atpakaļ uz mājaslapu
E-pasts:  Parole: atcerēties mani reģistrētiesaizmirsu parolimeklēt
Diskusijas Par Baznīcu Ralfa Kokina viedoklis par situāciju mūsu baznīcā
Eliina
Iesūtīts: 2010.10.09 16:23:15
Jaunākajā "Svētdienas rītā" izlasīju mācītāja, vienlaikus arī LU Teoloģijas fakultātes dekāna Ralfa Kokina pārdomas par situāciju mūsu baznīcā. Daudz kam, nebūdama teoloģiski izglītota, varu piekrist. Mani interesē, vai paredzama kāda diskusija šī redzējuma sakarā? Ārkārtīgi gribētos kaut kādējādā veidā paust savu atbalstu autora viedoklim!
<< . 1 . 2 . 3 . 4 . 5 . 6 . 7 . 8 . 9 . 10 ... 15 . 16 . >>
AutorsZiņas teksts
Metriņš
# Labojis Metriņš: 2010.10.12 10:09:58
A. V. lasot no malas tirgus bābiņ atgādini Tu jo neko sakarīgu, tāpat kā es, Tu uzrakstīt nevari, tik aizdomas un nekonkrētus secinājumus
Aivars
# Iesūtīts: 2010.10.12 10:13:36
A. V. Jakse
Nu ļautiņi, ļautiņi! Vai nevar uzzināt arī, cik vagonus ar Rozīša zelta stieņiem Kokins saņēmis, lai plaukstošo LELB postītu?
jakse [87.110.125.163]
# Iesūtīts: 2010.10.12 10:16:20
Aivar, esmu bijis ļoti saistīts ar žurnālistiku. Stils un veids ir nevis viena cilvēka sāpe, bet mērķtiecīgs demagoģisks gabals, ar labi izplānotu auditoriju un reakcijām.
Aivars
# Iesūtīts: 2010.10.12 10:17:32
jakse [87.110.125.163]
esmu bijis ļoti saistīts ar žurnālistiku
Ar Latvijas žurnālistiku, ja? Nē, nu tādā gadījumā tas daudz ko izskaidro. Tikai lielīties gan ar to nevajadzētu
jakse [87.110.125.163]
# Iesūtīts: 2010.10.12 10:19:03
Aivar, muļķīgi nemēģini ieklausīties tajā ko gribu pateikt...tikai krāmē virsū.
Pīlēns Pēks
# Labojis Pīlēns Pēks: 2010.10.12 10:19:06
Aivar
Pīlēnam arī reizēm iešaujas galvā doma, ka visu šito šūmēšanos tik tiešām vienā mirklī varētu apklusināt ar izsalkušo mācītāju pamatīgu pabarošanu. Vai tiešām varētu būt tik traki, ka par mācību neviens LELB nešūmējas?
Aivars
# Iesūtīts: 2010.10.12 10:23:30
jakse [87.110.125.163]
Ja kāds muļķīgi runā, ir grūti gudri klausīties.
Tātad Tu apgalvo, ka Kokinu uzpirkuši LELBĀL sponsori. Uz jautājumu, par cik? - Tu atbildi : `A es šo to rubīju no žurnālistikas`. Nu normāli!
Aivars
# Iesūtīts: 2010.10.12 10:29:01
Pīlēns Pēks
Ja Tu ar mācību saproti `vispārēju pīļkopībifikāciju Zases programmas gaismā`, tad nez vai arī pamatīgi baroti mācītāji par to interesētos.
Pīlēns Pēks
# Iesūtīts: 2010.10.12 10:37:14
Aivar
Tu tāds apķērīgs dzīvnieciņš, bet vēl neesi sapratis, ko pīlēna valodā nozīmē "mācība"?
Susuriņ, ir tāda grāmata - Bībele - un ir kāds tās pareizs izkaidrojums - luteriskās ticības apliecības. Ir arī tāda baznīca, kuras identitāte ir cieši saistīta ar šīm LTA. Ja kādai baznīcai šīs LTA ir palikušas vienaldzīgas un pēc būtības tā neuzskata tās par saistošām savā mācībā un praksē, tad tāda baznīca ir luteriska tikai vārda pēc, kaut arī tās satversmē ir paredzēta zināma loma LTA.
Ja esi labākajos gados, tad atcerēsies, kā bija ar to PSRS konstitūciju, reliģijas brīvību utt.
Aivars
# Iesūtīts: 2010.10.12 10:41:52
Pīlēns Pēks
Ko kas Tavā valodā nozīmē, tiešām ir grūti saprast. Bet tas mani neuztrauc. Par to lai tava dīķīša iemītnieki tur rūpi. Mani vairāk uztrauc Maģiskā M rūnu raksti, bet viņš arī slepenos kodus nepaskaidro
Pīlēns Pēks
# Labojis Pīlēns Pēks: 2010.10.12 10:46:51
Aivar
Vai tev būs ko teikt tiesas dienā, ja tavas vienanldzības dēļ pret kristīgo mācību kāds būs turpinājis ticēt, piemēram, dažādiem pazudinošiem romiešu maldiem un nenonācis debesīs? Arī tavā baznīcā tie tiek pieļauti. Ja tevi tas nemaz neuztrauc, tad vai! tev. Tad uz tevi attiecas teiktais par to dzirnu akmeni. Šoreiz - ļoti personīgi!
Uldis
# Labojis Uldis: 2010.10.12 10:51:53
Pīlēns Pēks

Vēlos tomēr aizrādīt uz kādu lietu - kaut arī sīku, bet tomēr nopietnu. Ticības apliecības nav izskaidrojums. Izskaidrošana pieder komentāriem. Ticības apliecības nav komentāri, kaut arī ārēji dažas no tām, kā Apologia un Declaratio tā varētu izskatīties. Ticības aplieciba - tā ir tās mācības apliecināšna un atzīšana, ko Dieva Vārds ir atklājis Svētajos Rakstos.
Aivars
# Iesūtīts: 2010.10.12 10:57:44
Uldis
Vai Tu jūsējo pīlēnam arī nepaskaidrotu, ko nozīmē adiafora, kā arī ar ko deskriptīvs teksts no preskriptīva atšķiras? Paldies!
vagonete [81.198.71.35]
# Iesūtīts: 2010.10.12 11:05:33
Aivars

"Nu ļautiņi, ļautiņi! Vai nevar uzzināt arī, cik vagonus ar Rozīša zelta stieņiem Kokins saņēmis...?"

LELBāL Baznīcas Virsvalde uzskata, ka teoloģiskā izglītība ir nepieciešams un nepārtraucams darbs. Atbalstām Latvijas Universitātes Teoloģijas Fakultāti un aicinām arī citus to atbalstīt, ņemot vērā, ka LELB finansiālā krīze smagi skārusi arī tās izglītības darba iespējas.
(No LELBāL virsvaldes plenārsēdes vēstījuma.)
Pīlēns Pēks
# Iesūtīts: 2010.10.12 11:07:33
Uldi - KF Epitome/VG 467:

Citiem simboliem un pieminētajiem rakstiem nav tādas tiesneša autoritātes, kāda ir vienīgi Svētajiem Rakstiem. Bet šie raksti ir tikai ticības liecības un pasludinājums par to, kā savā laikā Dieva baznīcā strīdīgajos jautājumos Svētos Rakstus izprata un izskaidroja tie, kas toreiz dzīvoja, un kādā veidā tika noraidītas un nosodītas mācības, kas bija pretrunā ar Svētajiem Rakstiem.
Pīlēns Pēks
# Iesūtīts: 2010.10.12 11:10:09
Aivar
Vai tad tev kā romietim Kristus teiktais tāds evaņgēlisks ieteikums vien ir, piemēram, par to dzirnu akmeni?
Aivars
# Iesūtīts: 2010.10.12 11:11:13
vagonete [81.198.71.35]
LELBāL ir arī daudz palīdzējuši citādi - teiksim, vēl pāris gadus atpakaļ visi LELB mācītāji, bīskapu Vanagu ieskaitot saņēma veselības apdrošināšanas polises, ko izmaksāja LELBāL. Pēc analoģijas vajadzētu tagad interpretēt arhibīskapa toreizējos tekstus arī kā LELBāL algotņa nodevas `sponsoriem`, ja? Nu nekļūsim smieklīgi!
indriķis (labs)
# Labojis indriķis (labs): 2010.10.12 11:41:04
Vispār jau R.Kokina rakstu varētu vērtēt arī kā izrietošu no mūžvecās neatkarīgu teoloģijas fakultāšu un baznīcas vadības savstarpējo rīvēšanos.
LA taču toreizējai fakultātes vadībai bija kā dadzis acīs.
P.S.Atceros, kādā LELB Sinodē R.Kokins Pāvila pastorālajās vēstulēs pamatotus argumentus "norakstīja" tā vienkāršā iemesla dēļ,
ka zināmas aprindas ( pie kurām viņš sevi, acīmredzot, tobrīd pieskaitīja ) noraida to paulīnisko autorību.
Varbūt no šādas un līdzīgas attieksmes arī izriet Voldemāra pieminētā neskaidrība, ko īsti R.K. grib pateikt un kāds būtu risinājums.
Baznīcu realitātes neatbilstība ideālistiskiem reliģijpētnieciskiem un filozofiskiem uzstādījumiem ir vispārzināma.
Uldis
# Iesūtīts: 2010.10.12 11:44:26
Pīlēns Pēks

Es pieļauju, ka VG varēs atrast sitiem reižu vārdiņu izskaidroja. Tomēr tas nav ticības apliecības raksturs. Īstenais ticības apliecības raksturs ir sekojošs: apliecināt patiesību un noraidīt melus. Lūk, tas ir Vienprātības Grāmatas īstenais raksturs, un tas nav tas pats kas komentārs. Tāpēc ticības apliecība ir arī Kristus pātaga, kas nāk pār ikvienu, kas baznīcā grib ievazāt aplamas mācības,kas grib Dieva bērniem aptumšot Evaņģēliju. Uzskatot luteriskās ticības apliecība par komentāriem ir šīs ticības apliecības īstenā rakstura vājināšana. Tēlaini runājot, tā ir mute ar izlauztiem zobiem. Tas ir tas, ko LELB-ieši ir zaudējuši, tāpēc arī viņi tagad kuļas kā pliki pa nātrām. Tas pats draud arī mums, KLB-iešiem, ja novērsīsimies no šādas ticības rakstura. Patiesības spēks mūsos vājināsies, bet meliem vairs nepievērsīsim lielu vērību.
indriķis (labs)
# Labojis indriķis (labs): 2010.10.12 11:47:27
Ja divi Klbieši sāk savstarpēji diskutēt, tātad kulšanās kā plikiem pa nātrēm draudi ir nopietni.
<< . 1 . 2 . 3 . 4 . 5 . 6 . 7 . 8 . 9 . 10 ... 15 . 16 . >>
Tēma ir slēgta, jūs nevarat iesūtīt komentārus

 Lapas redaktors:redaktors@lelb.lv; Copyright © 2006 LELB, created by MB Studija
Šajā stundā bijuši 43 , pavisam kopa bijuši: 10341