Aivars |
# Iesūtīts: 2010.04.09 15:43:10
EzītisMiglā Nu, mocību risinājums ir vēl ļaunāk par stūrgalvīga režīma (viena faraona sastāvā) likvidēšanu! Tādēļ vaicāju diskutantu domas par ekonomiskiem boikotiem mūsdienās. Atceros vēl 1997 gadā par šito ar amerikāņiem runājos, kad šie Irāku badināja, lai Huseins pats pierautos, un Olbraita uzstāja uz boikotu nepieciešamību utt. Viņu politikas oficiālā leģenda bija, ka vienkārši nokillojot Sadamu sāksies vēl lielāks haoss utt. (Principā tas ir bijis aprēķins arī iepriekš pie visādiem tur norjēgām un citiem neviennozīmīgiem fīreriem) Tagad skatos šodien, kā tēvzeme Latvija ir karastāvoklī ar Irāku un Afganistānu, un domāju, kas ir pareizāk. Varbūt, ja Ēģiptē toreiz faraons tiktu novākts, ziepes būtu vēl lielākas? |
masiks [212.93.96.2] |
# Iesūtīts: 2010.04.09 15:43:30
Ctulhu ``Specoperācija būtu, ja Dievs liktu Mozum nosist faraonu un atšaudoties no ēģiptiešiem ar visu tautu atkāpties. ``
Nujaa, jams tai vieta aizveeleejaas citu strategiju - sabotaazju & diversijas - epizootiju izplatiisjanu, un ko jau nu tur veel. A nebija vienkāršāk naktī apstaigājot un aizksarot pirmdzimtos - aizstaigāt līdz vienam pašam faraonam un aizskart to? |
Aivars |
# Iesūtīts: 2010.04.09 15:46:27
masiks [212.93.96.2] Nu pirmdzimtie tai kultūrā ir tie, kas tālāk lielos vārdus nākotnē nesīs. Tā teikt ēģiptes nākotnes plāni. Tas sasaucas ar (tais pašos vēlāk asinsarkanajos Nīles ūdeņos,) ebreju puiku slaktēšanu uz ko Dievam bija savi nākotnes plāni. Par lopu pirmdzimtajiem gan tikai varu teoretizēt. Bet iespējams, ka tie arī bija pienesami kādiem ēģiptes dieviem |
Aivars |
# Iesūtīts: 2010.04.09 15:50:15
Ctulhu Nu principā, dodot cilvēkam telpu, Dievs arī savu neierobežotību kaut kā ierobežo. |
masiks [212.93.96.2] |
# Iesūtīts: 2010.04.09 15:52:02
Aivars Nu principā, dodot cilvēkam telpu, Dievs arī savu neierobežotību kaut kā ierobežo. Nope. Tā tas būtu, ja cilvēki būtu kaut kas pilnīgi atšķirīgs, ārpus Dieva pastāvošs. |
Aivars |
# Iesūtīts: 2010.04.09 15:53:38
Dodot cilvēkam iespēju izteikt savu viedokli un rīkoties atbilstoši, Dievs tomēr ierobežo savu rīcības brīvību. |
Jošs Mulders |
# Iesūtīts: 2010.04.09 15:55:22
Masiks, Aivaram taisniiba!
Ja es iedodu beernam naudu un saku - ej peerc ko gribi - tad es sevi ierobezhoju tajaa, ka peec tam, kad ir pateikts, vairs nevaru vinju ierobezhot tajaa ko vinjsh peerk, pat ja vinjsh peerk kaut ko, kas manupraat nav vinjam deriigs! |
masiks [212.93.96.2] |
# Iesūtīts: 2010.04.09 15:58:12
Jošs Mulders, Aivars jā... tas tā būtu, ja runa ir par rīcības brīvību, nevis telpu. Lai arī ar rīcības brīvību nav nemaz tik spīdoši. Pēc tam, kad nauda iedota - jams pēkšņi attapās dod vairākus norādījumus (vismaz 10) - ko drīksti pirkt un ko nedrīksti pirkt no tā `ej peerc ko gribi `... |
Aivars |
# Iesūtīts: 2010.04.09 16:00:07
Ctulhu Re, tur jau ir visa Derību būtība, ka Viņš tā nedara, tā, ka Mozus var atsaukties uz Derību ar Ābrahamu uttt. |
Aivars |
# Iesūtīts: 2010.04.09 16:03:04
masiks [212.93.96.2] Sapratu, ka Tevi samulsināja mans vārda `telpa` lietojums, un to uztvēri ļoti fizikāli. Tā tas nebija domāts. Doma bija par telpu, jeb atvēlētām robežām, kurās cilvēks var diezgan konkrēti izpausties. |
Aivars |
# Iesūtīts: 2010.04.09 16:07:53
Ctulhu Nu darīt gan jau Viņš var viskautko. Bet vismaz Bibliskajā pasaulsainā (un kristietība nav plātonisms, bet ticība, kas balstās pārliecībā, ka Dievs darbojas arī šīs pasaules vēsturē un slēdz derības), Dievs sevi ierobežo arī šajās derībās.
Ja gribi analoģiju, tad tas būtu tā, ka teorētiski tev ir iespējams aizmīties līdz Jūrmalai pusstundā, bet tā kā tava meitiņa-peciņa uz sava trīsritenīša ir vienā velobraucienā ar tevi, tu sevi ierobežo viņai par labu. |
Aivars |
# Iesūtīts: 2010.04.09 16:14:04
Ctulhu Varbūt saskarsmes prieks? |
Jošs Mulders |
# Iesūtīts: 2010.04.09 16:14:18
Lai arī ar rīcības brīvību nav nemaz tik spīdoši. Pēc tam, kad nauda iedota - jams pēkšņi attapās dod vairākus norādījumus (vismaz 10) - ko drīksti pirkt un ko nedrīksti pirkt no tā `ej peerc ko gribi `...
Taa gluzhi nebija |
vilks |
# Iesūtīts: 2010.04.09 16:18:47
Teorētiski Ēģiptes pirmdzimtie varētu būt pravietojums par Kristu. Proti, Pirmdzimtais būs tas, kas uz visiem laikiem izpirks visu cilvēku grēkus, mirdams viņu dēļ.
Un, protams, kā jau Aivars teica, arī vienlaicīgi Dieva atbilde ēģiptiešiem par visu ebreju dēlu nogalināšanu. |
pich_ |
# Iesūtīts: 2010.04.09 16:21:03
vilks
vai tad Ādams nesanāk pirmdzimtais? |
Alfrēds [85.15.232.34] |
# Iesūtīts: 2010.04.09 16:25:51
Ādams nepiedzima...viņš tapa. |
Aivars |
# Iesūtīts: 2010.04.09 16:26:14
pich_ Ādams bija pirmdzimtais. Bet pirmdzimtais nozīmē ko vairāk nekā hronoloģiski agrāku piedzimšanu. Tās ir arī pirmdzimtā tiesības un loma dzimtas turpināšanā. Rakstos redzams, kā vecākais brālis Ēsavs savu pirmdzimtību pārdod Jēkabam par putras bļodu, kas tiek minēts kā nosodāma rīcība. Taču Jēkabs, vēlāk saukts Israēls būtībā tālāk dzīvo kā pirmdzimtais, caur kuru turpinās bibliskā drāma. |
pich_ |
# Iesūtīts: 2010.04.09 16:30:20
Aivars izveidoju jaunu tēmu par pirmdzimtajiem: http://lelb.lv/forums/?fu=l&id=3026&rid=5
šeit turpinam par ēģiptiešu nelaimēm |
masiks [212.93.96.2] |
# Iesūtīts: 2010.04.09 16:52:54
Aivars Tā tas nebija domāts. Doma bija par telpu, jeb atvēlētām robežām, kurās cilvēks var diezgan konkrēti izpausties. Un? tas jau nekādi Dievu neierobežo! |
Aivars |
# Iesūtīts: 2010.04.10 10:57:54
Gnidrologs Vārdi mizantrops, antisemīts un kristofobs Tev kaut ko izsaka? |