atpakaļ uz mājaslapu
E-pasts:  Parole: atcerēties mani reģistrētiesaizmirsu parolimeklēt
Diskusijas Par dažādiem jautājumiem Mirdams mirsi
pich_
Iesūtīts: 2010.09.14 10:13:34
Dievs sacīja Ādamam: "Bet no laba un ļauna atzīšanas koka tev nebūs ēst, jo tai dienā, kad tu ēdīsi no tā, tu mirdams mirsi"

Ticīgajiem nāvi varētu iedalīt divos veidos- laicīgā un garīgā. Laicīgā nāve tad būtu cilvēka nomiršana mūža nogalē (vai ātrāk), savukārt garīgā nāve- nošķirtība no Dieva. Nošķirtība no Dieva uz zemes nav iespējama- tā var būt tikai ellē.

Jautājums- ko Dievs gribēja pateikt ar šo "mirdams mirsi", ja Ādams nepiedzīvoja ne laicīgo nāvi, ne garīgo (Ādams nenokļuva ellē, turklāt viņa bērni nesa upurus, un Dievs bija tur pat, starp viņiem)?
<< . 1 . 2 . 3 . 4 . 5 . 6 . 7 . 8 . 9 . 10 ... 11 . 12 . >>
AutorsZiņas teksts
masiks [212.93.96.2]
# Iesūtīts: 2010.09.15 11:15:27
Jošs Mulders
Kaa jau teicu... lingvistikas, hermaneetikas un teologjijas expertam neko nevaru iebilst un jaunu iemaaciit... dziivo ar sho savu paarlieciibu laimiigs.
sāc uzmest lūpu, ja jau ad hominus sāc lietot? Da labi, nevajag. uzskatīsim ka "diena" ebreju izpratnē ir kožļenes sinonīms. staipāms pēc neebreju prātiem nepieciešamajā izmērā.
robis [134.2.186.2]
# Iesūtīts: 2010.09.15 11:15:46
Jošs Mulders Esi pārliecināts, ka zini vienmēr kontekstu?
EzītisMiglā
# Iesūtīts: 2010.09.15 11:17:21
Jošs Mulders
arii ir atshkjiriba starp ateistu un Kristieti... Sv. Rakstus lasiit var abi, bet peec buutiibas saprast - ateistam tas ir liegts.
Tāda pat ir atšķirība starp kristieti un musulmani - Korānu lasīt var abi, bet pēc būtības saprast kristietim ir liegts.
Un starp hinduistu un musulmani ir līdzīgas atšķirības, un vēl starp daudziem.
masiks [212.93.96.2]
# Iesūtīts: 2010.09.15 11:18:36
Jošs Mulders
Taatad ignoreejot kontextu?
tas tjipa bībelē texts kar kontextu nonāk pretrunās? Nu tā nav reta parādība mitoloģiskajiem textiem...

Un masiks noteikti zin, kaa no autora - Dieva - puses tas ir iecereets?
masiks ir krietni piezemētāks - masiks ir pārliecināts, ka Dievs šiem textiem ne tuvu nav stāvējis. Savukārt ko ir iecerējuši klaiņojoši nomadi - to nav pārāk grūti izprast.
Jošs Mulders
# Iesūtīts: 2010.09.15 11:21:15
emmm.... mazliet smalkāk par to atļauju - šķiet burtiski arī tāda nebija, vienkārši aizliegts netapa... kā arī - kāda velna pēc Ādamam būtu jāēdt no mūžīgās dzīvības koka, ja jau viņš tāpat bija mūžīgs? Ādama mūžīgumam bija derīguma termiņš, kurš regulāri jāatjauno, vai kā?

Nekaa, kas ir muuzhiigs, existence nav neatakriiga un autonoma, bet gan atkariiga no Dieva pasha dziiviibas... taadeejaadi, pat muuzhiigais cilveeks ir muuzhiigs nevis pac par sevi, bet taapeec, ka vinjsh ir savienots ar Dieva muuzhiigo dziiviibu... ja shiis savieniiba paartruuxt, tad ir termineeta existence!

Saucaas logjika 2+2 liimenii!

Un atkal... lai saprastu 1-2us panatus no Rakstiem NEPIETIEK izlasiit 1-2 pantus no Rakstiem, bet jaaizlasa stipri vairaak...

Masiks ir nu ljoooooooti klasisks piemeers tam, kaa top sektas... kad visprimitiivaakais lingvistikas likums tiek apgriezts kaajaam gaisaaa, kad kontextu nosaka texts nevis textu nosaka kontexts

Aciimredzot redukcionistiskaas domaashanas blakusprodukts... nespeeja ieraudziit texta noziimi taa kopumaa, nesaskaldot... bet lidizko saskalda, taa noziime izsliid!

Sorry... Kristieshiem ir dots lasiit Rakstus to kontextaa... tu to nespeej, taapeec arii tev sanaak tas kas sanaak un tu te puto par to, ka Kristieshi kaut ko pievelk... jaa droshi vien tev tas taa shkjiet, jo tu nespeej lasiit kontextuaali... shii speeja tieshaam netiek ielikta shuupulii, bet rodas dziives laikaa... Ja visa tava ikdienas literatuura ir tehniskas specifikaacijas... tu nemaz nevari iemaaciities lasiit textu... Tieshi taapeec pasaulee pastaav proza un dzeja, kas iemaaca lasiit kontextaa...

Rakstu izpratnes nosleepums ir Kontexts...

Lai saprastu Dieva radiishanas plaanu - nepietiek ar Genesis pirmo divu nodalju izlasiishanu... jo taas nav vieniigaas, kas runaa par Radiishanu!

Lai izprastu par greeka un naaves saikni nepietiek izlasiit vienu pantu no Genesis 2aas nodaljas... jo Rakstos Dievs runaa ljoti daudz un dikti par greeka un naaves saikni... un tev buutu jaaizlasa visas shiis rakstu vietas, attieciigi TO kontextos...

Bet tu gribi fast-food pieeju nemaz ne tik vienkaarsham textam.
Jošs Mulders
# Iesūtīts: 2010.09.15 11:22:39
Tāda pat ir atšķirība starp kristieti un musulmani - Korānu lasīt var abi, bet pēc būtības saprast kristietim ir liegts.
Un starp hinduistu un musulmani ir līdzīgas atšķirības, un vēl starp daudziem


Nu shajaa gadiijumaa pat nav runa par Ateista/Kristiesha atshkjiriibu, bet gan par elemetnaaru speeju lasiit textu kontextaa... elementaaru lingvistisko konstrukciju izpratne... taas masikam nav

Nu un... eeee... Kristieshi arii nemeegjina uzdoties par koraana expertiem Masiks... masiks apgalvo, ka vinjam pat ir zinaams autora nodoms
masiks [212.93.96.2]
# Iesūtīts: 2010.09.15 11:23:01
Jošs Mulders
aha... tātad NAV tomēr runāts.... mums pašiem tas ir jāizfantazē, ja mēs GRIBAM domāt, ka Ādams bija sākumā nemirstīgs...

IR runaats... Es tak tev pateicu!
Saprashana taa tieshaam ir Dieva daavana, aciimredzot ne visiem dota...


nē, tu neko neteici, tu atsaucies uz.... kaut kādu defaulto cilvēka radīšanas mehānismu. pieņemot ka tas kautkādā veidā izskaidro Ādama nemirstību. Taču - tas neko citu neizskaidro kā to, kā tika izgatavots Ādams, nevis kā un cik ilgi tas funkcionē.
Jošs Mulders
# Iesūtīts: 2010.09.15 11:24:49
sāc uzmest lūpu, ja jau ad hominus sāc lietot?

Nee kosntateeju klasiku - cilveekam, kursh ir paarliecinaats, ka vinjsh ir experts kaadaa teemaa, neko par sho teemu nevar iemaaciit apriori.

Man gan ir pamatotas aizdomas, ka tavu expertiizi neatziitu neviens pats - pat ateistisks - krediitu izdaliitaajs... bet nu arii tas nav shkjeerslis cilveekam sevi uzskatii par expertu dajebkuraa jomaa... Iipashi, ja vinjsh IR experts kaadaa citaa lietaa... Jo kaa raada veesture... Acuaarsti labpraat uzdodas par Tibetas veestures guru, tad kas vareetu trauceet tev uzdoties par lingvistu
Jošs Mulders
# Iesūtīts: 2010.09.15 11:25:37
Esi pārliecināts, ka zini vienmēr kontekstu?

Vienmeer nee... bet shajaa gadiijumaa gan zinu Es labpraat esmu gatavs arii tam, ja kaads uzraada sho kontextu, ja es putroju
masiks [212.93.96.2]
# Iesūtīts: 2010.09.15 11:26:35
Jošs Mulders
Nekaa, kas ir muuzhiigs, existence nav neatakriiga un autonoma, bet gan atkariiga no Dieva pasha dziiviibas... taadeejaadi, pat muuzhiigais cilveeks ir muuzhiigs nevis pac par sevi, bet taapeec, ka vinjsh ir savienots ar Dieva muuzhiigo dziiviibu... ja shiis savieniiba paartruuxt, tad ir termineeta existence!

atvaino, bet šī saucas vibrēšana. tu iespringi uz nenozīmīgu un pašsaprotamu lietu - Ādama mūzīgums nav lielāks par Dieva mūžīgumu. Taču pat nepieskāries būtiskajam - priekš kam Ādamam būtu jāēd tas firziķis no mūžīgās dzīvības koka, un nafig vispār tur tāds priekšmets atradās, ja jau visi no radīšanas brīža bija nemirstīgi?
Jošs Mulders
# Iesūtīts: 2010.09.15 11:26:53
nē, tu neko neteici, tu atsaucies uz.... kaut kādu defaulto cilvēka radīšanas mehānismu. pieņemot ka tas kautkādā veidā izskaidro Ādama nemirstību. Taču - tas neko citu neizskaidro kā to, kā tika izgatavots Ādams, nevis kā un cik ilgi tas funkcionē.

Es noraadiiju no kaa izriet aadama nemirstiiba... Ja tev nepietiek ar to, ka aadama MIRSTIIBA tiek izcelta expliciity!


Jošs Mulders
# Iesūtīts: 2010.09.15 11:28:37
Taču pat nepieskāries būtiskajam - priekš kam Ādamam būtu jāēd tas firziķis no mūžīgās dzīvības koka, un nafig vispār tur tāds priekšmets atradās, ja jau visi no radīšanas brīža bija nemirstīgi?

Atkaartoju veelreiz!

Aadama muuzhiigaa dziivoshana nav neatkariiga... bet atkariiga... no kaut kaa - aarpus Aadama! Firzikjis gluzhi neauga Aadamam uz dupas! Ar sho arii tiek pateikts... ka Aadama dziiviiba ir atkariiga no Dziiviibas, kas ir aarpus pasha Aadama...
masiks [212.93.96.2]
# Iesūtīts: 2010.09.15 11:29:22
Jošs Mulders
Nee kosntateeju klasiku - cilveekam, kursh ir paarliecinaats, ka vinjsh ir experts kaadaa teemaa, neko par sho teemu nevar iemaaciit apriori.

tu kļudies. Tas tu pagaidām neesi devis nekādus vērā ņemamus argumentus, lai varētu pārliecināt, ka vārds "diena" ir jāsaprot kaut kā savādāk, nekā 1/2 no 24h. tb - no tā texta, kas tā arī tur ir rakstīc!
pich_
# Labojis pich_: 2010.09.15 11:32:56
diena -as, s.
1. Laika posms no saules lēkta līdz rietam, no rīta līdz vakaram.
2. Diennakts, arī kāda diennakts daļa.
// Diennakts, arī diennakts daļa, kas saistīta ar kādu notikumu, darbību.
3. Diennakts kā noteikta nedēļas septītā daļa.
4. Datums.
// Datums, ko katru gadu atzīmē par godu kādam notikumam.
5. tikai dsk . Ilgāks laika posms.
// Dzīve, mūžs.
// dsk. lok.: dienās, apst. nozīmē. Ar laiku, pēc gadiem.
pich_
# Iesūtīts: 2010.09.15 11:35:46
יום- viena diena (no ebreju Bībeles)
ימים- daudz dienu (nebija Bībelē šajā kontekstā)
masiks [212.93.96.2]
# Iesūtīts: 2010.09.15 11:36:08
Jošs Mulders
Aadama muuzhiigaa dziivoshana nav neatkariiga... bet atkariiga... no kaut kaa - aarpus Aadama! Firzikjis gluzhi neauga Aadamam uz dupas! Ar sho arii tiek pateikts... ka Aadama dziiviiba ir atkariiga no Dziiviibas, kas ir aarpus pasha Aadama...

emm..... tātad - Ādama mūžīgā dzīvība nav mūžīga un nav pati par sevi, bet izpildās tikai pie nosacījumiem :a) ja viņš nenomirst, b)ja draudzējas ar Dievu.....c)....d)... utt.
sorry, net tā nav mūžīgā dzīvība...
Jošs Mulders
# Iesūtīts: 2010.09.15 11:36:16
Tas tu pagaidām neesi devis nekādus vērā ņemamus argumentus, lai varētu pārliecināt, ka vārds "diena" ir jāsaprot kaut kā savādāk, nekā 1/2 no 24h. tb - no tā texta, kas tā arī tur ir rakstīc!

Nevaru palidizeet ja
1) Noraade uz vaarda definiiciju (linku iemetu) tev nepalidiz, kuraa ir arii noraadiitas citas shii vaarda noziimes
2) Aarpus shii teikuma tu atsakies izlasiit Rakstus un paarliecinaaties par vaarda "Diena" noziimi citaas vietaas
3) Taalaak textaa runaatais par 930 gadiem tev nepasaka kaa kulaks uz aci, ka shoreiz runa ir par "termineetu laika periodu" nevis 24h

Tad es palidizeet nevaru!

Neexistee citi veeraa njemami argumenti kaa vien
1. Vaarda definiciija
2. Vaarda lietojums citos kontextos
3. Tieshais kontexts, kas noraada uz vaarda noziimi

Taakaa... aciimredzot tu IZVEELIES nenjemt veeraa shos argumentus, tad es secinu, ka tu to vienkaarshi negribi njemt veeraa... taadeejaadi... taada tava izveele var buut vairaaki iemesli
1. Tu esi visai ignorants un stuurgalviigs cilveeks, kas gadiijumaa, ja fakti ir pret tavu paarlieciibu, izveelas ignoreet faktus - bet paziistot masiku, es nevaru domaat, ka tu esi tik slikts cilveeks
2. Masiks ir izgaajis kaadu lingivstisko apmaaciibu un vinjam ir zinaami kaadi citi principi, kuri manis uzraadiitos argumentus padara par "veeraa nenjemamiem" - Nu un taa kaa es NEESMU shaadus kursus un apmaaciibu izgaajis, es noliecu galvu tavaa expertiizes priekshaa... Protams, es buutu laimiigs, ja tu padaliitos savaa izgliitiiba un paskaidrotu kaadi tad IR tie tavi lingvistiskie principi peec kuriem tu vadies shaaja rakstu vietaa taa ka vari nenjemt veeraa nedz vaarda dazhaadaas noziimes, nedz vispaariigo kontextu, nedz tiesho kontextu...

Jo esmu paarliecinaats, ka tavu expertiizi labpraat izmantotu visas pasaules lingvisti, jo shkjiet tev ir pieejami kaadi citi informaacijas avoti par vaardu noziimeem aarpus shiem principiem
Jošs Mulders
# Iesūtīts: 2010.09.15 11:37:04
emm..... tātad - Ādama mūžīgā dzīvība nav mūžīga un nav pati par sevi, bet izpildās tikai pie nosacījumiem :a) ja viņš nenomirst, b)ja draudzējas ar Dievu.....c)....d)... utt.
sorry, net tā nav mūžīgā dzīvība...


Nee aadama dziiviiba ir muuzhiiga tikai pie nosaciijuma, ja taa ir savienota ar Dievu... Viss! Citu nosaciijumu nav...

Par cik ir savieniiba ar Dievu, par tik arii ir shi dziivoshana...
EzītisMiglā
# Iesūtīts: 2010.09.15 11:39:31
Par "dienu" es neatradu angļu un krievu tekstos:

but you must not eat from the tree of the knowledge of good and evil, for when you eat of it you will surely die.

а от дерева познания добра и зла не ешь от него, ибо в день, в который ты вкусишь от него, смертью умрешь.

, ebreju valodu nepārzinu, kā tur oriģinālā bija.
robis [134.2.186.2]
# Iesūtīts: 2010.09.15 11:40:50
pich_
6. Laikraksts Latvijā
<< . 1 . 2 . 3 . 4 . 5 . 6 . 7 . 8 . 9 . 10 ... 11 . 12 . >>
Tēma ir slēgta, jūs nevarat iesūtīt komentārus

 Lapas redaktors:redaktors@lelb.lv; Copyright © 2006 LELB, created by MB Studija
Šajā stundā bijuši 97 , pavisam kopa bijuši: 2469