atpakaļ uz mājaslapu
E-pasts:  Parole: atcerēties mani reģistrētiesaizmirsu parolimeklēt
Diskusijas Par dažādiem jautājumiem Vēlreiz par kristību (KRISTIEŠU TĒMA)
Ingars
Iesūtīts: 2010.03.09 16:17:42
Divi jautājumi par svēto kristību neliek mieru
1) Vai pagremdēšana ir vienīgā pareizā kristības forma?
2) Vai ir pareizi kristīt zīdaiņus un tādus, kuri nespēj apliecināt savu ticību?
<< 1 ... 9 . 10 . 11 . 12 . 13 . 14 . 15 . >>
AutorsZiņas teksts
Ingars
# Iesūtīts: 2010.03.11 16:29:39
Svētais

Vēlreiz: Pāvils runā par kalpošanas dāvanu mēles un mēļu skaidrošana, bet nerunā par kristību Svētajā Garā! Tās ir divas atsevišķas lietas, tāpēc tu tās nevari saskaņot!

Ok, pieņemsim, ka Pāvils runā ar viņiem, kā tiem, kuri jau zina kas ir Svētā Gara kristība un šo jautājumu nemaz neapskata.

1) ko Pāvils gribēja teikt ar šo

1 Brāļi, es negribu, ka jūs esat neskaidrībā par garīgajām dāvanām.
2 Jūs zināt, kā jūs, kad vēl bijāt pagāni, vilktin vilka pie mēmajiem elkiem.
3 Tādēļ es jums saku: neviens, kas runā Dieva Garā, neteiks: nolādēts lai ir Jēzus, - un neviens nevar teikt: Kungs ir Jēzus, - kā vien Svētajā Garā.

2) Ja Pāvils nerunāja par Svētā Gara kristībām, tad noteikti par to runāja pravietis Joēls, Jēzus un apustuļi Vasarsvētku dienā - man grūti ieraudzīt to, ka viņi apstiprinātu mēles, kā obligāti klātesošu zīmi vienmēr. Es nesaku, ka es šajā jautājumā absolūti nemaldīgs esmu, bet šobrīd es rakstos redzu tieši to, ka nav tāda apstiprinājuma, konkrēti - tajās rakstu vietās, kur pravietis, Jēzus un apustuļi par to tieši runā un skaidro, kas tas ir

Man nav iebildumu pret tavu atziņu, tā iemesla pēc, ka mēs katrs nonākam līdz kaut kādu jautājumu izpratnei savā dzīvē noteiktā laikā. Tāpēc es neiebilstu pret to. Man ir svarīgāk, ka tu mīli Jēzu, un brāļus, nevis tev pierādīt savu atziņu, jo mīlestība ceļ, bet atziņa dara uzpūtīgu. Tāpēc es izvairos no prāta un vārdu kariem, jo tie neceļ ticībā un nelīdz nenieka.

Protams, tev taisnība, bet vai tev nešķiet, ka augšminētās rakstu vietas padara grūti pieņemamu tavu viedokli? Nevajag jau karot, vienkārši paskaidro - kāpēc neviens bībeles personāžs to viedokli tiešā veidā tā arī nepasaka, nedz arī vedina ar vārdiem uz šādām domām? Lūk šo momentu es nesaprotu. Nu taču ir tā - ja kaut ko mācam, tad mācam tā, kā ir pēc bībeles, vai ne tā?
Ingars
# Iesūtīts: 2010.03.11 16:41:10
Svētais

Labi Ingar, negribu ar tevi strīdēties tiešām nevēlos. Pāvils kā reizi saka, ja tev ir tikai vārdi un nav darbu, tad kam ir taisnība?

Kas teica, ka man nav darbu? Un taisnība ir nevis tam cilvēkam, kam vairāk darbu, bet Dievam ir taisnība un Dievs saka tā, kā ir rakstīts. Pāvils neapgalvoja, ka viņam taisnība tāpēc, ka viņam daudz lielu darbu, bet balstījās uz to, ko Jēzus viņam atklāja.

Svētais Gars darbojas pie cilvēka, kad viņš nav glābts, kad ir glābts, bet Kristībs svētajā garā dod šo spēku tev pašam sevi celt ticībā ar šīs melēs runāšanas palīdzību, un but par Jezus liecinieku speekaa.

Uj, cik nav spēcīgu liecinieku, kuri nekad nav mēlēs runājuši. Nu kā tu neredzi pretrunu - ja saki, ka var būt Svētā Gara dāvanas bez Viņa paša klātbūtnes. Ticībā ceļ un spēku dod nemazāk daudzas citas Svētā Gara izpausmes un arī bībeles lasīšana, lūgšana, atslēgu varas lietošana, vakarēdiens. Nu kā tu vari pateikt cilvēkam, kurš sajutis spēcīgu Svētā Gara pieskārienu, pieņemsim - sācis pravietot, spēcīgi lūgt, slavēt, liecināt un pievērst neskaitāmus Jēzum, bet nav runājis mēlēs, ka viņš nav saņēmis kristību Svētajā Garā - uz kāda pamata? Jeb tu domā, ka nav šādi cilvēki, kas spēj tikpat spēcīgi kalpot, kā tie, kuri mēlēs runājuši? Un vai no tā neizriet, ka gan vieni gan otri ir krsitīti Svētajā Garā?
Svētais
# Iesūtīts: 2010.03.11 16:43:08
Ingars

Garīgās dāvanas šajā kontekstā var tulkot dažādi, bet viens ir skaidrs cilvēks, kas apliecina Jēzu par Kungu, nevar būt bez vismaz ticības dāvanas ticēt Jēzum!

Joēls runā par Svētā gara izliešanos, kas sevī iekļauj dažādas Svētā gara izpasumes. Ja studēsi ap.d. tad redzēsi, Pēteris atsaucoties uz Svētā Gara izliešanos Joēla grāmatā ( starp citu šajā gadījumā apustuļi runāja lingvinistiskajās valodās, ko nebija mācījušies, tas ir trešasi mēļu paveids!) , bet savukaartt Joēls nepiemin dāvanu runāšanu mēlēs, bet apliecina dažadas Svētā gara izpausmes! Tas ir neparasti, piēvērs tam uzmanību!.

Jēzus runā par līdzejošu zīmi ticīgajiem, kas savukārt nesašķiro ticīgos tajos, kas runā mēlēs un tajos kas nerunā, bet kalpošanas dāvana runāt un skjaidrot mēles tā gan nav katram! Citādi jau Jēzus neteiktu par visiem ticīgajiem šīs zīmes, bet uzliktu nosācījumu!.

Apustuļi savukārt visur iet un kristī Svētajā Garā cilv., un tie saņem to ar redzamu apliecinājumu runāšanu mēlēs.
Svētais
# Iesūtīts: 2010.03.11 16:46:01
Ingars
Nu kā tu neredzi pretrunu - ja saki, ka var būt Svētā Gara dāvanas bez Viņa paša klātbūtnes.

Es kā reizi saku pretējo! Ja tu esi ticīgs Jēzum, tad Dievs tev savas dāvanas neliedz, jebk;ādas! Ja tu nerunā mēlēs, tu vari plust citās gara dāvānās!!!
Ingars
# Iesūtīts: 2010.03.11 17:02:24
Svētais

Garīgās dāvanas šajā kontekstā var tulkot dažādi, bet viens ir skaidrs cilvēks, kas apliecina Jēzu par Kungu, nevar būt bez vismaz ticības dāvanas ticēt Jēzum!

Nu labāk droši saki kā ir - nevar būt bez Svētā Gara cilvēks, kurš apliecina Jēzu par savu Kungu

Joēls runā par Svētā gara izliešanos, kas sevī iekļauj dažādas Svētā gara izpasumes. Ja studēsi ap.d. tad redzēsi, Pēteris atsaucoties uz Svētā Gara izliešanos Joēla grāmatā ( starp citu šajā gadījumā apustuļi runāja lingvinistiskajās valodās, ko nebija mācījušies, tas ir trešasi mēļu paveids!) , bet savukaartt Joēls nepiemin dāvanu runāšanu mēlēs, bet apliecina dažadas Svētā gara izpausmes! Tas ir neparasti, piēvērs tam uzmanību!.

Nū daudzās vietās te šis, te tas pieminēts, Joēls pat ne pusi no visām Gara izpausmēm nepieminēja, Jēzus, savukārt, mēles peiminēja kopā ar visām pārējām, nu padomā pats - ja tā būtu, tad tik svarīga lieta tiešā veidā tā arī būtu skaidrota, bet kur vien ir runa par pašu kristību Svētajā Garā - tur visas zīmes tiek kopā pieminētas. Kas tev mācīja nošķirt Svētā Gara izliešanos no Svētā Gara izpausmēm? Bībelē visi par to runā kā par vienu un to pašu - kad nāk Svētais Gars, tad notiek tas, tas, tas un šitas, nevis vispirms mēlēs runāšana un tad viss pārējais

Jēzus runā par līdzejošu zīmi ticīgajiem, kas savukārt nesašķiro ticīgos tajos, kas runā mēlēs un tajos kas nerunā, bet kalpošanas dāvana runāt un skjaidrot mēles tā gan nav katram! Citādi jau Jēzus neteiktu par visiem ticīgajiem šīs zīmes, bet uzliktu nosācījumu!.

Vot imena un nekur par mēlēm nekas cits arī netiek runāts, kā par vienu no dāvanām, kas pavada Svētā Gara kristību jeb izliešanos, jeb piepildīšanos ar Svēto Garu

Apustuļi savukārt visur iet un kristī Svētajā Garā cilv., un tie saņem to ar redzamu apliecinājumu runāšanu mēlēs.

Nu ne tikai mēles vien - tur ir arī pravietošana, Dieva slavēšana klāt minēta, ievēro - ne vienmēr ir tīri tikai mēles, ievēro, ka tas izpaužas vispirms caur muti, jo acīmredzot tas ir pirmais visuzskatāmākais veids, kā Svētais Gars var tūdaļ izpausties.
Ingars
# Iesūtīts: 2010.03.11 17:09:02
Es kā reizi saku pretējo! Ja tu esi ticīgs Jēzum, tad Dievs tev savas dāvanas neliedz, jebk;ādas! Ja tu nerunā mēlēs, tu vari plust citās gara dāvānās!!!

Redz, atšķirība starp veco un jauno derību ir, ka vecajā Svētā Gara izliešanās bija pie atsevišķiem cilvēkiem, bet jaunajā derībā tā apsolīta visiem ticīgajiem. Un tagad padomā, kā sanāk - tie, kuri nav mēlēs runājuši, tomēr nav saņēmuši to apsolījumu, kaut arī ir līdzejošās zīmes?

17 tas notiks pēdējās dienās, saka Dievs, Es izliešu no Sava Gara pār visu miesu, un jūsu dēli un jūsu meitas pravietos

6 Kad Pāvils uzlika tiem rokas, Svētais Gars nāca pār tiem: tie runāja mēlēs un pravietoja.

Nu par ko tad pravietis šeit citu runā, ja ne par Svētā Gara kristību, bet viņš par mēlēm pat nepiemin, ne tāpēc, ka tās būtu kas mazsvarīgs, bet vienkārši, ka nevar visas neskaitāmās Svētā Gara izpausmes uzskaitīt. Vēl taču ir arī svētie smiekli, krišana gar zemi, zelta zobi, zelta biršana no rokām - visvisādas zīmes un brīnumi, arī par apustuļiem rakstīts un arī par Jēzu, ka notika vēl daudzas lietas, kas nav uzrakstītas, jo citādi pasaule nespētu visas grāmatas uzņemt
Svētais
# Iesūtīts: 2010.03.11 17:09:14
Ingars
Ingar ko tu vēlies? Es tevi nesaprotu. Mēs runājam par kontekstu piem. par zimem, jaunu melu runāsanu, bet tu par kaut ko citu. Nu bet protams, ka ne tikai meles, bet ari pravietosana u.c. Es tiesam nesaprotu ko tu velies teikt un ko tu gribi noskaidrot. Varbut tev pie kada cita javersas, jo skiet, ka mes nesaprotmaies. Es kā reizi nenoskiru Svētā gara davanas! Tas ir dazadas un darbojas loti dazada veida!
Ingars
# Iesūtīts: 2010.03.11 17:10:09
Bet tomēr es nesaku, ka nelokāmi palieku pie sava, lūgšu Dievu, lai Viņš man atklāj patiesību
Ingars
# Iesūtīts: 2010.03.11 17:12:16
Ko es vēlos - uzzināt citu viedokli par konkrētiem jautājumiem un viedokļiem, kas man ienāk prātā
Svētais
# Iesūtīts: 2010.03.11 17:16:58
Ingars
Tas labi, es tev iesaku lūgt Dievu par šiem jautajumiem, jo teikts, kas ludz tas dabu, un ari Tevs tev nedos akmeni, bet maizi, un tu nonaksi pie vajadzigas atklasmes un atzinas. Pasbrid izskatas, ka tu kaut ko centies pieradit sev vai citiem nezinu, bet neesi isti ar pareizo mekletaja attieksmi.
(KRISTIEŠU TĒMA) ? [78.84.248.246] [78.84.248.246]
# Iesūtīts: 2010.03.11 18:41:27
Mīļie, Svētais un Ingars, vai redzat, ka Jūsu diskusija izveidojusies uz mana jautājuma" KURAM NO JUMS IR SVĒTAIS GARS ?! " pamata.

Tagad Jūs varat pārbaudīt sevi, vai Jums patiešām ir vai nav Svētais Gars - Kristus Gars - Dieva Gars,
ar vienkāršu paņēmienu !

Paskatieties savās sirdis, vai tur ir Jums Mīlestība vienam pret otru un pret visiem citiem !

Palīgā ņemiet vispārzināmo rakstuvietu no Bībeles par Mīlestību 1. vēstule Korintiešiem 13.nodaļa !!!
rainars
# Iesūtīts: 2010.03.11 19:44:43
Ingars

rainars

Svētais gars nav izdibināms un pie katra cilvēka darbojas savādāk un pa dažādiem ceļiem cilvēkam tiek dota ticības dāvana.

Vot imena - par ko tad ir runa - ka Svēto Garu nevar ielikt rāmītī - tikai caur mēlēs runāšanu.

??????? ???????? ??????????

Tu esi foršais kaut pats liekas to neapzinies.
Ingars
# Labojis Ingars: 2010.03.12 08:23:25
Svētais

Pasbrid izskatas, ka tu kaut ko centies pieradit sev vai citiem nezinu, bet neesi isti ar pareizo mekletaja attieksmi.

Nu tā gluži nav, es tiešām meklēju no sirds un lūdzu, bet šobrīd redzu to ko redzu. Tas, ka tev ir lielāka pieredze, kā man, to nenoliedzu, bet domāju, ka apustuļiem, praviešiem un pašam Jēzum tomēr būs vairāk taisnības nekā tev un kaut kā neredzu, ka šajā jautājumā viņi tev piekristu. Bet neņem ļaunā, brāl, centies aiz tā visa saskatīt mani kā brāli Kristū, kaut arī atšķirīgiem viedokļiem dažos jautājumos Tu man daudz palīdzi caur šīm diskusijām, kaut varbūt tā no malas nešķiet

(KRISTIEŠU TĒMA) ? [78.84.248.246] [78.84.248.246]

Nu vari ieskatīties to pašu 1. vēstuli Korintiešiem 12. nodaļas sākumu

rainars

Nu pārteikties gadās jebkuram Bet lūdzu nesteidzies mani nosodīt, jo ja zinat kādas lietas mācīt, tad zinat arī to pamatot un šie neērtie jautājumi, neērtās rakstuvietas runā pašas par sevi - kāpēc neviens no jums uz tām nekā neatbild, piemēram, konkrēti - ka mēles tiek minētas kopā ar citām zīmēm un netiek šādā veidā izceltas un arī praksē tas parādās - tikai ir tādi, kuri cilvēkiem, kas piedzīvojuši Svēto Garu kā citādi, ne caur mēlēm, pasaka, ka tā lūk neesot kristība Svētajā Garā - a kā jūs to tā varat pateikt? Kas cits tas ir, ja ne Svētā Gara kristība? Jeb jūs gribat teikt, ka tie, kas mēlēs nav runājuši nav piepildīti ar Svēto Garu, nav šo Garu nemaz saņēmuši? Vai Svētais Gars ir ielikts šajā rāmītī? Un kāda tad galugalā atšķirība, ja mēlēs nerunātāji dzīvo kristīgu dzīvi un kalpo ar tādu pašu spēku un efektivitāti kā mēlēs runātāji, ticībās tikpat stipri, garīgi un morāli tikpat nobrieduši, tikpat dziļām attiecībām ar Dievu - kāda tad atšķirība. Es tomēr saskatu šeit dalīšanu pirmās un otrās šķiras kristiešos
Svētais
# Iesūtīts: 2010.03.12 09:46:03
(KRISTIEŠU TĒMA) ? [78.84.248.246] [78.84.248.246]

Un ja nu man ir mīlestība pret Ingaru, tevi un parējiem brāļiem? Ja nu Ingaram uz mani arī ir un pārējiem brāļiem , ko tad ?
Svētais
# Iesūtīts: 2010.03.12 09:48:54
Ingars
Ingar, bet es jau neizceļu mēles! Drīzāk otrādi, cenšos pateikt to, ka visās parējās dāvanās kristietis var plūst arī bez mēlēm!
danar
# Iesūtīts: 2010.03.12 09:49:05
Svētais rotams, ka ne vārdu dēļ! Bet gribeju to izdarīt pareizi, pēc Bibliskā parauga.
...tad butiba tu pasaki,ka kristiba luteriskaja baznica nav pareiza..ta nav pec Bibeles.Tevi kristija Teva,Dela un Sv.Gara varda...un si kristiba nav ista,jo netika cilveks pagremdets.
Svētais
# Iesūtīts: 2010.03.12 09:52:13
danar
Es saku tikai to, ka velejos to izdarit pec Bibliska piemera ar pagremdesanos, bet es neuzstaju, ka visiem ta jadara. Katrs sanem savu atklasmi un dzivo peec taas sava Dieva priekšā. Es arī nenosodu nevienu kas tā nedara kā es.
danar
# Iesūtīts: 2010.03.12 11:52:25
Svētais Labi,skiet,ka mums ir dazadas izpratnes par tokas ir kristiba,kasir Sv.Trisvieniba..tapec man ari neizdodas tevi saprast...kapec tev bija vajadziga otra..un vel tresa kristiba.
Ingars
# Iesūtīts: 2010.03.12 12:07:02
Svētais

Es to redzu tā, ka arī par to pašu ūdens kristību - apustuļu prakse un tradīcijas ir viena lieta, bet pēc tā nevar celt dogmas, dogmas un doktrīnas veidojas no konkrētas mācības, nevis no tradīcijām, pat ja tā vai šitā ir darīts, tas nenozīmē, ka visur un vienmēr, ja vien par to nav konkrēti un skaidri atrunāts. Katoļu katehismā ar lūk - ir Svētie Raksti, BET + vēl tiem klāt kā līdzvērtīga atklāsme tiek pieliktas arī tradīcijas. Es nesaku, ka tās ir nepareizas, bet, ka tās ir tā saucamās adiaforas - Dieva ne pavēļetas, ne aizliegtas, bet labas un pareizas katra savā laikā un vietā. Pagremdēšana neapšaubāmi ļoti labi ilustrē kristības būtību, bet tāpat to ilustrē arī visi citi veidi. Un arī zīdaiņu kristība - nav īsti saprotams, kā tad zīdaiņu kristības noliedzēji skaidro zīdaiņu pestīšanu? Lūdzu nevajag jaukt Jāņa kristību ar kristību uz Jēzus vārdu, jo tās ir divas dažādas lietas. Ja ir rakstīts, kano bērniņu un zīdaiņu mutes Dievs Sev slavu sagādājis, ja Jēzus saka, ka tieši tādiem, kā viņi, pieder Debesu Valstība, kas gan var liegt kristību viņiem?

Un arī par Svētā Gara kristību ar zīmi - mēlēs runāšanu - kamēr vien Dievs mani nepārliecinās par pretējo, tikmēr es neredzu nekāda pamatojuma šādam apgalvojumam, bet tieši, ka dažādās izpausmēs notiek Svētā Gara kristība

Ja godīgi, man īsti nepatīk šitās razborkas un sirds sāp, ka nav vienprātības visās lietās, tomēr, tomēr par vienu lietu esmu pārliecināts, ka esam vienprātīgi un tā ir tā galvenā
Svētais
# Iesūtīts: 2010.03.12 12:55:05
danar
Tā nebija otra, bet pēc savas saprašanas tā bija tagad izdarīta pareizi pirmo un vienīgo reizi. Kristību Svētajā Garā Dievs bija paredzējis katram savam bērnam un tā ir atsevišķa pieredze ar Dievu.
<< 1 ... 9 . 10 . 11 . 12 . 13 . 14 . 15 . >>
Tēma ir slēgta, jūs nevarat iesūtīt komentārus

 Lapas redaktors:redaktors@lelb.lv; Copyright © 2006 LELB, created by MB Studija
Šajā stundā bijuši 118 , pavisam kopa bijuši: 557