Merlins
|
Iesūtīts:
2010.03.04 00:05:10
Nīderlandes protestantu baznīca, kas izveidojās, apvienojoties luterāņu un reformātu baznīcām, ir nolēmusi neturpināt disciplinārlietu un neko neuzsākt pret mācītāju, kurš sevi pasludinājis par ateistu. |
Aivars  |
# Iesūtīts: 2010.03.05 17:06:30
masiks [212.93.96.2] Zini, man ir žoklis atkāries gan dzirdot dažu jaunu zviedru teologa paziņojumu, gan daža lelbieša trakas idejas. Tai pat laikā esmu no tā gala sastapis dažu, kas, manuprāt neatšķiras no mūsu konfesionāļu gala. Bet vaimanāšana par postu visapkārt laikam vairāk nāk no `izmirstošās bāreņu tautas` mentalitātes. |
luterāne bitch  |
# Iesūtīts: 2010.04.19 11:29:36
uz šis nots - šodien man pieklīda links http://www.atklajumi.lv/index.php/psi/socils-attiecbas/449-vai-gardznieks-var-bt-ateists |
Jošs Mulders  |
# Iesūtīts: 2010.04.19 11:39:46
Hehe... a vēl būtu interesants tāds pats pētījums par slēptajiem ticīgajiem/kristiešiem vidē, kur dominē Ateisti?  |
Aivars  |
# Iesūtīts: 2010.04.19 11:48:05
Palasot tās aptaujas intervijās teikto (protams, tas nav tiešais teksts bet jau gana subjektīva attiecīgās aptaujas autora interpretācija), radās izjūta, ka konkrētie garīdznieki vairāk vai mazāk jau no paša sākuma nav ticējuši Trīsvienīgajam Dievam, kā Ābrahama, īzaka un Jēkaba Dievam. Interesants varētu būt pētījums, kas neticīgu cilvēku mudina izvēlēties garīdznieka karjeru. (Nu viens tur bija minējis izvairīšanos no armijas, otrs kristietības kapacitāti dot cerību) |
masiks [212.93.96.2] |
# Iesūtīts: 2010.04.19 12:15:11
Aivars nu un tu zini vairākus garīdzniekus, kas kopš dzimšanas ticēja Trīsvienīgajam Dievam? Tjipa, piedzima jau ar hostijām rokā? IMHO pasaule nekad nav bijusi tikai balta vai melna. Un pat ne balti/melnraiba. |
masiks [212.93.96.2] |
# Iesūtīts: 2010.04.19 12:19:00
Jošs Mulders tjipa - par laiku pirms kādiem 1000-1500 gadiem? |
Aivars  |
# Iesūtīts: 2010.04.19 12:31:16
masiks [212.93.96.2]
Nezinu gan. Bet nu neizliecies, ka nesaprati ko teicu. Ir runa par cilvēku, kas vēlas kļūt par garīdznieku, neticot Trīsvienīgajam Dievam. Labi, viens variants būtu 15.g.s, kad Baznīcai ir liela pasaulīga vara, kad tas viss ir ļoti prestiži vai finansiāli izdevīgi. Bet šodien tas noteikti vairumā gadījumu tā nebūs. |
EzītisMiglā  |
# Iesūtīts: 2010.04.19 12:44:57
Aivars Interesants varētu būt pētījums, kas neticīgu cilvēku mudina izvēlēties garīdznieka karjeru. Palīdzēt cilvēkiem, kā to dara psihoterapeits. |
Jošs Mulders  |
# Iesūtīts: 2010.04.19 12:52:13
EM, Ctulhu... lūk tieši tāpēc Aivars uzdeva šo jautājumu, jo ikviens no mums var iedomāties dajebkādu iemeslu... Bet pētījuma mērķis būtu noskaidrot, nevis mūsu iztēles spējas, bet kādu bildi rāda pētījums par cilvēka profilu, kas izvēlas garīdznieka karjeru!
Assūmētais var izrādīties tāls no rezultāta!
p.s. taisnības labad piebildīšu, ka neesmu īpašs socioloģisko pētījumu rezultātu fanāts, also apzinos, ka tas ir vairāk subjektīvs, nekā racionāls uzskats |
masiks [212.93.96.2] |
# Iesūtīts: 2010.04.19 13:01:26
Aivars Rakstā bija minēts drusku kas cits - cilvēki kļuva par mācītājiem, un pēc tam nevis guva stiprinājumu savā Dievticībā, bet pazaudēja to. Nevis apzināti, kā diversanti, iefiltrējoties mācītāju rindās. Faktiski savas izvēles un kautkādu apstākļu upuri. Un... kas gan tagad ir mainījies, salīdzinot ar 15.g.s.? Ja nu vienīgi valsts kūtrāk piesedz kādas baznīcas nemākulīgās saimniekošanas sekas... kuram gan no jums ir kauns būt par mācītāju? Ja nu atkal tikai tam, kuru jūs paši esat no sava vidus izstūmuši un padzinuši... takš pat tie nejūtas kā īpaši apkaunoti, ij turpina palikt par mācītājiem. Principā par mācītāju var motivēties kļūt arī tāpēc, ka par skolotāju vai pulkvedi nesanāca... |
Aivars  |
# Iesūtīts: 2010.04.19 13:05:51
masiks [212.93.96.2] Laikam divus dažādus rakstus būsim lasījuši. Bet, baidos, ja vien Tu gadījumā neesi izbijis mācītājs, tad šajā jautājumā atbildi nespēsi dot. Tur būtu jāiztaujā kāds, kas var ne tikai ar minējumiem un fantāzijām par tēmu nodarboties. |
masiks [212.93.96.2] |
# Iesūtīts: 2010.04.19 13:13:04
Aivars Nezinu, ko tu lasīji un ko salasīji, es lasīju no sākuma, šādas rindas:
Nevienam nav noslēpums, ka ASV starp bijušajiem priesteriem ir ne mazums ateistu. Daudzi no tiem neslēpj savus uzskatus un pat veic aktīvu sabiedrisko darbu - piemēram, palīdz iziet psiholoģisko reabilitāciju citiem bijušajiem priesteriem, kuri zaudējuši ticību Dievam. Apspriežamā raksta autori pamatoti secināja , ka daudzi no izbijušajiem garīdzniekiem ticību, visticamāk, zaudēja vispirms un tikai tad pārstāja būt par garīdzniekiem. Tātad jābūt arī strādājošiem garīdzniekiem-ateistiem. Cilvēkiem, kas nokļuvuši šajā kutelīgā situācijā, nav nemaz tik viegli nomainīt darbu un dzīves veidu, saraut izveidotās sociālās saiknes un nokļūt ārpus sabiedrības, kuru viņi ir pieraduši uzskatīt par "savu".
No kā nepārprotami jāsecina, ka viņi bija dievticīgi un tikai pēc tam kļuva par mācītājiem. Nevis |
masiks [212.93.96.2] |
# Iesūtīts: 2010.04.19 13:16:38
/norāvās beigas/ Nevis kļuva par mācītājiem, bet tā arī ticīgi nekļuva. |
Aivars  |
# Iesūtīts: 2010.04.19 13:21:29
masiks [212.93.96.2] Palasi rakstu tālāk, kur ir konkrētākas intervijas. |
Jošs Mulders  |
# Iesūtīts: 2010.04.19 13:27:13
Ctulhu, protams, "varētu būt" ir daudz... Bet tas nav gluži "ir"  |
masiks [212.93.96.2] |
# Iesūtīts: 2010.04.19 13:27:21
Aivars zinu. Tak viņi paši sevi kaukā par ateistiem nemaz nepozicionē. Tjipa kaukā tā: dzīvoju, dzīvoju... un ticību pazaudēju. Taču joprojām esmu itkā kristietis.... |
Aivars  |
# Iesūtīts: 2010.04.19 13:40:06
masiks [212.93.96.2] Nav jau runas par ateistiem, bet par `cittīcīgajiem`, ja tā var teikt, jo kristietības centrā tomēr ir nevis ticība idejām, bet konkrētai Personai. |
Jošs Mulders  |
# Iesūtīts: 2010.04.19 13:40:14
masiks, Aivars... manuprāt šajā gadījumā jūs (mēs) pārāk strauji gribam zirgu skriešanas sacensības noreducēt uz sfēriska zirga pārvietošanos vakumā taisnvirziena kustībā! |
:: Pievienot komentāru
|