atpakaļ uz mājaslapu
E-pasts:  Parole: atcerēties mani reģistrētiesaizmirsu parolimeklēt
Diskusijas Par Baznīcu Homoseksuālistu un lezbiešu aizliegums kalpot LELB
Aivars Lapšāns
Iesūtīts: 2010.01.30 12:32:36
Piedāvāju kompromisu. Draudzes varētu izskatīt un pieņemt sinodē lēmumu par homoseksuālu mācītāju un lezbiešu mācītāju neordinēsanu. Šis likums būtu nepārsūdzams kā LELB galvenais virzības satuss uz laiku beigām. Aicinu izteikties tikai LELBiešus.Vai tāds lēmums būtu vajadzīgs? Lūdz bez teoloģijas - jā , vai nē un ar paskaidrojumiem , balstoties uz rakstiem ,ja vēlaties...
<< . 1 . 2 . 3 . 4 . 5 . 6 . 7 . >>
AutorsZiņas teksts
Jošs Mulders
# Iesūtīts: 2010.02.01 11:30:48

Nu labi, tad iekope to tekstu, kur to tas ir rakstis, varbut tiesam nepamaniju.


Apmeeram 2as reizes iekopeeju! Saprasahna taa ir Dieva daavana, kam ir kam nav!
Jošs Mulders
# Iesūtīts: 2010.02.01 11:33:23
Es runāju par ētiku un tās implementāciju likumu radīšanā. Tu jamai nez kāpēc pretnostati frāzi par mūsu bioloģisko izcelsmi. Tev noderētu smadzeņu transplantācija. Varu piedāvāt cienīgu donoru - savu bruņurupuci.

Es saprotu ka tu MEEGJINI runaat par eetiku, tachu es neuzskatu, ka subjekts, kas sevi identificee ar dziivniekiem ir kvalificeets par eetiku runaat... Tas taapat kaa klausiities tavaa brunjurupucii par eetiku!

Tu galu galaa opredjeljisj... vai tu esi cilveeks, buutiski atshkjiriiga buutne no dziivniekiem, jeb vienkaarshi advanceets peertikjis... Pirmajaa gadiijumaa tad runaasim kaa liidziigs ar liidziigu par eetiku, otraa gadiijumaa atvainojies, bet nekaadas advanceetiibas liimenja peertikjis nekvalificeesies par kompetentu eetikas jautaajumos!

Tu nevari apeest un patureet bulcinju, vai nu tev jaatzist sevi par cilveeku un tad tu vari apr eetiku spriest, bet tad tev jaatsakaas no dziivnieka dabas. Jeb... ja tev svariigaak ir identificeet sevi ar churaajoshaam kakaajoshaam buutneem kaa buutiskaako savas dabas atribuutu, tad tava "eetika" ir par tik saistosha cilveekiem par cik saistosha ir skudru vai mushu eetika!
Jošs Mulders
# Iesūtīts: 2010.02.01 11:55:07
Es neko nedefinēju, tikai norādīju uz Pujāta buļļkārnījumu, ar kuru jams centās noliegt mūsu bioloģisko izcelsmi. Ak, mēs esam tik īpaši un jauki, kā gan mūs var salīdzināt ar tiem šausmīgajiem dzīvniekiem? Pē.

Atkal... Tu uzskati, ka cilveeka buutiiba un tas, kas vinju padara par cilveeku ir "dziivnieciskaa biologjiskaa izcelsme", bet to TU uzskati, un kaapeec tu sho savu MEES uzskatu projicee uz citiem? Citi sevi neuzskata par advanceetiem peertikjiem, ja tu sevi un citus par to uzskati, tava dariishana... tik tad nechiixti, ka tevi tad arii uztver kaa advanceetu peertikji! Bet jociigi... tu gribi, lai pret tevi un taviem vaardiem izturaas kaa pret inteligjent cilveeka izteicieniem, bet pats pret sevi un citiem izturies kaa pret advanceetiem peertikjiem...

Cilveeks taas ir ne tikai privileegjijas bet arii pienaakumi un atbildiiba. Sanaak taa, ka tur kur no tevis prasa atbildiibu un pienaakumu, tur tu velc aaraa "advanceets peertikjis" argumentu, un sak - gribu pliku pakalju kasiit publiski, luudzu to dara visi dziivnieki un es arii. A liidzko runa iet par tiesiibaam un privileegjijaam, taa izraadaas, tu esi cilveeks, un visiem tagad tevi jaauzklausa un jaanjem veeraa... peekshnji vairs neesi peertikjis, jo labi zini, ka peertikja aaleeshanos neviens par eetikas argumentu neuztvers!

Saucaas divkosiiba!

Rudens rozes balss
# Iesūtīts: 2010.02.01 12:05:49
liepa
Berlinei ir homoseksuals mers un viss ir ok.

Varbūt pastāv korelācija starp šo faktu un to, ka Berlīnē tautas nobalsošanā no mācību programmām tika izņemts mācību priekšmets - reliģija?

Ka Berlīnē visplašāk notiek t.s. Love parade - (viņu praids ) ar izkrāsotiem, gorīgiem dalībniekiem, ar piedauzīgām kustībām un žestiem?

Ka pastāv sakarība starp šo attīstību un to, ka Berlīnē un Ziemeļelbas ( progresīvajā) Baznīcā, kurā sen kalpo sievietes un aktīvi HS un kurā jau notiek HS savienību svētīšana, cilvēki visstraujāk izstājas no Baznīcām?

Tevis rakstītais tikai klaji demonstrē to pašu sekularizētās sabiedrības spiedienu, kas grib panākt, lai Baznīca to, ko Dievs nepārprotami sauc par grēku un cilvēkam neatļautu darbību, atzīst par negrēku un labu esam.

Tad kam ticīgiem vairāk jājkausa - liberālai, sekulārai sabiedrībai, kas noliedz Dieva eksistenci, līdz ar to viņa autoritāti, jeb tam, ko Dievs cilvēkiem Rakstos ir teicis un norādījis?
Ingars
# Iesūtīts: 2010.02.01 12:15:40
Gnidrologs
Cilvēka sirdsapziņa ir tik notrulināta un samaitāta, ka uz to maz kur var paļauties

liepa

Jāklausa ir tam, ko saka Dievs. Jēzus teica, ka Viņš ir nācis aicināt grēciniekus, nevis taisnos, tātad arī homoseksuāļus, BET, te jau ir runa par to, vai homoseksuālisms tiek atzīts, kā grēks vai ne. Ja nu kāds nevēlas atzīt savu grēku, bet to pasludina par taisnu lietu, tad Jēzum nav ko tādam piedāvāt
-Jona-
# Iesūtīts: 2010.02.01 12:32:08
tā kā Merlins neatbild, ko domā pārējie - vai tiešām baznīcai ir tiesības neordinēt hms orientētos (kā potenciāli grēcīgākus), pat ja atklātā grēkā nedzīvo?
un kā tas vispār tiek noteikts, interesanti? vai tad topošie teologi tiek aptaujāti par viņu tieksmēm/novirzēm? un ja tiek, tad kāpēc tiek vispār pieņemti?? ja reiz tā, vai godīgāk nebūtu atšūt tādus jau uz sliekšņa?
danar
# Iesūtīts: 2010.02.01 12:32:52
GnidrologsA ka zini ka ar tavu sirdsapzinu ir ok?
Ingars
# Iesūtīts: 2010.02.01 12:43:35
masiks [212.93.96.2]

Nē, es runāju par VISIEM cilvēkiem, jā arī par sevi, bet tāpat arī par tevi un visiem pārējiem un tā ir taisnība ne tikai tāpēc, ka tā rakstīts bībelē, bet arī tāpēc, ka tas reāli pierādās ikdienā. Ja tev šķiet, ka grēks ir tikai kādu nosist vai apzagt, tad tas vien jau liecina par notrulinātu sirdsapziņu. Es, starp citu neteicu, ka nevar paļauties vispār, bet gan, ka maz var paļauties. Tik daudz, kā nedarīt rupjus grēkus, kā slepkavība vai zagšana, lielākā daļa cilvēku ņem vērā, bet jo augstāk paceļ to latiņu, ta arvien amzāk un mazāk spēj tikt pāri.
Merlins
# Iesūtīts: 2010.02.01 12:46:18
-Jona-

"tā kā Merlins neatbild"

Tu vienkārši nepamanīji. Tādēļ atkārtošu:

"Tā jau ir, kā Tu saki. Taču no pieredzes riska pakāpe ir daudz lielāka. Homoseksuālista problēma ar dzīvošanu celibātā ir daudz smagāka nekā naturālim ar laulības nepārkāpšanu. Turklāt, ja kāds mācītājs iekulsies laulības pārkāpšanas skandālā, viņš visticamāk nemēģinās pierādīt, ka tas ir normāli (lai gan Korālis pat to mēģināja), bet nožēlos un varbūt pats atkāpsies. Bet gejs sarīkos demonstrācijas un praidus.

Tādēļ es saku - teorētiski varētu, bet pieredze rāda, ka riski ir ļoti lieli. Par to var diskutēt līdzīgi kā par to, vai ir pamatoti lidostu drošības kontrolē pievērst lielāku uzmanību arābiem vai citiem musulmaņiem. Līdztiesīgi tas nav, toties tiek atzīts par visefektīvāko prevencijas metodi dotajos apstākļos. Viena attieksme var būt, diskutējot internetā par tiesību tēmu. Cita varbūt radīsies, kad kopā jāsēžas lidmašīnā."

vai tad topošie teologi tiek aptaujāti par viņu tieksmēm/novirzēm?

Topošie teologi netiek, bet topošie mācītāji tiek.
-Jona-
# Iesūtīts: 2010.02.01 12:48:46
to es izlasīju , bet Merlins nepamanīja nākamo jautājumu:

nus... tas ne tikai nav līdztiesīgi, bet, piedošanu, klaja diskriminācija! ja vēl precīzāk - pūšana pasaules (var teikt arī - sātana) stabulē.
man turklāt pirmā dzirdēšana, ka hmsx dzimumdziņa kā tāda (?) būtu lielāka, tā ir tikai nepareizajā virzienā vērsta...

bet, neticu savām acīm - vai tiešām kas tāds ir nostiprināts LELBas dokumentos, jeb tikai tāda neoficiāla patvaļa? nu teiksim, kā nepieņemt darbā čigānus (tieši tas pats pēc būtības)?
Rudens rozes balss
# Iesūtīts: 2010.02.01 12:51:29
liepa

Laikam jau jaiziet no JD pamatprincipa, ka Dievs mil un aicina pie sevis visus cilvekus (ar hms).


ŠIS ir 100% taisnība. Dievs aicina atgriezties no grēkiem un turpmāk tā vairs nedarīt.

Bet Dievs neaicina pasludināt Viņa vārdus par blēņām un mundri turpināt grēkot. Un vēl likt arī citiem piekrist un atbalstīt, ka grēk (ja tas tiekot darīts mīlestības vārdā) vairs nav grēks.
Lielākā tiesa laulības pārkāpšanu arī notiek mīlestības vārdā. Tad ko - pasludināsim no kancelēm, ka arī tas nav grēks, ka viss ir OK?
-Jona-
# Iesūtīts: 2010.02.01 12:51:59
Merlins Topošie teologi netiek, bet topošie mācītāji tiek.

un kas tālāk? viņus ierindo otršķirīgajos, īpaši uzmanāmajos, pieliek kuratoru vai vēl kā?
Ingars
# Iesūtīts: 2010.02.01 13:00:34
masiks [212.93.96.2]
Nu vispār jau ja tu būtu nopietni izlasījis, tad es konteksts bija vispārīgi par cilvēku sirdsapziņām, par vispārīgu patiesību, atbildot uz iepriekšēju komentu, kur tika ieteikts paļauties uz sirdsapziņu. Tā nu es izteicu viedokli, ka cilvēka sirdsapziņa nav absolūts atskaites punkts, ko savukārt pierāda realitāte - visi cilvēki pieļauj kļūdas un no tā izriet, ka visiem cilvēkiem ir samaitāta sirdsapziņa, jo, ja tā nebūtu, tad būtu tādi, kuri nekad nekļūdās, jo vienmēr zina un prot rīkoties pareizi.

Otrkārt - es nevienu neapmeloju, tikai izteicu vispārīgu apgalvojumu, kas ir patiess un balstīts uz faktiem. apmelošana būtu tad, ja es pateiktu ko nepatiesu, bet, kā jau iepriekš minēju - visi cilvēki mēdz rīkoties nepareizi, kas norāda uz kļūdainu sirdsapziņas darbību.

Treškārt - ar latiņas pacelšanu domāju tieši to, par ko runāja Jēzus

20 Jo Es jums saku: ja jūsu taisnība nav labāka par rakstu mācītāju un farizeju taisnību, tad jūs nenāksit Debesu valstībā.
21 Jūs esat dzirdējuši, ka vecajiem ir sacīts: tev nebūs nokaut, un, kas nokauj, tas sodāms tiesā.
22 Bet Es jums saku: kas uz savu brāli dusmo, tas sodāms tiesā; bet, kas saka uz savu brāli: ģeķis! - tas sodāms augstā tiesā; bet, kas saka: bezdievis! - tas sodāms elles ugunī.
23 Tāpēc, kad tu upurē savu dāvanu uz altāra un tur atminies, ka tavam brālim ir kas pret tevi,
24 tad atstāj turpat altāra priekšā savu dāvanu, noej un izlīgsti papriekš ar savu brāli un tad nāc un upurē savu dāvanu.
25 Esi labprātīgs savam pretiniekam bez kavēšanās, kamēr ar viņu vēl esi ceļā, ka pretinieks tevi nenodod soģim un soģis tevi nenodod sulainim, un tevi neiemet cietumā.
26 Patiesi Es tev saku: tu no turienes neiziesi, kamēr nenomaksāsi pēdējo artavu.
27 Jūs esat dzirdējuši, ka ir sacīts: tev nebūs laulību pārkāpt.
28 Bet Es jums saku: ikviens, kas uzskata sievu, to iekārodams, tas ar viņu laulību jau ir pārkāpis savā sirdī.
29 Bet, ja tava labā acs tevi apgrēcina, tad izrauj to un met prom; jo tas tev labāk, ka viens no taviem locekļiem pazūd, nekā ja visa tava miesa top iemesta ellē.
30 Un, ja tava labā roka tevi apgrēcina, tad nocērt to un met prom; jo tas tev labāk, ka viens no taviem locekļiem pazūd, nekā ja visa tava miesa nāk ellē.
31 Ir arī sacīts: kas no savas sievas šķiras, tas lai tai dod šķiršanās rakstu.
32 Bet Es jums saku: ikviens, kas no savas sievas šķiras, izņemot netiklības gadījumu, tas viņu spiež laulību pārkāpt; un, ja kas atšķirtu precē, tas pārkāpj laulību.
33 Jūs vēl esat dzirdējuši, ka vecajiem sacīts: tev nebūs nepatiesi zvērēt, bet Tam Kungam turēt, ko tu zvērēdams solījis.
34 Bet Es jums saku: jums pavisam nebūs zvērēt; ne pie debesīm, jo tās ir Dieva goda krēsls,
35 nedz pie zemes, jo tā ir Viņa kāju pamesls, nedz pie Jeruzālemes, jo tā ir lielā ķēniņa pilsēta.
36 Tev arī nebūs zvērēt pie savas galvas, jo tu nespēj padarīt ne vienu vienīgu matu ne baltu, ne melnu.
37 Bet jūsu vārdi lai ir: jā, jā! nē, nē! Kas pāri par to, tas ir no ļauna.
38 Jūs esat dzirdējuši, ka ir sacīts: aci pret aci un zobu pret zobu.
39 Bet Es jums saku: jums nebūs pretim stāvēt ļaunajam; bet, kas tev sit labajā vaigā, tam pagriez arī otru.
40 Un, kas ar tevi grib tiesāties un ņemt tavus svārkus, tam atdod arī apmetni.
41 Un, kas tevi spiež iet vienu jūdzi, ar to paej divas.
42 Dod tam, kas tevi lūdz, un neatsakies, ja kas no tevis grib aizņemties.
43 Jūs esat dzirdējuši, ka ir sacīts: tev būs savu tuvāku mīlēt un savu ienaidnieku ienīst.
44 Bet Es jums saku: mīliet savus ienaidniekus un lūdziet Dievu par tiem, kas jūs vajā,
45 ka jūs topat sava Debesu Tēva bērni, jo Viņš liek Savai saulei uzlēkt pār ļauniem un labiem un liek lietum līt pār taisniem un netaisniem.
46 Jo, ja jūs tos mīlat, kas jūs mīl, kāda alga jums nākas? Vai muitnieki nedara tāpat?
47 Un, kad jūs sveicināt tikai savus brāļus, ko sevišķu jūs darāt? Vai muitnieki nedara tāpat?
48 Tāpēc esiet pilnīgi, kā jūsu Debesu Tēvs ir pilnīgs.


Kā redzi - Dieva standarts ir daudz augstāks, nekā tavējais un tev varbūt šķiet, ka esi visumā labs cilvēks, bet, ja tu redzētu visus savus motīvus, tad gan tā vis nedomātu.
Ingars
# Iesūtīts: 2010.02.01 13:07:29
masiks [212.93.96.2]

Tam gan var būt ir visai vienkāršs, racionāls izskaidrojums: laulības pārkāpšanā ir arī cietusī puse - pieviltais laulātais draugs. Geju gadījumā tāda nav, ir tikai sabiedrības nopēlums...

Nē, arī geju gadījumā ir cietusī puse - tas otrs gejs, kuru pirmais, mācītājs būdams nav atturējis no grēka, kā sekas ir mūžīgā nāve, bet gan pats ellē krizdams, parāvis otru līdzi, turklāt piekopjot šādu amorālu dzīvesveidu apgrēcina arī citus
Merlins
# Labojis Merlins: 2010.02.01 13:08:18
-Jona-

"un kas tālāk? viņus ierindo otršķirīgajos"

Aktīvus homoseksuālistus neordinē saskaņā ar 1996. gada sinodes rezolūciju "Par homoseksuālisma piekopšanu un propagandu". Viņus ierindo nevis "otršķirīgajos" (tipiska demagogu leksika), bet uzskata par ordinācijai nepiemērotiem.

Ja kādam būtu tāda nosliece, bet viņš "nepraktizē", ar tādu ir personīga saruna un tālāk atkarībā no rezultātiem. Taču pieredze rāda, ka tā ir paaugstināta riska grupa. Pieredzes ceļā LELB ir nonākusi arī pie nostājas neordinēt bijušos cietumniekus. Arī it kā diskriminācija, taču līdzšinējiem mēģinājumiem iznākums bija simtprocentīgi nelabvēlīgs izņemot vienu, kurš padomju laikā bija politieslodzītais. "Nelabvēlīgs izņēmums" nozīmē reālu kaitējumu gan cilvēkiem, gan baznīcai.

E.Levits diskrimināciju definē kā atšķirīgu attieksmi bez saprātīga pamata. Esmu ne tikai pārliecināts, bet arī pārliecinājies, ka šai gadījumā atšķirīgai attieksmei ir saprātīgs pamats.
Ingars
# Iesūtīts: 2010.02.01 13:11:26
masiks [212.93.96.2]

Kas ir sirdsapziņa? Tas ir iekšējs indikators, kas norāda uz to, kas ir un kas nav pareizs. Notrulināta sirdsapziņa ir tāds indikators, kurš jūt tikai acīmredzamākos pārkāpumus. Bezjūtīga sirdsapziņa ir tāds indikātors, kurš nejūt vispār neko. Kam vajadzīga sirdsapziņa perfektam cilvēkam? Tādēļ, lai viņš arī paliktu perfekts, bet tādu diemžēl nav
Ingars
# Iesūtīts: 2010.02.01 13:12:37
masiks [212.93.96.2]

ja tā otrā puse sevi par cietušo neatzīst - tad vari savu penteri ierakstīt skurstenī.

Nu patiesība nemainās no tā, ko tu atzīsti vai neatzīsti, tā ka var ierakstīt skurstenī visas tavas penteres, jo ne štrunta tās nav vērtas, kad cilvēks nonācis ellē
-Jona-
# Labojis -Jona-: 2010.02.01 13:26:21
Merlins

nē, nejauksim iekšā aktīvos, jautājums bija tikai par tiem, kas no grēka atturas.

ak tad izbijušie ieslodzītie arī mūžīgā riska grupa?
līdz šim dzīvoju svētā pārliecībā, ka tieši baznīca velta visas pūles, lai viņus atgrieztu pilnvērtīgā dzīvē, lai neviens nekad un nekur vairs neskatītos uz viņiem šķībi utt. utt.
man pat elpu bik aizsita, ja godīgi - tātad baznīca visiem citiem tml. cilvēkus iesaka, bet paši - nu nē, paldies par kūkām ...???

un tiešām tik daudz - 99,9% iznākums nelabvēlīgs?


pag, un viss kapelānu dienests - tad jau faktiski nederīgs pēc definīcijas (ar to vienu niek izņēmuma gadījumu laikam nepietiks?)?
Merlins
# Labojis Merlins: 2010.02.01 13:56:35
-Jona-

Piebremzē. Nejauc rehabilitāciju un integrēšanu normālā dzīvē ar ordināciju. Ir lieliski, ka cilvēks ar kapelāna palīdzību no cietuma atgriežas normālā dzīvē un kļūst par labu draudzes locekli. Nav viņam obligāti jākļūst par mācītāju. Ordinācija nav cilvēktiesības.

Kā jau teicu, ar "neaktīviem" vai "izbijušiem" ir inividuāla saruna. Ja kāds ir atbrīvojies pirms 10 gadiem un ir labi pazīstams kā vesela, kristīga personība, tad par ordināciju varētu apsvērt. Bet ar "svaigākiem" tiešām ir bijusi, cik šobrīd atceros, simtprocentīgi slikta pieredze. Dzīve cietumā tomēr rada personības defektus, kas mācītāja kalpošanā ir ļoti traucējoši.

Kādēļ Tu uz mācītāja amatu skaties kā uz cietumnieka vai geja likumīgām tiesībām pašrealizēties? Galvenā prioritāte ir draudzes labums nevis kāda mācītāja vai kandidāta ambīcijas. JD ir teikts "netopiet daudzi par mācītājiem, jo tie nāks bargākā tiesā".
jnr-1972 [95.68.103.207]
# Iesūtīts: 2010.02.01 14:23:17
Aivar Lapšān Satversme ir satversme un lēmumi ir lēmumi!!! Satversmi zini, kur lasīt!! paspēlē ģitāru un nomierinies.
<< . 1 . 2 . 3 . 4 . 5 . 6 . 7 . >>
Tēma ir slēgta, jūs nevarat iesūtīt komentārus

 Lapas redaktors:redaktors@lelb.lv; Copyright © 2006 LELB, created by MB Studija
Šajā stundā bijuši 66 , pavisam kopa bijuši: 34971