atpakaļ uz mājaslapu
E-pasts:  Parole: atcerēties mani reģistrētiesaizmirsu parolimeklēt
Diskusijas Par dažādiem jautājumiem Bezierunu mīlestība
pich_
Iesūtīts: 2011.05.03 11:14:47
Nejauši uzdūros šīm Mozus 5. grāmatas rindiņām:

58 Ja tu neturēsi visus šīs bauslības vārdus, kas rakstīti šinī grāmatā un nebīsies Tā Kunga, sava Dieva, godības pilnā un baismīgā Vārda,
59 tad Tas Kungs negaidīti sūtīs pār tevi un taviem pēcnācējiem sērgas, lielas un ilgstošas sērgas un ļaunas un ilgstošas slimības.
60 Un Viņš liks nākt pār tevi visām Ēģiptes sērgām, no kurām tu bīsties, bet tās tev pielips.
61 Un Tas Kungs liks nākt pār tevi visām slimībām un visām sērgām, kas šinī bauslības grāmatā nav rakstīti, kamēr Viņš tevi nebūs izdeldējis.
62 Un maz atliks no jums, kas jūs savā skaitā bijāt tik daudz kā debess zvaigznes, tādēļ ka tu neesi klausījis Tā Kunga, sava Dieva, balsij.
63 Kā Tam Kungam bija prieks jums labu darīt un jūs vairot, tāpat Tam Kungam būs prieks jūs nonāvēt un jūs izdeldēt, un jūs tiksit izrauti no šīs zemes, kuru tu ej iemantot.
. 1 . 2 . 3 . 4 . 5 . 6 . 7 . 8 . 9 . 10 ... 15 . 16 . >>
AutorsZiņas teksts
pich_
# Labojis pich_: 2011.05.03 11:15:45
Ticīgie saka, ka Dievam uz cilvēku ir bezierunu mīlestība. Ja tā ir, tad Dievam cilvēks būtu jāmīl bez jebkādiem nosacījumiem (arī tad, ja cilvēks netic- tomēr "bezierunu" ).

Ko jūs saprotiet ar šo "bezierunu mīlestība". Un kādas ir jūsu domas- kāpēc Dievam būs prieks nonāvēt un izdeldēt neticīgos? Kāpēc Dievs pār neticīgajiem negaidīti sūtīs sērgas un postošas slimības? Vai tas ir labs un mīlošs Dievs?
Aivars
# Iesūtīts: 2011.05.03 11:26:59
pich_
Lai arī frāze `bezierunu` parasti gan `beznosacījuma mīlestība` tiek lietota kā aksiomātiska klišeja modernajā kristiešu slengā, esmu domās, ka šī ideja ir pat zināmā pretrunā ar Dieva mīlestības būtību. Vismaz bieži ar `beznosacījuma mīlestību` cilvēks uzreiz saprot sentimentalitāti bez nopietnām attiecībām.
pich_
# Iesūtīts: 2011.05.03 11:30:00
Aivars

ko tu saproti ar "beznosacījuma mīlestība"?
Aivars
# Iesūtīts: 2011.05.03 11:34:26
pich_
Manuprāt, tas tomēr ir zināms oksimorons. Jo īsta mīlestība automātiski ietver sevī uzreiz kādus nosacījumus. Nosacījumu, ka ir subjekts, kas mīl, un objekts, ko mīl. Nosacījumu, ka tā ir mīlestība, un ka tā ir īsta. Nosacījumu, ka tā izpaužas kādā veidā. Un tā tālāk.
pich_
# Iesūtīts: 2011.05.03 11:35:29
kā var apgalvot, ka Dieva mīlestība ir bez nosacījumiem, ja nosacījums ir viņu mīlēt (vai arī viņš ar prieku tevi nogalinās, izdeldēs un uzsūtīs sērgas visiem taviem radiem)?...
Aivars
# Iesūtīts: 2011.05.03 11:43:00
pich_
Tā aina kļūst citāda brīdī, kad atklāj kā Jēzus pats personificē Israēlu. Tad kļūst skaidrs, ka Dieva dusmas ir vispirms paša Dieva sāpes.
Bet kā jau minēju, būs grūti dedzīgu mīlestību iztēlot kā beznosacījuma attiecības.
Varbūt, ka tīksmināties vēl var bez saistībām, bet mīlestība nozīmē kaut kādu sasaistīšanos.
pich_
# Iesūtīts: 2011.05.03 11:44:46
te arī parādās jautājums par brīvo izvēli. tev nav brīva izvēle neticēt.
ticīgie saka, ka pati pasaule bez Dieva būtu kā elle, bet šajā gadījumā Dieva darbība attiecībā pret neticīgajim ir aktīva, nevis pasīva- "Tas Kungs sūtīs", "Tam Kungam būs prieks nogalināt" utt.

nav brīva izvēle neticēt un mierīgi dzīvot tālāk, jo pēc Bībeles sanāk, ka Dievs par to atriebsies, nevis ignorēs
neielog. [90.130.164.184]
# Iesūtīts: 2011.05.03 11:44:55
Nu, kas te tik nesaprotams? Ja uztaisa hibrīdu no bronzas laikmeta cilšu kara dieva Jahves un pretimpērisku ideju sludinātāja - sociālista - disidenta Ješua fantāzijām, tad ir tā kā ir. Jahve taču bija kara dievs, tuksnešu apstākļi - skarbi un morāle - atbilsotoša. Jēzus bija hipijs, so?
pich_
# Iesūtīts: 2011.05.03 11:47:21
Aivars
Dieva dusmas ir vispirms paša Dieva sāpes.

vai par to liecina "Tam Kungam būs prieks jūs nonāvēt un jūs izdeldēt"?
Aivars
# Iesūtīts: 2011.05.03 11:53:40
pich_
Vispār jau ir jāspēj savu reizi nodalīt izteiksmes veids, no rīcības plāna. Konkrētajā uzrunā ir redzama sava formāla retorika. Tā ir dramatiska publiska runa, ar savu emocionālu vēstījumu. Pati tālāko notikumu gaita rāda, ka te netiek vēsi atreferēti kaut kādi `principi` un `piecgades programmas`.
Aivars
# Iesūtīts: 2011.05.03 11:54:27
pich_
Dusmības biķeri Dievs tukšo Jēzus Krustā.
pich_
# Iesūtīts: 2011.05.03 12:00:42
Aivars
Konkrētajā uzrunā ir redzama sava formāla retorika. Tā ir dramatiska publiska runa, ar savu emocionālu vēstījumu.

saki kā ir- tie ir draudi.

Dusmības biķeri Dievs tukšo Jēzus Krustā.

ņemot vērā, ka Dievs ir nemainīgs, tad šo biķeri nemaz nevar iztukšot. varbūt AIDS un vēzis ierindojas starp Dieva dusmām?
Aivars
# Iesūtīts: 2011.05.03 12:07:03
pich_
Var teikt arī draudi. Var teikt motivēšana. Tiesa daudz izkoptākā valodā, nekā pie daža sporta trenera vai komandiera.

Bet uz to Dieva `nemainību` labāk neatsaucies, jo to foruma ateisti interpretējat galīgi ačgārni. Pat kristiešiem dažkārt gadās nošaut greizi, kur nu ļaudīm, kam nav Dieva Gars, un kas līdz ar to pēc definīcijas nespēj Dievu iepazīt.
pich_
# Iesūtīts: 2011.05.03 12:11:42
Aivars

konkrētā "motivēšana" attiecās uz visiem, vai arī tikai uz izredzēto tautu?
Aivars
# Iesūtīts: 2011.05.03 12:13:04
pich_
Nu tu taču konkrētā Sv. Rakstu vietā redzi, ka ir runa konkrēti par Israēlu, kas konkrētā misijā aicināts.
pich_
# Iesūtīts: 2011.05.03 12:21:35
Aivars

pat ja tie ir tikai draudi- kāpēc ir teikts, ka Dievam būtu prieks kādu iznīcināt?
Aivars
# Iesūtīts: 2011.05.03 12:29:03
pich_
Ak vai! Austrumu poēzijai ir savs pantmērs un izpratne par atskaņām.
Kā Tam Kungam bija prieks jums labu darīt un jūs vairot,
tāpat Tam Kungam būs prieks jūs nonāvēt un jūs izdeldēt

Pameditē par kopējo vēsti, nevis uzkaries uz viena vārda. Lai gan.. nu jā - tur ir jāsāk ar lūgšanu, lai Dievs dod tev sadzirdēt Viņa vēstījumu, bet tas jau nav tas, ko tu vēlies.

Tu šai brīdī atgādini tos jokdarus, ka Latvijas himnā minētajā meitu ziedēšanā, centās saskatīt norādi uz sēnīšu infekciju.
Tad, kad Zatlers vēstī, ka `mums drošiem soļiem jāiet.." tu uzreiz sāc maršēt pretim ceturtdienai?
Zive... [62.85.109.98]
# Iesūtīts: 2011.05.03 12:35:36
Bezierunu mīlestība nav tas pats, kas beznosacījumu mīlestība.
Vecākiem ir (ne visiem) beznosacījumu mīlestība attiecībā uz bērniem. Tas nenozīmē, ka viņi šos bērnus neaudzina.
Ar Veco Derību, savukārt, cik es saprotu, ir tā, ka tā ir rakstīta tautai atbilstošā tās vēstures posmā, kā motivējošais elements, ne tikai kā Dieva atklāsme. Līdz ar to tā ir jālasa vēsturiskajā kontekstā.
Un kā es saprotu, Kristus pie Krusta ir izcietis visu sodu. Bet tas, kas notiek uz pasaules ir vienkārši mūsu rīcības sekas vai vienkārši dabas mehānismi, kas darbojas.
Aivars
# Iesūtīts: 2011.05.03 12:39:38
Zive... [62.85.109.98]
Bet nu ja jau tā paanalizējam, `beznosacījumu mīlestība` ir tikai neveikls mēģinājums novazāto un kariķēto `mīlestības` jēdzienu reanimēt.
Zive... [62.85.109.98]
# Iesūtīts: 2011.05.03 12:52:24
Aivars Arī taisnība. Bet no otras puses - šis vārds "beznosacījumu" ir labs papildinājums priekš ierobežotajiem cilvēku prātiem.
. 1 . 2 . 3 . 4 . 5 . 6 . 7 . 8 . 9 . 10 ... 15 . 16 . >>

:: Pievienot komentāru

Autors: 
  • Lai iekopētu autora vārdu,nospied uz tā.
  • Reģistrēti lietotāji var rediģēt tekstus vēlāk.
Bold FontItalics fontUnderlineStrike OutSubscriptSuperscriptFont colorTeletypeHorizontal LineE-mail linkhyperlinkListsimies
Atlikušas 1000 zīmes

 Lapas redaktors:redaktors@lelb.lv; Copyright © 2006 LELB, created by MB Studija
Šajā stundā bijuši 153 , pavisam kopa bijuši: 4584