atpakaļ uz mājaslapu
E-pasts:  Parole: atcerēties mani reģistrētiesaizmirsu parolimeklēt
Diskusijas Par Baznīcu Par Baznīcas uzdevumu
Mulders
Iesūtīts: 2007.07.27 10:45:22
Mēs zinām, ka Baznīcas uzdevums ir realizēt atslēgu varu.
Jautaajums:
<< . 1 . 2 . 3 . 4 . 5 . 6 . 7 . >>
AutorsZiņas teksts
Pater Henricus
# Labojis Pater Henricus : 2011.09.06 19:03:54
Aivars , interesantu pozīciju esi pieņēmis, piespēlējot man idejas, kuras neesmu teicis.
Tajā, ka bezdievji jānokurina ellē, es Viņam piekrītu absolūti...Arī tajā, ka Viņš caur Kristu rod iespēju, lai tas nebūtu jādara.
Aivars
# Iesūtīts: 2011.09.06 19:19:26
Pater Henricus
Zini, es gan par to motivāciju tik drošs nebūtu.
Bet, ja ņemam vērā diskusijas tematu par to, kāds ir Baznīcas uzdevums, var vaicāt, kā Tev šķiet, vai Baznīcai ir jāravē visādas nezāles jeb herētiķi un grēcinieki, vai ne?
Pater Henricus
# Labojis Pater Henricus : 2011.09.06 20:11:46
Aivars kā Tev šķiet, vai Baznīcai ir jāravē visādas nezāles jeb herētiķi un grēcinieki, vai ne? Nu ko tu kā farizejs jautā, mani kārdinādams?
Pareizā atbilde taču ir tajā Jēzus līdzībā.
Bet to interpretējot, manuprāt, izravēt - nozīmē nonāvēt un tas ir slikti. Bet aizsūtīt herētiķi uz kādu attālāku klosteri pie maizes un ūdens vai ieslodzīt, lai nemusina vienkāršās dvēseles, līdz nožēlo ,manuprāt, bija laba prakse.
Raimonds, pareizi, darbi jādara ticībā.
Aivars
# Iesūtīts: 2011.09.06 20:34:17
Pater Henricus
Redzi, bet nu kur ir tā robeža, kad pasūtam klusēšanu feministu teoloģei un kur aizliedzam runāt Luteram, un savukārt - kur ļaujam dievnamā zvērestus dot politiķiem, kas pārkāpj laulību, un uzkarinam homiķu karogu uz altāra?
Mārtiņš
# Labojis Mārtiņš: 2011.09.06 21:49:40
Pater Henricus
Bet to interpretējot, manuprāt, izravēt - nozīmē nonāvēt un tas ir slikti. Bet aizsūtīt herētiķi uz kādu attālāku klosteri pie maizes un ūdens vai ieslodzīt, lai nemusina vienkāršās dvēseles, līdz nožēlo ,manuprāt, bija laba prakse.

Tā pie reizes kādā attālākā klosterī dažs Evaņģēlija pasludinājums arī palika, dzirdīgas ausis nesasniedzis. Bet īstie herētiķi ka tik drīzāk neiemācās manipulēt ar nožēlas teātri
Papucs
# Iesūtīts: 2011.09.06 22:44:03
Raimonds
Bauslība (t.sk. visi labie darbi) bez ticības ir nedzīva. Par šo luteriskie tēvi ir krituši un stāvējuši
Ticība bez labiem darbiem ir nedzīva. Par šo katoliskie tēvi ir stāvējuši un krituši
Raimonds
# Iesūtīts: 2011.09.06 23:05:12
Papucs
Šī atbilde bija domāta Pateram Henrikam par to, ka Dievs nevēlas nevienu nosūtīt uz elli un kas cilvēkus ved, tuvina Dievam. Tikai ticība. Un, otrkārt, vienīgi ticībā darīti darbi pagodina Dievu. Darīt labu ir labi, bet tikai ticībā/ uzticībā Dievam balstās attiecības "Bez ticības nevar patikt. Jo tam, kas pie Dieva griežas, nākas ticēt." (Ebr.11:6), "Kas tic un top kristīts, tas tiks izglābts." (Mk.16:16)
Papucs
# Iesūtīts: 2011.09.06 23:27:57
Raimonds
Darīt labu ir labi, bet tikai ticībā
Tur jau tas āķis - bez ticības taču vispār neviens neko nedara. Katoļiem šāds jēdziens nepastāv.
Tikai luterāņi ir izgudrojuši labos darbus bez ticības, lai attaisnotu maldīgu teoloģiju.
Pirms Lutera šāds jēdziens nepastāvēja
Raimonds
# Iesūtīts: 2011.09.06 23:35:57
Papucs
Lai saruna būtu par lietu, uzraksti ar ko un kā Tu šo domu pamato? (Rakstos, katoļu ticības mācībā.)
Papucs
# Iesūtīts: 2011.09.06 23:40:29
Raimonds
Vispirms pats pamato maldīgo pieņēmumu, ka labie darbi tiek darīti neticībā
Mārtiņš
# Labojis Mārtiņš: 2011.09.06 23:56:16
Papucs
Labus darbus var darīt ar motīvu, lai otram ir labi, vai lai pašam ir labi.
Neticībā darītie darbi ir ar motīvu, kas mērķēts pašā darītājā.
Pater Henricus
# Labojis Pater Henricus : 2011.09.07 09:05:01
Papucs , Tikai luterāņi ir izgudrojuši labos darbus bez ticības, lai attaisnotu maldīgu teoloģiju.
Luterāņi vairāk vērsās pret "labajiem" darbiem, kas nemaz nav tik labi.
Pret visu to pašizdomātās dievkalpošanas ģeķību, kuru, lielākoties peļņas dēļ, bija izdomājuši labo darbu vietā.
Tai pat laikā Tridentas koncilā nolādēja taisnošanu ticībā, maldīgi cenšoties to interpretēt kā ticību , kas nenes nekādus augļus - t.i. labos darbus. Bet Reformācijā runa gāja par elementāriem Rakstu tekstiem par ticības un darbu pareizām attiecībām, lai izvairītos no farizejisma rauga, kurā bija nonākusi baznīca.

Bet tāpat skaidrs, ka konfesijām attālinoties, brīžam to teologi vairs rūpīgi neanalizē otras puses uzskatus un sāk cīnīties ar himerām.
Aivar, Mārtiņ , es jau rakstīju, ka baznīcai tāpat nav tādas teikšanas pasaulē, lai paeksperimentētu ar pareizākajām metodēm cīņā pret herētiķiem.
Ekskomunikācija, izslēgšana - sena pārbaudīta metode.
Mārtiņš, Labus darbus var darīt ar motīvu, lai otram ir labi, vai lai pašam ir labi.
Neticībā darītie darbi ir ar motīvu, kas mērķēts pašā darītājā.

Diezgan idealizēta konstrukcija. Tam, kas ir ieguvējs no labā darba, ir pilnīgi vienalga vai tā darītājs to darījis kaut kādu ideālu vārdā, vai atskatoties pār plecu uz Dievu.
Luterisma grēcīgajā atvasinājumā labie darbi palikuši par maznozīmīgiem daļēji šīs idealizētās konstrukcijas dēļ, jo kāpēc man vajag šķērdēt savu, ja tam tāpat nav nekādas nozīmes. Vārds - upuris brīžam palicis tukša skaņa.
Mārtiņš
# Iesūtīts: 2011.09.07 15:05:25
Pater Henricus
Diezgan idealizēta konstrukcija. Tam, kas ir ieguvējs no labā darba, ir pilnīgi vienalga vai tā darītājs to darījis kaut kādu ideālu vārdā, vai atskatoties pār plecu uz Dievu.

Tamdēļ mums nebūs tiesāt un vērtēt ar kādu motīvu šie darbi darīti.

Luterismā labie darbi palikuši par maznozīmīgiem daļēji šīs idealizētās konstrukcijas dēļ, jo kāpēc man vajag šķērdēt savu, ja tam tāpat nav nekādas nozīmes. Vārds - upuris brīžam palicis tukša skaņa.

Man nav tik plaša pieredze, lai izteiktos, vai tā ir specifikas luterisko kristiešu problēma. Bet luterismā kā teoloģiskā tradīcijā neko tādu neesmu manījis.
Jošs Mulders
# Iesūtīts: 2011.09.07 16:30:16
Luterismā labie darbi palikuši par maznozīmīgiem daļēji šīs idealizētās konstrukcijas dēļ, jo kāpēc man vajag šķērdēt savu, ja tam tāpat nav nekādas nozīmes. Vārds - upuris brīžam palicis tukša skaņa.

Nepareizi!

Luterisms vienkaarshi Labos darbu noziimi ir padariijis par citaadaaku, nekaa taa i RKB... RKB taa joprojaam ir pagaaniskaas domaashanas "pieliishana Dievam" liimenii palikusi, bet Luterisms maaca, ka Labos darbus dariit ir labi, taapeec, ka tas ir labi pats par sevi. Kaa arii dariit labi, noziimee vienkaarshu lietu - tad kad tu dari labu, tu NEdari ljaunu... bet ja tu NEdari labu... tad tas ko tu DARI diez vai ir labi.

http://www.lelb.lv/lv/?ct=augsburga
XX ARTIKULS. PAR LABAJIEM DARBIEM
Pater Henricus
# Labojis Pater Henricus : 2011.09.07 18:34:02
Mārtiņš luterismā kā teoloģiskā tradīcijā neko tādu neesmu manījis. Luterismā kā teoloģijā arī neesmu manījis,
bet dzīvē labi domātie punkti nobīdoties grēcīgā cilvēka atziņā bieži vien izraisa negaidītus rezultātus.
Jošš Mulders , "pieliishana Dievam" liimenii palikusi - tāpēc arī Romas katoļi svētkos var savākt simtus tūkstošu un arī svētdienas mesas kopumā šķiet apmeklētākas, jo kristīgā grēcīgā cilvēka apziņā "pielīst Dievam" ir lielāka jēga, nekā kaut ko darīt tāpat vien.
Tai pat laikā "pielīšana Dievam" var kristiešus padarīt liekulīgākus, jo jāpiespēlē pie savas ticības.
Jošs Mulders
# Iesūtīts: 2011.09.07 20:26:02
tāpēc arī Romas katoļi svētkos var savākt simtus tūkstošu un arī svētdienas mesas kopumā šķiet apmeklētākas, jo kristīgā grēcīgā cilvēka apziņā "pielīst Dievam" ir lielāka jēga, nekā kaut ko darīt tāpat vien.

Luterāņi iešanu baznīcā uzskata par savu privilēģiju kā Dieva Bērni... Mums nekur nav jāpielien, jo pats Dievs pie mums reiz nācis, uz mūžiem paliek.

Es arī esmu redzējis, ka apkrāsots koka dēlis savāc lietū un sniegā lielum lielas rindas "ticīgo", bet tās pašas baznīcas Vakarēdiens... nu tā... pieticīgu saujiņu...
Aivars
# Iesūtīts: 2011.09.07 20:30:21
Pater Henricus
Nezinu vai esat ko noskaidrojuši, bet nupat skatos, ka uz epastu man sanākuši kādi trīsreiz sūtīti lūgumi Tevi neitralizēt. Varbūt, pārskati pats savus viegli pārprotamos jeb reti kuram saprotamos tekstus, kā tu mēdz darīt, labodams tekstus, un mēģini neradīt iespaidu, ka simpatizē visādiem bēringiem-breivīkiem
Pater Henricus
# Labojis Pater Henricus : 2011.09.07 22:51:32
Aivars , a` tu man pārsūti tos neitralizācijas lūgumus lai varu aplūkot kas tad brīvās domas žņaudzējiem un mūsdienu inkvizitoriem īsti nepatīk. bēringiem-breivīkiem - kas tie tādi?
Jošs Mulders , tas taču tāpat skaidrs, ka luterāņiem ir vispareizākās atbildes uz lielāko daļu no visiem jautājumiem.
Būtu mūsējie vēl dzīvē tik pareizi sekotāji savai teoloģijai.
Aivars
# Iesūtīts: 2011.09.08 09:13:57
Pater Henricus
bērings-breivīks ir viens noziedznieks, kurš šķiet labprāt varētu citēt pater henricus dažu pārprotamu izteikumu kādā manifestā, kas rosina uz asinsizliešanu garīgi nestabilas personas
Pater Henricus
# Labojis Pater Henricus : 2011.09.08 09:32:06
Aivars , Aha, tu domā to norvēģu slepkavu.
Jā, es arī dabūju labiem cilvēkiem atgādināt par bausli, kura dēļ nevajadzētu savas dusmas pret valdības politiku izgāzt, slepkavojot nevainīgus ļaudis.
Jā, pārskatīšu gan, citādi vēl nestabilais ctulhu, kurš nez kāpēc ir iedomājies līst kristiešu forumā un te kontrolēt, apvainosies un ņems un kādus apslaktēs.
<< . 1 . 2 . 3 . 4 . 5 . 6 . 7 . >>

:: Pievienot komentāru

Autors: 
  • Lai iekopētu autora vārdu,nospied uz tā.
  • Reģistrēti lietotāji var rediģēt tekstus vēlāk.
Bold FontItalics fontUnderlineStrike OutSubscriptSuperscriptFont colorTeletypeHorizontal LineE-mail linkhyperlinkListsimies
Atlikušas 1000 zīmes

 Lapas redaktors:redaktors@lelb.lv; Copyright © 2006 LELB, created by MB Studija
Šajā stundā bijuši 88 , pavisam kopa bijuši: 23290