atpakaļ uz mājaslapu
E-pasts:  Parole: atcerēties mani reģistrētiesaizmirsu parolimeklēt
Diskusijas Par kristīgu dzīvi Klusuma meditācija un dēmoni
Merlins
Iesūtīts: 2010.05.28 19:20:50
Palaikam ir dzirdētas bažas, ka meditēšana rada briesmas nonākt dēmonu varā. Lasīju par to interesantu spriedumu pie Tomasa Kītinga:
<< . 1 . 2 . 3 . 4 . 5 . 6 . 7 . 8 . 9 . 10 ... 29 . 30 . >>
AutorsZiņas teksts
Memekija
# Labojis Memekija: 2010.06.03 19:07:23
Jošs Mulders ja es klusēju bez savām domām, tad manis tur nav... es negribu nebūt... es gribu būt ar visām savām domām un vārdiem...
Mazlietiņ pārfrāzējot- ja es nomazgājos un esmu bez savām blusām un utīm,tad manis tur nav...es negribu nebūt...es gribu būt ar visām savām utīm un blusām...
Ja tā pavisam godīgi- vai tu tiešām spēj kaut 5 minūtes domāt tiešām TIKAI to, ko tu gribi domāt, ne reizes domās nenoklīstot tur, kur tu to negribi?
Kāpēc ir tādas bailes priekšstatīt Dievu tādu kāds viņš pats sevi atklāja 1. bauslis netaisi nekādu tēlu vai atveidu...kāpēc lai viņu taisītu domās?
Jošs Mulders
# Labojis Jošs Mulders: 2010.06.03 19:49:43
Tev jau nekāda pieredzes šajā tēmā nav, gudrīt.

Pret ateistisko telepaatiju, protams, nepaprjoš... gudrīt!

A praviešiem neticat, bet uzvedies kā viens no viņiem... pravda nesanāk... bet mēģināt jau drīxt.
Jošs Mulders
# Iesūtīts: 2010.06.03 19:50:48
Mazlietiņ pārfrāzējot- ja es nomazgājos un esmu bez savām blusām un utīm,tad manis tur nav...es negribu nebūt...es gribu būt ar visām savām utīm un blusām...

Man žēl, ka tu savas domas salīdzini ar blusām... Es tik nesapratu, kāpēc tu to projicē uz mani?
Jošs Mulders
# Labojis Jošs Mulders: 2010.06.03 19:51:26
Ja tā pavisam godīgi- vai tu tiešām spēj kaut 5 minūtes domāt tiešām TIKAI to, ko tu gribi domāt, ne reizes domās nenoklīstot tur, kur tu to negribi?

Jā! Un vēl ilgāk... pietam jebkurā situācijā un stāvoklī... bīstami tas ir tikai pie stūres, laikam Man pat mēdz pārmest, ka es negaidīti varu "aiziet"... domās... un nedzirdēt apkārtnes trokšnus! Laikam saucās spēja koncentrēties.
Aivars
# Iesūtīts: 2010.06.03 19:58:01
Memekija
Mjā, uztvert domas kā blusas tas ir nopietni.
Laikam jau prāts nav nekāda Dieva dāvana.
Starp citu, latviešu teologs Veidenbaums savu garīgo vingrinājumu kompleksu šai virzienā apraksta šādi:
Iedzer, brāli! Ātrām kājām
Mūža dienas projām skrien,
Nāve sauc uz tumšām mājām,
Iedzer, kamēr kapā lien.

Iedzer, brāli! Laiki grūti
Dzīves ērkšķi nikni dur.
Iedzer! Mazāk sāpes jūti,
Jaunu dzīvi alus bur.

Iedzer, brāli! Nodzer prātu -
Prāts tik bēdu kaudzes ceļ.
Muļķis tikai domas krātu,
Gudrais ellē viņas veļ.
Memekija
# Iesūtīts: 2010.06.03 20:10:01
Aivars
Jošs Mulders
# Iesūtīts: 2010.06.03 20:24:40
Tad esi nopietni nodarbojies ar meditāciju un konstatējis, ka tas tevi novērš no neredzamā drauga?

Nenovērš jo nevar jau novērst no tā, kam nav pievērsts... Kultivēt "tukšumu"... tā nav nekāda garīgā disciplīna... Dievam mani pievērš Viņa Vārds, nevis mans "nevārds".
Jošs Mulders
# Labojis Jošs Mulders: 2010.06.03 20:46:01
Esmu! Un turpinu.
Memekija
# Iesūtīts: 2010.06.04 10:17:39
Jošs Mulders
Esmu! Un turpinu.
???????????????????? Noliedz, bet turpini????
Aivars
# Iesūtīts: 2010.06.04 10:31:42
12. With the present diffusion of eastern methods of meditation in the Christian world and in ecclesial communities, we find ourselves faced with a pointed renewal of an attempt, which is not free from dangers and errors, "to fuse Christian meditation with that which is non-Christian." Proposals in this direction are numerous and radical to a greater or lesser extent. Some use eastern methods solely as a psycho-physical preparation for a truly Christian contemplation; others go further and, using different techniques, try to generate spiritual experiences similar to those described in the writings of certain Catholic mystics.13 Still others do not hesitate to place that absolute without image or concepts, which is proper to Buddhist theory, 14 on the same level as the majesty of God revealed in Christ, which towers above finite reality. To this end, they make use of a "negative theology," which transcends every affirmation seeking to express what God is, and denies that the things of this world can offer traces of the infinity of God. Thus they propose abandoning not only meditation on the salvific works accomplished in history by the God of the Old and New Covenant, but also the very idea of the One and Triune God, who is Love, in favor of an immersion "in the indeterminate abyss of the divinity."15 These and similar proposals to harmonize Christian meditation with eastern techniques need to have their contents and methods ever subjected to a thorough-going examination so as to avoid the danger of falling into syncretism.

No 1989. gada inkvizīcijas norādēm LETTER TO THE BISHOPS OF THE CATHOLIC CHURCH ON SOME ASPECTS OF CHRISTIAN MEDITATION
Jošs Mulders
# Labojis Jošs Mulders: 2010.06.04 10:50:41
???????????????????? Noliedz, bet turpini????

Ko noliedzu?

Nee es iebilstu pret to tukšuma budistisko meditāciju kā kristīgu, es nekur neteicu, ka parastā kristīgā meditācija būtu kas slikts... Lūk to arī turpinu!
Aivars
# Iesūtīts: 2010.06.04 11:05:21
Jošs Mulders
Bet varbūt tam, kurš jūtas iztukšots, tā ir viņam paceļama lūgšana?
godwit
# Iesūtīts: 2010.06.04 11:06:58
Aivars
Interesanti, kā inkvizīcija, kas pareizi brīdina no reliģiskā sinkrētisma, tiek galā ar kādu citu savu ideju, proti, ka visu reliģiju piederīgie var tikt pestīti, ja vien ir izpildījši visus savas ticības priekšrakstus?
Aivars
# Iesūtīts: 2010.06.04 11:11:05
godwit
Jā, tas ir interesanti. Varbūt, tā vienkārši iespringst par stila tīrību?
Raimonds
# Labojis Raimonds: 2010.06.04 11:18:41
Aivars
Nopietns teksts studijām. danger of falling into syncretism
Bet ar RKB neko nevar zināt, cik tur sava politika, cik tur tiešām interese par doktrinālu skaidrību utt cilvēciski aspekti. Piemēram vienā no beidzamajām kardināla intervijām opozīcija.lv. Katrs teoloģijas students var mēģināt pēc šīs intervijas izpildīt kādu kursa darbu, kas ir pelagiānims, semipelagiānisms, sinergisms utt. Taču, cik tas kļūst sarežģīti, ja kaut vai sava paša skaidrībai jāpavērtē, zinot ne tikai sausas definitīvas teorijas, bet zinot šos cilvēkus.

Un tas ir tāpat ar šo Kītinga pieminēto pieredzi. Atceros pirms jau daudziem gadiem, intereses pēc biju aizgājis uz vienu no brīvbaznīcām, un tur sludinātājs arī daudz skaidroja, par cilvēka apziņu un cik tālu un kam var piekļūt tie vai citi eņģeļi. Vai viņi var lasīt mūsu domas? Piemēram sludinātājs kā vienu uzsvēra, kāpēc ir svarīgi lūgt garā/mēlēs, jo tad ļaunie nespējot saprast mūsu lūgšanas. Un šīs lūgšanas tiek cauri gaisa telpai, kurā mīt eņģeļi. (Tikai mēģināt atcerēties teikto! ) Ir jau arī diezgan daudz par šo tēmu rakstīts. Pravosslaviem atkal būtu ko cepties par katoļu un protestantu preļestj .

Aivars Lapšāns
# Labojis Aivars Lapšāns: 2010.06.04 12:37:17
Merlins


Vai nevienam nav gadījies lūgšanas laikā piedzīvot, ka domas un vārdi izsīkst, kļūst apgrūtinoši, bet gribas tikai klusējot būt Dieva klātbūtnē un tikt pilnīgi šīs klātbūtnes uzsūktam? Tas ir brīdis kad sākas centrētā lūgšana.

Lorenss Frīmens te daudzus satrauca, lietojot vārdu "mantra". Kītings saka - "sakrālais vārds" (sacred word). Tā uzdevums nav uzspiest apziņai kādu stāvokli, bet, kad uzmanība aizmaldījusies, atgriezt to virzienā uz Dievu. Atgādināt sev nodomu, ar kādu tu apsēdies meditēt - ar nedalītu uzmanību būt pilnīgi Dieva klātbūtnē jeb Viņa vaiga priekšā. Viņš to salīdzina ar sarunu pie atvērta loga. Tu runā ar kādu tev svarīgu cilvēku, bet ārā piepeši atskan troksnis, kliedzieni. Tu paskaties ārā, kas tur ir. Saruna ir pārtraukta un, lai to atsāktu, tu sarunu biedram saki "atvaino" vai "pie kā mēs palikām". Tas apliecina tavu nolūku atkal pievērst uzmanību sarunu biedram. Tāpat, kad tavs prāts aizklīst līdzi kādai domai prom no Dieva, tu saki sakrālo vārdu, atgādinot sev tavu nolūku un atgriežot uzmanību virzienā uz Dievu. Sakrālais vārds var būt, piemēram: Dievs, Jēzus, Gars, Abba, amen, miers, klusums, slava, mīlestība, klātbūtne, uzticība utt. Saturs nav būtiskais - jo mazāk vārds piesaista uzmanību sev, jo labāk.


Tas ir brīdis kad sākas centrētā lūgšana.

Man ir maz laika visu lasīt. Sākšu pa daļām.- Nebūs vis tas brīdis , kad sākas centrālā lūgšana , bet saruna, klausīšanās. Jo , ja Tu ko kādam prasi , tad ....KLAUSIES . Ja neklaus;as , tad saruna nevar notikt un klusumā uzdotais nākamais jautājums nebūs atbildēts.
Aivars Lapšāns
# Iesūtīts: 2010.06.04 12:39:46
Merlins

Šī te forma ir tāda pati kā , ja pie galda Tu sēdētu ar Jēzu. Viss tas pats. Tikai šo variantu sauc - garā

Jošs Mulders
# Iesūtīts: 2010.06.04 12:43:15
Bet varbūt tam, kurš jūtas iztukšots, tā ir viņam paceļama lūgšana?

Vai jautājums ir retorisks, jeb adresēts man?
Ja man, tad tas ir jautājums par citu cilvēku subjektīvo iekšējo pasauli, par kuru es diez vai ko jēdzīgu spēšu pateikt... Es jau arī neiebilstu, ka cilvēks kas ir kārtējo reizi kritis tukšības bezdibenī patiešām - "bezvārdu nopūtas", kad SV. Gars pats ceļās un aizlūdz - ir laba metode.

Kastes jau var dažādi pildīt... var vispirms iztukšot, un tad likt no jauna... var procesā, ņemt ārā veco un likt iekšā jauno vienlaicīgi... Kā jau teicu, man ir hipotēze, ka Dieva unikālo dāvanu unikalitāte ir pietiekoši unikāla, ka tās nevar iedot citiem, neriskējot radīt spriedzi un neizpratni, nesapratni, kaut ko citu...
Aivars Lapšāns
# Labojis Aivars Lapšāns: 2010.06.04 13:39:58
[Offline]
# Iesūtīts: 2010.06.03 10:11:07
Merlins
Nedaudz pārfrāzējot - `Kas guļ, tas negrēko`, `gorje ot uma` un tamlīdzīgi?


Nu , tā nav. Diemžēl, tie , kuri nodabojas ar meditācijām arī naktī iet šai skolai līdz. Cilvēks sāk naktīs drasēt pa savas mājas kāpnēm, aizklejo kaut kur tālu, redz murgainas , saldkaislas parādības.....izņemot Dievišķās m kristīgās dzīves situācijas.
Aivars Lapšāns
# Iesūtīts: 2010.06.04 13:58:17
Merlins

Vēl Kītings uzsver, ka centrētās lūgšanas nolūks un mērķis ir ļaušanās ne tikai Dieva klātbūtnei, bet arī darbībai - norimt un ļauties, lai Svētais Gars audzē savu augli


Diezgan grūti saprast. Ko tas Kītings īsti piedāvā?
Katra kristieša dzīve sākas ar pamošanos un dienas uzdevumiem. Es nevaru saprast = kāpēc man , pieceļoties ....jānorimst utt...
Kristieša dienas uzdevums ir = Diena. Diena , kura jānodzīvo.
Tātad , kaut kāda nodošanās, ieiešana , ļaušanās ir meditatīvas formas atribūti. Domāju , ka tas balansē ar to pašu , kas budismā = ar neko.
Kristieša diena sākas ar Jēzu. NEvis klusējōša , bet ....kā lai pasaka = abi ķeras pie darba. Pie darba priekš dienas , kura Tev būs jānodzīvo. Tu pateicies Jēzum par nakti. Tu pateicies par jauno dienu...Tu Viņu uzrunā ....un Viņš tevi mīlestībā. .....tad , kad beidzas rīta garīgā tikšanās ar Jēzu , tad sākas diena. Visi pa saviem darbiem.
Mēs atdodam savu miesu dienai ar savu roku darbu un garā paturam rīta sarunu ar Jēzu. Viņš varbūt Tev ir licis kādu uzdevumu izdarīt. Varbūt caur Bībeles nodaļu licis Tev šodien pastiprināti darboties šīs tēmas sakarā.
Man ļoti interesē = kā tad Kītings piedāvā iesākt rītu , dienu. Kādi vārdi , kādas uzrunas , teksti?
Uzraksti lūdzu , teiksim viņa piedāvāto rītu.
<< . 1 . 2 . 3 . 4 . 5 . 6 . 7 . 8 . 9 . 10 ... 29 . 30 . >>

:: Pievienot komentāru

Autors: 
  • Lai iekopētu autora vārdu,nospied uz tā.
  • Reģistrēti lietotāji var rediģēt tekstus vēlāk.
Bold FontItalics fontUnderlineStrike OutSubscriptSuperscriptFont colorTeletypeHorizontal LineE-mail linkhyperlinkListsimies
Atlikušas 1000 zīmes

 Lapas redaktors:redaktors@lelb.lv; Copyright © 2006 LELB, created by MB Studija
Šajā stundā bijuši 27 , pavisam kopa bijuši: 784