atpakaļ uz mājaslapu
E-pasts:  Parole: atcerēties mani reģistrētiesaizmirsu parolimeklēt
Diskusijas Par Baznīcu Kāpēc aizlūgšanās meklējam palīgus?
indriķis (labs)
Iesūtīts: 2010.09.18 11:45:10
Kāpēc mēs , parādoties lūgšanu vajadzībām, par mums lūdzam aizlūgt draugiem un baznīcā, katoļiem ejot vēl tālāk, lūdzot par viņiem aizlūgt tam Kungam Debesis jau esošiem kristiešiem, ja mēs lasām Rakstos, ka Dievs , kurš ir visuvarens un dzirdot katru mūsu nopūtu, mūsu vajadzības zin, pirms vēl viņu lūdzam?
. 1 . 2 . >>
AutorsZiņas teksts
indriķis (labs)
# Iesūtīts: 2010.09.18 11:45:50
Kāpēc mēs , parādoties lūgšanu vajadzībām, par mums lūdzam aizlūgt draugiem un baznīcā, katoļiem ejot vēl tālāk, lūdzot par viņiem aizlūgt tam Kungam Debesis jau esošiem kristiešiem, ja mēs lasām Rakstos, ka Dievs , kurš ir visuvarens un dzirdot katru mūsu nopūtu, mūsu vajadzības zin, pirms vēl viņu lūdzam? Jūsu domas.
vilks
# Labojis vilks: 2010.09.18 13:16:04
Man jau šķiet, ka tas balstās šeit (un citos piemēros no Bībeles):

Ja kāds starp jums ir cietējs, lai viņš lūdz Dievu; ja kādam ir priecīgs prāts, lai viņš dzied slavas dziesmas. Ja kāds starp jums ir nevesels, lai viņš ataicina draudzes vecajus, un tie lai lūdz Dievu par viņu, to svaidīdami ar eļļu Tā Kunga Vārdā.Un ticīga lūgšana izglābs slimo, un Tas Kungs viņu uzcels. Un, ja viņš grēkus būtu darījis, viņam tiks piedots.
Izsūdziet cits citam savus grēkus un aizlūdziet cits par citu, ka topat dziedināti. Daudz spēj taisna cilvēka lūgšana, darbodamās savā spēkā. Elija bija cilvēks, līdzīgs mums, bet lūgdams lūdza, lai lietus nelītu, un nelija virs zemes trīs gadus un sešus mēnešus. Un atkal viņš lūdza Dievu, un debesis deva lietu, un zeme nesa savu augli.
/Jēkaba 5:13-18/

+mana personīgā izpratne par šo ir, ka mēs par visām vajadzībām runājam ar Dievu kā ar tuvu draugu vai kādu no vecākiem - vienkārši runājot ar Viņu par to, kas mums ir svarīgs. Un Viņš raugās, vai un kā var mums palīdzēt, kāda palīdzība konkrētajā situācijā nāks mums par labu.
Vienkārši balss
# Iesūtīts: 2010.09.18 13:38:03
indriķis (labs)
aizlūdziet cits par citu,
Vai tad tas jau neizsaka, kāpēc to darām? Kādrez, kad cilvēks ar savu vajadzību vai slimībā vai mazticībā ir tik vārgs, ka nespēj pats par sevi lūgt, tad citu palīdzība ir jo īpaši vajadzīga.
Saulespuķe
# Iesūtīts: 2010.09.18 20:55:28
Vēl viens aspekts.
Vienu diegu pārraut viegli, taču daudzi diegi, virvē savīti, ir daudz izturīgāki un stiprāki.
Sava vieta un laiks, kur labi noder viens diegs un ar to gana, sava - virvei.
Jānis Kalniņš
# Iesūtīts: 2010.09.19 08:36:39
Ļoti laba tēma un interesants jautājums.

Mana pārliecība aizvien vairāk un vairāk pieaug, ka Dievs visas lietas atstājis izlemšanai un izdarīšanai mums pašiem. Daudziem ļoti patīk savas neizdarības novelt uz Dievu, savukārt citiem atkal šķiet, ka ļoti dievbijīgi skan, ja mēs pasakām, ka " tavs prāts lai notiek" un mēs jau varam lūgt, ko gribam, darīt, ko gribam bet vienalga notiks Dieva prāts. tāda dievbijība reizēm noved jebkuru mūsu darbošanos līdz bezjēdzībai. Bet vai tā ir bezjēdzīga?

Ko tad izsaka vispārējā priesterība - vai arī ne to, ka katram no mums, esot brīvai pieejai pie Dieva, arī jāveic priestera funkcija: samierināt cilvēku ar Dievu? Ko dara priesteris, pie tam jebkurā reliģijā - pienesot upuri ir kā starpnieks starp cilvēku un Dievu. Mūsu Lielais Starpnieks ir Kristus, kas mums visiem nodrošināja brīvu pieeju pie žēlastības troņa. Bet te arī sākas mūsu kalpošana, ko vienkārši varam ietilpināt vienā vārdā: evaņģelizācija (lūdzu nejaukt te iekšā visādas kampaņas un brutāli vienkāršotu šī vārda izpratni). Lielākai daļai kristiešu diemžēl ir visai egoistiska pieeja ticībai, proti, katrs meklē savu labumu un ieguvumu. Bet tas taču ir tikai viena maziņa daļiņa! ja mēs esam Kristus miesa, tad mums kopā, Baznīcai, ir arī jāfunkcionē tā, kā Kristus funkcionēja uz zemes. Vismaz šos vārdus " es esmu pie jums ik dienas līdz pasaules galam" es vienmēr tā esmu sapratis Kristus klātbūtni uz zemes realizē Baznīca. Tāpēc arī ir "aizlūdziet cits par citu". Nav runa par to, ko Dievs zin vai nezin - atbilžu meklēšana uz šo jautājumu ir tukša un nelietīga pļāpāšana; runa ir par to, kas mums ir uzticēts un kā mēs to darām.
indriķis (labs)
# Labojis indriķis (labs): 2010.09.20 09:14:00
Mana pārliecība aizvien vairāk un vairāk pieaug, ka Dievs visas lietas atstājis izlemšanai un izdarīšanai mums pašiem .
Vai te nesanāk tāds kā kristīgs deisms. Proti, Dievs radījis pasauli, tad viņa Dēls to apraudzījis un izglābis. Un atkal prom.
Kristus klātbūtni uz zemes realizē Baznīca. Nu ja , tad arī realizē un brīžām kā pa celmiem, ja skatāmies Baznīcu cauri visai vēsturiskai perspektīvai. Domāju, daudzas ne tās labākās lietas tur paveiktas tāpēc, ka nosacīti gudrākie , bet ne dievbijīgākie ātri atkož, ka izdarīšana pašiem , bet tie citi ne tik ātri saprot, cik patiesībā Dievs ir tālu un Viņš neiejauksies nevienā Baznīcas vārdā paveiktā nelietībā. Un aizlūgšanas paliek kā izmisīgs mēģinājums atgādināt sev un citiem, ka Dievs tomēr ir tuvu.
Tas, protams, tikai par negatīvo Baznīcas realizācijā , pozitīvais neapšaubāmi ir daudz vairāk. Jo Dieva aizceļojot, mums atstātais Vārds ( Viņa klātbūtnes veids līdz atnākšanai ) ir kvalitatīvi labāks par jebkuru pasaulē pieejamo alternatīvu.
Jošs Mulders
# Iesūtīts: 2010.09.20 10:40:30
indrikjis,

Manupraat tas, ka cilveeks kaut ko luudz un ja luudz peec Dieva Praata, kas vienmeer ir veersts uz muusu pashu miilestiibu... tad tas noziimee, ka shis luudzeejs ir kaut ko pareizi sapratis un Dieva atbildi arii vinjsh sapratiis.

Taadeejaadi dazhkaart Dievs nedod mums to ko mums vajag, jo mees to neluudzam... bet neluudzam, jo pashi neesam sapratushi savu patieso vajadziibu!

Ljoti biezhi cilveeki luudz kaut ko, kas nav tas, ko vinji grib... bet tikai iedomaajas... tas noziimee, vinji nav sapratushi iisto lietu un to nesanjem.

Tachu iesaistiit veel citus cilveekus, noziimee... veel vairaak izprast sho Dieva Praatu un Dievs, protams, priecaajas vairaak par 2iem vai 3m kas atgriezhas un luudz peec Dieva Praata
vilks
# Iesūtīts: 2010.09.20 11:56:26
indriķis (labs)
nosacīti gudrākie , bet ne dievbijīgākie ātri atkož, ka izdarīšana pašiem , bet tie citi ne tik ātri saprot, cik patiesībā Dievs ir tālu un Viņš neiejauksies nevienā Baznīcas vārdā paveiktā nelietībā.
bet tas ir jautājums - vai Dievs ir apsolījis, ka Viņš pats pārdabiskā veidā darīs visas lietas mūsu vietā?
Apturēs manu brāli vai māsu, kas dara ko ļaunu, palīdzēs trūcīgajam un slimajam, vai uzcels baznīcu, ja vien es tikai cītīgi lūgšos? Šādu solījumu un piemēru Bībelē nav vai vismaz ir ļoooti maz.

Daudz vairāk ir Dieva norādījumu pašiem runāt uz brāļiem un māsām, kas dara ko aplam, palīdzēt trūcīgajiem un slimajiem un darīt citas lietas, ka nepieciešamas Viņa valstības ceļšanai. Tas nenozīmē, ka Dievs visu nepieskata, neatbalsta un nepalīdz, bet, kamēr cilvēki sēž, rokas klēpī salikuši un brīnoties, kāpēc Dievs neko nedara.. Dievs parasti arī neko nedara. Kā vien varbūt mēģina viņiem atgādināt, ka jāķeras taču klāt.
indriķis (labs)
# Labojis indriķis (labs): 2010.09.20 12:11:49
Es domāju, šeit ir vēl kāds aspekts - mēs, luterāņi savā Dieva visvarenības ainā bieži piemirstam garīgo cīņu, kas joprojām pasaulē ir starp Pāvila aprakstītām mums naidīgām garīgām varām ar zināmo kritušo enģeli priekšgalā un Dievu &kristiešiem, pie tam tīri cilvēciski izskatās, ka Dievs brīžam šai cīņā vairāk ir skatītāja lomā.
No otras puses, galu galā Dievs un kristietība nav ar prātu aptverama un visos aspektos vienotā sistēmā ieliekama un melnajiem caurumiem tajā jātiek pāri ar ticību un dievbijīgiem vārdiem.
Jošs Mulders
# Iesūtīts: 2010.09.20 13:44:17
indrikjis, prikols ir taajaa, ka ciinjas lauks un ciinjas trofeja esam mees pashi... muusu gars, miesa, dveesele...

mees esam gan ciiniitaaji, gan kaujas lauks, gan trofeja...
Alfrēds [85.15.232.34]
# Iesūtīts: 2010.09.20 15:13:22
"mees esam gan ciiniitaaji, gan kaujas lauks, gan trofeja."

Un ko šī Dieva programmētā lomu spēle mums pastāsta par pašu Radītāju un mūsu vērtību viņa acīs? Šī arī ir tā galvenā lieta, kas man lika novērsties no kristietības. Lūdzošā bandenieka loma garlaicīgā spēlē ar jau zināmu iznākumu man nekad nav gājusi pie sirds. Pie tam spēles noteikumu grāmata ir pilnīgs buļļa kaks.
Jošs Mulders
# Iesūtīts: 2010.09.20 15:40:14
Alfreeds,

Zheel ka tu biji luudzoshss bandinieks...

Mees Kristieshi esam Dieva beerni
indriķis (labs)
# Labojis indriķis (labs): 2010.09.20 17:06:04
Alfrēd, vai tad tāpēc jāmet plinte krūmos , ja mīļais Dieviņš neatbilst paša radītajam priekštatam.
Dieva mūžīgās dzīvības piedāvājums atsver visas šķietamās kristietības pretrunas. Ja ir jāizvēlas starp Dieva spēli ar tevi, kuras balva ir vērtīga un paša apšaubāmo autonomiju, kuru nemitīgi apdraud gan paša, gan citu, maigi izsakoties, nepilnīgā eksistence. Un vari cik gribi kunkstēt, Dieva apsolīto elli bezdievjiem Viņš nav atcēlis, lai tev būtu papildu stimuls izturēties nopietni pret Viņu.
Alfrēds [81.198.132.202]
# Iesūtīts: 2010.09.20 20:05:37
Kādēļ, lai es cienītu/mīlētu/lūgtu/klausītu utt. Radītāju, kuram cilvēki ir tikai paša salauztas rotaļlietas smilšu kastē? Neatkarīgi no tā vai Radītājs ir tāds kādu to iztēlojas kristieši, musulmaņi, budisti, mormoņi krišnaīti, u.c. "vienīgo" pareizo Dievu/dievus pielūdzoši vai gluži otrādi neiztēlojas ateisti, ir pretdabiski to visu izjust pret būtni, kas man (gadījumā ja negrasos viņu atzīt un bučot kājas) un man līdzīgiem ir izveidojis tādu vietu kā elle. Mīloši cilvēki tā nerīkojas, bet mēs jau nerunājam par cilvēku, vai ne?
ravenx
# Iesūtīts: 2010.09.20 20:11:18
Dievs nekur ārpus cilveku apziņas neeksistē (vai arī cilvēki nekur ārpus Dieva apziņas neeksistē), tā ka citu cilvēku iesaistīšana tajā pasākumā ir visai loģiska.
masiks [159.148.73.94]
# Iesūtīts: 2010.09.20 20:44:14
indriķis (labs)
Dieva mūžīgās dzīvības piedāvājums atsver visas šķietamās kristietības pretrunas.
a kapēc tāda pārliecība, ja vēl nemaz neesi iepazinis to, ko tev tiešām piedāvā? Kā tu vari zināt, ka šīs pretrunas nenāk līdzi piedāvājumam kā papildus bezmaksas pielikums?
lēnprātīgais
# Iesūtīts: 2010.09.20 22:56:27
Alfrēds [81.198.132.202] ir pretdabiski to visu izjust pret būtni, kas man (gadījumā ja negrasos viņu atzīt un bučot kājas) un man līdzīgiem ir izveidojis tādu vietu kā elle.

Kā es saprotu, Dievs elli ir izveidojis nevis cilvēkiem, bet gan velnam un viņa eņģeļiem, kas sacēlušies pret Dievu un savā augstprātībā grib debesu valstību pārvērst līdzīgu tam, ko šodien piedzīvojam daudzviet šeit virs zemes, kur velna vara izpaužas visā savā nežēlībā. Dievs apsolījis, ka Viņš nepieļaus iznīcināt Viņa miera un mīelstības valstību. Cilvēkus Dievs radījis kā savus bērnus un viņem izveidojis Paradīzi, kur viņi var dzīvot laimīgi mužīgi. Diemžēl, daudzi cilvēki izšķiras noraidīt Dieva sagatavoto un visiem cilvēkiem piedāvāto Paradīzi un izšķiras sekot velnam. Ja tu velnam seko šeit virs zemes, tev viņam jāseko arī mūžībā, t.i. ellē.
Alfrēds [81.198.132.202]
# Iesūtīts: 2010.09.20 23:41:55
"Dievs elli ir izveidojis nevis cilvēkiem, bet gan velnam un viņa eņģeļiem"
Tās tā kā arī būtu Dieva radības, kuras arī viņš it kā mīl? Attīstot domu, un ņemot piemērus iz dzīves — pret mīlošiem un labiem vecākiem bērni parasti nedumpojas un no mājām nemūk. Ja Dievam, lai turētu savas radības paklausībā ir nepieciešams tāds veidojums kā elle, tad man ir pamatotas bažas par visu to pozitīvo raksturvārdu attiecināšanu uz viņu. Vairāk pavelk uz godkārīgu tirānu, kam patīk īstenot burkāna un pātagas politiku.
lēnprātīgais
# Iesūtīts: 2010.09.21 00:13:08
Alfrēds [81.198.132.202]
Atceros kādu dramatisku stāstu no 2. pasaules kara, kad vācu zemūdene bija nogremdējusi britu kuģi un no nogremdētā kuģa jūrnieki lielā pulkā peldēja uz vienīgo glābšanās vietu, britu iznīcinātāju, kas medīja vainīgo vācu zemūdeni. Tai pašā laikā, lai izvairītos no iznīcinātāja bumbām, vācu zemūdene bija paslēpusies tieši zem šiem peldošajiem britu jūrniekiem. Iznīcinātāja kapteinim bija traģiski grūta izvēle - vai nu glābt šos peldošos jūrniekus un palaist vaļā vācu zemūdeni, vai arī iznīcināt vācu zemūdeni kopā ar savējiem. Viņš izšķīrās par iznīcināšanu.

Šis stāsts pilnībā neatbilst Dieva rīcībai attiecībā pret tiem, kas nonāk ellē, tomēr, tas kaut cik paskaidro, ka dažkārt nākas vērsties arī pret tiem, ko tu mīli, lai glābtu pasauli. Ja kāda Dieva radība tā paaugstinājusies savā iedomībā un lepnibā, ka draud gāzt pašu Radītāju un sagraut Viņa valstību, tad Radītājam varētu arī nepalikt citas izvēles, kā to iznīcināt.

Bībelē gan nekas par to nav teikts, bet nedomāju, ka Dievs būtu ķēries pie šī pēdējā līdzekļa pirms tam neizmēģinājis visus citus.
Alfrēds [81.198.132.202]
# Iesūtīts: 2010.09.21 08:29:16
Dievs, ko tu raksturoji savā iepriekšējā komentārā nepavisam neatgādina to visvareno, būtni, kam nav nekā neiespējama, par kādu paši kristieši to uzskata. Es tev varētu nosaukt 101 veidu kā atrisināt labo-ļauno cilvēku problēmu, neķeroties pie elles un iznīcības. Es tikai vēlreiz varu atkārtot - mīloša Radītāja prāts nekad nevarētu aizdomāties līdz tādas vietas kā elle radīšanai.

:: Pievienot komentāru

Autors: 
  • Lai iekopētu autora vārdu,nospied uz tā.
  • Reģistrēti lietotāji var rediģēt tekstus vēlāk.
Bold FontItalics fontUnderlineStrike OutSubscriptSuperscriptFont colorTeletypeHorizontal LineE-mail linkhyperlinkListsimies
Atlikušas 1000 zīmes

 Lapas redaktors:redaktors@lelb.lv; Copyright © 2006 LELB, created by MB Studija
Šajā stundā bijuši 85 , pavisam kopa bijuši: 2457