atpakaļ uz mājaslapu
E-pasts:  Parole: atcerēties mani reģistrētiesaizmirsu parolimeklēt
Diskusijas Par ticību Dieva Dēls = ?
Aivars
Iesūtīts: 2011.02.04 20:51:19
http://www.christianitytoday.com/ct/2011/february/soncrescent.html
īsumā... stāsts par to, kā no tā, kas kādam Evaņģēlijā šķiet skandalozs, izvairīties, bet vai caur to netiek pazaudēts kas būtisks Evaņģēlijā

Proti, Korānā (At-Tawba 9:30) teikts, ka Dievs nolād ikvienu, kas Jēzu sauc par ibnullâh (Dieva Dēls), un šī frāze musulmaņu kultūras ietekmētiem ļaudīm skanot kā nelaimes piesaukšana, kas liek mukt, kā arī iztēloties, ka kristieši sludina, ka Dievam bijis fizisks dzimumakts ar Mariju. Tad nu misionāri meklē, kā palīdzēt šiem ļaudīm nebaidīties no Evaņģēlija, un kādiem aizstājot `Dieva Dēls` ar `mīļotais Dēls, kas nāk no Dieva`, ir izdevies barjeru lauzt, un visai sekmīgi misionēt. Bet jautājums paliek, vai izvairoties Jēzu saukt par Dieva Dēlu, un izvairoties no Dieva Tēva jēdziena, pat ja `Dieva Dēla` vietā tiek `mesija` `Jēzus` utt, vēsts netop neskaidrāka.

tikai kristiešiem
<< 1 ... 9 . 10 . 11 . 12 . 13 . 14 . 15 . 16 .
AutorsZiņas teksts
Protestants
# Iesūtīts: 2011.03.08 11:54:09
armilo
Dieva Dēls, tāpat kā Tēvs piedod mūsu grēkus. Tēvs un Dēls ir Viens.

Un neesmu es Jehovas liecinieks Gribu tev atbildēt par tavu jautājumu šajā sakarā ko jautā Tēvam Indriķim. Galvenā problēma ar Jehovas Lieciniekiem, tāpat kā musulmaņiem ir tā, ka viņi neatzīst, ka Dievs Jēzu ir augšāmcēlis no mirušiem dēļ mums, grēciniekiem, personīgi. T.i. viņi neatzīst Dieva Dēlu (augšāmcēlušos Jēzu), viņi netic evaņģēlija vēstij. Un pilnīgi tev piekrītu - ja es būtu Jehovas Liecinieks, manis paustie uzskati būtu pilnīgā pretrunā viņu mācībai.
Jošs Mulders
# Iesūtīts: 2011.03.08 12:13:37
Protestants, bet tu netici, ka tur siliitee guleeja pats Dievs... un netici, ka tas bija Dieva Deels kas pa zemi staigaaja pirms 2000 gadiem...

Veel ir jautaajums, vai tu maz tici, ka vinjsh shodien ir arii Cilveeka Deels - respektiivi patiess Cilveeks?
armilo
# Iesūtīts: 2011.03.08 12:17:00
Protestants

Ja pareizi sapratu, tad Tu šeit rakstīji ka Jēzus sākumā nebija Dievs, bet par tādu kļuva pēc augšāmcelšanās? Vai par mūžīgi esošo Dievu vispār kaut ko tādu var domāt, ka sākumā nebija, bet pēc tam bija? Loģikas pretruna.
armilo
# Iesūtīts: 2011.03.08 15:26:42
Protestants
" Tēvs un Dēls ir Viens."

Tātad Tu atzīsti, ka Raksti par Kristu māca, kā par mūžīgo Dievu?
Kristus cēlies pēc miesas, kas ir Dievs pār visiem, augsti slavēts mūžīgi! Āmen. Kristus ir Dievs, kur vēl skaidrāk uzrakstīt! Un, ja Dievs, tātad bijis mūžīgi un būs mūžīgi.
Aivars
# Iesūtīts: 2011.03.08 15:30:01
armilo
Tikai minu, bet man radās iespaids, ka protestants savā veidā radikalizē Panenbergam u.c. mīļu `procesa` teoloģiju. Bet par to tad varbūt ir atsevišķa kristiešu diskusija veidojama
armilo
# Iesūtīts: 2011.03.08 15:49:41
Aivars

Savukārt Panenbergam izskatās ir bijusi mīļa vecā adopcionisma herēze.
Aivars
# Iesūtīts: 2011.03.08 16:11:15
armilo
Panenbergam tur drusku sarežģītāk tas viss. Bet nu, tur tad der mums to svaigāk pārlasīt un tad pa punktiem izvētīt. Principā jau tur vairāk ir ideja, ka Kristus Augšāmcelšanās atklāj nākotnes pasaules kārtību
Protestants
# Iesūtīts: 2011.03.09 10:52:56
Jošs Mulders
Termins „dēls” ir tituls, juridiska lieta. Dievs piešķir Dēla titulu tikai ar lēmumu, kā „adopcija”, ar nosacījumu – ja tam ir likumisks pamats un pretējā puse tam piekrīt. Mēs, cilvēki, gan to darām automātiski – ja kādam piedzimst atvase, automātiski, pēc noklusējuma saprotam to, ka tā ir meita vai dēls, jo mūsu pasaulē tā ir iekārtos pēc noklusējuma. Bet cilvēki var, piem., arī atteikties no saviem bērniem un juridiski skaitīsies, ka viņam dēlu vai meitu nav. To kaut vai var redzēt ar pirmo Ādamu. Dievs viņam nebija piešķīra titulu Dēls, neskatoties uz to, ka viņš tika radīts (dzima) pa taisno no Dieva.

Un vēlreiz - es dalu pirmsaugšāmcelšanās Jēzu. Viens ir tas, kas miesīgi Viņam dzimstot bija ārējais, miesīgais, redzamais, t.i. tas, kas no Marijas mantojis grēkā kritušo miesu (jo Marija bija Ādama pēcnācēja). Otrs bija Iekšējais, neredzamais, noslēpumainais Dieva Gars, kam bija jāizpilda konkrēts uzdevums – jāizved miesīgais Jēzus cauri pārbaudījumiem, kas beigtos ar Viņa nāvi. Tā bija Jēzus labprātīga dzīvības atdošana par mums.

Par tavu jautājumu - vai es ticu, ka Jēzus šodien ir Cilvēka Dēls, atbildu tev apstiprinoši. Kaut gan būtu jāsaprot ko mēs domājam ar terminiem "Cilvēka dēls" un "patiess cilvēks". Piem., vai lai kādu sauktu par patiesu cilvēku, vai viņam ir jābūt miesai? Ja miesai ir jābūt - tad kādai? Jo jāņem vērā, ka miesīgie cilvēki, kā pirmā Ādama pēcnācēji ir mirstīgi. Jēzus dzima no Marijas, viņam bija miesa un dvēsele, tādēļ Viņš ir Cilvēka Dēls, arī Pēdējais Ādams. Bet izejot cauri nāvei un augšāmcelšanās, Jēzus saņēma jaunu, garīgu, debesu miesu.
Protestants
# Iesūtīts: 2011.03.09 10:56:17
armilo
Jā, Jēzus pēc augšāmcelšanās kļuva mums par Kungu un Dievu.
Aivars
# Iesūtīts: 2011.03.09 10:57:47
armilo
Mjā, atvaino Protestants nav procesa teoloģijas adepts, bet gnostiķis.
Aivars
# Iesūtīts: 2011.03.09 10:58:23
Protestants
Kāds ir Tavs viedoklis par mormoņiem?
Protestants
# Iesūtīts: 2011.03.09 11:13:20
Aivars
Mormoņi cik zinu apstiprina ka Dievs Jēzu patiešām augšāmcēla no mirušiem dēļ viņiem. Un tas ir apsveicami. Mācība viņiem ir sagrozīta, bet jāsaka ka mācības ir sagrozītas un pievilktas sev vēlamā gaismā arī pārējām, tai skaitā "klasiskajām" konfesijām. Sagrozītību ir grūti izmērīt. Mormoņu grāmata un mormoņu organizācija - ļoti garām.
Mārtiņš
# Iesūtīts: 2011.03.09 11:16:20
Protestants
Dievs viņam nebija piešķīra titulu Dēls, neskatoties uz to, ka viņš tika radīts (dzima) pa taisno no Dieva.

`radīts` un `dzimis` nav sinonīmi. Būtība ir pilnīgi atšķirīga.
Tēvs Indriķis
# Labojis Tēvs Indriķis : 2011.03.09 11:17:37
armilo , Jehovas Liecinieki ir herētiķi jaunariāņi,
līdz ar to ir vienalga ko piedod vai nepiedod viņu uzkonstruētais Kristus. JL ir jaunizveidota darbu reliģija ar no kristietības aizgūtiem elementiem. Līdzīgi kā muhamedānisms.

Protestant , es neesmu ieciklējies , turpretī tu esi ieciklējies uz Baznīcas kā nepilnīgu un līdz ar to maldīgu un noraidītu marginālu kristoloģiju, kurā nesaprātīgi tiek atdalīta Trīsvienības otrā Persona no kāda laba cilvēka Jēzus... Padomā, vai ir vērts iekāpt tai pašā grāvī, no kura mūs ticības priekšgājēji ir izvilkuši?
Aivars
# Labojis Aivars: 2012.02.06 20:59:44
Kaislības ap šo tēmu aktualizējis jauns Bībeles izdevums - http://www.worthynews.com/top/wnd-com-2012-01-new-bible-yanks-father-jesus-as-son-of-god-/

Vai tiešām krislamizācija?
Vai lielāka varbūtība ir, ka caur šādu interpretāciju muslimi atklāj Kristu, vai arī, ka kristieši aizmirst, kas ir Kristus?
Mārtiņš
# Labojis Mārtiņš: 2012.02.07 00:33:52
Aivars
Pirmkārt, svarīgi, lai šī īpašā versija nebūtu pretrunā ar īsto versiju. T.i., saturiski apgraizīta, bet ne augšpēdus apgriezta.
Otrkārt, iemesls - Rakstu teksta (tulkojuma) tuvināšana tiem, kas tos citādi i nepaskatās, vai politkorekta mērkaķošanās - ir diezgan atšķirīgi.

Tāds pārveidojums varētu būt bīstams "kultūras kristiešiem", kas ar ovācijām pieņem jaunas interpretācijas, bet aizmirst (neinteresējas) par vēstījumu. Respektīvi, ja forma kļūst par saturu.
Kas mācas Dieva vārdu nopietnāk jeb kas meklē, ko Dievs vēlas pateikt, tam neizbēgami jānonāk pie `nesabojāta` satura.

Lai gan, ņemot vēra, cik ļoti Dieva vārds spēj nepazaudēt saturu pie visdažādākajām un pat tiešām ačgārnām interpretācijām, iespējams, ka arī šeit bažas ir pārspīlētas. Kamēr seko Kristus garam.
Aivars
# Iesūtīts: 2013.01.16 19:22:44
Viena interesanta intervija ar kristieti, kas reiz bijis musulmanis, un evaņģelizē musulmaņu vidē, nošķirot islamu un islama kultūru, kristietību un kristīgo kultūru, t.i. praktizē kristīgo ticību islama kultūrā un valodā - http://www.christianitytoday.com/ct/2013/january-february/insider-movement-islam-wheres-jesus.html?order=&start=1
ilgvars [213.226.141.95]
# Iesūtīts: 2020.06.14 10:55:05
sap kaja 25176038
Divis
# Iesūtīts: 2022.08.16 13:58:28
Nu, ja vārdu salikums "Dieva dēls" viņiem liekas pavisam noteikti Dieva fizisku pārgulēšanu ar Mariju ietverošs Jēzus rašanās procesā, tad neredzu problēmas nomainīt to pret "mīļotais Dēls , kas nāk no Dieva" vai veco labo "Dievs dēls". Ko var zināt, moš viņiem vārds "dēls" ir vairāk ar domu "no tēva kules nācis", tad galīgi nebūtu adekvāti to lietot. Kaut gan es ieteiktu pārdomāt latviešu valodā lietojumu "no Tēva dzimis pirms pasaules sākuma" - dzemdēt var tikai mātes, nevis tēvi.
<< 1 ... 9 . 10 . 11 . 12 . 13 . 14 . 15 . 16 .

:: Pievienot komentāru

Autors: 
  • Lai iekopētu autora vārdu,nospied uz tā.
  • Reģistrēti lietotāji var rediģēt tekstus vēlāk.
Bold FontItalics fontUnderlineStrike OutSubscriptSuperscriptFont colorTeletypeHorizontal LineE-mail linkhyperlinkListsimies
Atlikušas 1000 zīmes

 Lapas redaktors:redaktors@lelb.lv; Copyright © 2006 LELB, created by MB Studija
Šajā stundā bijuši 193 , pavisam kopa bijuši: 2971