Svētais
|
Iesūtīts:
2010.12.20 12:39:24
Uzskatu ka garīgs cilvēks ir tas, kas ir pieaudzis Dievā, bet intelektuāls cilvēks ir tas, kas daudz zina. Katrā ziņā tas nav ne tuvu viens un tas pats. Vai var būt, ka zinošs cilvēks nav gudrs? Un, ka tas, kas nav intelektuāls, ir? Ņemot vērā, ka pasaules gudrība Dieva acīs ir ģeķība un otrādāk, lūgums izteikties tikai kristiešus, kā jūs to saprotat? |
Svētais |
# Iesūtīts: 2010.12.20 13:37:16
Aivars Tādēļ vien, ka Nātanaēls nebija lasījis Šekspīru un Hokinsu, nenozīmē, ka viņš bija intelektuāli nespējīgāks nekā teiksim R. Ķīlis
Nē nu protams, ka tā ir kā tu saki. Bet es jau biju to domājis citādāk. Savādāku pieeju un atrisinājumu savām situācijām, nekā pasaulīgām metodēm. ( piemērs ar nodoklu nomaksu no zivs mutes izvilktā statera utml.) |
Aivars |
# Iesūtīts: 2010.12.20 13:37:50
Svētais Nu tad palasi arī to, kas rakstīts blakus - 6 Gudrību arī mēs sludinām, bet pilnīgajiem, ne šīs pasaules gudrību, ne arī šīs pasaules valdnieku gudrību, kas lemti iznīcībai, 7 bet mēs sludinām Dieva gudrību noslēpumā, apslēpto gudrību, ko Dievs paredzējis no mūžības laikiem, lai mūs celtu godā. Nez kādēļ liekas, ka pat dažs labs normāls intelektuālis ir runājis par izziņu kā savu robežu atklāšanu Bet vai Tu pats esi sev skaidri nodefinējis, ko nozīmē "garīgais"? Pagaidām šis termins tavā tēmā man rada zināmas aizdomas |
Tēvs Indriķis |
# Labojis Tēvs Indriķis : 2010.12.20 13:43:33
Vai jūdu vnk zvejniekiem un namdariem nebija intelektuālā izglītība? Vai jūdi nebija viena no izglītotākajām senlaiku tautām? Jēzus arī - vnk namdaris, bet kāds spīdošs intelektuālis. |
Svētais |
# Iesūtīts: 2010.12.20 13:45:11
Aivars Jā, tā gudrība, ko sniedz Dievs tā ir dievišķa, un pasaulīgie to nesapratīs. Ar garīgais es saprotu rīkoties dievišķā gudrībā dažādās dzīves situācijās, kas nelīdzinās pasaules pieejai. Protams arī to visu, ko mēs saņemam no Dieva gara, ko miesīgais cilvēks nevar saprast un izskaidrot un tas viņam liekas muļķība.(1.Kor.2:13-14) |
Džonijs |
# Iesūtīts: 2010.12.20 13:47:16
SvētaisTad nodefinē-kas ir pasaulīgā gudrība |
Svētais |
# Iesūtīts: 2010.12.20 13:49:40
Džonijs Pasaulīgā gudrība ir rīkoties pēc zināmām un ierastām metodēm, kas ir vispāratzītas risinot dažadus jautājumus. Pārbaudītas vērtības, iemītas taciņas utt. Pasaulīgā izglītība un pieredze, visas tradicionālās izpratnes par kaut kādu jautājumu būtību. |
Džonijs |
# Iesūtīts: 2010.12.20 13:52:22
Svētais Un vai kristietis bez tā var būt labs kristietis? |
Aivars |
# Iesūtīts: 2010.12.20 13:52:35
Svētais Ar garīgais es saprotu rīkoties dievišķā gudrībā dažādās dzīves situācijās Rau, rau.. tādas aizdomas jau radās, ka runa ir atkal par kaut kādām formulām jeb `kristīgiem principiem` Vai tomēr `garīgais` nav saistāms ar kaut ko vairāk nekā `gudrību`?
|
rainars |
# Iesūtīts: 2010.12.20 14:03:17
Nu ro, mans domas sliecās pēc tā ka cilvēks pēc bakulaura grāda iegūšanas nebūt nav gudrāks par cilvēku kuram sešas klases ar pieredzi . Dzīvē mnēs saskatām visādus piemērus. Arī zinām to ka daudz zināt nanozīmē pareizi rīkoties. Ja tas tā ir laicīgajās profesijās tad tas pats notiek arī ar mācītājiem. Visi mācītāji nav garīdznieki. Tas arī nenozīmē to ka nevar par tādiem kļūt. |
Aivars |
# Iesūtīts: 2010.12.20 14:04:59
Un vispār, te pamanot foruma pašpasludinātā gudrinieka tēmu par antiintelektuālisma propogandu, atminējos kādus 53. Psalma vārdus: 2 Ģeķis saka savā sirdī: "Dieva nav!" Samaitāta un nejēdzīga ir viņu dzīve, nav starp viņiem neviena, kas labu dara. 3 Dievs skatās no debesīm uz cilvēku bērniem, vēro, vai ir kāds gudrs , kas meklē Dievu.
Nu tas tā, lai šī tēma tik plakana nebūtu. |
Tēvs Indriķis |
# Iesūtīts: 2010.12.20 14:07:06
Svētais , vai dievišķās gudrības izpausme nav Dieva izvēlētais pestīšanas veids, caur Jēzu Kristu, kas cilvēcīgi ir pilnīgi nesaprotams? Bet citādi, ar ko tad ikdienā kristiešu un pagānu domāšana laicīgās lietās daudz atšķiras? Vai nesanāk kaut kā samāksloti, izdomājot kristiešiem atšķirīgu pieeju? Satiksmes noteikumi nemainās no tā, vai tos ievēro kristietis vai nekristietis. |
Svētais |
# Iesūtīts: 2010.12.20 14:41:55
Aivars garīgais ir saistāms ar kaut ko vairāk. to es arī pieminēju sacīdams: Protams arī to visu, ko mēs saņemam no Dieva gara, ko miesīgais cilvēks nevar saprast un izskaidrot un tas viņam liekas muļķība.(1.Kor.2:13-14)
Tēvs Indriķis vai dievišķās gudrības izpausme nav Dieva izvēlētais pestīšanas veids, caur Jēzu Kristu, kas cilvēcīgi ir pilnīgi nesaprotams?
piln`igi piekrīotu.
Bet citādi, ar ko tad ikdienā kristiešu un pagānu domāšana laicīgās lietās daudz atšķiras?
Atšķiras. tur jau tā lieta. ja mēs sekojam pasaulīgās domāšanas veidam un principiem, tad tas nav pareizi. Dievišķs domāšanas veids ir pilnīgi citāds.
Džonijs tieši par to es arī runāju, ka ar to kristiešiem būtu jāatškiras no nekristiešiem. |
Aivars |
# Iesūtīts: 2010.12.20 14:44:04
Svētais Nu bet kā tu saproti tajā pašā Korintiešu vēstulē aprakstīto `garīgo miesu`? |
Svētais |
# Iesūtīts: 2010.12.20 14:48:26
Aivars garīgā miesa pretstatā fiziskajai? |
Aivars |
# Iesūtīts: 2010.12.20 14:49:43
Svētais Vispār, precīzā tulkojumā būtu pretstatā dvēseliskajai, jeb psihiskajai. Bet nu runa ir par to pašu 15. nodaļu Kā tu saproti, ko nozīmē `garīgais` šajā sakarā? |
Jošs Mulders |
# Labojis Jošs Mulders: 2010.12.20 14:57:31
Atšķiras. tur jau tā lieta. ja mēs sekojam pasaulīgās domāšanas veidam un principiem, tad tas nav pareizi. Dievišķs domāšanas veids ir pilnīgi citāds.
Bet tu taa arii nevari aprakstiit ne vienu ne otru. Kaut vai piemeeru iedod, lai cilveekiem kljuust skaidraak kaa tu to visu domaa.
Man ir sajuuta, ka tu veido false dihotomiju... |
Svētais |
# Iesūtīts: 2010.12.20 15:03:26
Aivars
Ar garīgais saprotu, ka tas ir garīgais kā garīga miesa vai ķermenis. Izpētot 1.Kor.15.nod. tā es to saprotu, jo visa nodaļa runā par fiziskās miesas pārvēršanos, atjaunošanos, pārveidošanos uz garīgo miesu. |
Aivars |
# Iesūtīts: 2010.12.20 15:14:03
Svētais Bet nu tā atjaunošanās un pārvēršanās nesaistās taču ar intelektuālo kapacitāšu mazināšanos? |
Svētais |
# Iesūtīts: 2010.12.20 15:17:48
Aivars
Protams, ka nesaistās. Taču mainās vērtības tām intelektuālajām atziņām, kas bija līdz Kristum. Pāvils bija augstākās klases intelektuālis, taču viņš šo intelektuālismu novērtēja par mēsliem, salīdzinot ar Kristus doto atziņu.( Fil.3:4-8)
|
Raimonds |
# Iesūtīts: 2010.12.20 15:44:03
Svētais Pāvils bija augstākās klases intelektuālis, taču viņš šo intelektuālismu novērtēja par mēsliem, salīdzinot ar Kristus doto atziņu.( Fil.3:4-8)
Pāvils drizāk šeit par šiem mēsliem nosauc nevis intelektu, bet cilvēka paša spēju kļūt pestītam. Tāpat citur viņš runā nevis nonicinot intelektu, dvēseli vai miesu, bet parādot cilvēka morālo samaitātību un atkrišanu. |
:: Pievienot komentāru
|