ir runa tikai par PATIESĪBU iepretī nepatiesai liecībai
A to te jau divas lappuses aplamu secinājumu `rezultātā` saraksta, bet jēgu nenojauš
S.R...
# Iesūtīts: 2011.07.25 12:05:04
Raimonds
Emocijas protams ir skaista lieta. tikai es nedomāju, ka cilvēks savā ticības ceļā drīkst balstīties tikai, vai pat uz tām. jo tās ir ļoti subjektīvas, bieži svārstīgas un mainīgas. Kā jau teicu - Vienīgais Patiesais un Nemainīgais ir Dievs. Svētie Raksti. Evaņģēlija Vēsts. Atklāsme.
a_masiks
# Iesūtīts: 2011.07.25 12:06:22
Raimonds
kā - kādos? Tak Romas apskāvienos. Tajos pašos no kuriem lepni aizgājāt, paši būdami tolaik papisti. Laiks pagājis. Pazudušajam dēlam takā būtu laiks nomierināties un nākt pie prāta, sākt cienīt ģimenes vērtības un tā...
uz mani gan šī ģimenes apvienošanās neattiecas, ij uz Romu mans skatiens nevēršas ar likumīgām ilgām....
Raimonds
# Iesūtīts: 2011.07.25 12:42:27
a_masiks
Tajos pašos no kuriem lepni aizgājāt, paši būdami tolaik papisti.

Kāpēc neviens tik ļoti nekompleksē, ja sacītu, ka mums jāatgriežas Svētās Romas vai Krievijas impērijas apskāvienos? Jo to vai citu pēctecības ķēdi var sazīmēt.

Otrkārt, jūs papisti - pierakstīt otram, to, kā šobrīd neeksistē.

Jautājums, kas tie mums par mazvērtības kompleksiem, ka vēlamies vai nu paši būt kāda apskāvienos vai citus tajos iedzīt!
Aivars
# Iesūtīts: 2011.07.25 12:44:13
Raimonds
Tu gribi dzirdēt atbildi uz pēdējo jautājumu, vai arī tas tāds retorisks?
Raimonds
# Iesūtīts: 2011.07.25 12:46:32
Aivars
Nedaudz jau retorisks, bet teoloģijā noteikti ir arī atbilde.
Aivars
# Iesūtīts: 2011.07.25 12:47:42
Raimonds
Teoloģijā vai demonoloģijā, Tu domāji?
Raimonds
# Iesūtīts: 2011.07.25 12:51:52
Aivars
Arī tas, diemžēl. Bet ar visām šīm it kā sakotnējo rotaļīgajām konfesionālajām atšķirībām, vienā brīdī tas pāraug nopietnā problēmā.
a_masiks
# Iesūtīts: 2011.07.25 13:04:40
Raimonds
1) Ar Krievijas impēriju ir saskatāma kaut kāda pēctecības ķēde, taču šī ķēde ir vienīgais reāli vienojošais. Gadījumā ar katūļiem, jumsīm būs daudz kas vairāk vienojošs, ne tikai pēctecības ķēde...

2) Otrkārt, jūs papisti - pierakstīt otram, to, kā šobrīd neeksistē.
tapēc arī tika teikts : paši būdami tolaik papisti.

3) Jautājums, kas tie mums par mazvērtības kompleksiem, ka vēlamies vai nu paši būt kāda apskāvienos vai citus tajos iedzīt!
nu, reālā situācija rāda, ka ja neesi kāda apskāvienos, tad esi patriekts no šiem apskāvieniem.
Aivars
# Iesūtīts: 2011.07.25 13:09:45
Raimonds
Mani vairāk izbrīna, ka nedaudz pakasot virskārtu vienai otrai, šķietami adiaforai lietai, pēkšņi tur izveļas tāds fundamentāli atšķirīgu doktrīnu kamols, ka gribot negribot nākas aizdomāties par šķietami neitrālu rituālu milzu ietekmi uz teoloģiju. Pareizticīgo attieksme pret liturģiju it kā liekas pārspīlējums, bet acīmredzot kāda vēsturiska pieredze arī bija pamatā, kādēļ tik ļoti sasināti šie tver visvienkāršāko pirkstu kombināciju krusta pārmešanas brīdī, par liturģisko mūziku nerunājot.
Memekija
# Iesūtīts: 2011.07.25 13:21:55

Un atkal viena diskusija par to pašu, te pat ronim jāsmejas
armilo
# Iesūtīts: 2011.07.25 13:25:09
Raimonds

„Vai Tu domā, ka luteriskās baznīcas aicinājums ir sevī akumulēt, apvienot daudzo un dažādo konfesiju atšķirības vienā mega konfesijā? Vai ka luteriskā baznīca ir kā ieskriešanās ceļš, lai paceltos citu konfesiju augstākajos padebešos? Tad arī tas iespējams ir pārpratums.”

Sāksim ar to, ka Baznīcai piedēvēt vārdu „Luteriskā” ir pret Svētajiem Rakstiem. Baznīca nedrīkst saukties grēcinieka vārdā, jo grēcinieks to nav dibinājis. To ir lūdzis arī pats svētīgais Mārtiņš Luters. Ir jāsaprot, kas ir bijis Luters un kāda ir bijusi viņa misija. Dievs visos laikos ir sūtījis savus praviešus ar mērķi uzrādīt Baznīcas novirzīšanos dažādos jautājumos. Luters ir viens no šiem praviešiem, kura uzdevums bija reformēt pagrimušo viduslaiku Baznīcu. Viņš savu uzdevumu izpildīja godam. Viņš bija, ir, un vienmēr palika īstens katoliskās Baznīcas dēls. Luters lūdza neveidot sev sekotāju pulku un saukties viņa vārdā. Tā nav darījuši arī citi pravieši. Mēs nepazīstam tādu jesajiešu baznīcu vai jeremijiešu baznīcu, lai arī viņi sašķēla draudzi sekotājos un pretiniekos. Pravietis izpilda Dieva uzdevumu un paliek uzticīgs savai Baznīcai.

Luters savu misiju izpildīja un universālā (katoliskā) Baznīca ir reformējusies. Tā atkal sludina pestīšanu Kristū, un dara to tautas valodā. Tāpēc luteriskajai baznīcai nav sevī jāapvieno visas konfesijas, kā arī nav jāmeklē ar kuru konfesiju apvienoties vai neapvienoties, bet gan ir jāapzinās savas Katoliskās Baznīcas būtība. Savukārt Katoliskās Baznīcas būtība ir vienotība Jēzū Kristū. Tādēļ arī es šajā forumā apliecinu Kristus pavēli, „Esiet viens!”, un to uzstādu par savas kalpošanas augstāko uzdevumu. Es vēlos parādīt un pierādīt, ka atšķirības šodien starp konfesijām ir nebūtiskas un nav attaisnojums ilgākai palikšanai sašķeltībā. Tu vari manu apliecinājumu uzskatīt par pārpratumu, tomēr es to nemainīšu, bet tikai nostiprināšu, paklausot savai sirdsapziņai.
Aivars
# Iesūtīts: 2011.07.25 13:37:38
armilo
Es vēlos parādīt un pierādīt, ka atšķirības šodien starp konfesijām ir nebūtiskas un nav attaisnojums ilgākai palikšanai sašķeltībā. Tu vari manu apliecinājumu uzskatīt par pārpratumu, tomēr es to nemainīšu, bet tikai nostiprināšu, paklausot savai sirdsapziņai.
Nu skaidrs, tas ir tas, ko Tu vēlies. Paldies, ka beidzot skaidri pateici, kāds ir tavs credo, kas arī izskaidro, kādēļ tik nasks esi citādi domājošus līdzcilvēkus par sektantiem pasludināt. Tikai.. kas būtu tas, kā Kristus vēlētu uzlūkot tās lietas, kas ir bijušas domstarpību pamatā. Vai tiešām ignorēt?
armilo
# Iesūtīts: 2011.07.25 14:31:58
Ctulhu
Lai arī Tev nav daļas izteikties par ticības lietām, tomēr aizrādījums ir vietā.
armilo
# Iesūtīts: 2011.07.25 14:32:19
Aivars

„kādēļ tik nasks esi citādi domājošus līdzcilvēkus par sektantiem pasludināt”

Vispār, pēc dabas man piemīt diplomātiska runas maniere, taču agresīvs komentārs provocē arī agresīvu atbildi. Zinu , ka tam tā nevajadzētu būt. No Tavas mutes esmu dzirdējis daudz aizvainojošu epitetu. Tā, piemēram, nosaucot mani par kriptopapistu, radās kārdinājums atbildēt Tavā stilā, un nosaukt Tevi par sektantu. Lūdzu, nepiedēvē man „kriptismu”, jo esmu pilnīgi atklāts katolis, tā pat kā Mārtiņš Luters.

„. Tikai.. kas būtu tas, kā Kristus vēlētu uzlūkot tās lietas, kas ir bijušas domstarpību pamatā. Vai tiešām ignorēt?”

Vienīgā vērā ņemamā domstarpība, par pestīšanu vienīgi ticībā, ir novērsta. Ir tapis attiecīgs dokuments, gan jau esi informēts. Visi pārējie jautājumi ir tradicionāli izveidojušies un tādējādi ir adiafori. Par otršķirīgiem jautājumiem evaņģēlijs mūs māca nenervozēt, bet ar cieņu uzlūkot citam cita dievbijības praksi. Ja ir kāda domstarpība, par kuru esi noraizējies, ka tā varēt ļaudīm atņemt Kristu, tad vienmēr vari par to runāt, ja māki to darīt kristīgā mīlestībā. Ja neesi par to pārliecināts, tad nepadari plaisu vēl lielāku.
Aivars
# Labojis Aivars: 2011.07.25 14:52:30
armilo
Es laipni aicināts vēlreiz pārlasīt konkrēto diskusiju, un tad izdarīt secinājumus par hronoloģisko notikumu secību
Bet par domstarpībām par pestīšanu vienīgi ticībā, ieteiktu iepazīties ar lieliskā teologa Eberharda Jungela darbu `Taisnošana` , kas cita starpā arī lieliski izanalizē šo jautājumu, un nonāk pie pavisam citiem secinājumiem, nekā Tu. Nebūs tā bilde tik vienkārša
<< . 1 . 2 . 3 . 4 . 5 . >>

:: Pievienot komentāru

Autors: 
  • Lai iekopētu autora vārdu,nospied uz tā.
  • Reģistrēti lietotāji var rediģēt tekstus vēlāk.
Bold FontItalics fontUnderlineStrike OutSubscriptSuperscriptFont colorTeletypeHorizontal LineE-mail linkhyperlinkListsimies
Atlikušas 1000 zīmes

 Lapas redaktors:redaktors@lelb.lv; Copyright © 2006 LELB, created by MB Studija
Šajā stundā bijuši 30 , pavisam kopa bijuši: 8138