atpakaļ uz mājaslapu
E-pasts:  Parole: atcerēties mani reģistrētiesaizmirsu parolimeklēt
Diskusijas Par Baznīcu Par apustulisko pēctecību
Ingars
Iesūtīts: 2010.05.06 14:07:26
Vai tā ir tikai katoļiem?
. 1 . 2 . 3 . 4 . >>
AutorsZiņas teksts
Ingars
# Iesūtīts: 2010.05.06 14:09:56
Un kur tad paliek apustuliskā mācība, ja jau pietiek tikai ar roku uzlikšanu vien?
vilks
# Iesūtīts: 2010.05.06 14:13:19
Ingars`
no kurienes nāk tava informācija par apustulisko pēctecību?

vai arī gars vadīja tevi uzdot šādu jautājumu un tu pats nemaz nezini, kas tas ir?
Ingars
# Iesūtīts: 2010.05.06 14:17:20
vilks

Tas ir pārdomu rezultāts no dažādām diskusijām. Tātad - tikai katoļu bīskapiem ir tiesības ordinēt, tikai katoļu ordinētie drīkst konsekrēt vakarēdienu un atlaist grēkus - es neko neizdomāju, tie ir reāli viedokļi. Jau šajā pat forumā viens cilvēks izvērsa diskusiju par to vai nekatoļu mācītājs var atlaist grēkus. Domāju, ka tas ir nopietns uzbrukums mūsu ticībai un šo jautājumu vajag celt gaismā
S.R.(katole)
# Iesūtīts: 2010.05.06 14:22:53
Domāju, ka tas ir nopietns uzbrukums mūsu ticībai un šo jautājumu vajag celt gaismā

velk uz kašķi?
Aivars
# Iesūtīts: 2010.05.06 14:24:36
Ingars
Paklau, kāpēc man liekas, ka šī tēma atgādina atsildītu rasolu? Cik reizes tas viss nav malts un pārmalts jau te forumā.
vilks
# Iesūtīts: 2010.05.06 14:25:20
Ingars
es vienkārši nevienā puslīdz autoritatīvā avotā neesmu redzējusi, ka apustuliskā pēctecība ir tikai roku uzlikšana.
Bet, ja tu gribi apspriest, ko daži cilvēki saka, tad uz priekšu

iesaku tikai pirms tam pārlasīt jau bijušās diskusijas par šo tēmu:
Apustuliskā sukcesija luterāņu izpratnē
Vispārīga diskusija par apustulisko sukcesiju
Apustuliskā sukcesija un Misūri Sinode
saistīta tēma par 1054. shizmu

Aiztaupīsi daudz lieku tekstu rakstīšanu un atkārtošanos tiem, kas jau ir izteikuši savu viedokli par šo tēmu.
zero2 [80.232.250.218]
# Iesūtīts: 2010.05.06 14:28:06
Ingars kas tev trūkst? apustuliskā mācība? tā (un svarīgāk par to - paša Jēzus mācība ) ir ietverta Jaunajā Derībā, ar to vajadzētu pietikt. pārējais - roku uzlikšana u.tml. ir klāt piekarināti bimbuļi.
Ingars
# Iesūtīts: 2010.05.06 14:34:59
vilks

Nu no diskusijās lasītā, tā varētu secināt, citādi rodas jautājums - ko tad dara brašie katoļu priesteri, ja viņu avīm ir nepareizs priekšstats par doktrīnām?

Aivars
sorry, laiki mainās, paaudzes mainās, nāk jauni cilvēki un atkal uzdod tos pašus jautājumus. Tas, ka tu vai vēl kāds esat par to runājuši, nenozīmē, ka visi par to ir runājuši. Un ja jau te šur un tur paceļ šo tēmu, tad acīmredzot nekas nav izrunāts
Jošs Mulders
# Iesūtīts: 2010.05.06 14:37:32
Ingars, izrunaashana negarantee ka kaads tev piekritiis vai tu mainiisi viedokli... Savukaart argumenti ir galdaa, informaacija ir... take it or leave it...
vilks
# Labojis vilks: 2010.05.06 14:37:51
Ingars
Tu jau izlasīji visas 4 bijušās diskusijas par šo tēmu?
Īpaši pirmā no tam varētu tev vismaz radīt priekšstatu par to, kas tas ir, pirms tu grasies mācīt citus
Ingars
# Iesūtīts: 2010.05.06 14:38:48
vilks

ok, izlasīšu
elita
# Iesūtīts: 2010.05.07 08:43:53
Ingar,NOPIETNS UZBRUKUMS????? Man nav teologjisku zinaasanu,taadeelj jautaaju,ko nesaprotu.
Ingars
# Iesūtīts: 2010.05.07 08:52:01
elita

Em, tu laikam pārprati, es nedomāju to kā uzbrukumu no tavas puses, bet gan uzbrukumu tev un citiem, kuri saskārušies ar šādiem viedokļiem. Pilnīgi pareizi, ka pajautāji un ne tu vien esi saskārusies ar šādiem uzbrukumiem ticībai, šodien ļoti daudzi cenšas iegalvot, ka tikai viņu organizācija ir vienīgie patiesie kristieši
Džonijs
# Iesūtīts: 2010.05.07 08:56:03
Pareizi jau Mulders teica-no tās izrunāšanās nekas jau nemainīsies...kas gribēs kašķēties, tas atradīs par ko. Tāpat kā musulmaņi...vieni šiiti, bet otri sunnīti...vieniem pēctecība pēc Muhameda mācekļiem, otriem pēc Muhameda asinīm...i villojas uz vella paraušanu
Jānis Ginters
# Labojis Jānis Ginters: 2010.05.07 09:43:19
Neatceros vai vecajā diskusiju rasolā bija tieši tāds specifisks jautājums, ko šeit uzdeva Ingars.
Atbilde, nē, ne tikai katoļiem.Citiem vārdiem jautājums ir, vai ordināciju par derīgu visi uzskata vienīgi, ja tā ir izdarīta no bīskapa, kurš pats savukārt ir atbilstoši... ?
Jā, tāda pieeja ir visās Baznīcās - rietumu, austrumu utt. Vecticībniekiem (ne visiem - vienai daļai) nav un tādēļ tur nav ordinēta garīdzniecība, līdz ar to nav dievgalds. Neesmu dzirdējis, ka kaut kur būtu citādāk, izņemot, saistībā ar reformāciju.
indriķis
# Labojis indriķis: 2010.05.07 09:53:27
Ingar , Romas katoļu izpratnē - 100% tikai pie pašiem
katoļiem.
Papildinot - pareizticīgajiem - 100% tikai pie pašiem pareizticīgajiem,
koptiem - 100% pašiem koptiem etc.

Jo , ja sajauc Rakstus ar kanoniskajām tiesībām un sakramentālo realitāti atvasina no tām, tad 100% gribot negribot sanāk tikai tiem, kuriem likumu grāmatas. Un arī vien pašu acīs.

Tas ir luterāņu krusts - atzīt ka ne tikai pie luterāņiem ir 100%.
---
Starp citu, Rietumu baznīcā vēl pirms reformācijas ir tapis atzīts , ka mācītāju veikta ordinācija ir derīga.
Un tas saistībā ar Jāņa Gintera pieminēto seno tradīciju, sauktu apustuliskā sukcesija.

"Moreover, it was thouht that the bishop could even permit some of his own functions, including ordaining and confirming , to be exercised by presbiters." ( The Study of Liturgy. Ordination. 378.lpp.)

Tā kā Reformācijas pienesums bija līdz konsekvencēm -praksei,( lai gan apstākļu spiestai ) novesta atziņa, kas Rietumu baznīcā pastāvēja vēl pirms tam un atvasināma no Svētajiem Rakstiem.

Luterāņi apustulisko pēctecību (sukcesiju) nesaista ar ordinācijas vai Altāra Sakramenta derīgumu, bet gan ar evaņģēlisko katoļu - luterāņu baznīcas vēsturisko kontinuitāti ar seno katolisko un ortodokso baznīcu.
indriķis
# Labojis indriķis: 2010.05.07 10:36:50
Ingar, te redzesloka paplašināšanai diskusija ar pareizticīgo kristieti, kurā parādās viņu kļūmes Eiharistijas izpratnē, resp. sākumā tiek izvirzītas pretenzijas vispār protestantiem, tad konkrētāk - luterāņiem, pēc tam visai Rietumu baznīcai. http://www.ebaznica.lv/epolemika/2_311_1.html
+Jean [89.207.243.23]
# Iesūtīts: 2010.05.07 21:55:06
Indriķi, luterāņi apustulisko sukcesiju saista TIKAI saistībā ar apustulisko, tas ir, apustuļu mācību. Tie, kas saista apustulisko sukcesiju ar vēsturisko kontinuitāti, tie TIKAI vairs saucas par luterāņiem...
indriķis
# Labojis indriķis: 2010.05.08 17:40:46
Jean, neesmu dzirdējis, ka svētīgais Mārtiņš tev būtu piešķīris eskluzīvas tiesības lietot savu zīmolu vai iecēlis par luterāņu pāvestu Tikai Pirmo.
Interesanti, kā dzīvojot vienā konkrētā vēstures periodā 2000. gadu pēc Kristus principā var izvairīties no šodienas luterāņu baznīcas vēsturiskās kontinuitātes ar seno, katolisko un ortodokso baznīcu?
Lai gan, es ticu, ka savā pasaku nošķiršanās virtuālajā pasaulītē tu vari izvairīties no jebkā...


rainars
# Iesūtīts: 2010.05.08 20:41:46
Vai tad Kristus ir dalīts? Vai tad Pāvils ir par jums krustā sists? Jeb vai jūs esat kristīti uz Pāvila vārdu?
Tad nu tiem, kas ir Kristū Jēzū, vairs nav nekādas pazudināšanas.
Jo dzīvības Gara bauslība Kristū Jēzū tevi ir atsvabinājusi no grēka un nāves bauslības.

Jeb vai jums nav zināms, ka mēs visi, kas Jēzus Kristus Vārdā esam kristīti, esam iegremdēti Viņa nāvē?
Jo arī mēs visi esam vienā Garā kristīti par vienu miesu, gan jūdi, gan grieķi, gan vergi, gan brīvie; un mēs visi esam dzirdināti ar vienu Garu.
. 1 . 2 . 3 . 4 . >>

:: Pievienot komentāru

Autors: 
  • Lai iekopētu autora vārdu,nospied uz tā.
  • Reģistrēti lietotāji var rediģēt tekstus vēlāk.
Bold FontItalics fontUnderlineStrike OutSubscriptSuperscriptFont colorTeletypeHorizontal LineE-mail linkhyperlinkListsimies
Atlikušas 1000 zīmes

 Lapas redaktors:redaktors@lelb.lv; Copyright © 2006 LELB, created by MB Studija
Šajā stundā bijuši 88 , pavisam kopa bijuši: 200