atpakaļ uz mājaslapu
E-pasts:  Parole: atcerēties mani reģistrētiesaizmirsu parolimeklēt
Diskusijas Par mīlestību Sauksim lietas īstajos vārdos (kristiešu tēma)
Ingars
Iesūtīts: 2010.05.11 08:42:44
Bieži nākas dzirdēt tādus terminus kā "reliģiozs kristietis", "mirusi draudze", "dzīva draudze", "brīvā draudze", "nekonfesionāla draudze" utt. Bet šajā diskusijā gribētos aplūkot divus no šiem terminiem - "nekonfesionāla draudze" un "reliģiozs kristietis". Ko tie patiesībā nozīmē un vai mēs konsekventi pareizi lietojam šos vārdus?
. 1 . 2 . 3 . 4 . 5 . >>
AutorsZiņas teksts
Ingars
# Iesūtīts: 2010.05.11 09:04:27
1) Vārds "reliģija" cēlies no latīņu valodas un tas apzīmē saistības ar kādu pārdabisku dievību, ticības un uzskatu kopums par kaut ko pārdabisku, pielūgsme un bijība pret šo pārdabisko kaut ko. Tātad kristīgajā kontekstā vārds "reliģija" ir visnotaļ kaut kas ļoti labs un pozitīvs. Mūsdienās viena daļa kristiešu šo vārdu lieto nepareizi, parasti ar mērķi apzīmēt sevi un savu draudzi kā pārāku pār tā saucamajām "reliģiozajām" draudzēm. Patiesībā šiem cilvēkiem nav ne jausams, ka līdz ar to viņi noliek līdz ar zemi tos, kuri ikdienā praktizē to, kas rakstīts bībelē, jo tieši to arī nozīmē vārds "reliģiozs" - tas ir tāds, kurš reāli praktizē kādu konkrētu mācību par kaut ko pārdabisku un, kas saistās ar pielūgsmi un pielūgšanu, piemēram, kristietību.

2) Daudzas draudzes saka - mēs nepiederam nevienai konfesijai vai denominācijai - tie ir meli, jo katrā draduzē ir savas doktrīnas un sava dogmatika, savs uzskatu kopums un pielūgsmes forma, kā arī ORGANIZĀCIJA, jā, jā - Prieka Vēsts, Jaunā Paaudze, Labā Vēsts, Baptistu draudzes, jebkura draudze ir tāpat RELIĢISKA ORGANIZĀCIJA, RELIĢISKA DENOMINĀCIJA VAI KONFESIJA, kā katoļi, luterāņi un pareizticīgie, jo tāpat katrai draduzei ir sava konfesionāla mācība, RELIĢISKA PRAKSE JEB RELIĢIOZITĀTE un lai nestāsta man šitos melus, kā "es neesmu reliģiozs", NĒ, ja tu praktizē to, kas rakstīts bībelē, tad tu ESI RELIĢIOZS. Ja tavai draudzei ir konkrēta mācība, tad tā PIEDER KĀDAI KONKRĒTAI DENOMINĀCIJAI un es jums varu pateikt skaidri, ka apzināti vai neapzināti melo visi tie, kas saka, "mēs nepiederam nevienai konfesijai". Tā ir cilvēku mānīšana, turklāt es gribu uzsvērt, ka nav nepareizi piederēt denominācijai, nav slikti būt reliģiozam, ja pareizi saprotam, ko šie vārdi nozīmē, tāpēc nevajag baidīties, jo tas, ka tu esi reliģiozs, tas, ka tava draudze pieder kādai denominācijai vai konfesijai, tas nozīmē to, ka tu un tava draudze konsekventi ievērojat kādu konkrētu mācību un nesvaidāties kā vēja dzītas pieneņpūkas, bet stabili stāvat savā mācībā.

Kristietība ir reliģija, jo tā saistās ar Dieva pielūgšanu un Dieva Vārda praktizēšanu, tās ir kaut kādas morāles un ētikas normas, ko mēs kristieši ievērojam - tā ir reliģija - saistīšanās un identificēšanās ar Dievu+Dieva gribas praktizēšana, kristīga dzīve

Piemēram, Prieka Vēsts un Jaunā paaudze pieder harizmātu denominācijai un nevajag to noliegt, jo šajās draudzēs māca harizmātu bībeles interpretāciju. Es šeit uzreiz gribu uzsvērt, ka šajā diskusijā neņemos spriest, kurai denominācijai ir vispareizākā mācība, jo pamatā visas denominācijas un konfesijas balstās uz Jēzu Kristu Pestītāju, atšķiras tikai pārējās interpretācijas, bet gribu uzsvērt, ka ikviens, kuram ir konkrēta, stabila mācība, ir konfesionāls. Ikviens, kurš dzīvo kristīgu dzīvesveidu, ir reliģiozs. Ja neticat, tad papētat paši, kādus 18. gadsimtā un agrāk sauca par reliģioziem cilvēkiem. Šim vārdam negatīva noskaņa tika piedēvēta tikai 20 gadsimtā, daļēji tāpēc, ka būt reliģiozam vairs nozīmēja tikai ārišķīgus rituālus, daļēji tāpēc, ka kādi gribēja būt "svētāki" par citiem un tāpēc sadalīja kristiešus "reliģiozajos" un "patiesajos"

Tas nu tā, manas pārdomas, iespējams es kļūdos, iespējams, ka rīt man jau būs cits viedoklis, kas to lai zina, Dievs mēdz atklāt cilvēkiem viņu maldus un tad nākas mainīt savus viedokļus, bet pagaidām es domāju apmēram tā
Aivars
# Iesūtīts: 2010.05.11 09:22:08
Ingars
Vispār paskaties vairāk par vārda "reliģija" nozīmi latīņu valodā, ja to piemini. Nav jau gluži tā, ka tas viennozīmīgi saistās ar ticību Dievam un pielūgsmi.
danar
# Iesūtīts: 2010.05.11 09:39:23
Ingars
pec tadas definicijas sanak,ka visi cilveki ir religijozi,jo katrs tacu tic kaut kam pardabiskam..citi tur spokiem,citi laimes matei,perkontevam u.c
Aivars
# Iesūtīts: 2010.05.11 09:41:35
danar
Bet tā jau arī ir. Pat Ctulhu tic, ka Dieva nav, bet viņa dzīvei ir kāda jēga
Ingars
# Iesūtīts: 2010.05.11 09:54:35
Aivars

Nu es jau teicu - iespējams, ka kļūdos, tāpēc laipni aicināts mani palabot. Tu teici, ka ir mazlietiņ citādāka nozīme - kāda?
indriķis
# Labojis indriķis: 2010.05.11 09:54:39
"Nekonfesionāla draudze" ir dažās aprindās lietots bezjēdzīgs termins. Parasti tā ir tā saukto harizmātu draudze, kas pieņēmusi nosaukumu typa - " Spožā gaisma", "Dzīvais ūdens" etc.
Un ļoti viegli atpazīt, kāda ir tās konfesija jeb tas, kā tā tic.
"Reliģiozs kristietis" ir tik pat bezjēdzīgs termins.
Parasti pentakosti un harizmāti ar to apzīmē tradicionālo konfesiju kristiešus. Savējo kodēšana un aizspriedumu uzturēšana pret citiem.
Aivars
# Iesūtīts: 2010.05.11 10:03:59
Ingars
Nu tur ir vismaz divas versijas par to latīnisko izcelsmi. Vieni apcer, ka varētu būt saistība ar pār-lasīšanu, jeb atgriešanos pie lasāmā. Otri to interpretē kā saistības, kas jāizpilda.
Katrā ziņā `latīniski` tas nenozīmē obligāti pielūgsmi un ticību Dievam, tādēļ varbūt nav vērts te vispār to vārda latīnisko izcelsmi pieminēt bez īpašas vajadzības.
Ingars
# Iesūtīts: 2010.05.11 10:08:34
Aivars

Domāju, ka, ja vārds tiek lietots, tad tā izcelsme ir ļoti svarīga un nozīmīga. Meklējot internetā, vēl atradu šādu nozīmi - "atkalapvienošanās ar Dievu".

Ja vārds "reliģija" tiek lietots tādā nozīmē, kā kaut kas ārējs, ārēji rituāli, ārēja tradīcija, bet patiesas nodošanās, tad es piekrītu harizmātiem, kad viņi nosoda ārēju reliģiozitāti, tas ir - kad cilvēki uzskata, ka būt kristietim nozīmē piedalīties baznīcas rituālos
Aivars
# Iesūtīts: 2010.05.11 10:13:22
Ingars
Nu tad pameklē internetā, ko nozīmē Vatikāns!
Ingars
# Iesūtīts: 2010.05.11 10:16:16
Aivars

Atradu kaut ko tādu

Aivars
# Iesūtīts: 2010.05.11 10:20:20
Ingars
Ja meklēsi etimoloģiju, būs jautrāk -
http://www.google.lv/search?hl=lv&rlz=1B5GGGL_enLV300LV300.. &q=vaticanus+etymology&aq=f&aqi=&aql=&oq.. =&gs_rfai=

Citiem vārdiem sakot, ne vienmēr atbilde ir vārda iespējamā izcelsmē rodama.
Ingars
# Iesūtīts: 2010.05.11 10:29:32
VATIC- "Characteristic of a prophet; oracular" From Latin: vts, seer -ANUS "The opening at the lower end of the alimentary canal through which solid waste is eliminated from the body" From Latin: nus, ring, anus

Īsti neprotu iztulkot
danar
# Iesūtīts: 2010.05.11 10:31:39
Ingarsuzspied "tulkot latviski"..bus vel jautrak
Ingars
# Iesūtīts: 2010.05.11 10:33:42
danar

Man te nav tādu iespēju
Ingars
# Iesūtīts: 2010.05.11 10:34:30
Bet cik tur patulkoju ar tildi, grūti saprast, jo katram vārdam ir ap 10 tulkojumiem
danar
# Iesūtīts: 2010.05.11 10:36:16
Ingarsnav tev tur tads ar ziliem burtiniem"tulkot so lapu"
Ingars
# Iesūtīts: 2010.05.11 10:43:58
danar

Nea
Svētais
# Iesūtīts: 2010.05.11 11:26:07
Ingars
Bet ko tu ar to visu gribi pateikt draugs ?
Ingars
# Iesūtīts: 2010.05.11 11:48:30
Svētais

Es jau iesākumā uzrakstīju, ko gribu ar to pateikt - diskusija par to, kā šodien starp kristiešiem tiek lietoti konkrētie vārdi un vai tie tiek lietoti pareizi.
Svētais
# Iesūtīts: 2010.05.11 11:49:19
Ingars
Ā, piedod, lasīju, bet nevarēju uztvert ko īsti tu gribi ar šo tēmu panākt
. 1 . 2 . 3 . 4 . 5 . >>

:: Pievienot komentāru

Autors: 
  • Lai iekopētu autora vārdu,nospied uz tā.
  • Reģistrēti lietotāji var rediģēt tekstus vēlāk.
Bold FontItalics fontUnderlineStrike OutSubscriptSuperscriptFont colorTeletypeHorizontal LineE-mail linkhyperlinkListsimies
Atlikušas 1000 zīmes

 Lapas redaktors:redaktors@lelb.lv; Copyright © 2006 LELB, created by MB Studija
Šajā stundā bijuši 102 , pavisam kopa bijuši: 33668