atpakaļ uz mājaslapu
E-pasts:  Parole: atcerēties mani reģistrētiesaizmirsu parolimeklēt
Diskusijas Par ticību ... un cilvēks tapis....
Aivars
Iesūtīts: 2010.11.22 00:10:53
Jāņa 19:5 Tad Jēzus iznāca ārā ērkšķu vainagā un purpura apmetnī. Un Pilāts viņiem saka: "Redziet, kāds cilvēks!"

Kāda saruna, kurā laikam nejauši tika pretstatīts cilvēciskais, kā negatīvais, iepretī debešķīgajam cilvēka dzīvē, ierosināja uz pārdomām, kādēļ tomēr uzsvars top likts uz to, ka Jēzus tapa CILVĒKS, nevis, ka viņš tapa galdnieks, rabīns, harizmātisks līderis uttt.

(kristieši lūdzu!)
. 1 . 2 . >>
AutorsZiņas teksts
Aivars
# Iesūtīts: 2010.11.22 00:11:45
Vai tas kaut ko norāda uz prioritātēm arī kristieša dzīvē?
Merlins
# Iesūtīts: 2010.11.22 00:21:52
Aivars

Luteriskā mācība atšķirībā no RKB māca par cilvēka dabas pilnīgo samaitātību. Ceļš uz sekošanu Kristum ir kūņošanās laukā no "vecā Ādama" dabas, miršana pasaulei, sevis noliegšana. Jēzus ir CILVĒKS pilnīgi pēc Dieva prāta, bet to var uzskatīt par uzstādīto mērķi nevis cilvēcisko realitāti, jo neviens cits no sievas dzimušais nav pasaulē nācis tāds kā Jēzus - bez grēka.
Aivars
# Iesūtīts: 2010.11.22 00:33:35
Merlins
Un tomēr, vai Dieva nodoms kristieša dzīvē ir ka tas kļūtu par cilvēku, vai tomēr ne-cilvēku
(Pilnībā piekrītu, ka izpratne par cilvēcību nav atvasināma no grēka saindētās cilvēka dabas un humanum est errare nav īstais cilvēcības piepildījums)
Aivars Lapšāns
# Labojis Aivars Lapšāns: 2010.11.22 00:40:29
Jēzus bij vienīgais nenogalināmais cilvēks. Viņu nebij iespējams nogalināt. Līdz krusta laikam...protams.
Iemiesošanās ir cilvēka prātam neizskaidrojams akts , bet tik pārliecinošs kā Tēvs sargāja Jēzu līdz krustam. Sātans ar visām varēm , kopš Jēzus dzimšanas un it sevišķi ,,krusta ceļā,, centās Jēzu nogalināt. Bet Jēzus cēlās un gāja. Viņu būtībā nebij iespējams nogalināt. Līdz krustam Jēzus bij nenogalināma personība, vienīgā nenogalināmā nekādā veidā personība, bet cilvēks....

Nu, Jēzus bij harizmātisks līderis. Viņš bij arī galdnieks un rabī.
Cilvēks viņš arī gāja pie krusta. Jo tāds bij Svētās trīsvienības nodoms. Viss pamainījās , kad sākās zemestrīce un iestājās ogles tumsa. Notika atpakaļvarenības iemiesošanās. Tad gan visa Jeruzāleme aptvēra ka ir pastrādāts noziegums pret Vismīļāko. Uzspīdēja gaisma un noziedznieki aptaustīja savas acis...ok. Turpinām.....
Merlins
# Iesūtīts: 2010.11.22 00:42:04
Aivars

Man liekas, ka "Ecce homo" definē cietēju Kristu kā cilvēcības etalonu nevis tuvina Viņu mūsu blūziem, vīna pazīšanai vai Skujenieka dzejai. Starp citu, tieši rekolekcijās, kas Tev liekas tik smieklīgas, es ieraudzīju un piedzīvoju, KĀ Kristus izcieta mūsu grēku nastu. Ne tas ir galvenais, cik lielas bija viņa ciešanas, bet cik liela bija viņa mīlestība uz grēcinieku mani, tās nesot. To personīgi sajūtot, redzēju, ka mana mīlestība uz cilvēkiem ir niecīgs, nožēlojams puteklis no Kristus, tātad cilvēka mīlestības. Bet pieļauju, ka Tu varbūt esi tuvāk, kaut kur ap 50%...
Aivars
# Iesūtīts: 2010.11.22 00:56:24
Merlins
Nu laikam Skujenieku ar Čaklo nomainīt, no tā dzejoļa ar frāzi `maz pavisam maz`. Man kaut kā liekas, ka vai nu Tu esi iztēlojies, vai es esmu radījis pārāk sarkastisku tēlu dažos jautājumos. Bet ne par meditācijām un rekolekcijām runa.

Pilnībā piekrītu, ka ne blūzi, ne vīni, ne dzeja, un pat ne daiļais dzimums būs cilvēka aicinājums. Bet tas, ko nupat saki, par Kristus mīlestību uz cilvēku ( es negribētu teikt grēcinieku, bet tieši cilvēku, jo šķiet, ka Jēzus nošķir cilvēku no grēka, un neuzlūko cilvēku kā viņa grēku vai panākumu, statusa, utt summu) arī man šķiet ir ļoti svarīgi pamanīt.
Teiksim fantastiski vārdi ir Mateja 9:9 Un, kad Jēzus no turienes aizgāja, Viņš redzēja vienu cilvēku, vārdā Mateju, pie muitas būdas sēžam un saka uz to: "Nāc Man pakaļ." Un tas cēlās un sekoja Viņam.
Esmu pārliecināts, ka mēs būtu redzējuši tur vienu muitnieku, bet Jēzus redzēja cilvēku, vārdā Matejs...
un savādi, bet Viņam atradās laiks, lai šo cilvēku pamanītu, aprunātos... un tā arī ar daudziem citiem
Vai nav tā, ka reizēm mēs ļaujam gan mūsu grēkiem gan ieražām, profesijai utt definēt kas mēs esam? Bet par ko beigu beigās Dievs mūs ir radījis?
Aivars Lapšāns
# Iesūtīts: 2010.11.22 00:59:48
Merlins

ESmu priecīgs , ka Tu to esi piedzīvojis. Kad es saņēmu no Jēzus personīgu uzrunu....es sāku raudāt un atteicos klausīties. Es nostājos pie loga un pateicuy nē, es negribu klausīties.... Es pateicu , ka es esmu mēsls, ka es neesmu cienīgs , ka Jēzus mani uzrunā.....
Es šo Jēzus uzrunu varu pārsūtīt kā liecību , ka Tu runā taisnību. Tā ir pierakstīta. Es to piedzīvoju jau sen. Jēzus ir iejūtības Ģēnijs. Viņš tik īpatnā , skaistā formā stāsta manas ilgas , sapņus, pravietisku skatījumu uz Latvijas notikumiem, tā ir tāda forma , ka tu vienkārši netici , ka vispār latviešu valodu ir tā iespējams salikt.
Bet ...ko ta Tu Burtnieku rekolekcijās gulēji? Jau tad Tu saņēmi visu Jēzus aprūpi un vārdu ....?!
Jošs Mulders
# Iesūtīts: 2010.11.22 11:08:13
Chelovek, eto zvuchit gordo!

Aivars
# Iesūtīts: 2010.11.22 11:36:43
Jošs Mulders
Nu ja!
1. Mozus 1:26 Tad Dievs sacīja: "Darīsim cilvēku pēc mūsu tēla un pēc mūsu līdzības; tie lai valda pār zivīm jūrā un pār putniem gaisā, un pār lopiem, un pār visu zemi un visiem rāpuļiem, kas rāpo zemes virsū."
27 Un Dievs radīja cilvēku pēc Sava tēla, pēc Dieva tēla Viņš to radīja, vīrieti un sievieti Viņš radīja.
Jošs Mulders
# Iesūtīts: 2010.11.22 11:43:08
Aivars, luuk... taadeejaadi, cilveeks bez Dievishkjaa... iisti neatilst saakotneejam Dizainam
Aivars
# Iesūtīts: 2010.11.22 11:50:36
Jošs Mulders
Tā nu gan laikam nebūs. Cilvēks grēkā neatbilst īstajam dizainam.
Bet par to `dievišķošanos` ir vērts ieskatīties arī oriģinālajā kārdinājumā:
1. Mozus 3:5 bet Dievs zina, ka tanī dienā, kad jūs no tā ēdīsit, jūsu acis atvērsies un jūs būsit kā Dievs, zinādami labu un ļaunu."
Stāsta, ka pēc tam Dievs devis mājienu, ka cilvēks vairs nav savā īstajā vietā kā cilvēks šajā pasaulē.
Tā lūk!
Raimonds
# Iesūtīts: 2010.11.22 12:34:29
Aivars
Tuvojas Advents.
Nesen pa TV3 varēja skatīties filmu pēc Čarlza Dikensa romāna motiviem "Lielās cerības". Filmā darbība ir pārcelta uz gandrīz šodienu. Daudz fantastisku epizožu, dialogu, bet viena īpaša, kas savā būtībā sasaucas ar pestīšanas stāstu. Galvenais varonis Fins, vēl puika būdams, nedaudz palīdz izbēgušajam cietumniekam. Un tad jau pēc gadiem, kad viņi atkal aci pret aci satiekas, sirmais vīrs tagad talantīgajam jauneklim saka:" Tu biji vienīgais, kurš pret mani biji cilvēcīgs!"

Un vai Marija Magdalēna, Matejs, Caķejs... un Jānis, kurš pierakstīja vārdus, redziet, kāds cilvēks , kaut ko līdzīgu nepiedzīvoja? Laikam jau gan...
Aivars
# Iesūtīts: 2010.11.22 12:37:15
Raimonds
Filmu diemžēl neesmu redzējis, bet Tavs pārstāsts nezkādēļ atsauca atmiņā Mateja 25 noslēgumu
Jošs Mulders
# Labojis Jošs Mulders: 2010.11.22 12:45:21
Aivars,

Cilveeks bez Dieva teela un liidziibas iisti diez vai sauksies cilveeks peec saakotneejaa dizaina.

Tieshi taapee daudziem ir probleemas pienjemt Kristu kaa Cilveeka etalopnu, jo ikkatrs no mums iedomaajas sevi esam par "cilveeciibas collshtoku", kurpretii, pa iistam Cilveeks mums ir Kristus, bet visi mees tikai pakaljdarinaajums savaa kritushajaa staavoklii... un tomeer mums ir apsoliijumi ka muusos shis jaunais cilveeks ir un buus muuzhiibaa, ka kaadu dienu mees atkal buusim atbilstoshi saakotneejajam dizainam.
Raimonds
# Labojis Raimonds: 2010.11.22 12:46:40
Aivars
Filma ir kā šodienīga ikona, noteikti jāredz!
Bet par Mt.25 noslēgumu, tā ir viela meditācijai, kur un kā meklēt cilvēku un ... Kristu!

Jošs Mulders
Ko Tavuprāt nozīmētu - Cilvēka etalons? Ievēro dienas režīmu, veselīgi ēd, daudz nopelna...?
Jošs Mulders
# Iesūtīts: 2010.11.22 12:56:40
Raimonds... es nevareeshu neko vairaak par Ponciju Pilaatu atbildeet - raadot uz Kristu un sakot - Redzi kaads Cilveeks...

Vai tu speej sastruktureet Kristu atbilstoshi tev veelamajam redukconismam, es nezinu... bet mana atbilde ir - Cilveeka Deels - ir Cilveeka Etalons.
Raimonds
# Iesūtīts: 2010.11.22 13:04:01
Jošs Mulders
Tur jau tas interesantais! Tāpēc Aivara norādītās Mt.25 nodaļas noslēgums ir tik interesants, jo to saka pats Kristus! Tur ir runāts par to, kā mēs varam palīdzēt saviem tuvākajiem. Ne te runas ir par cilvēka dievišķošanu, par sakrametāliem noslēpumiem, bet dzeršanu, ēšanu un ģērbšanos.
Jošs Mulders
# Iesūtīts: 2010.11.22 13:42:14
Raimonds, pareizi... bet atkal... vai tu nejuuti sevii sho redukcionistu... Kas grib izvilkt to "skeletu", to sakni...

Bet mana dziive Kristuu ir paraadiijusi man, ka Kristeitiiba nav redukcionistiska, bet emergentas domaashanas paradigma... Ka, lai saprastu kaadu X, to nevajag skaldiit, bet otraadi... apvienot ar citiem burtiem...

Ka teikuma un dziives jeegu nevar saprast skaldot vaaruds burtos, bet otraadi... skatoties kaadaa textaa un kaadaa paragraafaa shie vaardi staav... paceljoties arvien augstaak virs gleznas nevis ar mikroskopu iedziljinoties molekulaarajaa gleznas struktuuraa... tikai taa var ieraudziit to, ko Dievs grib atklaat... tai skaitaa arii par to, kas ir Cilveeks...

Citaadi mees nonaaksim pie taadiem absurdiem kaa - bezspalvu peertikjis
Jošs Mulders
# Iesūtīts: 2010.11.22 13:49:05
Ja man Aivars ljaus, es gribeetu sho teemu pagriezt shaadaa virzienaa.

Ikdienaa cilveekiem nav probleemas Kristu pienjemt, vai vismaz par vinju domaat, kaa par Lielu Labu Cilveeku pasaules veesturee... kaa par cilveeku. Tad arii Kristieshi biezhi savu sludinaashanu veersh uz Kristus pasludinaashanu kaa Dievu...

Bet dazhkaart... (un Aivars ljoti labi izdariija sho teemu saakot)... mees pashi Kristieshi aizmirstam vai pat nemaz neesam padomaajushi... ko tad noziimee "Cilveeka Deels" un kaapeec tieshi shis ir lietots daudzaas Rakstu Vietaas tur kur tas taa ir lietots...

Man ljoti miilja shkjita savaa zinjaa kontroversaala Rakstu Vieta (ko izmanto sektas pret Kristieshiem, jo nesaprot par ko ir runa)

17 Bet Jēzus viņai saka : "Neaizskar Mani, jo Es vēl neesmu aizgājis pie Tēva; bet ej pie Maniem brāļiem un saki tiem: Es aizeimu pie Sava Tēva un jūsu Tēva, pie Sava Dieva un jūsu Dieva ."

Vai esat padomaajushi par sho Kristus cilveeciskaas identifikaacijas ar mums aspektu?
Aivars
# Iesūtīts: 2010.11.22 13:51:53
Jošs Mulders
Klau, kas attiecas uz titulu "Cilvēka Dēls" tad tas tomēr ir dievišķs, ne cilvēcisks tituls, un tā jau būs cita tēma. Tā tikai tāda maza precizējoša piezīme. Bet citādi man Tavs domu gājiens patīk

:: Pievienot komentāru

Autors: 
  • Lai iekopētu autora vārdu,nospied uz tā.
  • Reģistrēti lietotāji var rediģēt tekstus vēlāk.
Bold FontItalics fontUnderlineStrike OutSubscriptSuperscriptFont colorTeletypeHorizontal LineE-mail linkhyperlinkListsimies
Atlikušas 1000 zīmes

 Lapas redaktors:redaktors@lelb.lv; Copyright © 2006 LELB, created by MB Studija
Šajā stundā bijuši 64 , pavisam kopa bijuši: 34969