atpakaļ uz mājaslapu
E-pasts:  Parole: atcerēties mani reģistrētiesaizmirsu parolimeklēt
Diskusijas Par Baznīcu Homoseksuālistu un lezbiešu aizliegums kalpot LELB
Aivars Lapšāns
Iesūtīts: 2010.01.30 12:32:36
Piedāvāju kompromisu. Draudzes varētu izskatīt un pieņemt sinodē lēmumu par homoseksuālu mācītāju un lezbiešu mācītāju neordinēsanu. Šis likums būtu nepārsūdzams kā LELB galvenais virzības satuss uz laiku beigām. Aicinu izteikties tikai LELBiešus.Vai tāds lēmums būtu vajadzīgs? Lūdz bez teoloģijas - jā , vai nē un ar paskaidrojumiem , balstoties uz rakstiem ,ja vēlaties...
<< . 1 . 2 . 3 . 4 . 5 . 6 . 7 .
AutorsZiņas teksts
Ingars
# Labojis Ingars: 2010.02.03 16:30:11
liepa

Īsti nesaprotu, ko tu gribi panākt, jau rakstīju, ka te nav runa par reinkarnāciju, pats tas jēdziens apzīmē pavisam ko citu. Ir rakstīts, ka ticīgajiem būs jauna miesa, nu sauc to kā gribi un kāda no šīs skaidrošanas jēga? Gribi teikt, ka kristietība māca to pašu, ko hinduisms? Vai tad nav skaidrs, ka atšķirība ir milzīga?
Ingars
# Iesūtīts: 2010.02.03 16:33:33
liepa

Nu labi, galu gala si tema nav svariga, neteresim laiku.

Tieši tā, ierosinu, neskaidroties par sīkumiem, bet runāt par galveno, citādi varam paņemt jebkuru vārdu un tad to malt un malt un filozofēt
Jošs Mulders
# Iesūtīts: 2010.02.03 16:54:55
Ctulhu, a ja vieniigais instruments ir cilveeks pats?
mocis [90.130.160.173]
# Iesūtīts: 2010.02.03 17:37:02
mulders te visu sačakarējis
sviests [83.241.9.246]
# Iesūtīts: 2011.12.20 14:48:51
Ja iedziļinās rakstos, tad iznāk, ka
1.baznīcā nevajadzētu kalpot tiem, kas ir neprecēti (izņemot līdz 18.gadiem-bet varbūt jānosaka komisija, kura noteiks precību vecumu), jo Bībelē teikts...ka jāaugļojas un jāvairojas
2. baznīcā nedrīkst kalpot sievietes bez galvas segām, jo...palasiet Bībeli un nevajag teikt ka tagad citi laiki - vai nu tad ņemam Bībeli kāda tā ir vai nu - kādas mums tiesības aizrādīt citiem ,ka tie geji, lezbietes utt utt, jo tagad tak citi laiki.
3.baznīcā nedrīkst kalpot šķirteņi, jo...Dievs nav par laulību šķiršanu...tomēr tas notiek...jauni laiki
Un tā varētu turpināt. Tātad jautājums - cik mēs paši esam patiesībā divkosīgi...kad mums izdevīgi - tad otram ar Bībeli pa galvu, kad nav - tad- tagad jau citi laiki. Un galvenais ka to popularizē MĀCĪTĀJI...
eglīte
# Iesūtīts: 2011.12.20 15:24:51
sviests [83.241.9.246]
Vai atceries stāstu par mūku, kas lūgšanas laikā piesējis pie staba kaķīti, lai nepinas pa kājām?
Tad nu viņa pēcteči strīdējušies par to, cik garā siatītē un pie kura staba kaķītis teoloģiski pareizi jāsien.

Tas - par būtisko un nebūtisko kādā jautājumā.
Vai tu patiesi vēlies saredzēt būtisko un nepielīdzināt to, kas VD bija sodāms pat ar nāvi - ar tā laikmeta ģērbšanās un sabiedrisko normu tradīcijai.
atsauce [95.68.75.182]
# Iesūtīts: 2011.12.20 15:44:54
sviests [83.241.9.246]

Par tēmu .
Aivars lapsans [95.68.10.57]
# Iesūtīts: 2011.12.25 21:45:09
Sviests

Jā , korintiešu vēstulē ir teikts - sievas , kuras draudzes priekšā pravieto , lai uzliek galvas segu. Turpat Kor. 14. ir teikts - tiecieties pēc garīgajām dāvanām , it sevišķi , ka jūs varat pravietot.
Arī M. Luters nav sievām aizliedzis draudzes priekšā sludināt. Luters mācīja , ka tas ir galvenais kalpošanas amats - pasludināt evaņģēliju. Pārējie, teiksim vakarēdiena izdalīšana jau ir otršķirīgi.
Tālāk jā , Pāvils saka sievām- es nepieļauju mācīt...., bet tas diemžēl nav par Sapulces centrālo Dievkalpojumu. Sievas drīkst sludināt. Nedrīkst no konteksta kaut ko raut ārā. LELB ir sajaukusies ar katolisko teoloģiju un Lutera principi vairs netiek ievēroti. Luters ordināciju arī nodod draudzei. Diemžēl tagad ir katoļu piegājiens.
Kompromiss varētu būt tāds - draudze izvirza ordinācijai un arhibīskaps to akceptē , jo viņam varētu būt arī dažādas ziņas par cilvēku , ko draudze nezin
Aivars lapsans [95.68.10.57]
# Iesūtīts: 2011.12.25 21:57:24
sviests [83.241.9.246]

Bībele tomēr ir arī ar vēsturisko laiku mācība un attiecīgo tautu parašas.
Piemēram. Iedomājis, sieviete kancelejā sludina, kāds iebļaujas - uzliec galvassegu ! Bet , ja tur būtu ienācis Jēzus , tad Jēzus apsauktu ne sievu , bet to vīru un teiktu - lai viņa runā , jo viņa Mani mīl , tu ne.
Lūk , te ir mūsu baznīcas traģēdija. Visi domā ko teiks bīskaps, teologs,bet nedomā ko teiks Jēzus. Jēzus noteikti teiks , ka sieva drīkst sludināt . Jā sātanam tas nav patīkami , tāpēc viņš izdomā visādus panēmienus, Bībeles citātus lai tikai aizvērtu muti sievām , jo tā taču ir puse cilvēces. Tātad , puse mazāk evaņģēlija.
Bet Tavs jautājums paliek spēkā. Kāpēc tad sievas mācītājas mūslaikos tomēr kāpj kancelē plikām galvām. Nu , mūsu rietumu sabiedrībā ir vienalga kā cilvēks ģērbjas , tas baznīcā ir pierasts. Man jau labāk patiktos , ka viņas būtu lakatiņos ,
dafne
# Iesūtīts: 2011.12.25 22:05:17
Aivars lapsans [95.68.10.57]
Man jau labāk patiktos , ka viņas būtu lakatiņos ,
..un svārkos līdz...potītēm
Aivars lapsans [95.68.10.57]
# Iesūtīts: 2011.12.25 22:07:27
sviests [83.241.9.246]

bet , ja pat Izraēlā māsas nelika lakatus, tad tas nozīmē , ka māsa Gara pilna , viņai bij vienalga. Viņa domāja par Jēzu. Nu neuzlika lakatu. Štruns, viņa noteikti to kompensēja ar superīgu svētrunu.
Mēs nevaram visu precīzi pildīt pēc Bībeles. Piemēram. Korintiešu 14. māca par Dievkalpojumu. Saprotams ir tas , ka vairākiem Dievkalpojuma laikā ir jāpravieto(Svētā Gara spēkā jāuzrunā draudzi), bet mūslaikos kancelē kāpj tikai mācītājs. Tas pēc rakstiem iznāk pamatīgs pārkāpums. Mācītāji neļauj citiem runāt Dievkalpojuma laikā. Ko , sākam cīnīties par to , lai vairāki runātu. Tāpat arī , diemžēl arī arhibīskaps ir pārpratis sievas lomu draudzē un 20 gadus ir rīkojies pret Lutera mācību un Evaņģēliju.

Tā sanāk.Ja visiem likumi , tad visiem pēc Bībeles. ņemam Bībeli un skatamies kas ir ačgārni līdz mūsu dienām aizripojis;s
Aivars lapsans [95.68.10.57]
# Iesūtīts: 2011.12.25 22:10:07
dafne
Ne jau . Man vienkārši patīk sievietes lakatiņos. Man laikam tas par piedauzību. Ja kāda ienāktu lakatiņā baznīcā , es tik uz viņu mestu acis , ne Kristu.
Aivars lapsans [95.68.10.57]
# Iesūtīts: 2011.12.25 22:15:45
dafne

Šī problēma par sieviešu kalpošanu ir atspoguļota Evaņģēlijā par Martu un Mariju. Nu, kā teologi to nesaprot , ka Jēzus apsauc šos te sieviešu ordināciju pretiniekus , jo Marija klausījās Jēzu, Marta ne . Ir jāklausās Jēzus nevis vīrs vai sieva. Ja nav intereses dziļāk izprast Jēzu , tad sākas karš par bauslību. Ja karā ģenerālis nav Jēzus klausītājs , tad tas karš tiek zaudēts. Kritušo jūra.
Aivars lapsans [95.68.10.57]
# Iesūtīts: 2011.12.25 22:40:03
Mārtiņš Luters šito visu ačgārnību sauca par bauslību. Cilvēki pārprot Jēzus misiju , pārprot Svētos rakstus un izveido varas tehnoloģijas bauslību. Visādus evaņģēlija pasludināšanas aizliegumus.
Luters centrā lika draudzi. Ja apstākļi prasīja , atļāva arī sievām būt par draudžu vadītājām , kristītājām, sludinātājām utt. Kur ir šie principi, tur ir arī Svētais Gars un Viņš vada tādu draudzi un neļauj viņai nomaldīties sektantismā. Ar ko tieši ,,martieši,, biedē pasauli.
Evaņģēlijos ir unikāla Jāņa vēstule kundzei.

JĀŅA 2. VĒSTULE
1 1 Es, presbiteris, izredzētajai nama mātei un viņas bērniem, ko es patiesi mīlu, un ne tikai es, bet arī visi, kas atzinuši patiesību,
--------------------------------------------------
Ja Dievs nebūtu lojāls pret kristīgām māsām namturēm, tad šāda vēstule netiktu Svētā Gara inspirēta. Luters skaidri runā par namturību kā draudzes institūci
no malas [78.84.193.86]
# Iesūtīts: 2011.12.25 23:08:31
Diskusijas ir tikai pie LELB piederīgiem, ko tad atkal ateisti piedalās???
<< . 1 . 2 . 3 . 4 . 5 . 6 . 7 .
Tēma ir slēgta, jūs nevarat iesūtīt komentārus

 Lapas redaktors:redaktors@lelb.lv; Copyright © 2006 LELB, created by MB Studija
Šajā stundā bijuši 51 , pavisam kopa bijuši: 2250