dāvis [134.2.186.11] |
# Iesūtīts: 2010.08.03 16:17:41
pich_ domāju, ka Gnidrologs raksta par visai raksturīgu parādību, kad mitologisko pasaules redzējumu vairs nejauc kopā ar vēsturiskiem notikumiem, kur tos neietekmē visādi eņgeļi, dēmoni u.c. pārdabiskas būtnes |
pich_ |
# Iesūtīts: 2010.08.03 16:19:12
dāvis [134.2.186.11]
zinu jau zinu. no manis tas bija tikai sarkasms |
dāvis [134.2.186.11] |
# Iesūtīts: 2010.08.03 16:24:34
pich_ kāds smailijs būtu labi ilustrējis Tavu domu gājienu bet man tieši otrādāk - es vairāk centos lasīt dažādu religiju tekstus - to pašu Korānu, Bībeli u.c. tekstus, kurus ļauži uzskata par svētiem esam. |
pich_ |
# Iesūtīts: 2010.08.03 16:27:15
dāvis [134.2.186.11]
labots.
cik gadu vecumā sāki lasīt dažādus reliģiju tekstus? |
dāvis [134.2.186.11] |
# Iesūtīts: 2010.08.03 16:30:12
pich_ nu tā nopietnāk ap 13-14 gadiem. Vispār saskāros ar problēmu, ka te Latvijā ļoti vienveidīgu literatūru par religijām izplata. |
pich_ |
# Iesūtīts: 2010.08.03 16:32:31
dāvis [134.2.186.11] ļoti vienveidīgu literatūru
vai tad tam nevajadzētu būt standartam? jeb kā tu to domāji? |
dāvis [134.2.186.11] |
# Iesūtīts: 2010.08.03 16:36:04
pich_ mani interesēja ne tikai "oficiālais" viedoklis, bet arī citi, kritiskāki skatījumi. Galvenais jautājums, ko uzdodu: "Kā un ko kāds zin par to, kam viņš tic, un kāpēc tic tam un nekam citam?" |
pich_ |
# Iesūtīts: 2010.08.03 16:47:49
dāvis [134.2.186.11]
mani interesē tieši tas pats jautājums. smieklīgākais ir tas, ka visi atbild par savu dievu, lai gan par citiem dieviem nemaz nav lasījuši vai interesējušies. pamatojums- šis dievs esot gana labs, un cits nav jāmeklē. bet- ja nezin par citiem dieviem, kā var objektīvi salīdzināt, kas ir labs un kas- slikts? tas pats arī par ticēšanu- daudzi nemaz nav lasījuši Bībeli, bet tik un tā apgalvo, ka tic Dievam. pietiek ar citu liecībām un mācītāja teikto- tici un būs labi. kur analīze un kritika? |
Aivars |
# Iesūtīts: 2010.08.03 16:50:34
pich_ Padomā par ticību kā par attiecību pieredzi, ne ekspertīzi. |
dāvis [134.2.186.11] |
# Iesūtīts: 2010.08.03 16:52:52
pich_ vienīgā, autentiskā religiskā pieredze ir mistiska, viss pārējais ir mēginājumi atdarināt kādu citu (bet ne pieredzēt pašam savu) pieredzi |
pich_ |
# Iesūtīts: 2010.08.03 16:53:41
Aivars
jā- esmu sapratis, ka ticība ir iekšējs gara stāvoklis. bet vai tukši ticēt nav naivuma pazīme? kāpēc cilvēki tic bez pierādījuma, ka viņa ticībai ir pamatojums. tu teiksi- citu liecības. vai tas ir pietiekošs pamatojums? |
Aivars |
# Labojis Aivars: 2010.08.03 16:56:37
pich_ Ir jau arī pašu pieredze, ko var salīdzināt ar citu liecībām. Un kaut kāda veida intuīcija, kā pienākas pie attiecību veidošanas. Ciniskais to sauks par naivumu, apskaidrotais par vocatio jeb Gara aicinājumu. |
pich_ |
# Iesūtīts: 2010.08.03 17:00:07
Aivars
esmu redzējis video, kur profesors izskaidro, kāpēc cilvēkam evolūcijas ceļā ir izveidojusies nepieciešamība ticēt kaut kam
pārāk gari jāstāsta, bet īsumā- tam ir saistība ar izdzīvošanas instinktu.
kāpēc tieši žīdu eposi ir jāņem par pilnu, ja līdzīgi ir sastopami arī citur? |
Aivars |
# Iesūtīts: 2010.08.03 17:03:45
pich_ Nu profesors izskaidro, kāpēc viņam liekas tā kā viņam liekas. Bet par to vai žīdu vai nežīdu eposi jānem vērā. .. nu tā atkal ir pieredzes lieta. Redzi, es neuzaugu kā kristietis un ticības mācību neapguvu skolā. Pusaudža gados visu ko par visu ko lasīju. Bet kādā brīdī pār mani nāca veselais saprāts! |
pich_ |
# Iesūtīts: 2010.08.03 17:12:52
Aivars
man nav saprotams- kā cilvēki var ticēt Dievam izlasot VD? tur taču ir tik daudz vardarbības, turklāt paša Dieva inscinētas. pat ja tu sev centies iegalvot, ka tas bija vienīgais veids, kā Dievs varēja uzrunāt savu tautu viņiem pieņemamā veidā- kā mūsdienu cilvēki to var pieņemt? |
Aivars |
# Iesūtīts: 2010.08.03 17:15:07
pich_ Nu arī tajā ir kaut kas ļoti godīgs. Bez izpušķojumiem un vēstures izskaistināšanas. Un ir par ko padomāt. |
pich_ |
# Labojis pich_: 2010.08.03 17:18:17
Aivars
par ko tu domāji, izlasot rindiņas par vīru, kuru Dievs pavēlēja nomētāt ar akmeņiem (nogalināt), jo viņš strādāja sabatā? vai padomāji, ka varbūt šim vīram strādāt sabatā bija vienīgā iespēja, lai pabarotu ģimeni? ejam svētdien uz maximu ar ķieģeļiem un pārmācam kasieres? |
Aivars |
# Iesūtīts: 2010.08.03 17:22:13
pich_ Cik no tās Rakstu vietas var saprast, tad tā noteikti gan nebija. Šis vienkārši gāja žagarus lasīt, kamēr citi lūdz. Varbūt, cerēja nolasīt visus un pirmdienā `uzvārīties` pārdodot? |
Aivars |
# Iesūtīts: 2010.08.03 17:23:47
pich_ Tās kasieres vajadzētu pažēlot, bet maksimas bosiem gan vajadzētu iemācīt, ka vajag kasierēm vismaz svētdienas rītu brīvu. Ja ķieģelis pa merša stiklu ir vienīgais arguments, varbūt var arī tā. |
pich_ |
# Labojis pich_: 2010.08.03 17:25:58
Aivars
labi- lasīja malku. tev tiešām ir pieņemami, ka tas Kungs lika viņu nogalināt (pat ja viņa mērķis bija uzvārīties pirmdienā)? tur taču nekas vairāk nav pateikts par to vīru- kāds bija viņa nolūks. izskatās, ka šo rindiņu mērķis bija cits- strādāsi sabatā, nepielūgsi Kungu (nav arī teikts, ka viņš nepielūdza, starp citu)- nomētās tevi ar akmeņiem. forši? |