atpakaļ uz mājaslapu
E-pasts:  Parole: atcerēties mani reģistrētiesaizmirsu parolimeklēt
Diskusijas Par Baznīcu Katoliskais spārns LELB
Aivars Lapšāns
Iesūtīts: 2010.05.10 10:50:19
Lasot šī foruma komentārus, man rodas pārliecība , ka LELB ir izveidojies ļoti spēcīgs un agresīvs katoliciskais spārns.
Lūdzu izteikties tikai LELBiešiem.
<< . 1 . 2 . 3 . 4 . 5 . 6 . 7 . 8 . 9 . 10 . >>
AutorsZiņas teksts
Ingars
# Iesūtīts: 2010.05.11 08:20:57
Gnidrologs

Nu nez, ir diskusijas, kur tā saucamā "iecietība" diezgan dīvainā veidā izpaužas.
ex-Anglican [91.87.142.56]
# Iesūtīts: 2010.05.11 09:07:15
To be deep in history is to cease to be Protestant

Laipni lūgti uz kardināla Ņūmena beatifikāciju!

Spārnotāji...
brille [193.86.243.17]
# Iesūtīts: 2010.05.11 09:25:10
Aivars Lapšāns

"Es esmu saņēmis visu buķeti= harizmats, baptists , adventists, ...."

Nu re, cilvēki jau nav dumji, lasa un redz, ka ka tev nav noteiktas identitātes. Tu esi pa druskai no visa. Kā kurā brīdī vajag.
indriķis
# Labojis indriķis: 2010.05.11 09:26:30
Manuprāt, tāda kardināla Ņūmena tapšana lielā mērā ( blakus iespējamiem citiem faktoriem ) ir saistīta ar anglikānisma sākotnējo kalvinistisko novirzi.
Tik tiešām, grūti ir pētīt Baznīcas vēsturi un paiet garām Kristus Klātbūtnei Sv.Vakarēdiena elementos.

lutherane bitch, to laikam nebūtu īsti korekti saukt par katolisko spārnu (jo, kā minēts, arī luteriskā baznīca ir katoliska), bet gan Romas katolisko.
Bet, lai luterāņu garīdznieks būtu Romas katolis , ir jāmāca taisnošana no darbiem un ticības, jāatzīst, ka luterāņiem nav īsta Sakramenta un paša ordinācija nav derīga , un - jāatrodas komūnijā ar Romu etc.
Vēl, protams, ir iespējams konspiratīvais variants, kā kādreiz Anglijā Ņūmena aprindās ( un mazliet Vācijā ) - pa kluso iesvētīti priesteri, cenšas propagandēt Romas katolicismu ar vēlmi atšķelt. Tam grūti noticēt.

Aivars Lapšāns
# Iesūtīts: 2010.05.11 14:13:34
brille [193.86.243.17]

Jā , tiešām. Traki būtu , ja es kopā ar katoļu mācītājiem kalpošanas laikā kašķētos. Es cenšōs saprast visas konfesijas. Kaut kādā ziņā katoļi ir malači , jo viņiem ir principi. Mums tie nu nekādi neformulējas. Tikai reālā draudzes dzīve rāda , ka sadarbība ar konfesijas augšgalu bieži vien ir pēc katoļu baznīcas principiem. Un arī evaņģēlija sirds pukst aritmiski.
Par baptistiem un harizmātiem , jūsmotājiem es teicu taktiskā formā. Bet netaktiska forma bij tāda = pirms mācītāju konferences par sieviešu mācītāju jautājumu šajā forumā izvērtās karstas diskusijas. Merlins bij pārliecināts par savu tasinību un manus sievu aizstāvības rakstus nosauca par jūsmotāja identitāti. Bet kad konference tomēr balsoja uz pusi , Merlins jau papauda , ka viņš balsoja pret sieviešu noņemšanu. Bet pirms viņš ideoloģiski uzbruka mūsu sievu kalpotāju aizstāvjiem.
Par harizmātu. Reiz kādai jauniešu draudzei noņēma mācītāju. Dažas metenes manā priekšā raudāja , jo es ar sievu bijām Vidzemes jauniešu koordinatori. Es jauniešiem teicu , ka parunāšu ar vadību. Tas viss beidzās ar netaktisku manis apvainošanu harizmātismā. Tā jauniešu draudze izjuka. Tie cilvēki, kuri nezin ko dara arī apsaukājas bez kaut jel kādas sapratnes par jūsmotājiem , jeb harizmātiem vai baptistiem.
Lūk , te arī izpaužas viena spārna citas konfesijas atribūtika.
Aivars Lapšāns
# Iesūtīts: 2010.05.11 14:17:39
indriķis

es jautāju tādā veidā, kā māca Lutera Mazais Katehisms. Tātad - atbildi, nav vai ir - patiesa Miesa un Asinis un tā, ka pat neticīgie Tās saņem??? Mazu vārdiņu, bez dzejas, ir vai nav , taču vari pateikt.

Tā miesa ko Tu domā - nē.
Tā miesa ko Jēzus novēlējis - JĀ
Aivars Lapšāns
# Iesūtīts: 2010.05.11 14:31:17
indriķis

Tā ir gara diskusija par teksta garīgās attīstības līmeņiem ko mēs lasām Bībelē.
Es , Indriķi, vienkārši aiz laika trūkuma nevaru te ilgi rakstīt, bet galveno par šīm rakstu vietām no kā mēs ceļam nepamatotus kultus es Tev uzrakstīšu.
Kristietības terminoloģijā ir tāds vārds kā alegorijas , simboli, kanonu saplūsmes un mijiedarbības fenomens.
Jēzus teica = Es jums dodu pienu....
Ēšana ir alegorija ;tāpat kā vecā derība = alegorija Kristum.
Kādas tikai ēšanas nenotiek Bībelē. ....rakstu ruļļu ēšana ...., bet kulminācija ir Jēzus miesa un asinis. Patiesas.
Šie te kristīgie simboli, alegorijas, kanoni ir teorētiski vārdi palīglīdzekļi lai saprastu kādu rakstu vietu. Bet ir vēl viens palīglīdzeklis , kas netiek dots visiem kristiešiem = to es nerakstīšu. Kā to saņemt ? - stundām ilgi Jēzus priekšā uz ceļiem un nodibināt ar Viņu tādas attiecības , ka Viņš Tev pateiks = mans draugs, neraudi, Es beidzot esmu iegājis Tavā sirdī.
Lai Dievs Tevi svētī. Vairs nevaru rakstīt, man sākas stunda. Jāsagatavo skolnieki pēdējiem eksāmeniem.
Aivars Lapšāns
# Iesūtīts: 2010.05.11 14:40:19
Jānis Ginters

Es nezinu, Jāni. ....Ja draudzē ir kāds džeks ar alkohola problēmām, tad būtu labi Bībeles stundās apiet jautājumus par rakstu vietām , kur dzer vīnu, bet meklēt tās rakstu vietas , kur ir teikts = bēdas tam , kas otram dod dzert....utt. Kad tas cilvēks ir dziedināts , tad jau varam laist visu Bībeles spektru.
Tāpat ar vārdu = katolisks. Pārāk bieži luterāņi izmanto šo vārdu pēdējā laikā. Un to dara bieži vien tie , kuri ,,cīnās,, par konfesionālo saplūsmi. Tās gala punkts būs zem pāvestības , ne jau zem luterisma .
indriķis
# Labojis indriķis: 2010.05.11 16:10:04
Aivar Lapšān , tātad, ja tu noliedz kristīgo - M.Lutera katehisma mācību par Vakarēdienu, godīgi atzīsti acīmredzamo, - ka neesi luterānis.
moritz :)
# Iesūtīts: 2010.05.11 16:16:49
indriķis
uh, veesturisks briidis
indriķim [94.30.174.54]
# Iesūtīts: 2010.05.11 16:46:07
indriķis

Tu sit zem jostas vietas. Tā nav godīgi.
Aivars Lapšāns
# Labojis Aivars Lapšāns: 2010.05.11 20:02:35
indriķis

Nu varu pieslēgties. Domāju , ka te būs tekstu vētra. Bet tikai daži komentāri. Braucot uz Raiskumu no Murjāņiem paķēru savu skolnieku mazu ceļa gabaliņu. Runājām par sagatavošanos eksāmenam. Es viņam paudu par atbildību pret ģimeni, jo mūzikas skolas beigšana nav tikai viņa lieta, bet visas ģimenes smags darbs.
To arī Tev, brāl , varu paust , ka mēs esam viena ģimene. Un visam jānotiek kopējas lietas labā. Ja reiz luterāņos ir ienākusi sveša mācība un tā pat atrādās darbos, tad domāsim kopā kā no tās atbrīvoties. Nu , kaut vai viens piemērs - Straupes draudzes vārdā kāds gribēja apturēt sieviešu mācītāju kalpošanu. Draudzei netika nekas prasīts. Šī ir ļaunās pāvestības atribūtika. Viss vairāk nerakstīšu. Es neko neizdomāju. Tie ir fakti.
Par svēto vakarēdienu. Arī te , lai ši graciozā mūzika skanētu - patiesa miesa un asinis ... ir vajadzīgs liels , smags ikdienas darbs. Noti pie nots , takti pie takts, izteiksmes formu, sirdi....
Vai tas , ka es Tav stāstu par simboliem ir aizliegts no Mārtiņa Lutera puses? Lūdzu , iekopē katehisma soli pas vakarēdienu. Lai cilvēki lasa te, šajā forumā....
Ko Tev, brāl , gribu papaust? Luters bij ļoti gudrs arī stratēģis. Viņš zināja daudz , arī par nākamiem laikiem un variantiem. Tāpēc katehismā viņš ir atstājis vietu katra sirdij ( bez komentāriem kaut kādos sapratnes līmeņos). ne tikai par vakarēdienu. Par svēto dienu ir vēl mazāk. Tāpēc , ka šie jautājumi nav histēriskam kultam domāti , bet katra sirds attīstības līmenim. To tā arī var saukt= teksta alegoriskie līmeņi , kas ir katra cilvēka sirds uzdevums sadarbībā ar Jēzu , nevis ar Indriķa histēriju = ja tu tā nedomā, un nesaod Jēzus asinis , tad tevi jāmet no baznīcas arā. Jau ar to pašu Tu sev uztaisi spriedumu = paauKstinājies pār draudzi, kura mīl Jēzu , nevis histērisku neko.
Protams , ka es pieņemu lutera katehismu , bet atstāj vismaz vienu noti man šajā mūzikā. Un šo noti es Tev nospēlēju par alegorijā, simboliem un kanonu savstarpējās mijiedarbības fenomenu.
Bet tagad nopietni. Kad sātans redz , kad viņam atņem ragus draudzēs , viņš kļūst histērisks un saraksta ar cilvēka roku savu attieksmi pret evaņģēliju (ekshibicionisma priekšmets) . Ar šo priekšmetu pa pasaules ielām jau maršē sodomisti.
Ko Tev varu ieteikt? Pirms lūgšanām liec priekšā Bībeli un lūdz Jēzum rakstu vietas , kas varētu Tev palīdzēt tikt ārā no kristīgā nekā.
Kut kādu laika posmu atbrīvojies no cvinglijiem un melanhtoniem. Padzīvo tikai vienīgi ar Jēzu un Viņa Vārdu. Tas tevi sāks uzrunāt citā formā.
indriķis
# Labojis indriķis: 2010.05.11 20:13:20
Aivar Lapšān , dzeja ir skaista lieta, bet... vēlreiz mēģinu - patiesa Kristus Miesa un Asinis grēku piedošanai un tā, ka pat neticīgie Tās saņem?
Vienkāršos vārdos - ir vai nav?
Aivars Lapšāns
# Iesūtīts: 2010.05.11 20:36:07
indriķis

Brāl , ir . Ir. nomierinies.
Bet nespied mīlēt grafomāniju. Dievs ir ģeniāls ar savu evaņģēliju un tā dziļumiem. Mēs taču esam evaņģēliska baznīca. Un mums jāmīl viss ,,vakarēdiens,,.
Aivars
# Iesūtīts: 2010.05.11 20:38:03
Mīļie Aivar Lapšān un indriķi, ir labi, ja `pieķeršanas` spēles vietā, izdodas izspēlēt savstarpējas celšanas un ticības stiprinājuma atrakciju. Ar lepnību un iecirtību vien tālu netiksim.
Būdams pārliecināts luterietis un redzēdams kļūdas brāļa Aivara Lapšāna `simboliskajā` interpretācijā, kas daļēji ir pārspīlēta reakcija uz kaut kādu pārprastu Sv. Vakarēdiena interpretāciju, nedomāju, ka šeit kaut ko panāks tālāka konfrontācija. Kā būtu, ja pussolīti atkāpjoties, kopīgi pastudētu Sv. Rakstus un to pašu Luteru bez mitoloģizēšanas? Dzīve ir īsa, laiks ir skops, mūžība bezgalīga
Aivars Lapšāns
# Labojis Aivars Lapšāns: 2010.05.11 20:51:07
Aivars

Es varu rakstīt un rakstīt šīs vakarēdiena ,,interpretācijas,,. Tās nav interpretācijas , bet Svētā Gara auglis manī, kad lasu rakstu vietas par šo tēmu. Es to redzu, viss ir manā priekšā, tas taču ir normāli , kad cilvēks lasa un pārdomā un iedomājas un redz.... vai tad par vakarēdienu runājot mēs nevaram runāt par Bībeles vietu= un Vārds tapa miesa ....? Vai tas , ka Jēzus mugura no pātagu sitieniem iezīmējās svītrās un pūslīšos līdzīgi kā laika ceptajai maizei ir interpretācija ? Tā nav interpretācija. Es to ar smagu sirdi redzu , kad Jēzu sit...
Tāpēc jau daļa rakstu mācītāju Jēzu nesaprata, ka aizklāto vārdu viņu stulbuma dēļ viņi sauca par interpretācijām. Bet šīs interpretācijas nezkāpēc piepildījās.
Tad raksti Tu savas domas. Cits Aivars Tavas domas un atziņas sauks par interpretācijām. Kas Tev skauž , ka man ir savas atziņas? Bet būtu pareizāk , ka Tu paklusētu , jo šo forumu lasa liels daudzums meklētāju luteriskajā ceļā....tu tā ..ienāc un nospļaujies....diezgan nekristīgi....
rainars
# Iesūtīts: 2010.05.11 20:58:51
Manuprāt Aivars Lapšāns atbildēja ar garīgu sapratni , cilvēkam kurš pieradis pie burtiņiem tāda izteiksmes forma ir sveša .
Te slēpjas ieklausīšanās ko otrs grib pateikt nevis tas ko dzird.
Aivars Lapšāns
# Iesūtīts: 2010.05.11 21:02:18
rainars

Pareiz , brāl, garīgas lietas ir apspriežamas garīgi. Smarža un zobi te nepalīdzēs....
Aivars
# Iesūtīts: 2010.05.11 21:09:37
Aivars Lapšāns
Nu ko lai saka?
Teikšu vēlreiz, pussolīti atkāpies. Pastudē, padomā. Nu nav Tavs aicinājums būt dižam eksegētam vai Lutera interpretam. Tavs aicinājums, acīmredzot, ir cits. Tādēļ, izvairoties no nevajadzīgas apgrēcināšanās un citu apgrēcināšanas, ir labi zināt savu vietu Kristus Baznīcā, kur vienlīdz cienījams ir kā dievbijīgs mūziķis, tā dievbijīgs teologs, kas aicināti kopā pastāvēt, ne viens ar otru karot. Katram savs treniņš, un `demokrātija` ir pupu mizas kā mūzikas teorijā, kur solmažors par laminoru nav uztaisāms, tā arī teoloģijā.
Aivars
# Iesūtīts: 2010.05.11 21:11:32
rainars
Tu taču neesi luterānis, vai ne?
<< . 1 . 2 . 3 . 4 . 5 . 6 . 7 . 8 . 9 . 10 . >>
Tēma ir slēgta, jūs nevarat iesūtīt komentārus

 Lapas redaktors:redaktors@lelb.lv; Copyright © 2006 LELB, created by MB Studija
Šajā stundā bijuši 77 , pavisam kopa bijuši: 189