atpakaļ uz mājaslapu
E-pasts:  Parole: atcerēties mani reģistrētiesaizmirsu parolimeklēt
Diskusijas Par Baznīcu Kas ir luteriskā reformācija?
Konfesionāls luterānis
Iesūtīts: 2010.10.29 16:20:48
Uz jautājumu, kas ir luteriskā reformācija, brīnišķīgu atbildi dod Hermaņa Zasses grāmata Kas ir luterisms?.

"Pareiza luteriskās baznīcas izpratne un pareiza luteriskās reformācijas izpratne nosaka viena otru. Šodien .. reformācijas pareizā izpratne zudusi tādēļ, ka tā vairs nav aptverama, pamatojoties baznīcā, tādēļ, ka, lai vispār spētu saprast lielo un mīklaino reformācijas notikumu, mēģina tverties pie vēsturiskām un filozofiskām teorijām, kurās balstoties šo notikumu nekad nevarēs izprast. Par Reformācijas būtību: http://www.ebaznica.lv/?p=5405
<< 1 ... 18 . 19 . 20 . 21 . 22 . >>
AutorsZiņas teksts
Svētais
# Labojis Svētais: 2010.12.17 14:45:24
Konfesionāls luterānis
labi pateikts.

saki, vai tie, kuri nepiekrīt tavam viedoklim, vai tu tādiem mēdz arī piedot to, ka jūsu viedokļi atšķirās? un turpināt pazemībā citu uzskatīt augstāku nekā sevi? un neturpināt strīdēties? visu laiku tāda sajūta, ka tu tikai strīdies ar saviem brāļiem Kristū, neticu, ka uz to tevi Jēzus ir mācījis.

Vai kā stiprākais mēdz panest vājākos ticībā?
Konfesionāls luterānis
# Iesūtīts: 2010.12.17 14:45:33
Romiešu Indriķi
Valteru vēl labāk ir ņemt nopietni, nevis tikai lasīt. Bet kā lai tu ņemtu viņu nopietni, ja pat LTA un Raksti tev nav nekāda autoritāte? Vai sevis saukšana par luterāni tavā gadījumā nav Dieva Vārda nepareiza lietošana? Kāpēc māni sevi un citus? Beidz reiz liekuļot, velc pāvestības karogu ārā un runā atklātu valodu: Iesim priecīgi uz mājām, Paliksim pie papas kājām!
Konfesionāls luterānis
# Iesūtīts: 2010.12.17 14:48:14
Svētais Es nevaru mainīt viedokli, jo tas nav manējais, bet Tā Kunga "viedoklis". Vai es nebūtu neprātis, ignorējot to, ko saka Tas Kungs? Man nav nekāda naida ne pret tevi, ne citiem, pat ne pret luterāni mētājošo pindriķi. Nekā personīga. Ja gribi ko pielikt vai atņemt no Dieva vārda, dari to uz savu atbildību.
Konfesionāls luterānis
# Iesūtīts: 2010.12.17 14:53:26
lēnprātīgais Dieva vārds, protams, nav buramvārdi. Taču neba tev ir teikts neēst no aizliegtā augļa, doties uz Kānaānu vai pārdot visu un sekot Jēzum. Tāpat ar citu Dieva vārdu - svarīgi, kam tas tiek teikts un ko tas nozīmē. Baušļu "tev būs" un "tev nebūs" vēl nenozīmē, ka grēkā kritušajam cilvēkam ir spēks tos piepildīt. Bet grēku piedošanas apsolījums, kas balstīts tikai Kristus nopelnā un saņemams tikai ticībā, vēl nenozīmē, ka visi automātiski nonāks debesīs. Utt, utjp.
Svētais
# Labojis Svētais: 2010.12.17 14:56:17
Konfesionāls luterānis
Paldies, ka atbildēji bez citātiem. Es to augstu novērtēju. Zini , es ar tevi patiesībā nemaz nestrīdos un neesmu nekad strīdējies. Pāris reizes esmu pārpratis tas gan. Bet visu laiku izskatās, ka tu ej strīdus garā, nevis mīlestībā pie cilvēkiem. Zini, es sirgu ar tādu pašu slimību kā tu, kad iegāju šai forumā, tāpēc man tā ir labi atpazīstama. Es sāku dragāt visus ar Bībeles citātiem. ( Tu gan dragā ar mācību, bet pēc būtības tas ir tas pats) . Zini, un nekur tālu es netiku. Labi, ka daži cilvēki mani pamācīja un pieņēma mani tādu kāds es esmu ar visām manām nepilnībām. Es biju domājis, ka es kaut ko sasniegšu, bet izraisīju pretreakciju. Vai tāpēc Dieva Vārds būtu zaudējis savu spēku un nozīmi? Protams, ka nē, bet tāpēc, ka es skaldīju ar šo gara zobenu bez izpratnes pa labi un pa kreisi. Ja tu cilvēkiem vairāk skaidrotu ar savu sirdi savu nostāju tu panāktu daudz labāku rezultātu un tev sekmētos vairāk, nekā pašreiz. Starp citu, Kungs runā savu viedokli arī caur citiem kristiešiem.
Konfesionāls luterānis
# Iesūtīts: 2010.12.17 15:08:25
Svētais Ne šajā forumā, ne citviet Latvijā teoloģiskā diskusija, piemēram, dažādu konfesiju starpā, nenotiek. Tā nav iespējama vispārējā intektuālā negodīguma dēļ. Ja arī diskutētāji ir godīgi, tad nemaz i netaisās otra argumentos klausīties un otra mācību saprast. Tā ka nepārvērtē šī foruma lomu. Godīgākie te ir daži pagāni, bet šamiem ir fatālas loģikas problēmas. Vai tad Kristus un viņa apustuļi farizejiem neskaidroja "ar sirdi", ka šie traki palika un pie rīkles ķērās? Tā ka labāk palasi luteriskās ticības apleicības, proti, Vienprātības grāmatu, Lutera postillas - sprediķus, kā arī komentārus, Valtera Bauslība&Evaņģēlijs, kā arī Millera Kristīgo dogmatiku.
Svētais
# Iesūtīts: 2010.12.17 15:15:31
Konfesionāls luterānis
Paldies par ieteikumiem. Es gan lasu tikai Bībeli jau kādus vairākus pēdējos gadus. Es nepārvērtēju un zinu, ka Kristus arī neglaudīja pa galvām un spalvu visiem pēc kārtas. Vispār nepārproti, bet kad tu skaldi savas TA , tad tas atgrūž vairāk cilvēkus kā pievelk. Ja tu nepaskaidro saviem vārdiem, tad velns var nākt un nozagt no cilvēku sirdīm to, ko viņi nesaprot (Mat.13:19) . Tāpēc mans ieteikums tev tomēr ir: skaidro mācību un padari to mīļu ar saviem vārdiem, nevis ar citātiem (Sal.pam.15:2)
Konfesionāls luterānis
# Iesūtīts: 2010.12.17 15:28:41
Svētais Kur tu šajā forumā redzi kādu, kurš vēlas kaut ko mācīties un saprast? Te ir (ne)ticības apliecināšanas forums un nekas vairāk. Kāpēc, piemēram, tu nevēlies pārliecināties, ka luteriskās ticības apliecības ir pareizs Rakstu izklāsts, turklāt daudz dziļāks un prasmīgāks nekā tavas pārdomas? Vai, ka romiešu katehisms ir klajā pretrunā ar Bībeli? Vai tad Gars nebūtu varējis daudz vairāk apgaismot Luteru un citus reformatorus, kā, piemēram, tevi?
Svētais
# Iesūtīts: 2010.12.17 15:35:53
Konfesionāls luterānis
nevēlos tapt pārprasts, bet tiešām uzticos vairāk Bībelei un Garam, kas man dots. Ikviens cilvēks pats sastopas un piedzīvo Dievu caur savu atklāsmi. To nevar iedot rokās neviens teologs. Es netikšu tālāk par savām pārdomām, to tu pareizi saki. Es pie tā arī vēlos palikt, lasot Bībeli un lūdzot Dievu, lai Gars man palīdz saprast un izskaidro.
Jošs Mulders
# Iesūtīts: 2010.12.17 15:39:45
Sveetais, tachu JD paraada, ka Gars nereti runaa uz cilveekiem caur cilveekiem. Tad kaa tu zini, ka tevis sastaptie cilveeki, kas kaut ko tev saka, nav no Dieva suutiiti?
Konfesionāls luterānis
# Iesūtīts: 2010.12.17 15:59:36
παλαιό ανόητος Vai sapņu nookrāts jums mērinstrumentu saķibinājis, ka spējat saredzēt sirds ticību, no kuras nāk šie augļi, kurus arī liekuļi var tīri labi imitēt?
Jošs Mulders
# Iesūtīts: 2010.12.17 16:04:57
Luteraanis...

Prikols ir ieksh citaam lietaam...
Nevis uztraucas, ka kaads kas izliekas par labu, izraadiitos ljauns... Bet gan par to, ka tas kursh izverd elles augljus kaut kaa censhaas pieraadiit, ka nu vinja sirds ticiiba ir Paradiizes spozhumaa... luuk kur prikols..
Konfesionāls luterānis
# Iesūtīts: 2010.12.17 16:07:51
Još Mulder Vai varētu latviski?
Jošs Mulders
# Iesūtīts: 2010.12.17 17:00:13
KLuteraanis

Tulkoju

Kashkjis nav par to, ka kaads aareeji labs cilveeks ir baigais maita, bet gan par to, ka tava teologjija meegjina paardot ideju, ka ljauns cilveeks izraadaas ieksheeji ir baigais cukurinjsh, tikai maitas neviens to neredz...
Svētais
# Iesūtīts: 2010.12.17 17:22:14
Mulder, protams, ka cilvēki ar kuriem mēs tiekamies var būt no Dieva sūtīti, un Gars var runāt caur viņiem. man nav nekas pret to. Parasti gan jācenšas apstiprināt citu cilvēku teikto ar iekšējo liecību, jo arī mums katram vienam ir Gars.
Konfesionāls luterānis
# Iesūtīts: 2010.12.17 18:19:55
Muldera kungs,
Vai nepateiksiet, kur tieši ir izlasāma šī "mana" teoloģija? Lūdzu, citātus u.tml.
rainars
# Iesūtīts: 2010.12.17 18:38:16
Vai tad Kristus un viņa apustuļi farizejiem neskaidroja "ar sirdi", ka šie traki palika un pie rīkles ķērās?

Man te rodās jautājums vai neticīgais vai ateists ir pielīdzināms farizejiem. Man domāt tā nav. Vai vajag ,cilvēku kurš cenšas izzināt Dieva lietas samelēt patiesību sist ar to pašu mēru ar kuru farizejus.
παλαιό ανόητος raksta : Man jāpiezīmē, ka mēs, pagāni, visai rūpīgi sekojam novēlējumiem "

no viņu augļiem jums tos būs pazīt " un "Gara auglis ir: mīlestība, prieks, miers, pacietība, laipnība, labprātība, uzticamība, lēnprātība, atturība".

Man šķiet ka te mums vajadzētu iet grēknožēlā un mācīties runāt ar mīlestību kā to cenšas darīt Svētais. Pats cenšos un neteikšu ka nekrītu cauri.
Konfesionāls luterānis
# Iesūtīts: 2010.12.17 19:45:59
Svētais - K.F.V. Valters, Bauslība un Evaņģēlijs, 376-378:

Nicināt pareizo mācību nozīmē nicināt patiesību, jo pareizā mācība jau nav nekas cits kā tīrs Dieva vārds. Tā nav, piemēram, kāda dogmatiķu mācība, ko pieņēmusi baznīca. Tāpēc šāda pareizās mācības nicināšana ir apliecinājums tam, kādā neizsakāmi bēdīgā laikā mēs dzīvojam. Un ko saka pati Bībele par Dieva vārdu un patieso mācību? Jeremijas pravietojumos teikts: "Pravietis, kam bijis sapnis, lai to kā sapni arī pastāsta, un kam atklājies Mans vārds, tas lai to pasludina pēc patiesības! Kas kopējs salmiem ar graudiem?" ­ tā saka tas Kungs." (Jer. 23:28) Dāvids vēršas pie paša Dieva: "Vai Tev par sabiedroto būtu kļuvis ar nelaimi apdvests netaisna tiesneša krēsls, kurš pazudina cilvēku, sagrozīdams likumu..?" (Ps. 94:20) Ar vārdu "likums" šeit vispārinot jāsaprot Dieva vārds. Un ko saka mūsu dārgais Kungs Kristus pats? Viņš saka: "Ja jūs paliekat Manos vārdos, jūs patiesi esat Mani mācekļi, un jūs atzīsit patiesību, un patiesība darīs jūs brīvus." (Jņ. 8:31­-32) Un vai tas nav briesmīgi, ja tagad vācu teologi saka: "Ak, patiesība! Mēs tiecamies pēc patiesības, bet tikai augstprātīgs, pašapmierināts cilvēks sacīs, ka viņš to ir sasniedzis!" Tik dziļi mēs tagad esam grimuši, ka tā runājam, kamēr mūsu Kungs pavisam noteikti saka: "Jūs atzīsit patiesību, un patiesība jūs darīs brīvus." Tā savā vēstulē raksta arī uzticīgais apustulis Jūda: "Mīļie, tā kā man ļoti rūpēja jums rakstīt par mūsu kopējo pestīšanu, tad sirds man spieda jūs pamācīt šinī rakstā turpināt cīņu par to ticību, kas svētiem reiz uzticēta." (Jūda 3) Apustulis šeit nerunā par ticību viena cilvēka sirdī, bet par ticību, raugoties uz to objektīvi, t. i., par pareizo mācību. Māceklis Jānis, mīlestības sludinātājs, raksta savā otrajā vēstulē: "Ikviens, kas aiziet no Kristus mācības un nepaliek tanī, ir bez Dieva; tam, kas paliek šinī mācībā, ir Tēvs un Dēls. Ja kāds nāk pie jums un nesludina šo mācību, tad neuzņemiet viņu savās mājās un nesveiciniet viņu. Ja kas viņu sveicina, ņem dalību viņa ļaunajos darbos." (2. Jņ. 9­11) Un svētais apustulis Pāvils raksta Titam par kristiešu mācītāja īpašībām: "Viņam jārūpējas par sludināšanu, kas atbilst mācībai, lai viņš būtu spējīgs paskubināt veselīgajā mācībā un atspēkot tos, kas runā pretim. Jo daudzi ir nepaklausīgi, pļāpas un maldinātāji, visvairāk no jūdiem, tiem jāaizbāž mute; viņi izposta veselas ģimenes, negodīgas peļņas dēļ mācīdami to, kas neklājas." (Tit. 1:9­11) Un savā pirmajā vēstulē Timotejam viņš raksta: "Esi nomodā par sevi pašu un par mācību, turies pie tā, jo darīdams to, tu izglābsi ir pats sevi, ir tos, kas klausās tevi." (1. Tim. 4:16) Beidzot, Vēstulē galatiešiem, pēc tam, kad to draudzēs bija iespiedušies maldu mācītāji, viņš raksta: "Jūs bijāt skaistā gājienā, kas jūs ir kavējis paklausīt patiesībai? Šis mudinājums nenāk no tā, kas jūs aicina. Nedaudz rauga saraudzē visu mīklu." (Gal. 5:7­9) Viņš grib sacīt, ka viena vienīga aplama mācība pārvērš maldos visu kristīgo mācību kopumā, tāpat kā piliens indes var tīru ūdeni pārvērst nāves zālēs.
rainars
# Iesūtīts: 2010.12.17 20:17:24
Ieteikšu izlasīt lūdzot ,lai Dievs atver saprašanu Svētajā garā Jēzus Vārdā ,Mārtiņa Lutera "Svēto rakstu apceres katrai dienai" rakstu 2. septembrī.
http://www.lmf.lv/bildes/file/SvetoRakstuKatraiDienaima.. kets.pdf
Konfesionāls luterānis
# Iesūtīts: 2010.12.17 20:23:41
Kādreiz teologi esot sprieduši, cik eņģeļu uz adatas var sasēsties. Tagad varētu mainīt tēmu - cik romiešu vajag, lai radītu sarunas ilūziju internetā...
<< 1 ... 18 . 19 . 20 . 21 . 22 . >>

:: Pievienot komentāru

Autors: 
  • Lai iekopētu autora vārdu,nospied uz tā.
  • Reģistrēti lietotāji var rediģēt tekstus vēlāk.
Bold FontItalics fontUnderlineStrike OutSubscriptSuperscriptFont colorTeletypeHorizontal LineE-mail linkhyperlinkListsimies
Atlikušas 1000 zīmes

 Lapas redaktors:redaktors@lelb.lv; Copyright © 2006 LELB, created by MB Studija
Šajā stundā bijuši 58 , pavisam kopa bijuši: 5270