atpakaļ uz mājaslapu
E-pasts:  Parole: atcerēties mani reģistrētiesaizmirsu parolimeklēt
Diskusijas Par dažādiem jautājumiem Jēzus un līdzība ar dievībām pirms viņa
pich_
Iesūtīts: 2010.08.05 17:41:50
Droši vien jau būsiet dzirdējuši par daudzajām citu tautu dievību līdzībām (dzimšana, nāve, mācekļu skaits u.c.) pirms Jēzus atnākšanas.
Gribētu dzirdēt jūsu viedokli par šīm līdzībām, ņemot vērā, ka tās datētas vairākus simtus gadu pirms Jēzus.
Līdzības 1. komentārā:
. 1 . 2 . 3 . 4 . >>
AutorsZiņas teksts
pich_
# Iesūtīts: 2010.08.05 17:42:08
Līdzība ar senēģiptiešu Horu ap 3 000.g.pmē.:

1. Dzimis 25.decembrī.
2. Dzimis jaunavai Izīdai.
3. Kad viņš piedzima, iedegās zvaigzne austrumos.
4. Ar iedegušās zvaigznes palīdzību triji Austrumu ķēniņi atrada "glābēja" dzimšanas vietu.
5. 30 gadu vecumā saņēma mācību no gudrā vārdā Anu.
6. Viņam bija 12 skolnieku, ar kuriem kopā tas ceļoja.
7. Ceļodams ar skolniekiem, viņš veica brīnumus, piemēram, ārstēja slimos un staigāja pa ūdens virsmu.
8. Viņam bija daudzi vārdi: Dieva dēls, draudzes gans, Dieva jērs.
9. Pēc Tifona nodevības viņš tika sists krustā.
10. Apglabāts pēc nāves uz trim dienām, Hors augšāmcēlās.

Līdzība ar frīģiešu Ati ap 1 200.g.pmē.:

1.
Dzimis 25.decembrī.
2.
Dzimis jaunavai Inannai.
3.
Sists krustā.
4.
Bijis miris 3 dienas un tad augšāmcēlies.
5.
Ticis sists krustā.

Līdzība ar persiešu Mitru p 1 200.g.pmē.:

1. Dzimis 25.decembrī.
2. Dzimis jaunavai.
3. Viņam bija 12 mācekļi.
4. Darīja brīnumus.
5. Pēc nāves 3 dienas gulēja apglabāts, tad augšāmcēlās.
6. Viņu pielūdza svētdienā.

Līdzība ar indiešu Krišnu ap 900.g.pmē.:

1. Dzimis jaunavai Devaki.
2. Viņa piedzimšanu norādīja zvaigzne austrumos.
3. Bija mācekļi ar kuriem kopā viņš taisīja brīnumus.
4. Pēc nāves augšāmcēlies.

Līdzība ar sengrieķu Dionīsu ap 500.g.pmē.:

1. Dzimis 25.decembrī.
2. Dzimis jaunavai Mirrai.
3. Ceļoja un rādīja brīnumus, piemēram, ūdens pārvēršanu vīnā.
4. Tika saukts par "vienīgo Dieva dēlu" un "alfu & omegu".
5. Pēc nāves augšāmcēlies.

Līdzība ar sengrieķu Orfeju:
1. Mira pie krusta.
2. Domā, ka pirmie Kristus attēli slavenajās Romas katakombās nokopēti no Orfeja.

Līdzība ar dogonu Nommo ap 5000.g.pmē.
1. Par viņa dzimšanu ( ierašanos ) vēstīja pie debesīm iedegusies zvaigzne.
2. Cietis un miris cilvēka grēku dēļ.
3. Ticis piesists pie kilena koka, kas arī gājis bojā.
4. Atdzimis un devies atpakaļ debesīs, atdzimis arī kilena koks.
Aivars
# Iesūtīts: 2010.08.05 17:43:25
Klau, šito zeitgeist stulbumu gan dzēs laukā!
Neesi slinks un pagūgļo vairāk par šiem `faktiem`! Citiem tas tavā vietā nav jādara.
pich_
# Iesūtīts: 2010.08.05 17:45:38
Aivars

tev ir citi dati par tiem pārējiem dieviem? tāpēc jau ir domāts forums, ka man ir slinkums meklēt citus datus. gribu arī dzirdēt viedokļus
Aivars
# Labojis Aivars: 2010.08.05 17:48:00
pich_
Jā, ir citi dati. Tādēļ pagūgļo kaut kādu `zeitgeist unmasked` `zeitgeist movie fraud` vai vēl kaut kā, jo sen jau šis blefs ir paskaidrots.
Kaut vai - http://conspiracyscience.com/articles/zeitgeist/part-one/
Aivars
# Iesūtīts: 2010.08.05 17:51:31
Bet ja ir slinkums pašam meklēt, tad tā ir necieņa pret foruma biedriem, ne?
incognito
# Iesūtīts: 2010.08.05 18:02:35
Vispār par to dzimšanu jaunavai - esmu dzirdējis, ka kristietībā tā koncepcija ir ieviesusies tulkojuma kļūdas dēļ - Jesajas 7:14, uz ko referencējas Mateja evaņģēlija autors, esot runa par jaunu sievieti, nevis jaunavu.
Aivars
# Iesūtīts: 2010.08.05 18:05:29
incognito
Ne gluži. Pēckristus laika rabīni gan to mēģina tā skaidrot, bet `almah`, kas nozīmē jaunu neprecētu sievieti, nekur rakstos neparādās kā `nejaunava`, kā arī, kontekstā redzam, ka dzimšana tiek piesaukta kā `zīme`, ko pats Kungs dos, savā ziņā pārspējot visas citas iespējamās zīmes no debesīm vai elles.
dāvis [134.2.165.6]
# Iesūtīts: 2010.08.05 18:44:58
Aivars ne gluži. par almāh tulkojumu var strīdēties, jo pirmkārt tas nav plaši apliecināts VD. pārsvarā šie sociālie termini, ar ko tiek apzīmētas sievietes, primāri norāda uz stāvokli (kārtu) sabiedrībā - almāh gadījumā "augsti stāvoša sieviete". Protams, grieķiskais termins partenos jau ir daudz tuvāks baznīcas tradīcijā ierastajam - jauna sieviete/ arī jaunava.
Aivars
# Iesūtīts: 2010.08.05 19:17:36
dāvis [134.2.165.6]
Nu nez, nez.. Pirmā dzirdēšana par `augsto stāvēšanu`
Interesanti, ka pat vecajā labajā vikijā šķirklis šim vārdam veltīts - http://en.wikipedia.org/wiki/Almah
dāvis [134.2.165.6]
# Iesūtīts: 2010.08.05 19:44:03
Aivars tajā šķirklī arī norādīts tas, ko jau minēju (apakšsekcija - biblical usage): ka nav plaši pārstāvēts VD un nozīme nav īsti nosakāma viennozīmīgi. Tas, ka šādi tulko, jau drīzāk ir lielā ietekme no tradīcijas par Jes 7:14, ko pēc tam izmanto arī pārējo vietu skaidrošanā. versija, ko minēju iepriekš, nāk no monogrāfijām, kas salīdzina dažādos terminus, ar kuriem apzīmētas sievietes. almāh tajos raksturota kā augstdzimusi/ augsti stāvoša sieviete.
incognito
# Iesūtīts: 2010.08.05 19:49:47
Un tas, ka Jēzus varētu būt dzimis Ziemas saulgriežos, jau arī šķiet ideoloģisks konstrukts, nevis vēsturisks fakts.
Aivars
# Iesūtīts: 2010.08.05 19:50:49
dāvis [134.2.165.6]
Aiz tā iemesla monogrāfijas vienmēr ir uzlūkojamas kā monogrāfijas.
Aivars
# Iesūtīts: 2010.08.05 19:51:52
incognito
Arī iespējams. Bībelē šis datums konkrēti minēts nav.
dāvis [134.2.165.6]
# Iesūtīts: 2010.08.05 19:59:42
Aivars es skatos ne uz monogrāfiju, bet uz argumentāciju, kas tajā izteikta. Tas, ka vēsturiski tā ir iegājies to tulkot, lai paliek konkrētās tradīcijas ziņā. Konkrētā gadījumā piemēru ir maz, tie nāk no dažādiem laikiem un autoriem (ja būtu lietoti vismaz vairākkārt vienā tekstā, tad varētu ko drošāk par niansēm teikt), ka viss paliek vairāk vai mazāk spekulāciju līmenī. šajā gadījumā man pārliecinošāki liekas argumenti, ka tie parāda šo visuterminu sociālo bekgraundu.
Aivars
# Iesūtīts: 2010.08.05 20:07:28
dāvis [134.2.165.6]
Arī ar to sociālo fonu vienmēr ir jāraugās, no kurienes autors to ņem. Ja tas nav 7.g.s. pirms Kristus, proti, Jesajas laiks, bet kāds cits....
Vai atkal, - ja saglabājušies vienīgi augstmaņu dokumenti, vai tas ir arguments, ka vārds lietots tikai pie augstmaņiem, ne arī pie zemniekiem?
Tas tā, jautājumi par kritērijiem. Bet, varbūt, vari padalīties ar norādi uz konkrēto grāmatu?
dāvis [134.2.165.6]
# Iesūtīts: 2010.08.05 20:21:58
Aivars Piemēram, pirmajā brīdi - Arie van der Kooij, Die alten Textzeugen des Jesajabuches: ein Beitrag zur Textgeschichte des Alten Testaments. (viņam arī vairāki raksti par Jes 7:14 - vispār ļoti daudz rakstu ir par šo vietu gan ebreju tekstā, gan Septugiantā un tās izmantošanu Mateja ev. un tālāk baznīctēvu intepretācijā).
Hans – Peter Stähli. Knabe, Jüngling, Knecht: Untersuchungen zum Begriff na‘ar im Alten Testament.
Karen Engelken. Frauen im alten Israel: Eine begriffsgeschichtliche und sozialrechtliche Studie zur Stellung der Frau im Alten Testament.
Jošs Mulders
# Labojis Jošs Mulders: 2010.08.05 20:30:44
pich_

Te arii ir taa nelaime... mazaak vajag Zeicgeist izmantot kaa izzinjas materiaalu!

Tu vispaar sevi izliec par gana leetu vadaamu "aitinju", jo aciimredzami neesi iepeetiijis par shiem "citiem dieviem"

Visi shie fakti ir safabriceeti un Zeicgeistaa pasniegti kaa baigais "atklaajums"

Pastudee shiis visas dieviibas atbilstoshos nopietnos mitologjijas avotos un pameegjini tur atrast tos faktus, kas tiem tiek piedeeveeti?

Jošs Mulders
# Iesūtīts: 2010.08.05 20:33:12
tev ir citi dati par tiem pārējiem dieviem? tāpēc jau ir domāts forums, ka man ir slinkums meklēt citus datus. gribu arī dzirdēt viedokļus

Eeeee... nu panjem un pagooglee par shiem Dieviem

Jautaajums NO KURIENES shie fakti ir TEV? Tobish toch... no kurienes, jo mitologjijas un nopietnos avotos nekas taads par shiem fruktiem nav atrodams


pich_
# Iesūtīts: 2010.08.05 20:38:10
Aivars Jošs Mulders

es atvainojos, ja skaidri nenorādīju, ka obligāti neuztveru šo informāciju par patiesību. zinu, ka tas bija arī minēts zeitgeistā, ko redzēju pirms gada, bet šoreiz tas nav no turienes ņemts..
tā kā neko neapgalvoju, tad diskusijas mērķis vienkārši bija viedokļu apmaiņa par šo informāciju...
incognito
# Iesūtīts: 2010.08.05 20:48:22
pich_
Problēma ir tā, ka vismaz daļa šīs informācijas vienkārši ir nepareiza. Piemēram Orfejs netika sists krustā, bet gan saraustīts gabalos.
. 1 . 2 . 3 . 4 . >>

:: Pievienot komentāru

Autors: 
  • Lai iekopētu autora vārdu,nospied uz tā.
  • Reģistrēti lietotāji var rediģēt tekstus vēlāk.
Bold FontItalics fontUnderlineStrike OutSubscriptSuperscriptFont colorTeletypeHorizontal LineE-mail linkhyperlinkListsimies
Atlikušas 1000 zīmes

 Lapas redaktors:redaktors@lelb.lv; Copyright © 2006 LELB, created by MB Studija
Šajā stundā bijuši 162 , pavisam kopa bijuši: 4980